VW Golf GTI [Tidl. bil] 1991
12.459 visninger
|
Oprettet:
VW Golf GTI
Årgang:
1991
Motor:
Volume: 1781 ccm
Boring: 81
Slaglænde: 86,4
Kompression: 10.0.1
Cylindre: 4
Ventiler: 8
KM/L: 12,4
0-100 km/t: 8,3 sek. (fabriksoplysning)
Top hastighed: 191 km/t (fabriksoplysning)
Motor er totalrenoveret ved km. 141.000, hvilket består af følgende:
- Krumtap og plejlstænger afdrejet og afbalanceret.
- Nye hoved - og plejllejer.
- Cylindre honet og stempelringe udskiftet.
- Samtlige pakninger udskiftet.
- Samtlige ventilløftere udskiftet.
- Ny Schrick 272 graders knastaksel.
- Ny 4-2-1 TÜV godkendt bananmanifold/forrør, betrukket i powerwrap.
- K&N indsatsfilter.
- Komplet indkøring på felt.
Boring: 81
Slaglænde: 86,4
Kompression: 10.0.1
Cylindre: 4
Ventiler: 8
KM/L: 12,4
0-100 km/t: 8,3 sek. (fabriksoplysning)
Top hastighed: 191 km/t (fabriksoplysning)
Motor er totalrenoveret ved km. 141.000, hvilket består af følgende:
- Krumtap og plejlstænger afdrejet og afbalanceret.
- Nye hoved - og plejllejer.
- Cylindre honet og stempelringe udskiftet.
- Samtlige pakninger udskiftet.
- Samtlige ventilløftere udskiftet.
- Ny Schrick 272 graders knastaksel.
- Ny 4-2-1 TÜV godkendt bananmanifold/forrør, betrukket i powerwrap.
- K&N indsatsfilter.
- Komplet indkøring på felt.
Hestekræfter
HK: 112 / 5400 RPM
NM: 159 / 4000 RPM
Effekt forøget til 127,3 HK / 170,6 NM / 13,6% på lovlig vis. Læs ovenstående for mere info. Dette giver motoren blot 7,07kg pr. hk at slæbe. Samtidigt har den en smule mere moment end 16V udgaven.
Bilen er blevet testet og justeret på rullefelt ved Bosch, og samtlige hestekræfter samt moment er bibeholdt. Faktisk yder bilen et par ekstra HK samt NM end den bør originalt på papiret.
Den rykker seriøst, og kan formodentlig følge med en PL 129 HK 16V- udgave uden problemer - grundet det glimrende bundtræk. Citroen Saxo 16V VTS kan eksempelvis ikke længere følge med.
NM: 159 / 4000 RPM
Effekt forøget til 127,3 HK / 170,6 NM / 13,6% på lovlig vis. Læs ovenstående for mere info. Dette giver motoren blot 7,07kg pr. hk at slæbe. Samtidigt har den en smule mere moment end 16V udgaven.
Bilen er blevet testet og justeret på rullefelt ved Bosch, og samtlige hestekræfter samt moment er bibeholdt. Faktisk yder bilen et par ekstra HK samt NM end den bør originalt på papiret.
Den rykker seriøst, og kan formodentlig følge med en PL 129 HK 16V- udgave uden problemer - grundet det glimrende bundtræk. Citroen Saxo 16V VTS kan eksempelvis ikke længere følge med.
Fælge
Til daglig kører bilen på nyrenoverede VW Cup fælge i størrelsen 7,5 x 16". Bilen er dog født med 6 x 15" BBS fælge samt 6 x 14" GTI stålfælge. Begge haves i perfekt stand med nye dæk.
Dæk
VW Cup 16" alufælge:
HP Sport
Størrelse: 205/45 ZR16
BBS GTI 15" alufælge:
Fulda Carat Progresso
Benyttes til vinterkørsel med nye BF GoodRich 195/50
Størrelse: 195/45 ZR 15
VW GTI 14" stålfælge:
Michelin
Størrelse: 185/50 ZR14
HP Sport
Størrelse: 205/45 ZR16
BBS GTI 15" alufælge:
Fulda Carat Progresso
Benyttes til vinterkørsel med nye BF GoodRich 195/50
Størrelse: 195/45 ZR 15
VW GTI 14" stålfælge:
Michelin
Størrelse: 185/50 ZR14
Undervogn
Original undervogn, sænket 15 mm fra fabrikken.
Derudover er bilen undervognsbehandlet for at kunne bibeholde den rustfri undervogn.
Derudover er bilen undervognsbehandlet for at kunne bibeholde den rustfri undervogn.
Bilstereo
Jeg foretrækker at holde bilen helt original, men har dog alligevel valgt at montere lidt af mit bil stereo udstyr.
Der er derfor installeret 2 sæt VIBE Space 5 3D foran. Her er tale om et 3-vejs højttalersystem bestående af 1 x 3" diskant, 1 x 3" mellemtone og 1 x 5,25". Diskanten er monteret hvor der i modeller med manuelt rudehejs sidder vindueoprulningshåndtag.
Lydsystemet er tilkoblet den 5 år gamle prisvindende Pioneer DEH-P77MP. Denne er valgt ud fra det faktum at det er den bedste radio på markedet under kr. 5.000,- og den samtidig passer tidsmæssigt i design og farve til resten af kabinen. Jeg har købt en helt ny front, så også radioen fremstår som ny. Derudover har jeg monteret et Pioneer CD-BTB200 bluetooth carkit. Bunden, loftet og samtlige døre er dæmpet yderst kraftigt med VIBE Antivibe, og er således totalt vibrationsfri.
Til at trække højttalerne har installeret 2 x VIBE Space S4 4-kanals forstærkere i en bi-amping konfiguration. For at kunne anvende denne type forstærkning har jeg modificeret de originale Space delefiltre.
I bagagerummet anvender jeg enten 1 stk. VIBE Space Twin 12 eller 1 stk. VIBE Liteair Optisound 8. Begge i passive modeller. Til at trække dette er monteret 2 x VIBE Space B1 monoblokke.
Der er derfor installeret 2 sæt VIBE Space 5 3D foran. Her er tale om et 3-vejs højttalersystem bestående af 1 x 3" diskant, 1 x 3" mellemtone og 1 x 5,25". Diskanten er monteret hvor der i modeller med manuelt rudehejs sidder vindueoprulningshåndtag.
Lydsystemet er tilkoblet den 5 år gamle prisvindende Pioneer DEH-P77MP. Denne er valgt ud fra det faktum at det er den bedste radio på markedet under kr. 5.000,- og den samtidig passer tidsmæssigt i design og farve til resten af kabinen. Jeg har købt en helt ny front, så også radioen fremstår som ny. Derudover har jeg monteret et Pioneer CD-BTB200 bluetooth carkit. Bunden, loftet og samtlige døre er dæmpet yderst kraftigt med VIBE Antivibe, og er således totalt vibrationsfri.
Til at trække højttalerne har installeret 2 x VIBE Space S4 4-kanals forstærkere i en bi-amping konfiguration. For at kunne anvende denne type forstærkning har jeg modificeret de originale Space delefiltre.
I bagagerummet anvender jeg enten 1 stk. VIBE Space Twin 12 eller 1 stk. VIBE Liteair Optisound 8. Begge i passive modeller. Til at trække dette er monteret 2 x VIBE Space B1 monoblokke.
Styling
Bilen er født med originale store kofangere, i daglig tale kendt som "G60" kofangere. Derudover har bilen originale sorte skærm forøgere og paneler. Både kofangere, skærmforøgere, lister og paneler er blevet professionelt renoveret, så de i dag fremstår 100% som nye.
Bilen er også født med original bagspoiler samt GTI front-underlæbe. Underlæben havde en smule ridser, hvorfor også denne er blevet udskiftet med en ny original.
På bagklappen forefindes originalt sort kantfolie. Til dørene har jeg fremskaffet originalt vertikalt folie af samme type som på bagklappen og monteret dette.
Bilen er født med rød/orange baglygter, jeg har dog købt og monteret originale Hella rød/sort baglygter. Derudover har jeg fået monteret hvide frontblink samt røde sideblink for at holde stilen.
Udstødningen er original og fremstår helt perfekt og rustfri, med en velproportioneret, dyb lyd.
Bilen er også født med original bagspoiler samt GTI front-underlæbe. Underlæben havde en smule ridser, hvorfor også denne er blevet udskiftet med en ny original.
På bagklappen forefindes originalt sort kantfolie. Til dørene har jeg fremskaffet originalt vertikalt folie af samme type som på bagklappen og monteret dette.
Bilen er født med rød/orange baglygter, jeg har dog købt og monteret originale Hella rød/sort baglygter. Derudover har jeg fået monteret hvide frontblink samt røde sideblink for at holde stilen.
Udstødningen er original og fremstår helt perfekt og rustfri, med en velproportioneret, dyb lyd.
Interiør
Hele kabinen fremstår 99% perfekt og som ny. Dette gælder både sæder såvel som døre, instrumentbræt og himmel. Sæderne har jeg iøvrigt fået professionelt renoveret med nyt skumgummi og opstramning.
Jeg har valgt at investere en smule tid og penge på at skaffe en række fine originale Wolfsburg-edition dele. Delene er særligt udvalgt for at holde den originale stil, og samtidig give bilen et særligt Wolfsburg-udseende. I listen over Wolfsburg dele kan nævnes:
Sorte gulvmåtter med røde kanter og logo.
Sort læder gearknop.
Børstet aluminium doorpins.
Forkromede spejlreguleringsknapper.
Hjulkapsler
Derudover har jeg monteret forkromede instrumentringe, jeg var dog en smule betænkelig ved dette, men resultatet er absolut tilfredsstillende.
Jeg har valgt at investere en smule tid og penge på at skaffe en række fine originale Wolfsburg-edition dele. Delene er særligt udvalgt for at holde den originale stil, og samtidig give bilen et særligt Wolfsburg-udseende. I listen over Wolfsburg dele kan nævnes:
Sorte gulvmåtter med røde kanter og logo.
Sort læder gearknop.
Børstet aluminium doorpins.
Forkromede spejlreguleringsknapper.
Hjulkapsler
Derudover har jeg monteret forkromede instrumentringe, jeg var dog en smule betænkelig ved dette, men resultatet er absolut tilfredsstillende.
Ekstra tilbehør
Board/kørecomputer
Tågelys
Mørke baglygter
Elruder for- og bag
Soltag
Sportsæder
Tagantenne
Servostyring
Centrallås
Skivebremser for- og bag
Motorbundplade
Tågelys
Mørke baglygter
Elruder for- og bag
Soltag
Sportsæder
Tagantenne
Servostyring
Centrallås
Skivebremser for- og bag
Motorbundplade
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Komplet med alle manualer, servicebog, papirer osv.
Bilen er importeret Juli 2010, hvor den havde haft 2 ejere (ældre herrer), og blot kørt km. 125.000. Første ejer i Udine, Italien, 2. anden ejer i Stuttgart, Tyskland. Jeg har selv fundet og hentet den i Stuttgart i samråd med Peter Høj Service.
Dags dato har bilen kørt km. 151.000. Her er tale om en af de allersidste tyskproducerede VW Golf MK. II, da bilen er indregisteret første gang 12/1991. Da bilen oprindeligt er solgt i Venedig Italien, er den uden katalysator, hvorfor denne er med 112 HK frem for den tyske 107 HK model. Dertil kan det oplyses at motoren og bilen kører og fremstår som ny.
Bilens samlede købspris forløber sig for over kr. 100.000 fordelt således:
Køb af bil: (4400€) 33.000
Transport til DK: 4.500
Afgift: 10.000
Renovering af kofangere og lister: 5.000
Opstraming/renovering af sæder: 3.000
Undervognsbehandling: 2.000
Motorrenovering: 15.000
Motoroptimering: 15.000
Diverse materialer, special dele osv: 13.000
Total: DKK. 100.500 ... and still counting.
Ja, beløbet er vanvittigt, og nej, du ville ikke have gjort det samme. Til gengæld har du ikke en bil som min.
Bilen er importeret Juli 2010, hvor den havde haft 2 ejere (ældre herrer), og blot kørt km. 125.000. Første ejer i Udine, Italien, 2. anden ejer i Stuttgart, Tyskland. Jeg har selv fundet og hentet den i Stuttgart i samråd med Peter Høj Service.
Dags dato har bilen kørt km. 151.000. Her er tale om en af de allersidste tyskproducerede VW Golf MK. II, da bilen er indregisteret første gang 12/1991. Da bilen oprindeligt er solgt i Venedig Italien, er den uden katalysator, hvorfor denne er med 112 HK frem for den tyske 107 HK model. Dertil kan det oplyses at motoren og bilen kører og fremstår som ny.
Bilens samlede købspris forløber sig for over kr. 100.000 fordelt således:
Køb af bil: (4400€) 33.000
Transport til DK: 4.500
Afgift: 10.000
Renovering af kofangere og lister: 5.000
Opstraming/renovering af sæder: 3.000
Undervognsbehandling: 2.000
Motorrenovering: 15.000
Motoroptimering: 15.000
Diverse materialer, special dele osv: 13.000
Total: DKK. 100.500 ... and still counting.
Ja, beløbet er vanvittigt, og nej, du ville ikke have gjort det samme. Til gengæld har du ikke en bil som min.
VW Golf GTI
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 3
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
sep 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 23
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Jeg skiftede også mellem originale 15" 16V BBS fælge.
Mvh Mathias
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 5 Emner: 65 Svar: 203
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 1
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
apr 2005
Følger: 121 Følgere: 110 Biler: 35 Emner: 298 Svar: 358
fuuuck den er fin den der
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 31
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 516
rigtig flof golf det er sjældent at man ser en i den stand
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
det var nu heller ikke negativt ment. Som du nok også kan se på min stemme. Der skal være plads til at personliggøre sin egen bil. Og det har du gjort. Uden tvivl på din måde
GL/GLI kofangerne sidder ikke på den europæiske model ej heller i 91 Men man har kunne købe dem originalt og derfor kan de være "originalt" monteret. Den sorte stribe kan faktisk godt ske du har ret omkring, mine forældre har haft 2 GTI 8v'er købt fra nye en fra 84 og en fra 87. Og den første var et eller andet sted den sjoveste fordi den ikke rigtig var GTI preppet. den havde den røde ring omkring grillen foran og den sorte ramme omkring bagruden. Men ellers lignede den bare en normal 1,8'er 87'eren var en 5 dørs med den sorte stribe rundt langs kanten. Men jeg tror faktisk du har helt ret med at den forsvinder.
Det med restaureringen kan jeg sagtens følge dig i, og det er egentlig også derfor jeg gik dit lidt på klingen. Du skulle nok have skrevet en af europas flotteste originale golf 2 GTI'er. For der vil den uden tvivl ligge blandt de pæneste man kan finde. Kender til en i polen som står helt og aldeles fabriks ny og så en i wolfsburg Der var også på et tidspunkt en tysker der havde en der mindede om din som havde gået under 50.000 km og kun stået i opvarmet garage når den ikke blev brugt. Den var godt nok også fin.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
at du vil holde den original. Men den er plastret til med G60 kofangere.,ringe omkring speedoen og wolfsburg edition geil.
0-100 hedder 10,3 sekunder for 107 hk modellen og 9,5 sekunder for 112 hk modellen.
Topfart for 107 hk hedder 186 km/t og 191 for 112 hk modellen.
Det du skriver 0-100 er nok nærmere din målte tid frem for fabriksopgivelserne.
Du mangler også den sorte kantliste der går i rillen hele vejen rundt om bilen. Og en smule andre småting.
Og at kalde det europas flotteste golf 2 gti mk II puhaa... ja overdrivelse fremmer forståelsen.
I stedet for uoriginale fælge skulle du vælge at smide nogle fælge på fra det originale udvalg.
Uden tvivl er det en vogn i særklasse, men alt er relativt og der er mange nørder i golf 2'ere der ude Og næsten lige så mange der har renoveret og sat i stand. Kender et par stykker i DK alene som har pænere 2'ere når alt kommer til alt. Og en enkelt der har valgt at gå 100% all in på at have en original dog med fuld galvaniseret karosse og pladedele.
mar 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 98
kun en ting at sige... meeega lækker golf du har dig der!
den fik squ lige en fortjænt x-høj
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 6 Emner: 49 Svar: 412
Vil tro den er sænket noget der lignet 80/60.. Ikke helt sikker, men noget i den stil..
Undervognen er med gevind i for, og klik-system i bag, som kan justeres op og ned. Mærket kan jeg ikke umiddelbart huske, men prisen har været en 5-6000,-.. Jeg synes den er lovlig blød i bag, og derfor kunne jeg godt finde på at købe en ny til den på et tidspunkt, eller sætte nogle klodser under fjedrene.
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Kofangeren er efterfølgende rettet på plads, den hang lidt i højre side.
Tågelygten kan ikke sidde anderledes på en Golf 2, så skal der skæres større hul i kofangeren
Det skidt du kan se, er i virkeligheden originalt voks, jeg har ladet sidde for at beskytte bilen
Tak for de pæne ord, bilen kører i DK året rundt.
Mvh Mathias
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.074
Billede 6 forkofanger sidder ikke helt lige på ved skærmen plus venstre side ikke sidder 100%
billede 14 højre skærm nede ved lygten kanter den ikke helt rigtig på
også er den lidt beskidt i motor rummet (textyl) ?? det ved jeg ikke om det er,
men ellers så står den kraftedme godt den Guffi hvis de små ting bliver fikset så tror jeg det er den flotteste golf GTI der PT findes kørende, men de små ting er virkelig nemme og få fikset X-høj til golfen
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak Hvilke fejl kan du se?
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.074
meen der er nogen små fejl på bilen kan jeg se
okt 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Emner: 7 Svar: 35
Tak for de fine ord, skam også en rigtig flot og velholdt mk2'er du har.
angående rullefelt, så er det bare kørt ind på gehør indtil jeg bliver færdig med div. opdateringer
skal rulles ind når jeg bliver færdig med den nye motor jeg er ved at bygge.
Mvh. Henrik
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
den ser sku nærmest ny ud !
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
til org stand lige som din skal stå næsten 100% org.
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak
Utroligt din har så mange hk, det må være DK-rekord uden at bore blokken op!. Hvor mange nm yder den? Har du flyttet begrænseren?
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Hvilken BMW har du købt?
Hvad koster den?
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Den må have et godt optræk
Hvad fejler den?
jan 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 16
- Haha, tænkte nok det var sådan et svar jeg ville få
¨
- Min er sat tilsalg nu .. har en Bmw stående vi lige har været i Tyskland og hente (:
- Nå okay derfor
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
det er 15''
og den er jo tunet men det var ikke verdensbedste dæk der var på den kører jo ikke lige nu. men da den gjorde
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Den er god med dig
Bilen er oprindeligt fra Italien, hvilket betyder at bunden var knas-tør da jeg hentede den i Stuttgart Det fine udstyrsniveau skyldes årgangen (90/91) havde meget udstyr ab fabrik for at få "solgt ud".
Mvh Mathias
jan 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 16
nej nej, det er en pakke hvis du vil have fælgene så kan vi bare bytte biler haha ..
- men har snust mig lidt frem til at det er en du har fået fat i fra Italien eller Spanien, kan det passe? (:
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak for det Kim.
Fin Corolla du har
nov 2006
Følger: 64 Følgere: 63 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 11
jeg vil bar lige sige HOLD DA KÆFT DEN ER FLOT!!!
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Hej Martin
Tak for de pæne ord Det er helt sikkert en fornøjelse at eje den, jeg glæder mig ligefrem til at køre en tur når jeg står op
Din Golf er også rigtig fin, er den ikke tæt på at være i samme stand som min? Den minder jo en del om den, og så med ABS og aircondition. Fedt.
Var det ikke noget at bytte fælge?
Den får selvfølgelig også en stemme herfra.
Mvh Mathias
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak for din stemme og kommentar. Bilen er heldigvis holdt rigtig godt af tidligere ejer, og jeg passer mindst lige så godt på den. Ifølge min kæreste - måske en smule for meget
Din Fabia er også rigtig fin og velholdt. Motoren kender jeg - de kører bare godt! Den får også en stemme herfra.
Mvh Mathias
jan 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 16
Fuck hvor er jeg imponeret over den bil! er også glad for min, helt sikkert..
Men jeg kunne forstille sig at man godt kunne stå op om morgenen, hvis der holdte en der var så fin ude i indkørslen!
- stor repekt for at have fundet en i så fin stand (:
Du må da også gerne tjekke min og smide en stemme (:
aug 2006
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 452
Den ser godt nok ufattelig velholdt ud - er du gal den er flot!
Den fortjener i hvert fald en HØJ! ;o)
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Hvor mange hk yder den? Jeg kan lave hjulspind i 1., og til nøds ved skift til 2. gear. Skal dog også trække store, tunge 16".
Mvh Mathias
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
at der er problemer med vacumstyringen så den er ikke så rap for tiden men nyt vacumslangesæt er bestilt!
GTIen der imod har skabeknaster og bananmanifol.
2 og næsten 3 gear det lidt forskelligt passer på den så tæver den helst ikke
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
1,8'eren er jo stabil og pålidelig i alle konfigurationer Kan du lave hjulspind i 2. gear eller blot i første?
Mvh Mathias
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
man kan tydelig mærke at en gti har power trykker du på speederen så tøver den ikke med at lave en gang lakridser.
men min GT er mere stille og rolig men ligger utrolig godt ved 80 men det med at have krængningsstabilisator det er fanme guld mærker man tydelig det giver noget mere stabilitet
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Så forstår jeg det bedre
16V udgaverne er også sjove, de er i hvert fald glade for omdrejninger
Din egen GTI er også rigtig flot. Har haft en Golf IV GTI 1,8T samt en GTI TDI 150 HK i familien. Begge rigtig gode og kvikke biler.
Mvh Mathias
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Jeg har monteret et meget gennemtænkt anlæg i bilen(kan afmonteres uden synlige spor på bilen) og optimeret motoren en smule, men ændrer ikke yderligere på bilen. Den skal blot passes og holdes fejlfri på alle leder og kanter.
Det er ganske rigtigt en italiener, hvordan opdagede du det?
Mvh Mathias
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak for Jeres kommentarer og stemmer!
Henrik:
Tak, du passer vist også ret godt på din Fiat, kan jeg se.
Joachim:
Du er da også godt kørende, med din GT og GTI'er. Hvilken kan du bedst lide af de 2?
Luskebusk:
Ha ha, neej - det bliver nok ikke nemt, at få vristet den gamle Golf fra mig
Mvh Mathias
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 60 Svar: 454
og så kan du få et af mine børn!!:-) og kan også overtales til at smide en svigermor med handelen !!
den er sgu flot.. x-høj til dig
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
HER FRA
nov 2006
Følger: 73 Følgere: 81 Biler: 23 Emner: 13 Svar: 206
Ekstra-Høj givet, den er virkelig flot !
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Jep. Og 132 uden manifold, så regner med små 140 nu (:
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
jeg har ikke, men tidligere ejer har en fra før der kom bananmanifold på (:
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Den render bestemt også godt ingen tvivl der.
Jaeh, hvis man kender en som kender en som kender en, så kan det jo altid gøres billigere Men det kommer jo også an på hvor mange penge man vil smide i sin bil.
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Hej Mathias
Jo tak, er godt nok også glad for den.
jeg vil selvfølgelig få nusset lidt om den her vinteren over, og få sat mit eget præg på den. Men den skal holdes godt original stadig.
Jamen, den yder lige omkring de 140 HK, motoren er helt standard udover Spjælde, Motorstyring og den anden tænding jeg har på.
Jeg har overvejet lidt at få ordnet toppen her vinteren over og få smidt knaster i, det skulle gerne hæve den en god portion ihvertfald
- Mats
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Virkelig Lækker GTI'er Mathias
jan 2007
Følger: 260 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.047
DAmn.... .. O,o
FLOT VOGN !
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak skal I have. Bilen skal fortsat stå original og flot
Hér bliver ikke sparet på noget.
apr 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 34
Kan den står mere original sådan en golf 2....?
Høj her fra...;)
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 102
Høj stemme smidt.
Utrolig nostalgi, som vælter frem på skærmen. Bevar den
-Martin
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
fortjener klart en x-høj.
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 661
det er bare en fin Golf du har der, man kan godt være heldig og finde dem endnu...selv om mange er skrottet..
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak skal I have
maj 2007
Følger: 57 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 39
SINDSYG en flot gammel g2 GTI'er! (:
okt 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Svar: 8
Lækker vogn
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak skal du have, og du kan tro, at der bliver passet på den.
- Din Joker ser også rigtig fin ud
Mvh Mathias
feb 2004
Følger: 46 Følgere: 41 Biler: 9 Emner: 37 Svar: 162
så flot den G2'er står, virkelig et smukt eksemplar du der har fået fingre i, har gevet den en ekstra-høj, som den fortjener, pas på den.....;O)
maj 2009
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 122
maj 2009
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 122
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 106 Svar: 423
Rigtig flot G2 GTI det er sådan de skal være
mar 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 224
Det er jeg ikke et sekund i tvivl om at det er.
Jeg ved ihvertfald hvad jeg havde gjort i din situation.
Den er mere end bare almindeligt flot. Super super fin VW
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak skal du have!
Tommy:
Mange tak, det er skam også en fornøjelse at køre en sådan klassikker som denne. Umiddelbart regner jeg heller ikke med at den ryger i denne omgang, og hvis ikke - holder jeg den nok for evigt.
Mvh Mathias
mar 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 224
Må indrømme, Det er den flotteste Golf 2 jeg nogensinde har set. Forstår slet ikke du vil af med én som denne, Sådanne eksemplar finder man ikke igen, og med chance forden kommer i forkerte hænder og ødelagt.
Den er simpelthen TOTAL IORDEN!
aug 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 26 Svar: 694
Kæft den er flot!
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Jeg er dog også glad for mine fælge, fik dem lakeret og renoveret sidste år. Om vinteren kører jeg på nylakerede BBS 15" GTI fælge.
Selve funktionen ved brug af hoodbra synes jeg er fin.
Ved forruden har jeg placeret 3" mellemtoner, der bør dog godt kunne side 4" enheder. Skuffen i dine dørlommer kan tages ud på ½ min, og erstattes af originale højttalergitre. På denne måde får du plads til et sæt 5,25" i dørene.
Til foråret monterer jeg endnu et sæt Space 3D i de originale huller bagi. Her er tale om et komponentsæt, som ikke umiddelbart kan monteres uden en smart løsning. Det nemmeste bagtil, vil være et sæt 5 x 7" - de passer vist perfekt.
Mvh Mathias
sep 2004
Følger: 69 Følgere: 68 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 177
Hej igen...
Tak for kommentaren om min bil også... Hehe neeej tror ikk lige jeg vil af med mine fælge ha ha... Jamen det også en smagssag med hoodbra, bruger den også mest fordi jeg passer på lakken... Den er ikk på altid... men super fin Golf du har, du ved jo lidt om hifi kan jeg se. Hvad er der plads til af højtalere oppe ved forruden i sådan en 2'er. Ville gerne have sat noget i mine dørlommer måske, men der er skuffe i stedet for højtalere som nogen 2'ere har, overvejer også noget til bagi ude i original hullerne som hattehylden hviler på evt
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Hej Søren
Tak for din besked. Jeg er rigtig glad for min golf, og har brugt den hele vinteren. Den starter hver eneste gang, og kører virkelig upåklageligt.
Din Golf er også rigtig flot, særligt dine fælge klæder den rigtig godt. Måske du vil bytte fælge?
Jeg bryder mig dog ikke om "hood bra", selvom det er moderne
Mvh Mathias
sep 2004
Følger: 69 Følgere: 68 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 177
Hold kæft den er flot, fedt at se en 5 dørs Golf 2 i hvid som min egen. Gad dog godt have din motor i min He He. Men fedt du holder original stilen, den er bare så flot din GTI. Pas godt på den...
Mvh. Søren
jul 2005
Følger: 84 Følgere: 78 Biler: 9 Emner: 25 Svar: 951
Det kan godt være jeg er Opel mand. Men fuck den er flot så ku jeg os køre golf da
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak skal du have. Hvilke fælge vil du foreslå frem for mine Cup samt BBS fælge?
Mvh Mathias
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Tak for jeres beskeder, det glæder mig at I også synes godt om den. Jeg må også indrømme, at det har taget flere måneder og mange timers søgning for at finde sådan et eksemplar. At den alligevel skulle renoveres for knapt 30.000,- for at blive som jeg ønskede den, må man jo tage med.
3-dørs versionen er også flot, jeg må dog indrømme at det er meget rart at have et par ekstra døre, når man er vant til en 3-dørs. At bilen tilmed har elruder for- og bag, gør det jo blot lettere at "vænne" sig til.
Mvh Mathias
sep 2004
Følger: 292 Følgere: 281 Biler: 6 Emner: 89 Svar: 186
Rigtig fin vogn du har fået fat i der.
Nogle pæne fælge og en sænkning villegøre den perfekt.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
hvor er den bare pisse flot!! Sidder bare og glor de billeder igennem igen og igen.
jul 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 88 Svar: 532
super flot. synes det synd det er en 5 dørs
jul 2007
Følger: 163 Følgere: 142 Biler: 29 Emner: 5 Svar: 320
super lækker stand du har din bil i
aug 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3
det er sku en lækker g2 du har høj her fra
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
flot golf
apr 2007
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 9 Emner: 17 Svar: 80
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Mange tak skal I have!
Mvh Mathias
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 17 Svar: 183
Super flot golf GTI damn
okt 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2
lækker og virklig flot golf x-h herfra
dec 2008
Følger: 53 Følgere: 54 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 78
Shit den er sprød!
Velkommen!
havde den været en 3 dørs ville jeg besvime!
aug 2004
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 988
den er godt nok fin den golf...
kig evt forbi min golf gti'er... høj bliver smidt når den kommer ind...