Mitsubishi Eclipse 4g63T widebody 1998
21.311 visninger
|
Oprettet:
Mitsubishi Eclipse 4g63T widebody
Årgang:
1998
Motor:
2.0 R4 16v 4G63T fra mitsubishi EVO IV
Greddy 18G turbo (TDO5H – 18g 7CM2)
Greddy FMIC Intercooler
Greddy Dumpventil
Greddy Boost controller
Greddy Turbotimer
Mitsibishi EVO IV knaster
AEM Fuel pressure regulator
Walbro 255 benzinpumpe
750 cc mitsubishi dysser
Blitz luftfilter
Portat EVO 3 manifold
Portat EVO 3 O2 hus
Apexi GT Downpipe
Apexi N1 Catback
S-AFC NEO
Shortshift.
Greddy 18G turbo (TDO5H – 18g 7CM2)
Greddy FMIC Intercooler
Greddy Dumpventil
Greddy Boost controller
Greddy Turbotimer
Mitsibishi EVO IV knaster
AEM Fuel pressure regulator
Walbro 255 benzinpumpe
750 cc mitsubishi dysser
Blitz luftfilter
Portat EVO 3 manifold
Portat EVO 3 O2 hus
Apexi GT Downpipe
Apexi N1 Catback
S-AFC NEO
Shortshift.
Hestekræfter
295hk 392nm på hjulene
Fælge
20" ZITO
Dæk
245/35 kumho ?!
Undervogn
AEM BIG brake rotors, Greenstuff klodser
Skunk2 full adjustable Coilovers
Skunk2 full adjustable Coilovers
Bilstereo
DobbleDIN Kenwood med forstørker og en 10" basboks bagi
Styling
Ibherdesign Rebel Widebodykit. (20cm bredere end stock)
Shaved doors kit.
Kaminari GTR Skyline spoiler.
Nissan Skyline Bayside blue lak
Cup spegle.
Tonede bagerste ruder
Led blinkers.
EL soltag i glas.
TT benzin dæksel
...... meget mere.. kommer lidt på i ny og næ :-)
Shaved doors kit.
Kaminari GTR Skyline spoiler.
Nissan Skyline Bayside blue lak
Cup spegle.
Tonede bagerste ruder
Led blinkers.
EL soltag i glas.
TT benzin dæksel
...... meget mere.. kommer lidt på i ny og næ :-)
Interiør
Sort og sand læder
Blitz 60mm blacklight ladetryksur
Blitz 60mm blacklight olietemp
Blitz 60mm blacklight vandtemp
(nogle dyre sataner til 2k /stk, men alt for fede)
Blitz 60mm blacklight ladetryksur
Blitz 60mm blacklight olietemp
Blitz 60mm blacklight vandtemp
(nogle dyre sataner til 2k /stk, men alt for fede)
Ekstra tilbehør
måtter!
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
unik Eclipse med en motor der trækker som bare fanden! :-)
Mitsubishi Eclipse 4g63T widebody
feb 2016
Følger: 7 Følgere: 5
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 68 Biler: 16 Emner: 106 Svar: 360
jul 2009
Følger: 125 Følgere: 118 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 49
hvad olie køre du på ...........??????????
jul 2006
Følger: 57 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 73 Svar: 438
fucking lækker slæde du triller i der
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 97
Ku' godt
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 360
faktisk anden linie:
"2.0 R4 16v 4G63T fra mitsubishi EVO IV"
Så lad være med at gøre dig klog på andres biler som du hverken kender eller har set og lad være med at give "gode råd" om tuning du ikke ved noget om.
eller.. ring selv til PBZ og så kan DU lære DEM at lave motorer..
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 337
Det er da os helt fint men det skriver du jo ingen steder lille ven. Jeg vil da håbe for dig de har skiftet krumtapboltene ud samtidigt når du kører med det tryk.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 360
Rasmus, det er ikke den originale motor, men en modificeret motor med behandlet blok, topkstykke, stempler og helt andet turbosystem. den motor der er i MIN bil er fra en Lancer EVO IV, som efterfølgende er bearbejdet.hele arbejdet er iøvrigt lavet af et af de bedste JDM tunings firmaer i Sverige http://pbz.se/
Den er bygget til 1.5 bar som giver 375hk på hjul, men jeg kører normalt kun med 1.0bar.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 337
Nu skriver du motoren er fra en Evo IV, men altså så kunne jeg jo skrive at min motor var fra en eclipse. Bilerne er født med samme motor, det er ikke noget vildt. Dog er eclipsens turbo og power output ikke så stor.
Hvor meget tryk kører du forresten med?
jan 2007
Følger: 45 Følgere: 100 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 289
Rigtig lækker ecilpse!
okt 2002
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 208 Svar: 637
Dog syntes jeg det er totalt til grin at der er brugt så meget på plastik når motorrummet ikke er malet med???
det er nr 1i tunings/stylings guiden gør det nu ordentligt eller lad være .. du kunne da i det mindste have malet det sort /grå grundfarve .
ellers syntes jeg den ser cool ud
jan 2007
Følger: 134 Følgere: 133 Biler: 1 Emner: 102 Svar: 1.605
Nogle ordentlige billeder ville klæde denne bil
mar 2005
Følger: 147 Følgere: 146 Biler: 9 Emner: 239 Svar: 1.394
höj herfra...
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Fandme en utrolig lækker bil!
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 360
...
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 360
det viser bare hvorfor den er til salg: den bliver luftet alt for lidt
nov 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 3.020
den må godt holde på min adresse men trænger dit motorrum ikke et en støvklud? med alt det spindelvæv
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 360
det er IKKE samme motorer, der er forskel på både Eclipse gen 1 og gen 2 motorer og Lancer EVO motorerne, nej blok og top er ikke ens, med mindre du kun kigger på det ydre.
4g63 Eclipse motorerne (fra 95 og frem)er berygtet som svage og kaldes typisk 7-bolt motorer, da det netop er der, at problemet er med Eclipserne. med blot 40-50 hk mere, laver de det som kaldes Crank-walk, hvilket egentlig er lejerne til krumtappen der ikke er stærke nok og der kommer slør i.
Har du lagt en Eclipse motor i , så finder du snart ud af det...
hvis du ikke kan nøjes med de 209hk den leverer.
skal du endelig bruge noget, så skal det være fra en ældre 1ste gen. Eclipse, med en 6-bolt, som er fra EVOerne
2. Gen Eclipser har en mindre turbo, men et højere ladetryk end 1st gen. det var for at modvirke turbotøven og indhente nogle af de tabte HK som mangler pga det dårligere flow. . på den måde endte de ud med samme hk, men potentialet på en ældre eclipse 4g63T motor er langt større, da den har bedre turbo og bedre flow (da det er en neddroslet Lancer EVO 3 motor)
OM ECLIPSE MOTOREN SKRIVER MITSUBISHI:
"The 4G63 engines found in 1990-1994 models have a 60 mm throttle body compared to the 1995-1999 MY's 52 mm. The intake ports on the head and runners of the intake manifold are also larger. They also have larger crankshaft bearing journals to allow better lubrication.
The first-generation 4G63 head with its larger intake ports appears to offer better performance potential than the second-generation head due to its increased flow capacity in stock form. However, the second-generation head can be ported to increase the size of its intake ports similar to that of the first-generation head. Furthermore, the smaller ports provide greater velocity which aids in cylinder filling, and thus, as is the case with any head porting, port size is a compromise between air flow and air velocity."
Der er som altid nogen der argumenterer for at 7-bolt versionen har sine fordele, da den har en sensor på knastaksel, som advarer og giver motorfejl ved problemer. men de mindre lejer gør at problemet opstår tidligere end på en 6-bolt, så det er lidt spørgmålet om det er en fordel.
lige meget hvor mange motorer du har stående, har du ihvertfald ikke ret i særligt meget af det du skriver, blokken er dog næsten ens, dog er der større skyllekanaler i Lancer EVO 3, end de Eclipse motorer jeg har set.
jan 2009
Følger: 73 Følgere: 72 Emner: 6 Svar: 251
Nicolai k:
Nu var det kun for at bevise at det IKKE ER EN EVO 4 motor han har i for den ligger den anden vej
Skyline til salg:
En eclpse motor er også en 7 bolt motor. har sådan en motor stående der hjemme, men du har ret i at dyserne på en evo er lidt større og turboen er også større. men ellers er der ingen forskel på de to motorer... blok og top er helt ens har trods alt selv haft en evo 3 så kender de motorer ind og ud, og sidst lagde jeg en eclipse motor i den.:D
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 360
der er lagt lidt flere billeder af kabinen ind.
Motoren er fra en Mitsubishi EVO fra 1995, ikke en Eclipse motor. der er mange små forskelle, men i bund og grund er EVOerne langt stærkere og har mere potentiale end Eclipsens "7-bolt" blok og topstykke. Flow, materialer og holbarhed er meget forskelligt.
Det er muligt at batteriet sidder anderledes i min, men det kan du ikke regne med for noget som helst, fordi de fleste ting er flyttet eller lavet om på hen ad vejen.
en Eclipse 4G63 motor vil ikke uden større ændringer kunne holde til over 260-270hk, hvor imod Lancerens 4G63 er født med flere HK fra start og med benzin nok, kan holde til 350-400hk på standard dele. min kører med 3xx på blokken eller 297hk på hjulene som jeg synes passer fint til bilen, men alt er bygget op til at tage flere HK hvis jeg "ville".. 300hk til en FWD er dog fint nok, mere giver ikke rigtigt mening til normalt brug hehe..
mar 2008
Følger: 88 Følgere: 85 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 3.311
rigtig lækker eclipse, ville dog gerne se et enkelt billed af den indvendig.. og skulle mene det er den originale evo 2 motor der ligger i
Daniel D : tror du skal kigge lidt mere på billederne, for vil bestemt mene at det er den originale evo 2 motor der ligger i denne, kig placering af luftfilter og batteri i forhold til dit billed af "evo 3"
apr 2005
Følger: 90 Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 21 Svar: 157
høj til dig, rigtig feed. men fesent, at der er brugt så mange penge på den, også er motorrummet stadig rød, det satme ærgeligt mester
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 99 Svar: 567
alt for fed E du har der ;O
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 142 Svar: 511
Fed nok
maj 2007
Følger: 120 Følgere: 118 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 241
Så er der smidt en høj efter den
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.825
Super fedt at se lidt anderledes bil på BG
jun 2006
Følger: 61 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
Fed Eclipse, ikke så meget andet at sige
høj herfra
/ Anders B.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 360
skal lige have styr på mine romertal
jan 2009
Følger: 73 Følgere: 72 Emner: 6 Svar: 251
Vil lige rette dig og sige din motor er fra en EVO 3 og ikke en evo 4 for det ligger motoren med tandremmen ud mod den anden side
EVO 3
http://www.grahamberry2.co.jp/stock/e833_95_lancer_evolution3_sparco/mitsubishi_lancer_evo3_e833_%20177.jpg
EVO 4
http://www.powerengineering.co.uk/acatalog/LARGE_M_EngineBayBolts.jpg
Bare lige så du ikke går og tror en masse
Vh daniel
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 33
Fuck en vild bil du har dig der!!
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 47 Biler: 6 Emner: 30 Svar: 2.296
Bare en skam den ikke er samme farve i motorrummet
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 126 Svar: 672
den er lækker !
okt 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 31 Svar: 120
Ja tak! Flere af dem! Rigtig dejlig vogn...
Kig forbi min Bmw
//Stan
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 360
der er jo længe mellem det gode vejr, men til formiddag var der da lidt sol...
jan 2006
Følger: 206 Følgere: 203 Biler: 9 Emner: 92 Svar: 506
Fed Eclipse
maj 2007
Følger: 120 Følgere: 118 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 241
Den er godt nok fed. En masse gode billeder og en fin tekst.
Mon ikke man smider en stemme efter den, når den kommer ind
feb 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 4 Svar: 7
Kæft den er fed!!