{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Jaguar XJSC 1986

2.818 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Jeffrey
Mand | 31 år | Oprettet: 24. nov 2010


Jaguar XJSC

Årgang:
1986
Motor:
Jaguar V12 med H.E. Forbrændingskamre. Fintunet til 6,0 Liter fra ny af. (Std. 5,3 Liter)
3-Trins Automat gear.
Hestekræfter
Over 300 HK og over 500 nm.

0-100... Øh, 0-240 Km/t. 15,8 Sek. (Målt på rullefelt)
Fælge
Originale Jaguar fælge 15"
Dæk
Goodyear Eagle Ventura 215/65
Undervogn
Standard Jaguar sportsundervogn
Bilstereo
Phillips med CD-Afspiller 4x60 Watt.
Styling
Bilen behøver ingen styling da den er meget afstemt med et sportslig design udover det exclusive.
Interiør
Creme farvet læder kabine, med egetræs instrumentbord og paneler. Selvom det er en taga og cabriolet er bilen udstyret med stort aircondition anlæg med elektronisk temperaturstyring.
Ekstra tilbehør
Ikke nødvendigt. Alt er der, og bilen er 100% original, undtagen CD-afspilleren.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
En drøm af en bil der lige har rundet 50.000 km.
Bilen er 100% original, og i fuldstændig perfekt stand, ingen mislyde, rust, ridser eller tegn på at bilen har lidt overlast på nogen måde. Bilen har været vasket meget få gange, maks 5 gange, med svamp ellers er den kun blevet aftørret og poleret. Og den har altid stået i opvarmet garage.
Bilen er enormt diskret og lydløs i de små omdrejninger, men trykker du på speederen, og den får lov til at runde de 2.000 omdrejninger, lyder den som et F16 fly, og reagerer lige sådan.

Vil du se flere Jaguar XJSC til salg? Andre Jaguar eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Jaguar XJSC
  •   6. feb 2012 Dyre biler
    Hej Jeffrey,
    Tusinde tak for din kommentar og din lange besked smiley
    Jeg er glad for der er andre derude end blot hyklerne, og kan kun sidde og nikke anerkende til hvad du så fint skriver... Vi er få unge knægte, som har midlerne til det - og det er der ikke alle der kan forstå smiley

    Jeg går ikke så meget op i at få lagt mange billeder ud, bare de bliver "lagt ud"... Hehe... Jeg skal prøve.. Du kan se på min profil hvad jeg har stående i garagen, og der kommer en ny Jaguar XKR Cabriolet, kongeblå her i starten af februar smiley

    Thumps up for dit projekt - elsker Jaguar.. Klasse...


  •   23. maj 2011 hej...
    super fin vogn du har dig der...


  •   30. nov 2010 Citat
    "Når man kører med

    250 km/t er luften ryk som gelé.

    Ved 400 km/t svarer det til at køre igennem smør."

    Ja og hvorfor er det mon som smør ved 400km/t?? pga dragforce - det som du til at starte med mente man blot kunne negliere. Det betyder ALT. Det er blandt andet den som gør at din Jaguar ikke acc. fra 0-240km/t på 15.8s men derimod fra. 0-200km/t på 28.3s!


    Det er forresten meget tydeligt, at du har set videoen hvor Top Gear tester den nye Veyron SS (luften er som smør).

    Du skal bare forstå, at din vogn er en raket og IKKE en SUPER RAKET smiley

    Mvh Allan


  •   30. nov 2010 wow, sikke
    en teklub i har fået dannet jer her? smiley
    fed vogn.. om statistikkerne passer gider jeg ikke diskutere. tror jeg vist der er blevet gjort rigeligt smiley



  •   30. nov 2010 Nye billeder
    Så er der taget nye billeder, så de ryger ind senere i dag ;o)


  •   29. nov 2010 Jeffrey
    Jeg vil stadig sige - ligesom Niels B at det er en rigtig fed vogn du har der, og den er MEGET speciel. Du har ret, i at den motor jeg sammenligner med IKKE er den samme som din, eftersom din er opboret til 6.0L og IKKE supercharget til 6.0L(det kan man ikke)

    Den jeg sammenlignede med var ikke så ny som den du henviste til fra '97 og den havde 480Nm, altså lige i underkanten af det du nævner din har.

    Derfor kan jeg vha. ganske sund fornuft hurtigt konkludere, at din er "omtrent" lige så hurtig (måske lidt hurtigere, men ikke i nærheden af 12-13 s)

    Grunden til at du måske kan opnå den acc. du skriver, er selvfølgelig at det er på et rullefelt, men jeg kan godt love dig for at luftmodstanden betyder meget når du kommer op på over 100-150km/t. Luften begynder at blive turbolent og denne kraft (dragforce) påvirker acc. virkelig meget!

    Det er ganske enkelt forkert IKKE at tage højde for luftmodstand. Man kan sige at det sådan set ikke er forkert at skrive 0-240km/t på 15.8s - forudsat at der ikke er nogen luftmodstand. Men det er dog en ganske ubrugelig information da den ikke kan sammenlignes med andet.

    Jeg tror ikke der er tale om misundelse!


    Jeg synes du skal læse lidt om f. eks. dragforce og finde ud af hvor meget det faktisk påvirker et objekt i bevægelse med et givent frontareal samt et par andre parametre. Det er faktisk lidt spændende.
    Men ikke mere om det, bare nyd din dejlige bil og lad nu værre med at overhælde den med salt her i vintersæsonen smiley

    Mvh Allan


  •   29. nov 2010 Chris B
    Hvad snakker du om, Chris?
    Ham, der målte den ( www.natmekanikeren.dk) sagde at den ville blive målt med normalt vejtryk. Altså med normal modstand.

    Men hvad jeg ikke kan få til at hænge sammen er hvad du mener med at langsomme kan blive hurtige hvis det er på rullefelt den er målt?
    Jeg vil mene, du får ikke en standart Opel Vectra til at køre lige så stærkt som en der er stærkere og hurtigere på almindelig vej? :o)


  •   29. nov 2010 Allan P
    Jeg tror der er noget du har misforstået. Min Jaguar er ikke en 6.0 fra fabrikken af, det var en 5,3 liter, men som er blevet supercharget op til 6.0 Liter, det er noget helt andet.
    Og jeg kan kun sige, hvad jeg har fået den målt til på rullefelt. Og som jeg skrev tidligere har det absolut intet med hestene at gøre, men newton metret. Tjek lige hvad den V12 du har tjekket har i nm. For jeg tror det er en XJS fra 1997 du har tjekket, og der er virkelig forskel på de to biler ;o)

    * Lige til det du skriver, topfarten på den er 270 km/t, så meget ved jeg eftersom jeg har set den være helt deroppe. Og den går fra 0-160 på under 16 sek. det er helt sikkert, og jeg så den blive målt til 240 km/t på 15,8 sek. på 2200 meter! ;o)


  •   29. nov 2010 Kan lige tilføje...
    V12 6.0L specs for netop din model

    topspeed 161mph / 257.6km/h

    Accelerationer
    0-60mph / 0-96km/h 6.6 s
    0-100mph / 0-160km/h 16.0s
    0-125mph / 0-200km/h 28.3s

    Der er tydeligvis noget der IKKE hænger sammen. Hvis din tilfældigvis er blevet 12.5sek hurtigere til 200km/t i forhold til en standard 6.0 V12 model (og din tid var endda til 240km/t) !!

    Så med mindre du har yderligere 3-400HK ekstra i din motor, så passer din 0-240km/t i hvert fald ikke!

    Mvh Allan


  •   29. nov 2010 Hej igen
    Der er ingen tvivl om, at den er hurtig, slet ikke!

    MEN husk nu lige på, at Top Gear og en Jaguar sagtens kan være forbundet med noget fusk host host, da de er meget glade for engelske biler.

    Jeg synes du skal optage en video, hvor man kan fornemme de 15,8sek til 240. For det er simpelthen insane hurtigt på en vej!!

    Mvh Allan


  •   29. nov 2010 Høj
    Smider lige en høj :o)


  •   29. nov 2010 Skumsvin 2000 .
    Nej, det har den ikke :o)


  •   29. nov 2010 fin vogn
    har den fået lavet el og bøsninger, som de er kendt for at have sparet på fra fabrikken?


  •   28. nov 2010 ...
    Fin vogn..

    Men 0-240 på 15.8? Nej.. Tror jeg ik. Hvis den går 0-100 på 6.9 sek tvivler jeg lidt på den rammer 240 på 15.8 sek. .

    Men stadigvæk, meget fin vogn smiley


  •   28. nov 2010 Hej
    Det er et virkeligt flot eksemplar du har dig der!

    Mht. til din 0-240km/t - så må det være målt på rullefeltet, hvor der ikke er nogen luftmodstand, ellers er der i hvert fald noget galt med tallene.

    Men for satan et flot motorrum smiley

    Mvh Allan


  •   28. nov 2010 15,8 sek
    Det tror jeg sgu sagtens at den kan.
    Sådan en satan her (link) som er 10 år ældre klarer 0-100 på 7,6 sek så mon ikke at Jaguaren kan klare 240km/t på de knap 16 sek.

    http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewCarTestDetail.aspx?CarTestId=3605&PubName=Bil-Revyen&SourceType=external

    Fed bil du har dig!


  •   28. nov 2010 Daniel V
    Aarh, hold nu op, det er en V12 med drejningsmoment over 500 nm. Så ved du at den flytter sig. Den gør det på 2200 meter, og 15,8 sek. helt nøjagtigt er det målt til 238,9 km/t.
    Og det er ikke noget jeg har målt, men natmekanikeren.dk


  •   28. nov 2010 velkommen
    rigtigt flot eksemplar du har dig, står fandme flot.. men 0-240 km/t på 15,8 sek er lidt for optemisktisk.. en ferrai Enzo går fra 0-200 km/t på omkring de 10 sek og det er en bil med 300+ hk mere end din så hvis du havde skrevet 25 sek havde jeg troet på det men 15,8 sek.. ahhh. men flot bil alligevel


  •   28. nov 2010 .
    Tak for velkomsten ;o)


  •   28. nov 2010 .
    Nej, det gør den ikke. Ved 120 km/t går den med 2.000 omdrejninger og ved tophastigheden, 270 km/t går den med 7.000 omdrejninger.


  •   28. nov 2010 mega flot herre vogn,
    velkommen mvh hc


  •   28. nov 2010 .
    Går den ikke med frygtelig mange omdrejninger når den kun har 3 gear ? smiley


Annonce