{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mazda 3 MPS [Tidl. bil] 2008

11.178 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Lasse G
Mand | 47 år | Oprettet: 2. sep 2007


Mazda 3 MPS

Årgang:
2008
Motor:
* Mazda 3 MPS 2,3 Turbo. 46000km.
330 hk. / 475 Nm.
orginal Effekt / moment: 260 hk. / 395 Nm.
0-100 km/t 4,9 sek
0-100 km/t: 5,9 sek.
*Motoren
Kernen i det hele er motoren. Mazda er mildest talt gået amok denne gang, og har "leget" lidt med den i forvejen velkendte 2,3 liters benzinmotor - faktisk har de leget så meget, at effekten nu er oppe på 260 hk. Sammen med en ekstremt velfungerende 6-trins gearkasse. Tredobbelte synkromeshkonusser sørger for korte, lydefri skift, samtidig med at brændstofniveauet holder sig på et yderst acceptabelt niveau - selv ved "sjov" kørsel.

Tophastighed: 295 km/t.
Hestekræfter
330 (260)
Fælge
19+18+17
Dæk
2* sommer og vinter
Undervogn
sænket 55 mm gevind
Bilstereo
orginal
Styling
orginal
Interiør
ja det er jo nødvendigt...
Ekstra tilbehør
3M solfilm
front intercooler kæmpe indsugningskit
race 200 cel cat .. race downpipe
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Data: orginal
kW 191.
0-100 Km/t 5,9 sek. (if. div. tests)
80 - 120 Km/t ca. 4 sek.
0-200 Km/t. 19 sek.
260 Hk. (standard)
395 Nm. (standard)
Topfart: 265 km/t. (med elektronisk begrænser)
Direkte indsprøjtning
4-cylindret. 16v.
2,3-liters MZR DISI-turbomotor
Dobbelt overliggende knastaksel. (DOHC)
Sportsudstødning. (102 mm)
Tankvolumen: 55 liter.
Brændstofforbrug, opgivet til 10,3 km/l. (og det holder faktisk, med 10,5 km/l. ved bl. kørsel)
"Limited-slip"-differentiale, der automatisk fordeler flest kræfter til det forhjul, der har bedst vejgreb ved hurtig kurvekørsel. Et elektronisk "Torque control"-system styrer samtidig motorens kraftudvikling i de to første gear afhængigt af, hvor meget der drejes på rattet. Gearkassen er en 6-trins manuel gearkasse.
Og så er der nogen der mener, at bilen ikke kan lev. så mange kræfter igennem forhjulene.
Følgende biler, har træk på alle hjul og alligevel, er MPS'eren hurtigere.
Subaru Impreza 2.5 WRX. 265 Hk.
Golf R32. 250 Hk.
Audi A5 3,0 TDi Quattro. 240 Hk. (lige hurtige)
Mazda 6 MPS. 260 Hk.
Opel Vectra 2,8 OPC 280 Hk.
o.s.v ...........
Lidt at sammenligne med.....
Audi S3 2.0 Turbo FSI quattro. Max. drejningsmoment: 350 Nm.
Mazda 3 MPS: 380 Nm standard...........!
Fælge: 17 "Billig vinter letmetalfælge
Fælge: 18" org. MPS etmetalfælge
Sommerdæk: Bridgestone
Fælge: 17" vinter alufælge
Bremser: for: 320 mm. bag: 280 mm
Sænket MPS undervogn.
Elektronisk stabilitetsprogram. (DCS)
Spærredifferential (LCD)
BOSE soundsystem m/ 6- disc. og 7 højtt. ....spiller helt utroligt !
Org. MPS styling. (skørter, hæk, front)
MPS sportsæder
LED baglygter.
El-spejle, med varme.
Tågeforlygter
Forlygtevaskere.
Fjernbetjent centrallås
El-ruder for og bag
Aluminium-pedaler
Fuldaoutamtisk klima.
Fartpilot.
DSC.
TCS.
Boardcomputer.
Regnsensor.
Euro NCAP test = 4 stjerner.
motoren er 100% standard og der er IKKE pillet ved den.
....har sikkert glemt noget.


Lynhurtig bil, med rigtig god komfort. (verdens hurtigste FWD farbriks lavet bil).
0-200 er overstået på bare 19 sek. og topfarten hedder 265 km/t. (med elektronisk begrænser) hvis man skulle have lyst til det
Sikkerheden
Naturligvis er sikkerheden i top, når det drejer sig om Mazda 3. ABS-bremser, EBD (elektronisk bremsekraftsfordeling), DSC (dynamisk stabilitetskontrol), TSC (antispindsystem), LSD (spærredifferentiale) og bremseassistance er nogle af de hjælpemidler man får med i handlen. I MPS modellen har bremserne dog fået sig en opgradering, for at tøjle de mangle muskler og den ekstra belastning.

Mazda 3 MPS, er som standard udstyret med 6 airbags.


I det daglige...
Selvom Mazda 3 MPS er en ekstremt voldsom maskine, så kan den sagtens bruges i hverdagen, som et helt normalt transportmiddel. Der er god plads til familien, og bagagerummet rummer 290 liter med sæderne på plads. Vælger du at slå sæderne ned, så er der plads til hele 619 liter.
Kabinen har masser af god og rummelig aflægningsplads, og kvaliteten af materialerne er helt igennem ok. Det er samtidig meget nemt at finde en optimal kørestilling, da sæde, rat og spejle kan justeres på et utal af måder.

Anmeldelse fra Ekstra Bladet:
http://ekstrabladet.dk/biler/article350673.ece

Anmeldelse fra Motorsiden:
http://www.motorsiden.dk/Biltest/Mazda%203%20MPS%20test.htm



Test video 0-100 km/t. m.m
http://www.youtube.com/watch?v=Xuyaojwoa7M


Subaru Impreza WRX vs. Mazdas 3 MPS video
http://youtube.com/watch?v=i6PGMi89qRo&feature=related


DMAX test. Mazda MPS vs. Opel Astra OPC (10 min. tysk):
http://youtube.com/watch?v=QzcFjVnKurs




Anmeldelse fra Ekstra Bladet:
http://ekstrabladet.dk/biler/article350673.ece

Anmeldelse fra Motorsiden:
http://www.motorsiden.dk/Biltest/Mazda%203%20MPS%20test.htm



Test video 0-100 km/t. m.m
http://www.youtube.com/watch?v=Xuyaojwoa7M


Subaru Impreza WRX vs. Mazdas 3 MPS video
http://youtube.com/watch?v=i6PGMi89qRo&feature=related


DMAX test. Mazda MPS vs. Opel Astra OPC (10 min. tysk):
http://youtube.com/watch?v=QzcFjVnKurs

(udpluk fra test)
* Den 2,3 liters motor er udstyret med et ganske avanceret computersystem, der måler oktanværdien i det brændstof du fylder på bilen. Vælger du derfor en almindelig Oktan 95, så får du ikke fuldt udbytte af dine 260 hk. Vælger du derimod brændstof med en højere oktanværdi, så tilpasser motoren sig og lader dig lege med alle hestene.









Vil du se flere Mazda 3 MPS til salg? Andre Mazda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mazda 3 MPS
Annonce