{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Sierra Xr4i - Drift spec. 1983

18.180 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Ford Sierra Xr4i - Drift spec.

Årgang:
1983
Motor:
2.8 V6 (indtil videre...)

Her er setuppet på mit nye "powerplant" jeg har fået købt og går og bygger videre på, til den skal i Sierraen til 2012 sæsonen.

2.0 Motorblok fra Ford Sierra DOHC og dertil hørende krumtapsensor.
Cp stempler fra Honda Civic Turbo K20
Plejlstænger fra Mercedes 190e (Cosworth upgrade) Topstykke fra Scorpio 16v med dertil hørende knastsensor
Tændspole fra Golf IV med wasted spark, tændkabler fra golf 3 (nye skal findes).
Gasspjæld fra VAG 2.0 GTi 16v årg 1992-1995
Manifolder svejst i 2" syrefast/rustfrit stål
2 Styks TurboTechnics turboer
Svinghjul, 6.1kg Specielt CNC fræst til at passe til Cosworth trykfod
Kobling, Cosworth ap, nav samt trykfod (460nm)
Gearkasse MT75 5trins med powerflex i skifteren, samt svejst bøsning og titaniums shortshifter.

Tidligere ejers album om opbygningen http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=76458
Hestekræfter
150hk +/-
Fælge
15" Gotti som primær fælge.
16" O.Z. Chrono
17" RS Gt i hhv. Gungrey og guldbronze

Diverse 15" og 14" Xr3i fælge.
Dæk
Fordæk:
195/50-15 Regal Racer semislicks fra Dækimporten.!

Bagdæk:
op i røg.
Tak til FJ Biler, Au2Kvik samt Jacks auto i Randers mfl. for sponsorat!

Sponsorer til nye dæk søges!
Undervogn
Cuttede kraftigere fjedre fra en fullsize Buick i for og bag.
std. støddæmpere foran, plus ekstra Saab Gasdæmpere monteret direkte på bærearmen.
Bagstøddæmpere udskiftet til BMW e30 AP gasdæmpere.
Bagtøjsbøsning fikseret.
Styrekuglen flyttet 30mm tættere på spindlen for mere styreudslag og styrekugler vendt på hovedet og skiftet side.

Projekter:
Udvide camberen i forenden ved at øge bredden på bærearmen samt gøre krægningsstabilisatoren i bag stivere for mere overstyring.
Montere tårnstivere for.
Påsvejse BMW e30 forbro den originale forbro, for at fjerne krængningsstablisator vha. BMWs "L-formede" bærearme, da den ved fuld styreudslag skraber indersiden af dækket mod stabilisatoren.

Drømmen kunne derefte være et Wisefab kit til BMW, så der kan drejes næsten 90graders.

Derudover ligger der en bagbro med skiver, klar til at smide på når den originale med tromler blir splittet ad.
Bilstereo
Åben indsugning og 2x2" gennemstrømspotter med sidepipe i hver side, med udmunding foran baghjulene.
Styling
Originalt Xr4i skørtesæt og bagspoiler samt special karossen.
Monovisker.
Denne sæson gælder det udelukkende om at få mekanikken til at du og teste den til næste sæson hvis den skal/kan køre dertil og så får den en tur med udseendet til den tid i bedste fald der kommer en hovedsponsor og vil bestemme grundfarven på bilen...
Interiør
ALT hevet ud pånær varmeapparat.
Al lydisolering/dæmper pap mm. fjernet i kabinen.
Bur bygget helt ud til karossen, samt tagforstærkninger fjernet til fordel for bur.
Sparco skålsæder monteret samt FK H-seler.
Sabelt 90mm dybt ruskindsrat og Momo ratnav.
Wilwood hydraulisk håndbremse.

Ting på hylden:
Bremsetryksregulator
2:1 gearkasse til ratstammen (hurtig tandstang)

(Want)To-do listen:
Fuldsvejse samlinger
lave roofscoop istedet for soltag
Lexan side/bagruder.
Ekstra tilbehør
Fælge, dæk og fælge plus lidt flere dæk.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Budget drift projekt.
Vil vise at man sagtens kan have det sjovt og komme ud at køre for den samme slat penge folk bruger blot på at købe en std. Japaner som så skal sættes op og bruges flere penge på.

Bilen er uden afgift og 100% RUSTFRI (tro det eller ej).

Vandt Rookie klassen til DHB 2011!
Til trods for bilen var med absolut færrest kræfter ;)
http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=43066

Vil du se flere Ford Sierra Xr4i - Drift spec. til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Sierra Xr4i - Drift spec.
Annonce