Nissan 200sx S13 1994

2.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Nissan 200sx S13

Årgang:
1994
Motor:
CA18DET 16V
1,8 liters turbo motor på 4 cyllindre med 16 ventiler.
Apexi 'style' luftfilter
Apex 3" udstødning fra katalysator med 4½" afgang.
Apex 15 rækkers oliekøler.
Apex lettet svinghjul på 5,90 kg.
Optima Yellow top batteri.
Ladetryk hævet til 0,9 bar.
D1 Spec Catchtank.
6-arms Sinter metal kobling til 500 hk.

Udover det er motorrummet standard
Hestekræfter
170 HK
215 NM
Skud i tågen.
Fælge
Sommer: 18" AEZ alu-fælge,
Vinter: 16" Borbet alu-fælge
Dæk
Sommer: Michelin Pilot Sport 3 235/40 18"
Vinter: Hankook Winter I*Cept Evo 205/55 16"
Undervogn
Undervognen er primært standard indtil videre.

Apex justerbare tension rods.

Og meget mere på vej.

Dog skal det siges, at hun ligger urimelig godt på vejen, med tanke på alderen, og at hun endnu kører med OEM undervognen.
Bilstereo
Her er der ikke det store at prale med.

Pioneer HU
Pioneer dørhøjtalere,
og 6x9" Rockford højtalere bagi.

Dog skal nogle komponenter udskiftes, og nogle tilføjes.
Styling
Styling er der ikke meget at komme efter. Men så igen, det er en Nissan 200SX. Er hun ikke fed nok i sig selv? ;)

Men her skal der på et senere tidspunkt også ske en ting eller to.
Indtil videre er der dog, tilføjet en meget vigtig del.

Drift knap på håndbremsen, i mat-sort.
Interiør
Her er der heller ikke meget at berette om. Må ærligt sige at det er lidt tørt interiør med tanke på at det jo teknisk set er en sportsbil.

Ure mm:
Depo 60 mm Olietemperatur
Depo 60 mm Olietryk
Depo 52 mm Air/Fuel ratio
Gizzmo elektronisk ladetrykstyring, med turbotimer.
Ekstra tilbehør
Ekstra tilbehør er der ikke meget af. Et reservehjul og tilhørende værktøj samt donkraft. mig og nøgler.
Der er dog Defa alarm i hende, samt fjernstyret centrallås.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Alt i alt en vidunderlig bil. Jeg er sku ikke skuffet på nogle områder andet end en lidt tør kabine for en sportsbil at være. Men har endnu ikke fortrudt en eneste øre jeg har brugt på hende. :)

Opdatering d. 22-12-2011
Efter at have haft bilen i næsten et år er der faktisk sket en del. Turbosystemet havde flere utætheder, som jeg har fikset, det krævede blot nye pakninger, og udskiftning af en knækket bolt.
Udover det har jeg konstateret at ventilstammerne er skæve på nogle af udstødningsventilerne, samt stempelringene er døde på cyllinder 1 og 3, så jeg er gået i gang med en større renovering af motor, plus udstødning, og lidt andre ting. Billeder kommer i fotoalbum som arbejdet skrider frem.

Opdatering d. 05-03-2014
På høje tid der kom en ny opdatering. Der er sket utroligt meget, og på samme tid utroligt lidt siden den sidste. Bilen endte desværre med at stå stille i godt og vel 2 år, før der skete fremskridt igen. Den oprindelige plan om at renovere blokken og lave et større projekt samtidigt, blev lagt på hylden, på grund af dårlig økonomi, pladerne blev afleveret, og bilen stod stille i godt halvandet år.
Men da chancen for at købe en ny-renoveret motor til en fair pris bød sig, begyndte der at komme gang i tingene. Bilen fik nye plader på igen den 17-12-2013, og har siden kørt som en drøm.
Der er blevet lavet en hel del små opgraderinger hist og her, men i det store og hele står hun stadig original. Dette er dog ved at blive lavet om, da hun over de næste måneder vil blive gjort klar til sommerens dejlige vejr, og får ny turbo, og en masse andre dejlige sager.
Mere om dette vil komme som tingene skrider frem, og et album vil meget snart blive oprettet, fra projektet med den nye motors ilægning, samt de kommende opgraderinger og renoveringer.
En kæmpe tak skal gå ud til:
Claus og Chris fra Nippon Power i Slagelse. For hjælp med gode dele, og endnu bedre råd.
- www.nipponpower.dk
Benjamin Muusmann fra Autoslanger.dk, for god service, og dele.
- www.autoslanger.dk
Ronnie, bedre kendt som *200sx - RB30DET - 4x4* her på BG.
- www.facebook.com/nissan200sxgtr
Min nære ven Peter Madsen, som har hjulpet meget til i værkstedet.
Min højt elskede far Sune Jensen, for hjælp, støtte, og rådgivning.
Min gode papfar Henrik Nielsen, indehaver af Danmarks Ferguson Museum, for lån af specialværktøj, samt værksted.
- www.fergusonmuseum.dk
Mange har givet en hjælpende hånd hist og her, udover de ovennævnte, og til dem en stor tak også.
Men listen må jo ende et eller andet sted.

Vil du se flere Nissan 200sx S13 til salg? Andre Nissan eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Nissan 200sx S13
Annonce