Simca 1307 Speciál (Blondie) [Tidl. bil] 1976
16.984 visninger
|
Oprettet:
Simca 1307 Speciál (Blondie)
Årgang:
1976
Motor:
4 cylindret tværliggende rækkemotor, med sideliggende knastaksel og dobbelte Weber karburatorer.
Boring x slaglængde: 76.7 x 70 mm. Slagvolumen 1294 ccm.
Det er den samme motor, der ligger i Simca 1100 Ti.
Boring x slaglængde: 76.7 x 70 mm. Slagvolumen 1294 ccm.
Det er den samme motor, der ligger i Simca 1100 Ti.
Hestekræfter
82 hk. v. 6000 o/min.
10.9 kgm. v. 3000 o/min.
Topfart 160 km/t.
10.9 kgm. v. 3000 o/min.
Topfart 160 km/t.
Fælge
Originale 5½ x 13" stålfælge.
Dæk
155/80-13 Vredestein Sprint+ (vognen er jo fra Holland ;-) Da jeg købte vognen, sad der Michelin ZX dæk, fra 1976! Men de var efterhånden så tørre, revnede og skæve, at de må lade livet - Lidt ærgerligt, da der var masser af dækmønster, men ZX dækkene var også kendt for, at kunne køre op mod 100.000 km. før de var slidt op.
Undervogn
Forhjulsophæng: Dobbelte triangler, med torsionsfjedring og krængningsstabilisator.
Baghjulsophæng: Langsgående svingarme, med skruefjedre og krængningsstabilisator.
Baghjulsophæng: Langsgående svingarme, med skruefjedre og krængningsstabilisator.
Bilstereo
Philips AN594 AM/FM monoradio (ikke på billederne endnu), som jeg fandt i fabriksny stand, på eBay... Overvejede en kort overgang, at gå i "arkiverne", hvor jeg har en del gamle Blaupunkt radioer, til at ligge - Meen på en Fransk vogn, importeret fra Holland, der skal der næsten sidde en radio, fra hollandske Phillips, selvom selve radioén er lavet i Frankrig (så bliver det vist ikke bedre ;-)
Den originale radio - også fra Philips - som jeg nok gerne havde beholdt, den kunne desværre kun modtage lang og mellembølge, hvilket var lidt i underkanten.
Den originale radio - også fra Philips - som jeg nok gerne havde beholdt, den kunne desværre kun modtage lang og mellembølge, hvilket var lidt i underkanten.
Styling
Den skal da have HELE turen, med spoilere, alufælge, neonlys og så skal den nok smides HELT til jorden!.......... Samt indlæggelse på Herstedvester med 10 x dagligt electrochok!
Styling - narj nu STOPPER festen altså! ;-)
Styling - narj nu STOPPER festen altså! ;-)
Interiør
Fejlfrit og meget flot interiør, men det er ikke helt originalt, da det kommer fra en 78 - 79 årgang....... Men de originale ORANGE sæder, UDEN nakkestøtter, og de nougat-BRUNE dørsider er blevet gemt, og jeg er stadig i overvejelsesfasen, vedr. om den kabine skal i igen.
Ekstra tilbehør
Nææ........ Det tror jeg faktisk ikke der er - det er jo S modellen ;-).... Men jeg har da stadig de oprindelige blå/grå hollandske nummerplader, som jeg fik tiltusket mig, da jeg var på det holandske motorkontor, for at afmelde vognen til eksport.
Og i 1976 kunne man få Simca 1307/8 i tre forskellige udstyrsniveauer.
1307 1.3 GLS var basismodellen, med en enkelt solex karburator, og 68 hk.
1307 S var til dem, der ville have lidt mere. Den havde samme motor, som basisudgaven, dog bestykket med 2 x Weber karburatorer og 82 hk. Derudover havde den finere indtræk og den store instrumentering.
1308 GT var topmodellen. Her fik man en 1.5 motor på 86 hk. Endnu finere indtræk, tonede ruder og som noget helt UHØRT - elektrisk drevne vinduer i fordørene! Det var altså ikke hverdagskost i europæiske vogne dengang.
Da min S model er fra Holland, så burde den ikke have nakkestøtter på forstolene (det havde kun GT modellen dernede), men kabinen er fra en senere 1308. I Danmark derimod, der havde alle udstyrsniveauer nakkestøtter foran - og stereoradio, hvilket heller ikke var helt normalt.
Og i 1976 kunne man få Simca 1307/8 i tre forskellige udstyrsniveauer.
1307 1.3 GLS var basismodellen, med en enkelt solex karburator, og 68 hk.
1307 S var til dem, der ville have lidt mere. Den havde samme motor, som basisudgaven, dog bestykket med 2 x Weber karburatorer og 82 hk. Derudover havde den finere indtræk og den store instrumentering.
1308 GT var topmodellen. Her fik man en 1.5 motor på 86 hk. Endnu finere indtræk, tonede ruder og som noget helt UHØRT - elektrisk drevne vinduer i fordørene! Det var altså ikke hverdagskost i europæiske vogne dengang.
Da min S model er fra Holland, så burde den ikke have nakkestøtter på forstolene (det havde kun GT modellen dernede), men kabinen er fra en senere 1308. I Danmark derimod, der havde alle udstyrsniveauer nakkestøtter foran - og stereoradio, hvilket heller ikke var helt normalt.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Denne sjældenhed har jeg lige købt hos http://www.auvergneklassiekers.nl/ i Arnheim i Holland. Vognen er i en OVERBEVISENDE original og urørt stand, og har kun kørt 47.000 veldokumenterede km. siden den forlod samlebåndet i Poissy.
Grunden til den lave km. er, at 1 ejer havde vognen fast stationeret i garagen, ved sit sommerhus i Sydfrankrig. Og næste ejer havde næsten 40 forskellige Simcaér, i sin samling, så det er nok begrænset, hvor meget tid, han havde til at køre i netop denne 1307 ;-)
Chrysler/Simca er der nok nogen der spørger nu. Jo ser du - historien er som følger:
1970
Simca omdøbes til Chrysler France og Chrysler ejer nu 96% af Simca. Chrysler France (Simca) og Chrysler United Kingdom (Sunbeam) samles i et nyt selskab - Chrysler Europe.
1978
På grund af store økonomiske problemer hjemme i USA, så vælger Chrysler af sælge Chrysler Europe til Peugeot S.A.
1979
Chrysler-navnet kan ikke længere bruges, da amerikanerne har taget det med sig hjem. Navneporteføljen i selskabet gennemgås og navnet "Talbot" findes frem. Et navn som vækker genkendelse på både de anglofile og frankophile markeder. En perfekt erstatning for både Simca og Sunbeam-navnene...eller?
1980
Alle modeller markedsføres som Talbot-Simca eller Talbot-Sunbeam.
Valmet Automotive i Uusikaupunki, Finland begynder produktion af Horizon, 1510 og Solara. Frem til 1985 fremstilles 31.978 Talbot i Finland
1981
Automobiles Talbot er nu navnet på de samlede aktiviteter i Frankrig, Storbritannien og Spanien. Simca og Sunbeam-navnene bortfalder helt og den tidligere Sunbeam-fabrik i Linwood, Skotland lukker.
1983
Automobiles Talbot integreres i et nyt selskab Peugeot-Talbot S.A.
1985
Modellen som senere skulle blive den sidste Simca præsenteres. Talbot Arizona er navnet ved præsentationen, men en sidste-øjebliks-beslutning hos PSA´s ledelse får bilen omdøbt til Peugeot 309
1986
De sidste Horizon og Solara-modeller ruller af samlebåndet fra den spanske Talbot-fabrik i Madrid. Året forinden har de sidste tilsvarende modeller forladt Poissy-fabrikken
1987
De sidste Samba-modeller ruller af samlebåndet fra fabrikken i Poissy.
Efter Talbot..?
Fabrikken i Poissy fortsætter med produktion af 309´eren frem til 1993. Herefter står det på Peugeot 306 frem til 2002. Fra 1998 kommer Peugeot 206 til.
I dag bygges Peugeot 207, 308 og Peugeot 1007 sideløbende på fabrikken, og det daglige output ligger på ca. 1500 biler - faktisk ca. 20% lavere end i midten af 1970´erne hvor Simca 1100 og Simca 1307/08 toppede på salgslisterne!
Årets bil i 1976.
Nypris i 1976 - 55.488 kr. incl. afgift og moms + lev. omkostninger.
Grunden til den lave km. er, at 1 ejer havde vognen fast stationeret i garagen, ved sit sommerhus i Sydfrankrig. Og næste ejer havde næsten 40 forskellige Simcaér, i sin samling, så det er nok begrænset, hvor meget tid, han havde til at køre i netop denne 1307 ;-)
Chrysler/Simca er der nok nogen der spørger nu. Jo ser du - historien er som følger:
1970
Simca omdøbes til Chrysler France og Chrysler ejer nu 96% af Simca. Chrysler France (Simca) og Chrysler United Kingdom (Sunbeam) samles i et nyt selskab - Chrysler Europe.
1978
På grund af store økonomiske problemer hjemme i USA, så vælger Chrysler af sælge Chrysler Europe til Peugeot S.A.
1979
Chrysler-navnet kan ikke længere bruges, da amerikanerne har taget det med sig hjem. Navneporteføljen i selskabet gennemgås og navnet "Talbot" findes frem. Et navn som vækker genkendelse på både de anglofile og frankophile markeder. En perfekt erstatning for både Simca og Sunbeam-navnene...eller?
1980
Alle modeller markedsføres som Talbot-Simca eller Talbot-Sunbeam.
Valmet Automotive i Uusikaupunki, Finland begynder produktion af Horizon, 1510 og Solara. Frem til 1985 fremstilles 31.978 Talbot i Finland
1981
Automobiles Talbot er nu navnet på de samlede aktiviteter i Frankrig, Storbritannien og Spanien. Simca og Sunbeam-navnene bortfalder helt og den tidligere Sunbeam-fabrik i Linwood, Skotland lukker.
1983
Automobiles Talbot integreres i et nyt selskab Peugeot-Talbot S.A.
1985
Modellen som senere skulle blive den sidste Simca præsenteres. Talbot Arizona er navnet ved præsentationen, men en sidste-øjebliks-beslutning hos PSA´s ledelse får bilen omdøbt til Peugeot 309
1986
De sidste Horizon og Solara-modeller ruller af samlebåndet fra den spanske Talbot-fabrik i Madrid. Året forinden har de sidste tilsvarende modeller forladt Poissy-fabrikken
1987
De sidste Samba-modeller ruller af samlebåndet fra fabrikken i Poissy.
Efter Talbot..?
Fabrikken i Poissy fortsætter med produktion af 309´eren frem til 1993. Herefter står det på Peugeot 306 frem til 2002. Fra 1998 kommer Peugeot 206 til.
I dag bygges Peugeot 207, 308 og Peugeot 1007 sideløbende på fabrikken, og det daglige output ligger på ca. 1500 biler - faktisk ca. 20% lavere end i midten af 1970´erne hvor Simca 1100 og Simca 1307/08 toppede på salgslisterne!
Årets bil i 1976.
Nypris i 1976 - 55.488 kr. incl. afgift og moms + lev. omkostninger.
Simca 1307 Speciál (Blondie)
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
jun 2016
Følger: 1
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 5
jeg har også haft så en bil før , det er ikke en der er mange af mere . jeg have en som var brun , den køre godt var en lækker bil .
jul 2006
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 161
Det er jo et ganske godt spørgsmål - om jeg nogensinde kommer til at eje en klassiker af andet mærke vil jeg da ikke udelukke - dog er det jo som du ved Opel jeg brænder for. Men jeg har da også andre mærker og modeller som jeg har et godt øje til
Men nu ligger det Opel jo nok i blodet, min far og mor har altid kørt Opel, ligeså har mine bedsteforældre både på min mors og fars side .... Så bliver nok lidt svært at bryde traditionen
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 866
Der er billed af min 1308GT på min hjemmeside, under mine biler
www.123hjemmeside.dk/tommysgarage
vh
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
hvis du har lyst, så se min 1307 gls
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=89467
nov 2003
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 53
Hej mester så er min Simca endelig kommet herind
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 184 Svar: 818
Rigtig flot Simca
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Det 130X ur, det lever vist, i sin egen verden...... Men der er stadig liv i mit, ja altså viserne kører ikke rundt, men uret siger et ganske svagt piiip, hvert sekund!..... Så jeg overvejer, at få det "genoplivet", nu da jeg ved, der er "puls"
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
har du set/ haft en 1100 /1307/08 hvor uret virkede ?
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
er opvokset med dem, min far har bla haft en 1100 ti, den gad jeg godt eje i dag ! min første bil var en 1307 gls, i samme farve som din.
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Det er rigtigt, for 1308S afløste 1307S - tror det var som modelårgang 1977 ell. 78. Bilerne er fuldstændig ens, på nær motoren, da 1308S, fik den større 1500 motor.
Men i 1976, var der kun de 130X modeller, jeg har omtalt foroven
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
ved ikke om jeg har overset den i din tekst men der var osse en 1308 s, lige som gt, bare uden el ruder
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
YEEEEEEES!..... jeg har fået svar på min klage til Skat vedr. afgiften på min Simca 1307... De beklager (nej det gør de sgu aldrig), at de har beregnet afgiften forkert. Så nu er afgiften nedsat med 7.290 kr. (fra 13.205 til 5.975 kr. Det er sgu noget af en regnefejl - Min gamle matematiklærer Karl Hansen havde nok vredet den ansvarlige temmeligt i ørerne, hvis de havde været hans elever
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
AUTOTRAILER! Med en stabil trækker foran, er det mest sikre
Ellers spørg sælger, om du må låne hans nummerplader, til at køre hjem på. Men det er ikke altid muligt, da man - nogen gange - i Holland har en forsikring, med personlig dækning, så det er ejeren der er tegnet forsikring på, uanset hvilken vogn han kører i. I stedet for som i DK, hvor det altid er den enkelte vogn, der bliver tegnet forsikring på.
Sidste løsning (som jeg brugte), er som følger:
1. Du tager med sælger på RDW ( www.rdw.nl ), hvor vognen afmeldes til eksport, og hollandske eksportnummerplader (gælder i hele Europa - undtagen DK) købes (koster vel 20-30€).
2. Så skal i f.eks. på VVW ( www.vve.nl ), hvor du køber forsikring til vognen. En ansvarsforsikring (kasko kan IKKE tegnes), der gælder i 14 dage koster 74€. Og er det en forholdsvis alm. vogn (det syntes de så IKKE min Simca var), kan der også tegnes en tillægsforsikring, der gælder vejhjælp, og evt. hjemtransport i hele Europa, for yderligere 30-40€.
3. Husk at købe danske prøvenumre, da de hollandske ikke er gyldige i DK, hvis det er en dansk statsborger, der fører køretøjet. Du skal bare have en kopi af den hollandske registreringsattest med på motorkontoret.
Snip snap snude - så er den ged barberet
Hvad er det egentligt, du har planer om at hente hjem?
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 701
Hey,
jeg tænkte på om du kunne give et par fif om import fra holland ?
hvordan med nr plader osv, da jeg står og skal hente en bil hjem.
på forhånd tak
Allan
jan 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1
Tillykke med "pladerne", bare rolig, du er ikke alene, mit budget røg også helt af sporet:)
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 866
Tillykke med at bilen nu er på danske plader, ja man bliver ribbet og flået i begge ender, stort tillykke skal det være
Jeg har selv haft 2 simcaer en 1307GLS & en 1308GT
to dejlige biler, både at se på og køre i, kan godt forstå, at bilen har været kåret som året bil i Danmark i 1976. mener jeg, ret mig hvis jeg taher fejl med årstallet
vh
Tommy
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Så kom der endelig danske nummerplader på vognen. Og det var jo dyrt - Men jeg kunne mærke på mig selv, at det snart skulle være, før jeg løb sur i det, da det irriterede mig, at have en vogn stående, hvor brugsværdien var meget lille, da det jo er lidt svært, at tage en impulsiv "søndagstur", i en vogn uden danske plader
Og så kommer spørgsmålet - Hvor dyrt blev det så? Jo, mit oprindelige budget var på ca. 40.000 kr. når den stod på DK plader, men jeg vil allerede nu love: Budgettet det ER sprængt! For indtil videre, ser regnestykket således ud:
Flybillet, hotelovernatning og div. transport = 1.500 kr.
Indkøb af vogn = 26.049,63 kr.
Hollandske eksportnummerplader = 737,89 kr.
Benzin og færgebillet = 1.400 kr. (der var jo næsten fuld tank, da jeg købte vognen
Told og registreringssyn = 900 kr.
Registreringsafgift = 9.705 kr.
Brændstoftillæg = 3.500 kr.
Nummerplader = 1.180 kr.
Ialt bliver det 44.972,52 kr. Og dertil skal lægges udgifter til den obligatoriske undervognsbehandling + lidt andre småting, så vi er jo nok over 50.000 kr. før jeg er helt færdig.
Det kan man godt sige, er lidt pebret, for en gammel Simca. Men på den anden side, så har jeg nu fingre i en unik vogn, der er totalt original, og urenoveret, og som måske er en af de flotteste Simca 1307/8/9 i Danmark - ja måske i verden!....
Jeg ved dog, at Johannes, fra den danske Simca klub også har et par 130X (eller flere ;-), der er unikke i standen - Så måske tager jeg fejl, men en sjælden fugl er det ihvertfald...
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 14
Hej med dig.
Det er godtnok en meeeeget fin 1307 du har der, utroligt den har overlevet.
Husker en del i min familie som havde dem da jeg var barn - de kørte skønt, og der var masser af plads - mennnn ruste kunne de, og det næsten hurtigere end de kom ud fra forhandleren. Rustbeskyttelse - hjalp minimalt, for de rustede overalt, selv midt på taget.
Men fin det er den, og jeg håber du har den de næste 35 år.
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Skat var "hurtige", da det "kun" tog dem 4 uger, at finde ud af, jeg skulle slippe 13.205 kr. - dog incl. 3.500 kr. i brændstoftillæg.
Jeg synes jo, det er et lidt voldsomt beløb, når man tænker på, der er importeret 2 Simca 1308 og en 1309, inden for de sidste par år, og de er "sluppet" med 5 - 6.000 kr. i afgift.
Problemet er, at på min 1307, er afgiften beregnet efter veteranprincippet, hvor de tidligere nævnte 130X, er importeret på vurderingsafgiften, da de i importøjelikket, ikke var blevet 35 år endnu.
For da min 1307 er indregistreret d. 18/8-1976, og dermed ikke er 35 år endnu, så gik jeg ud fra, det var første indregistreringsdato, der var skæringsdato, for hvornår man skulle betale veteranafgift eller vurderingsafgift.
Men Skat er nu, af den opfattelse, at man regner i kalenderår, fra d. 1/1, uanset hvornår på året vognen er indregistreret første gang.
Men da jeg indregistrerede, og betalte afgift, på min 08/1976 Fiat 127, for ca. 1½ år siden, der kan jeg tydeligt huske, at Skat´s medarbejder spurgte mig, hvorfor jeg ikke ventede med at betale afgiften, til vognen rundede 35 år, i august i år, og dermed brugte de den gang første indregistreringsdato, i stedet for kalenderåret, som skæringsdato, som de gør nu.
For ved veteranafgift, betaler man 40% af nyprisen + det fulde brændstoftillæg. Hvorimod man hvis bilen kommer ind under vurderingsafgiften, slipper med at betale 105% af skats vurdering, samt at brændstoftillægget bliver afskrevet, med den procentsats, som bilen er afskrevet med, i forhold til nyprisen.
Derfor kan det ofte betale sig, at afregne afgiften før vognen fylder 35 år, hvis der er tale om en "alm." hverdagsvogn, der ikke har den helt store handelsværdi. Da afskrivningsprocenten dermed bliver stor, og brændstoftillægget dermed afskrives tilsvarende - typisk 5- 600 kr. på en vogn som min.
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 21 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 54
du må bare nolge prøveplader på skats regning
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
I forgårs blev vognen synet, og godkendt.... Og ansøgningen på afgiften er afleveret hos Skat..... Og den der venter - venter på noget godt - eller gør man?
For efter Skat har fået nyt IT system, kan man forvente op til 8 ugers sagsbehandlingstid hos Skat i Tåstrup!
Så HVORFOR har de så købt nyt IT system? - Jeg mener, med det gamle system, kunne man som regel få oplyst afgiften med det samme - eller næsten!
Ebberød bank - go home!
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 8
Fed gammel bil, flot velholdt og køn på sin egen måde;) Dem ser man ihvert fald ikke på gaden mere.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 6
jeg har selv haft en 1308 s, en dejlig bil, som desværre rustede med lynets fart...
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 8
Flot bil! Mine forældre har haft en i samme farve, men det var dog "kun" en 1307 GLS, men hvilken bil! Hele min barndom har været med den bil. Men den kunne desværre ikke holde evigt, og måtte ende sine dage ved en autoohugger...
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Du kan tro du ikke må låne den. Har det fint med selv at komme ubesværet frem i den :o)
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Kanon lige at møde dig :o) og se den utrolige fine 127'er
Så er jeg mest til den gamle model. Den ser lige en tang ældre ud og mere klassisk. Men det er jo en smags sag.
Den hjemme side skal bare fin kæmmes :o)
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 111
Du kunne da godt ligge 200 foto herind!
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Du kan finde ud af, at modtage MMS!
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 111
får vi så foto af den tur???
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
D.d. er vognen kommet "hjem" til Danmark. Jeg og sønne tog flyet til Schripol i torsdags, tog så en overnatning i Amsterdam, og så med sporvogn og tog (adrk!) til Arnhem, hvor vi blev vist rundt i mange forskellige garager, for at se hele sælgers SImca samling (+40 biler)....
Derefter kørte vi til venner i Bielefeld i Tyskland, hvor vi blev en enkelt dag, for så at køre det sidste stykke hjem i dag - i alt ca. 800 km.
Og hele turen forløb i rimelig ro og orden, vognen kørte godt, og skabte sig kun lidt, fra den ene trækaksel, på vej hjem (sådan er det vist, med biler, der har stået stille i mange år). Ikke engang det tyske politi generede os - Selvom jeg var lidt spændt på en evt. reaktion, på de hollandske eksportnummerplader i pap (vi fik dog selskab af politiet en enkelt gang på autobahn, hvor en patruljevogn spottede os, og kom halsende op til os, for at konstatere at vi ikke var polakker, og så lod os være i fred
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 866
Det er godt nok langt tid siden jeg har set de biler, når man tænker på at jeg har haft 2 stk (1978GLS & 1977GT)
fine biler de kørte bare så fint og godt, men men de ruster, hvis man ikke passer rigtig meget på det.
Men held og lykke med den bil
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
amico
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 221
standby
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Så er der bestilt flybilletter til Amsterdam, mig og sønne tager derned d. 31 marts, og så kører vi bilen hjem - stille og roligt.
Der har været STOR interesse, fra mange forskellige, om at komme med på turen. Men da jeg også skal have plads til den originale kabine (som SKAL med hjem ;-), så er alle siddepladser nu besat.
Men jeg takker ydmygst, for den store interesse/hjælpsomhed, i forbindelse med afhentning af vogntøjet.
P.S. ALLE jeg kender, der har adgang til en autotransporter/autotrailer, i perioden fra d. 1/4 - 3 /4, bedes VENLIGST holde sig standby, for det tilfælde, at Formanden ringer efter AKUT assistance - fra Tyskland, ell. lign!
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.122
Lækker sømkasse.
Har selv haft en del sømkasser i mine unge dage. bla. Horizon (Talbot) GL Aut. Det var en fin bil. Og et par Simca 1100
Har stadigvæk en Haynes manual samt en instr. bog til Simca 1100. hvis du en dag mangler
aug 2003
Følger: 21 Følgere: 50 Biler: 44 Emner: 168 Svar: 2.361
den er godt nok fin... kan huske nogle af mine forældres venner havde sådan en i mørkeblå som senere røg for en noget nyere mazda 626.... kan ikke huske hvornår jeg sidst har set sådan en men super flot stand den er i
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Det der med stemmer (ikke dem inde i hovedet! ;-)...... Er jeg vokset fra. Og så slipper jeg også for, at blive mavesur, hvis jeg får en dårlig karakter
Men en EVENTUELT mavesur, OOG velargumenteret kommentar, se DET er jo altid guf - For så kan man je starte en seriøs diskussion, med masser af argumenter for og imod! Og det er jo sådanne meningsudvekslinger, der udvikler ens intellekt, så man oven i købet risikerer, at blive klogere
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 650
Høj stemme herfra hvis du nu ville have stemmer på bilen hehe...
Lars L... STFU
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 221
NU må i sq liiige læse HELE strengen, Lars L beskylder jo Svanbjerg Formanden for at oprette en fake bil.
Han forventer vel ikke det går stille af, Lars L - når man stikker snuden frem på den vis risikerer man at pennen spidses og dyppes i det syrlige blæk, her er sq da ikke tale om billeder der er fundet på nettet.
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
Tillykke med den!! den ser rigtig fin ud, men synes også lige at i går over stregen vedr Lars L, som sagt sviner han ikke nogen til.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 111
Du har vist gjort et rigtigt scooop der! Tillykke med den:-)
okt 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 3
som der siges i Nederlandene...............
Ser frem til at se den live i foråret........:o)
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 3
Syntes i ikke selv i er for gamle til at rakke ned på lars l, jeg ser ikke ham svine nogen til, men han stiller pænt spørgsmål, og straks bliver han angrebet med skændsord, høtyve og fakler...
Tag jer dog sammen!
Iøvrigt fin og velholdt vogn.
nov 2003
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 53
Den er sgu en fin vogn du har fået der. Se evt min simca i mit foto album.
aug 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 16
Tillykke med vognen, har sgu mange gode minder i sådan en sag, da jeg var lille havde vi to, dog var det Talbot 1308 erne vi havde. en dejlig vogn
Tillykke med den
nov 2009
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 226 Svar: 455
denne bil vækker mange sjove minder frem...
Tillykke med den ! og pas godt på den !
Kig evt min nye audi a4 og smid en stemme ;o)
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 221
med den ny i "stalden"
Glæder mig til at se og høre den live.
Det jo intet mindre end et fund det der, endnu noget man husker fra dagligdagens gadebillede dengang man selv kun sad på bagsædet...
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 668
Tror aldrig jeg har set sådan i virkligheden.
jan 2003
Følger: 19 Følgere: 25 Biler: 12 Emner: 37 Svar: 656
Tror ikke jeg forstår. Er der virkelig hollandske plader på biler der er købt i Holland? Tag nogle billeder af den i regnvejr hvis du kan nå det inden den forsvinder
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 3 Svar: 36
hehe hver gang jeg ser en speciel fransk eller italiens bil som jeg kan lide er det dig som har oprettet den...du har fanme mange sjove biler og må ærlig indrømme jeg vil bruge din profil fremover når jeg skal vise kæresten at det ikke kun er mig der er skør med gamle originale biler...tak fordi du passe på de gamle biler og din kærlighed til en fransk mærke som desværre blev glemt...er ikke selv fan af de franske men når de er gamle som den her så er det bare guld værd og hver enkelt detalje tæller og tankerne går tilbage til 70'ernes Frankrig...stort tillykke med en så pæn og rustfri 1307....mvh Filip
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 21 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 54
hold dig heller til v max
og luk r....
apr 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 593
Tror jeg heller ikke. :o)
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 59
Sådan Svanbjerg, Jeg tror dog ikke Lars L. fatter beskeden
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Tag nu fingrene væk fra dit skridt, og kom videre her i livet...... Du kunne f.eks. gå ned i T-Hansen, og finde et eller andet plastic, made in China, og skrue på din vogn...... Jeg er sikker på, det vil falde i damernes smag!
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Du har delvist ret... For da modellen blev lanceret, kom den i følgende varianter:
1307 GLS, med 1.3 og 68 hk.
1307 S, med 1.3 dobbeltkarburator, og 82 hk, og lidt mere udstyr.
Og som toppen af poppen var der 1308 GT, med 1.5 motor med 86 hk. og et noget bedre drejningsmoment end 1307 S.
1307 S, blev dog ganske hurtigt udskiftet med 1308 S, der havde samme motor, som 1308 GT. Og senere hen kom der også en 1309 SX, med ALT hvad hjertet kunne begære af udstyr...
jul 2003
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 13 Emner: 45 Svar: 368
Det vækker dejlige minder frem, fra barndommen, skønt at se en lidt andeledes klassiker!
Glem ham idioten, jalousi er en grim ting, havde jeg sådan en klassiker, så havde jeg da også skyndt mig at oprette den!
Vil i stedet rose dig for al din tekst, det er dejligt at der er nogen der er informative:-)
Held og lykke med den!
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 21 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 54
du forstår sku købe en sjælden bil
glæder mig til og se den rigtig
den er godt nok flot og fin af en simca at være
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 845
min fatter havde en lignende engang,den kørte på gas, er dog ikk helt sikker på modellen,men den kunne godt ligne din.....dog bestemt ikk i samme stand
maj 2005
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 9 Emner: 103 Svar: 462
Sådan en har min far engang haft, han kørte dov galt i sin men han var sku glad for den..!
apr 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 593
Så skriver Lars en PM til mig og beklager sig. Har selfølgelig ikke mulighed for at skrive tilbage da han skynder sig at sætte mig på ignor listen.. Sørgeligt...
Lars : Skal man tage billeder lige nu i mørket og i dårligt vejr for at billederne er "lovlige" Eller må man godt bruge de bedste billeder der er af bilen??
Svanbjerg : Undskyld. Men kan ikke skrive til manden i PM
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
Fed Simca
Ikke lige en bil man ser hver dag !
Har den virkelig 82 HK?
Meget pænt for en 1,3 motor fra midten af 70´erne.
Men hvis man kigger rundt omkring på nettet står den "almindelige" 1,3 version generelt opgivet til 68 Hk....men det er muligvis blot mig der ikke kender mærket godt nok - for den almindelige 1,3 version havde vist ikke dobbelt-Weber
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 66
så oprette før den er hjemme?
aug 2008
Følgere: 8 Biler: 17 Emner: 27 Svar: 180
LÆKKER vogn....Og topdollar oprettelse
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 59
HØRT !!! Jan.
Kunne ikke have sagt det bedre selv.
apr 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 593
Sæt ham Lars L på ignor listen så vi slipper for at han ødelægger din profil.. Større klaphat skal man da lede længe efter..
Kanon oprettelse.. Klart den ikke er fake.. Hvem gider lave så meget ud af alle sine biler der samtidig skulle være fake.. Det må da være årets BG joke..
Svanbjerg Perfekt oprettelse.. Det er et klart 10+ på den nye skala..
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Jeg er KOMMET til, at bruge nogle af de billeder, Martin, fra Auvergne Klassiekers sendte til mig, FØR jeg valgte at starte Volvoen, for at køre 800 km. til Arnhem, for at se vognen, købe og betale den...... UNDSKYYYYYLD! Skal nok tage flere billeder, når jeg har hentet vognen.....
Og en veteranbil er altså ikke forsikret i perioden 15 nov - 15 mar....... Så snebilleder kommer først til næste istid!
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 66
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 59
ha ha MB.
Du har sgu nok ret
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Jeg har hørt LØSE rygter om, at formanden for Dansk Simca klub, engang hev en 1309 hjem fra Nederlandene - Men DET er jo faktisk også en HELT anden slags vogn!........ Og han er jo heller ikke rigtig klog! For en rigtig Simca, er da en 1307!
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 66
så tror jeg da at jeg skal have oprettet 10 biler med andres billeder hvis det er din mening at man bare skal hente billeder fra nettet...
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Tror vi har fået en type brugere der ikke tror på for grundige oprettelser..
Hvem helvede gider fuske med en bil og så skrive SÅ meget om bilen og samtidig under billederne?.
Det er nok en ny trend. Afvisninger hvis det er gjort FOR grundigt.. LOL
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 181
HØRT!!!!! palfred H...
maj 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 716
Hmmm.
Jeg har kigget på din profil - og du minder mig om én der render og laver fake-profiler.... Har man måske nogensinde hørt, om nogen der har importeret en Simca 1307 fra Holland før - nej vel ?
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 59
Hvor herre bevares at der er sådan nogle kværulanter som absolut skal have et eller andet at udsætte på andres oprettelser. Hva så Lars L : det vil sige at man heller ikke må få en professionel fotograf til at tage billeder som skal på BG. det er vel pi.... ligegyldigt hvem og hvornår de er taget hvis bare kvaliteten er ok.
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 66
lige hesten... Du behøver da ikke at HÆVE STEMMEN, har skam set ALLE dine billeder....
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 107
Kanon flot eksemplar. Det vækker minder fra dengang jeg havde en 79´i orange, og senere en 1308 GT. Hold den orig
maj 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 716
Man burde lave en klub
sig til hvis du skal have hjælp til at hente den
I øvrigt produceres DS3 på Poissy - derfor står der netop nu en DS3 på Simcamuseet ved fabrikken
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Du har bare næse for at lave de fede profiler, oprettelser og fotoalbums her inde..
Kanon flot bil.. Er meget forbavset over den røde Horizon med kun 19 på tælleren :o)
Velkommen ind med den.
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Så siger vi det.......
Ellers KIG på ALLE billederne, og KIG så i min profil, og vurder så, om der er normal procedure i mit tilfælde?
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 181
...Tænk at der stadig findes sådan en..
Dem kørte der en del af, for mange år siden...
Høj høj
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 66
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 46 Svar: 139
Nåede da at få 10 afviser stemmer, før de normerede 25 sekunder var gået, og vognen var oprettet
Og hvad mener du, med dit spørgsmål Lars L?
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 66
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
Super flot vogn, den bliver du helt sikkert glad for.
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 59
Rigtig fed gammel vogn.
Er spændt på om din rigtig gode oprettelse herinde med masser af tekst og billeder kan give nogle afvisninger Der plejer ALTID ta være nogen som ikke lige syntes det er godt nok.
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.938
og vil eje en magen til!!!!
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Super fin og spændende simca du har fundet dig der, selv om jeg personligt hellere ville have beholde din Crown
mar 2007
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 217
fin gamle vogn