{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Alfa Romeo Giulietta MultiAir *Solgt* [Tidl. bil] 2011

9.775 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Martin K
Mand | 43 år | Oprettet: 17. jun 2004


Alfa Romeo Giulietta MultiAir *Solgt*

Årgang:
2011
Motor:
1,368 cc
Turbo Benzin med Fiat's fantastiske MultiAir teknik.

Opgivet til at kunne køre 17.2 på en liter benzin.
134g co2 pr- km
Euro 5 miljønormen
Start & Stop som standard.
750kr halvårligt i grønafgift.
Hestekræfter
170 hk /5.500
250 nm /2.500

0-100 på 7.8 sec.
Fælge
Originale 18’’ aluminiumsfælge, design Sport.
Utroligt smukke fælge som fremhæver de store røde bremser.
Iøvrigt de samme fælge som på sportsvognen 8C.
Dæk
Bridgestone Potenza RE050A
225-40 R18
Undervogn
Alfa Romeo's eletroniske spærredifferntiale Q2.
Macpherson foran og et avanceret multilink ophæng bag som giver minimalt krængning i sving men samtidigt har en utrolig komfort på trods af 18" hjul.
330mm skiver foran og 278mm skiver bag.
Bilstereo
Alfa Romeo's standard HU med 6 ganske gode højttalere.
USB indgang som kan styres via anlægget eller knapperne på rattet.
MP3 understøttelse.
Integreret Blue&Me med håndfri telefoni.
Styling
Absolut intet :)
Interiør
Sort sportskabine med det fineste Cannelloni læder med røde syninger.
Læderrat med røde syninger samt på gearstang og håndbremsen.
Som del af Sportivo pakke 2 er der detajller som;
Sport metalpedaler & børstet aluminiumindlæg hen over instrumentbordet.
Ekstra tilbehør
Standard udstyr på Distinctive modellen:

Dual Zone climate control.
Cruisecontrol
4 elruder med autoclose
Stor kørecomputer
Chromeline (rude indfatninger)
Tågelygter
VDC med Hill Holder (ABS+ASR+Bremse Assistent)
og Elektronisk Q2.
Elektrisk indstillelige og opvarmede sidespejle
Midterarmlæn med skiklap og kopholdere
Splitbagsæde (60/40)
Lommer på bagsiden af forsæderyglæn
3. nakkestøtte bag
+ en sindsyg masse andre ting som gør hverdagen lidt nemmere.

Tilkøbt extraudstyr:

Forberedelse til TomTom navigations enhed.
Upgraderet bremser og calibre fra QV udgaven.
Varme i forsæderne.
Sportssæder med fuld cannelloni læder.
Føresæde og passagersæde højderegulerbar.
Pakke udsyn.
(Lyssensor - regnsensor - Forrude med mørktonet kant - Automatisk nedblændeligt bakspejl.)
Pakke premium.
(Bi-Xenon med AFS - Blue&Me - Lygtevaskere - Parkingssensor)
Midterarmlæn foran.
Metallak. (Metallic Red)
Og tonede ruder selvfølgelig.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Efter godt 3 måneders ventetid kunne vi endelig hente vores Giulietta (udtales Dju-lietta). Og her efter 1000km kan jeg med stolthed sige at det er et af de allerbedste købt jeg har lavet nogensinde. Bilen er bare perfekt, og alle kammerater der har prøvet den er også vildt imponeret over hvordan bilen kører, og ikke mindst hvordan den ser ud. Det er jo klart den smukkeste bil i 'Golf'-klassen (syntes jeg), og samtidigt også den meste sikre iflg diverse crashtests (97 ud af 100 mulige points).

En af de fedeste features ved Giulietta'en er dog Alfa Romeo's DNA knap (som blev indført med deres fine MiTo), hvor man kan vælge 3 forskellige indstillinger for bilen.

1. All weather, er til når det er snevejr og lignende når alle diverse hjælpemidler griber ind når det mindste hjulskred sker.
2. Normal, er til ganske almindelig bykørsel - med en meget afdæmpet speederrespons og et let styretøj.
3. Dynamic, er den rigtige 'Alfisti' mode. Med et tungt styretøj, en skarp og meget livlig speederrespons. Yderlig er der extra 30nm til rådighed og øget bremserespons (som Alfa kalder Pre-fill) som gør Dynamic mode utrolig addictive :)
Desuden får motoren en mere rå lyd, hvilket man slet ikke kan fatte komme fra en lille 1.4liters motor. Fantastisk teknik!

Vil du se andre Alfa Romeo eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Alfa Romeo Giulietta MultiAir *Solgt*
Annonce