{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Saab 900 Turbo Aero 1989

16.576 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Andreas T
Mand | 33 år | Oprettet: 14. nov 2004


Saab 900 Turbo Aero

Årgang:
1989
Motor:
Motortype: B202
Langsliggende 4 cylinderet.
2.0L Turbo 16V

Ændringer:
3" JT forrør (med batteribøj).
3" JT udstødningssystem.
HKS blow off ventil.
J/R Sportsluftfilter.
Hestekræfter
160 HK
255 NM
Fælge
16" Super Aero fælge.
Dæk
Hankook K117.
- 205/50-16.
Undervogn
Original Aero undervogn.
- Krængningsstabilisatore for/bag.
- Sænket 25 mm med andre fjedre.
Bilstereo
JVC Color HU med radio, USB og aux i.
Alpine G-Line 4" højtalere i for.
Alpine G-Line 6x9" i hattehylde.
Sony X-plod forstærker.
Styling
Bilen har komplet Aero skørtesæt som indeholder:
- Fokofanger med frontspoiler.
- Sideskørter
- Bagkofanger.

Udover det har den:
- Whail-tail spoiler (org. Saab ekstra-udstyr)
- Vent-covers (org. Saab ekstra-udstyr)
- Klarglas front- og sideblink.
Interiør
Special syet læderkabine i sort med røde syninger.
- Læderrat.
- Læder gearknop.
- Læder gearstangsmanchet

Loft, dørsider samt hattehylde er beklædt med sort stof.
Der er monteret 3 stk ure midt i med følgene: Turbotryk, olietryk og olietemp.
Ekstra tilbehør
Da bilen er født som en Aero, har den faktisk næsten alt i udstyr som der dengang kunne fås:

- El-ruder.
- El-soltag.
- El-spejle.
- Fartpilot
- Sædevarme.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er en jeg selv har importeret til DK fra Tyskland af i efteråret 2005. Den har siden da stået opbevaret i en garage indtil sommeren 2008 hvor jeg fik den fundet frem og toldsynet og betalt afgift på den.

I efteråret 2008 begyndte jeg på en total renovering af den, alt blev skilt af, motor, kabine undervogn osv. osv.

Den blev i foråret 2009 lakeret i Saab 213 Imola Red og skørterne koksgrå mettallic (bilen var oprindeligt koksgrå over det hele), malet ved Sperring Lak i Thisted. Begyndte så småt at få den samlet derefter, men eftersom jeg blev 18 og fik kørekort i marts 2009 stod den på lidt andet end jeg at få denne samlet færdig. Holdte så en pause på ca. 1 år, hvor den igen bare stod i garagen og ventede.

Så sommeren 2010 blev den fundet frem igen og den blev lavet færdig, motor samt gearkasse renoveret, sæder læderbehandlet og loft, dørbeklædninger og hattehylde beklædt med sort stof frem for det alm. beige/grå.

Mange af de stumper der sidder på bilen er skaffet gennem Automester Snedsted samt Speedparts i Sverige.

Bilen er synet d. 24/3-2011 og plader er kommet på d. 25/3-2011 og de første 500 km er kørt i bilen i dag d. 3/4-2011.

Bilen holder i vinterhi fra oktober-april, og kører max 3000 km hvert sommer hvor den er ude :)

Vil du se flere Saab 900 Turbo Aero til salg? Andre Saab eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Saab 900 Turbo Aero
Annonce