{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mercedes Benz W124 3.4 AMG 1990

16.021 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

AMB-AMG!
Mand | 30 år | Oprettet: 20. mar 2010


Mercedes Benz W124 3.4 AMG

Årgang:
1990
Motor:
Original M104

Række 6

3.0L-24V

2 Overliggende knaster

Omdrejningsforskydende indsugningsknast

AMG boret op til 3.4L

AMG Topstykke (portet)

AMG stempler

AMG øget slaglænde (300D krumtap)

AMG/Siebring double Kat. udstødning

N/A

5-Trins manuel Getrag
Hestekræfter
Standart:

220HK

265Nm

AMG:

272HK/6500 omd.

330Nm/4500 Omd.
Fælge
Vinter:
Originale 16" stål

Sommer:
ingen, men ønsket er:

-AMG/OZ 3-delt split 17"
-Carlsson/OZ 3-delt split 18"
-OZ Future 3-delt split 17"
-AMG monoblocks 18"
Dæk
Vinter:
For: 205/55x16" Goodyear
Bag: 215/55x16" Nokian

Sommer:
Ingen.
Undervogn
Før:
AMG Støddæmper for
AMG støddæmpe bag
AMG Fjedre

Hydraulisk niveau regulering

Hydraulisk ASD (Anti Slip Differential)

4 stemplet kalibere for

"Niveau regulering" betyder at bilen står normalt selvom den er tungt læsset.
Bilstereo
Før:
Original Loud Speaker System med forstærker i bagagerummet
Mexico radio

Nu:
Komplet Vibe active bass lydsystem (detaljer kommer)
Styling
AMG kofanger for

AMG kofanger bag

AMG spoiler

AMG side skørter

AMG tågelygter

Alle lister er indfarvet i sort desværre:/
Tonede baglygter
Røde kaliberer
Interiør
Før:
sportline karo stof kabine
Sportssæder for
2 enkelte sportssæder bag
Slidt træ

Nu:
Sportline læderkabine
Sædevarme
3 pers. bagsæde
Alt træ lakeret lime grønt

Læder rat

AMG speedo til 280Km/h
Ekstra tilbehør
Udstyr som bilen er født med:

199: Applikations kode for komponent behandling.
211: Automatisk hydraulisk spær (ASD)
240: Baggrunds belyst ude temperatur indikator.
243: Sports sæder, foran og bagtil med midterkonsol.
281: Sports læder rat (390 mm.) og læder gearknop.
412: Elektrisk soltag med hæve/skyde funktion
430: Automatisk nedfældelige nakke støtter på bagsædet.
441: Elektrisk justerbar ratstamme.
442: Fører airbag.
480: Automatisk niveau reguleret undervogn.
531: Automatisk antenne.
551: Anti tyveri/anti indbruds alarm system.
584: Elektriske vinduer for og bag.
593: Varme isolerende grøntonet ruder hele vejen rundt. med bånd filter i bagruden (Usynlig Elbagrude)
620: Emissions Kontrol System (Katalysator Teknik med luftpumpe)
645: M+S Dæk (VinterDæk)
673: Høj Effektivitets Batteri. (100Ah)
682: Brand Slukker (Under Føresæde)
731: Træsort i Udvisket Valnøde Rod
752: Becker Radio Mexico 2000 VK
814: Aktiv bas højtaler system.
915: BenzinTank med 90 Liters Kapacitet. (70 L. Normalt.)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ser ikke ret pæn ud, men der er intet rust under måtter eller i brøn etc.
kræver noget arbejde hist og her men bliver flot!

Går super godt!

Dette er min første bil! købt som 17årig! Har selv hentet den med min søster i Hillerød/Allerød på sjælland og kørt den hjem til Herning midt om natten!

Nummerplader sat på d. 25/4-13 !!

INFO:
Det er modellen 300E-24 som AMG kaldte 3.4 AMG og ikke E34 da det først var med E-Klasse modellerne fra 93 og frem man kaldte dem sådan og der hed den E36 AMG, men det var ikke samme motor.
En 300E-24 - 3.4 AMG har 272HK/6500 omd. og 330Nm/4500 Omd.
Motoren er boret op til 91,5mm fra de org. 88,5mm samt en anden krumtap fra en 300D er monteret med længere slaglængde på 84mm, der giver motoren en volumen på 3310cc. som de klader 3.4
Der står flere steder at man mener at der er bygget 980 stk. i alt af denne type hvoraf de 90 skulle være Couper.
Det er også et kendetegn at der står AMG hen over luftfilteret på dem samt at der er 2 luft indtag på luftfilteret, altså der er lavet et ekstra rør som er ført ud til den anden side af fronten.
Der er også normalt sat 2 klister mærker på den foreste del af ventil dækslet der indikere hvor mange hypper den har og de lidt andre tændrør sådan en køre med.

Normalt havde de også skørtsættet på samt en bagspoiler hvor AMG var graveret ind i stedet for et skilt som man kender det fra eks. E36.
De havde også org. et speedometer som gik til 280 Km/t. hvor man på E36eren der kom efterfølgende brugte et der gik til 300 Km/t. der kan dog være variationer eftersom det tit og ofte var op til den enkelte kunde hvordan man ville have sin AMG til at se ud.
Nogle havde også fået lakeret crom fronten i karosseriets farve som oftest sort, men røde og blå modeller er også set.

Vil du se flere Mercedes Benz W124 3.4 AMG til salg? Andre Mercedes Benz eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mercedes Benz W124 3.4 AMG
  •   31. aug 2017 Super køretøj !! Høj er sendt smiley smiley smiley

  •   16. jan 2017 Hej flot bil Vi vil gerne se dig til vores Mercedes træf den 6 maj i Roskilde....

    https://www.facebook.com/events/167984957017200/?ti=icl


  •   5. jul 2015 Nej!! smiley

  •   5. jul 2015 Til salg?

  •   10. sep 2014 Mange tak og kan da roligt sige i lige måde smiley Er du kommet af med din siden den ik var med..

  •   16. apr 2014 Dav !
    Fin AMG du har der !
    Jeg kunne se du har den på plader, jeg har selv en til og stå, magen til, betalte du afgift på den? Hvis ja hvad slap du så af med?? smiley


  •   20. feb 2014 Jajaa den her skam;-)

    Neej jeg har kun set billeder af den?
    -Jeg skal lige se om pengene er der, men ville ihvertfald gerne med smiley


  •   19. feb 2014 Endelig fandt jeg din bil herinde smiley

    Fed oprettelse.
    For resten, har set min den nye?
    Det bliver sgu fedt hvis du tager med til Norge smiley


  •   3. dec 2013 Fed vogn smiley

  •   18. okt 2013 høj, den er rigtig fed smiley

  •   2. okt 2013 høj fra mig kig forbi min vectra b

  •   3. apr 2013 Flott AMG smiley takk for stemme på mine.

  •   11. dec 2011 Kim
    jeg er skam også glad for den!
    -men desværre afhænger det lidt af afgiften om jeg beholder den smiley


  •   11. dec 2011 besked
    AMG arr synes nu den er den er meget flot kan du bestemt være stolt af og gad jeg godt lige at ha sådan en motor i som dig hmm jaa det tror jeg nok lige jeg ville smiley


  •   10. dec 2011 Fandme i orden vogn!
    Tjek evt forbi mine mercedesen smiley


  •   9. dec 2011 Kim
    -uha jeg siger mange tak for de fine ord!
    men vil sige at det hjælper lidt at være mekaniker lærling:)

    min er dog ikke for køn:/ men bund solid! smiley


  •   8. dec 2011 besked
    så smuk så smuk har så meget respekt for så nogen som dig og BRABUS som gør såå meget for jer's biler og holder dem så godt jeg gør også mit bedste men slå bestemt ikke jer's smiley HØJ her fra...


  •   13. okt 2011 Andersen
    jeg siger mange tak:)
    og i lige måde da;)


  •   13. okt 2011 lækker
    lækker færge smiley tjek evt. min W124'er


  •   13. okt 2011 Nice
    Super lækker benz du har dig:)


  •   28. sep 2011 hey
    Fin vogn


  •   13. sep 2011 Brabus
    ja det er sq lidt af et fund, havde også selv overvejet at købe den til reservedele, men ved ikke hvor den skulle stå, såå ja:)

    ER DU SYG EN SPADE!!!
    der skete ikke noget forhåbentligt??
    men ja det er ligepræcis sådanne "Brian'er" der er skyld i død, gråd og dyre forsikringer! smiley


  •   12. sep 2011 Uddød
    Ja og det er ikek altid ejerne selv der er herre over dette.
    Se nu bare Søren der hentede den der skadet AMGer fra Amager, den havde fået et bold i røven, men måske den havde snurret rundt.

    Jeg var også selv med til IKKE at få skadet mig i røven her i weekenden da en IDIOT af en brian i en halvsmadret Honda Civic komemr bragende op ad tilkørselsrampen til Tårnby fordi spadseren lige skulle høre hvor godt den løs i tunlen med hans T-Helveds udstødning der ikek kan andet end at larme, selv når bilen ikek laver noget.
    Plduselig går det op for knægten at bilerne hodler sgu stille på sådan en frakørselsrampe når der er rødt oppe for enden.
    Og så får han skudt bremserne helt i bund så det gamle pis uden ABS hviner afsted med blokerede hjul og så tænker jeg bare, det er løgn det når han fandme ikke, så jeg træder lige hurtigt på gassen og får drejet ud til siden så han ikke kom op i røven af mig som ville have sket hvis ikke jeg havde gjort det.

    Fuck hvor er der bare nogle som ikke burde have kørekørt før de var blevet 30 altså smiley


  •   11. sep 2011 Emilio
    jeg siger mange gange tak!
    hun kæmper for overlevelsen, det er snart en uddød art jo smiley


  •   11. sep 2011 ....
    Du for lige en høj for den lille fine stjernekriger smiley


  •   15. jul 2011 Michael
    jeg har det lige omvendt, der er ikek noget mere tøvende end en diesel med manuelt gear, man skal dælme file godt på koblingen hvis ikke den skal dø når man kobler ud.
    Kobler man ud for tidligt, så er der bare verdens største turbolag nord for sydpolen i sådan en diesel bil og det er lige på grænsen til at være farligt hvis man skal over et kryds hurtigt og får koblet for hurtigt ud så den ikek komemr højt nok op i omdrejnigner til at lave det man forventer der sker, så sidder man der og stamper speederen i bund og så sker der bare nada.
    Diesel skal være med autogear og benzin kan bedre godtgøres at være med manuelt fordi de er nemmere at koble til med, selv under den sværreste manøvre, det at tilkoble med fuld gas og finde det rette punkt.

    Men har man moment nok i bunden så er autogear at fortrække, der er et elelr andet mere brutalt over at cruise med autogear og lige give den et dap på speederen smiley


  •   14. jul 2011 Michael
    okaay??


  •   14. jul 2011 Brabus
    regnede jeg faktisk med;)
    skal ha den op på jobbet og fikset det olige spild;)
    tror jeg har lokaliseret det:P


  •   14. jul 2011 124træf
    Husk nu at komme med den til træffet :o)
    Prøveskilte på den og så afsted smiley


  •   14. jul 2011 preusseren
    jeg skal nok passe på den;)
    det er min lille baby (med et agressivt temperement!)


  •   14. jul 2011 Fin mercer
    Godt at se du køre W124 stilen hehe smiley det er en dejlig bil! pas nu godt på den smiley høj til den, hvis du skulle få lyst så tjek min mercer.


  •   13. jul 2011 Michael
    haha det er sq det mærkeligste jeg længe har hørt, men hey... vi kan ikke alle være ens jo;)


  •   13. jul 2011 Michael
    med automatgear bliver den lidt morfar sys jeg:P


  •   13. jul 2011 Michael
    haha ikke i gamle dage min ven...
    og det her er jo en lidt mere sporty udgave! smiley


  •   16. apr 2011 anders K
    Ja, og der er så meget dejligt at vide og finde ud af på en mercedes at det er ren og skær fornøjelse, for nogle altså :o) hehe...
    Men så skulle du bare vide hvad jeg ved om daihatsuer som er en helt anden bold gade hehe :o)
    Der kan man i det mindste skifte motor ud med en vildere uden det kan ses :o) og så har man en vild køremaskine hehe....
    Charade med 1.6 motor fra Applausen, så skal den 2.5-16er ligge perfekt fra land for at følge med de sølle 105 hypper den har, men så har den tilgengæld også kun 775 Kg. bil at skulle rive afsted med :o) :o)


  •   14. apr 2011 Anders
    tjo de er vel ca 5 cm for brede i bag
    og ca 1 til 1½ i for...:D


  •   14. apr 2011 .
    det er vel kun i bag det kniber? jeg kan da ha 9 tommer bag på min. så det er da ikke meget du skal skubbe til bagskærmene for de kan være der...



  •   14. apr 2011 ..
    ja spørg bare brabus hvis man er i tvivl for han ved sku næsten alt om de fine 124 maskiner,,,

    hvad er da det for noget med de fælge ikk kan være der?


  •   14. apr 2011 Manuel gear
    Alle 300E og 260E og hvad der elelrs ligger under W124 med V8er er alle født med Manuelt gear ab fabrik.
    Det er tilhver en tid ekstra udstyr hvis den har automatgear.
    Men hvem køber ogås en mercedes uden at den har automatgear, eller øh jeg mener det gør dem som har en potent køremaskine og selv vil skifte gear selvfølgelig :o)

    Det er i øvrigt samme gearkasse som en E30 M3 køre med "dog leg" gearkassen med 1 gear nede i venstre hjørne :o)

    Der er så lige en undtagelse, fordi alle 4Matic modellerne (Automatisk 4 hjuls træk) kan kun fåes med automatgear.
    Men dem ser man så heller ikke ret mage af mere.


  •   14. apr 2011 2,6
    en 124'er er også lavet med 260 maskine, bare til orientering.. synes bare ikke jeg har set en 300E endnu med manuel gear, men man opdager jo nogen gange noget nyt..


  •   13. apr 2011 BRABUS
    uha, endnu engang nyttig viden!
    vil gerne ha en sort sports læderkabine i... om det så er fra 500E eller ej er nærmest ligemeget...

    men kabinen at sidde i er meget retro, men det vil i føresædet er bare træls!, og venstre dørpanel har knækket nogle kroge, så hvis jeg kan finde noget andet gør jeg det:P


  •   13. apr 2011 Kabinen.
    Jeg ved ikek om du er klar over det, men det er fkatisk en sportline karo kabine du har den :o)

    Mange synes at den skots tærnet golf spiller stemning den bygger op er lidt for gammeldaws og ærbødig, men det er faktisk den kabine som var mest eftertragtet fra den tid, næst efter læder kabinen selvfølgelig.

    Men sørg for at finde en fra en sportline da den har langt bedre side støtte og bund støtte :o)

    De er dog meget sværre at finde, så godt som umuligt til tider.
    Men sådan en som min er født med er nok den folk efter spørger mest til, nogle kalder dem også for 500E kabinen pga. bagsædet har midterkonsol.
    Men det er altså blot en sportline kabine som 500 så havde som standart.
    Man skal bare huske på at 500eren ikke har samme sæder som en alm. W124er da kadan tunlen er bredere og derfor er sæderne smallere :o)


  •   13. apr 2011 ..
    lækker, tjek min W124 i mit fotoalbum


  •   12. apr 2011 Søs
    ja den ser lidt trist ud, men læderkabine og en klat maling + 2 nye skærme så står den jo som en ny bil, så helt galt sys jeg nu ikke det er!

    og bare rolig den skal nok blive fyret af, vil bare lige ha den tjekket helt igennem først! den har jo "stået" i 3 år...

    og ang lakering, hva siger dutil disse farver, jeg har tænkt på den originale sorte "blaushwartz", eller en kogsgrå metal, eller! hvid:D uanset hvad så skal center af hjulene hvore sorte og så poleret kant!!!! smiley


  •   12. apr 2011 Brabus
    Den slags dør træk har jeg aldrig hørt om men det er jeg frisk på!!! haha:D



  •   12. apr 2011 smiley
    hov hvor ser min golf egentlig fræk ud på det billede..haha vi må have malet din snart...;)


  •   12. apr 2011 heey lillebror
    Ja den ser lidt trist ud og ja den kommer til at koste knaster, men for helved man lever kun en gang og det var sq da en røvfed øse da jeg fik æren af at køre den hjem, bare ærgeligt vi ikke lige fyrede den ekstra af på vej hjem... kunne ellers godt have taget et par af hans andre fede øser med hjem...
    Di skal nok blive rigtig glad for den når nu vi snart skal til træf med den;D


  •   12. apr 2011 AMB
    Jeg er frisk på en gang dør træk smiley
    Det foregår således:

    Vi hodler selvføglelig side om side med dørene lige ud for hinanden.
    Så går der en ud foran bilerne, helst en blondine med alt for stor forlygter.
    Når hun så smider BHen. så starter løbet om hvme der først kan trække sin dør i fra åben tilstand, den som først får trukket døren ind og lukket, har vundet :o)

    Hva siger du :o) hehe dør træk, det er bare så in at sige smiley


  •   12. apr 2011 W124
    Tillykke med bilen fejedreng smiley


  •   11. apr 2011 BRABUS
    jeg er rigtig glad for den! der ligger noget arbejde i den men den var sq ogs billig! og står helt rustfri i karrossen!!!

    og jeg har været ude og trillet på en mere eller mindre lukket vej, og min søster og jeg hentede den i Hillerød på sjælland, så det fik vi også en go køretur ud af! smiley

    men den trækker sindssygt! og ligger SÅ godt i svingene!


  •   11. apr 2011 W124 3.4 AMG
    Tillykke med den da :o)
    Den bliver du forhåbentlig glad for :o)

    Og ja den er skam ægte nok, dengang var AMG jo ikke Mercedes ejet, så de modifikationer man fik lavet hos AMG, bestemte man helt selv, så havde man bestilt en alm. mercedes uden læder kabine og fik den efterfølgende tunet hos AMG, så fik den altså ikek plduselgi læder kabine af den grund :o) hehe.
    Og det er der i øvrigt heller ikke noget sidenhen der gjorde eller har.
    280 Km/t. speedometeret var i øvrigt dog ikke en option når man valgte en motor tuning med boring så som 300E ombybygning til 3.4 AMG men skørtsættet kunen man selv vælge om man ville have på også.

    Der findes faktisk mange som kun har motoren som eneste køb, fordi nogle også gerne bare ville have overskudet uden at skilte med det.
    Nogle blev bygget uden TÚV godkendelse så kunden fik en billigere ombygning, men det var som oftest også for at spare den ekstra forsikring man så skulle betale, det er dog ikke helt lovligt og i dag gør de ikke i det, medmidnre man skriver under på at man vedkender sig ditt og dat.

    Men ja få lige nogle flere billeder, evt. i et fotoalbum :o)

    Det kilder helt sikkert også i din mave for at komem ud og køre i den ik :o)
    sommerfuglene vil ingen ende tage :o)
    Så når du alligevel kommer til at tage en tur, så skyd lige et billede af det og noget god lyd der :o)

    Hvor var det du købte den henne ?


  •   11. apr 2011 Johnni
    det er jo ikke en W201'er
    det er jo en W124 og født som 300E

    og det er en sportsgearkasse, hvor førstegear ligge ned.


  •   11. apr 2011 det kan jeg så fortælle dig at det ikke er... det er originalt en 300E men er blevet bygget om! smiley

  •   11. apr 2011 AMG??
    det er vist en and.. en amg med deres elendige manuel gear, og kedelige sportline sæder?? ej, den holder sgu ikk.. er det en 2,6'er eller hva er der under hjelmen der?


  •   10. apr 2011 kommer ogs, men alle skilte er taget af of så drypper den lidt fra en kedestrammer, så skal lige ha den shinet lidt op;)

  •   9. apr 2011 motor?
    hvorfor må vi ik se den ?


  •   9. apr 2011 ...
    Velkommen!

    den er sq meget fin smiley


  •   9. apr 2011 jeg takker!
    dejligt at høre der er nogen der kan se det:D


  •   9. apr 2011 Velkommen til smiley
    Fin Mercer!


  •   9. apr 2011 mange tak smiley

  •   9. apr 2011 hej
    hej amb. velkommen til


  •   9. apr 2011 velkommen
    den er fin i AMG ! hehe


  •   9. apr 2011 skriv hvorfor i afviser??

Annonce