{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota IQ - 1,4D-4D - Q2. SOLGT 2012

13.812 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

K&P
K&P
Mand | 63 år | Oprettet: 23. maj 2006


Toyota IQ - 1,4D-4D - Q2. SOLGT

Årgang:
2012
Motor:
Type 1,4 D-4D Turbo diesel
1364ccm
Antal cyl 4 på Række
Ventilsystem 8V OHC m/kædetræk
Fødesystem Direkte indsprøjtning
Boring 73,0mm
Slaglængde 81,5mm
Komp 16,5:1

Præstationer:
Transmission 6 M/T
0-100km/t = 10,7sek ( ab fabrikken)
Tophastighed 170-182 km/t , ( AB fabrikken)
Den elektroniskebegrænser slår fra ved 182km/t , tror bestemt den løber spedometeret ud hvis den ikke var begrænset , da der er rigelig trækkraft tilbage kan jeg mærke , men hvor tit køre man over 180km/t nej vel ikke tit , så fint nok med mig.
Hestekræfter
90 hk V/3400 omdr
190 Nm v/1800-3400 omdr
Skal dog indrømme at bilen køre elller føles mere som 100hk end de 90hk den er opgivet til , i sidste ende har det dog ingen betydning da langt de fleste bare tror det er en lille 1,0 3cyl med 60-70hk .
Fælge
5 x 15" orginale alufælge (sommerhjul) = Sælges.
5 x 15" stålfælge (vinterhjul)

"Overvejer 7 x16" eller 17" fælge fra Brock i hvide eller fælge fra minilite samt sænkning af undervognen dog 20-25mm
Dæk
Foran - Bidgestone175-65-15" (sommerdæk)
Bag - Michelin 185-60-15" ( sommerdæk)
Bidgestone 175-65-15" Blizzak LM-30 (vinterdæk)
Ventiler fra Alaska forhjul 2,4bar og baghjul 2,3bar så snart den taber luft bliver ventilen gul eller røf og det samme sker hvis du fylder for meget luft i dæknerne rigtig smart.
Undervogn
Helt orginal.
Macpherson skruefjedeben foran.
Torsionstang Bag.

Bremser :
For 14" Ventilerede skivebremser
Bag 15" Skivebremser
Bilstereo
Radio , CD , aux-in - 6 højtaler - mp3 og WMA-kompatibelt
Ratbetjening af musikanlæg og multi-informationsdisplay.
Styling
Toyota IQs * Sportspakke.*
*Tagspoiler i bilens fave (perlemorshvid)*
*Hækskørt i bilens fave*
*orginal Chrom rørhale (trekantet)*


Mørktonet ruder , Bagruder , sideruder
Bi-halogen forlygte
Led-stoplys,bag
Lakerede el-sidespejl medvarme og integreret blinklys.

Original sports emblem på bagklappen.
En sød lille skillepade på bagklappen i faven grøn , fortælle at den køre langt på litern en rigtig lille øko-racer.
Interiør
Verdens mindste 4 persones bil 2,98m lang og 1,68 bred , i den rigtige verden 3 voksen + et barn.
12V strømudtag
Aircondition,manuel
El-servostyring
El-ruder
Fjernbetjent centrallås

Højdejusterbart rat
Læderrat
Gearskifteindikator og økometer
Multi-informationsdisplay: Gns og øjeblikkeligt brændstofforbrug , gns hastighed,distance som kan køres på resterende brændstof , dato og tid , køretid , bagsædeindikator , udtemperatur og trip-computer.
Splitbagsæde med isofix og topforankring x2
Sædevarme for.
Opbevaringsboks under gulvet
Opbevaringsbox bag bagsæde
Opbevaringrum under bagsædet


Ekstra tilbehør
ABS & EBD (electronic brake force distribution).
BAS (brake assist system)
TCR (traction control
VSC+ (vehicle stabilitiy control+)

Sikkehed passiv:
Anti-piskesmældsæder
Passager airbag switch,for
SRS bagrudeairbag
SRS frontairbag
SRS gadinairbags
SRS knæairbags
SRS sideairbags
SRS sædeairbags & passager



Fremtidsplaner.
Andre org alu-fælg
Armlæn
Orginale vindafvise med IQ logo monteret ned toyota i flensborg pris knap 700kr
Styrker ved bilen
Sikkerhed , kvalitet , komfort , køreglæde , økonomi , er helt sin egen og kan ikke sammenlignes med andre.
Svagheder ved bilen
Loft's lyset er for svagt , kunne godt være lys i bagagerum , sikkerhedsselen kan ikke justeres i højden.
Bemærkninger
Kommer snart tilsalg.
Ægte micro muscle car.
Den lille bil skal man bare prøve , kan ikke sammelignes med andre microbiler , toyota siger at det er verdens mindste avensis det er ikke nogen overdrivelse , kan kun andbefale folk at prøve en IQ og helst en diesel elle en IQ 1,3VVT.
Prisen er godt nok meget høj men man får også noget for sine penge , bliver eftertragtet som brugt om nogle år ligsom Audi A2 og vw Lupo 3L.

Selve bilen er genialt lavet. Der er tusindvis af bitte små detaljer, som sammenlagt giver en meget rummelig microbil. Jeg er 178 høj og havde ingen problemer med at sidde bagi. Jeg kunne enda sidde bagved føreren, som ellers er trukket lidt tilbage i forhold til pasageren, dog ikke så bekvemt.

Idéen bag denne bil, kommer fra en ingenør, som havde fået stillet den opgave, at lave en bil der var under 3meter lang. Kort sagt, chefen havde ryddet et kontor og tegnet 2 streger med 3meter imellem og sat 4 køkkenstole imellem. Værs'go at komme igang. !dodge
Resultatet er sindsygt. Motoren sidder ekstremt lavt, den er vippet 26grader fremad foroven, differentialet er flyttet om foran gearkassen, tandstangen er flyttet op, benzintanken er på 32L men kun 12cm høj og er placeret midt under bilen. Rudehejset i dørene er lavet med kabeltræk i stedet for skinner, så dørene er ekstremt tynde, der er 9 airbags og som noget helt nyt er der airbag i bagruden og en "løgpose" i pasagersædet under lårene, hvis formål er at vippe benene op ved kolision. Motorophængene er elektrisk justerbare, så de er bløde i tomgang og faste ved acceleration (ligesom Landcruiser VX100). Kabinen er bygget op i et kabinet af højstyrkestål, som forhindrer kabinen i at kolapse og istedet dreje eller skubbe bilen rundt. Den har fået 5 stjerner i den nyeste EURO NCAP Crashtest, som er væsentlig strengere end den gamle.

Det nye styretøj er genialt, den bil har mindre venderadius end nogen anden bil jeg nogensinde har set. Til sammeligning skulle vi prøve en forhindringsbane med en SMART hvor vi skulle manørere den gennem banen uden at bakke og uden at påkøre nogen kegler. Det var stort set umuligt, men legende let i iQ. Man kunne nærmest tale i tlf, stille radioen og kigge efter tøser samtidig. Det kunne lade sig gøre i SMART, men kun lige på et hængene hår i 3. forsøg.
iQ drejer ikke bare, fronten bliver nærmest skubbet til siden som en indkøbsvogn hvor du tager fat ude foran. Sindsygt.
Men detsværre har det også sin pris , den er dyr meget dyr men er trods alt pengerne værd.
Kan kun opfordre folk til at prøve en tur i en IQ , diesel er uden sammenligning nok den sjoveste men ikke den billigste men hold kæft hvor køre den dog vidunderligt , godt gået toyota.

Første IQ Diesel på BG.......

Toyota IQ 1,4D (diesel) kan kun købes til og med maj 2012 , derefter stopper produktionen af den hurtige IQ med dieselmotor detsværre , kan kun håber at IQ komme som hybrid nu da Toyota ikke sætte IQ-EV i produktion alligevel
En brugt Toyota IQ 1,4D-4D vil holde prisen som brugt , godt vi valgte en diesel og hold kæft hvor køre og trække den godt , og så nipper den kun til de dyre dråber dejligt , den er opgivet til 25km/l i snit og det er ikke noget problem at nå 29,7 km/l endda på motorvej , tror hvis man vil kan den køre rigtig rigtig langt på en liter diesel , jeg er meget tilfreds med et gennemsnit på de 25 km/l .

En lille ulveunge i fåreklæder , de flester tror fejlagtig det er en 1000 ccm men bliver dog temmlig overrasket når man så smutter hurtig forbi.
Iøvrigt har Toyota lavet plads til at den kan/må ligge en 1,6 motor i IQ , så er den ikke bare hurtig men pisse hurtig (undskyld sproget) for at sige det lige ud.

Skulle jeg vælge en bil idag blev det helt sikket en IQ igen , ja jeg er nærmeste blevet afhængig af den lille terning og både mig konen ja endda vores datter glæder sig til næste tur.

Der er d.14-11-2013 solgt 626 stk toyota IQ i Danmark , heldigvis møder man ikke en IQ på hvert eneste gadehjørne og senere vil brugt priserne ligge i den høje ende , ligsom Audi A2 og VW LUPO 3L.
Husk på vw Lupo 1,4TDI årg 2000 nypris 182000kr , idag står de rigtigere modeller højt i kurs , samme skæbne får Toyota IQ også , det 110% sikkert .

Toyota impotøren har detsværre valgt at stoppe salget af Toyota IQ , de kan ikke sælges prisen virker umiddelbart for høj i forhold til en Toyota Aygo , men tro mig de to biler har ikke noget til fælles overhovedet.
Aygo er en discountbil hvorimod IQern er en lille luksus bil med super komfort endda på motorvejen føler den sig hjemme , dog kun IQ 14,D og 1,3vvt ikke forsjov at Toyota selv kalder den for mini Avensis.

Vil du se flere Toyota IQ - 1,4D-4D - Q2. SOLGT til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota IQ - 1,4D-4D - Q2. SOLGT
Annonce