{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Lupo 3L [Tidl. bil] 1999

3.908 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 Dr. House
Mand | 38 år | Oprettet: 12. dec 2006


VW Lupo 3L

Årgang:
1999
Motor:
1.2 liters (1191 ccm) 3-cylindret dieselrækkemotor. Motorkode ANY.

Motorblok og topstykke lavet af aluminium. Balanceaksel.
Hestekræfter
61 heste (45 kW) ved 4000 rpm
140 newtonmeter ved 1800 rpm

... vel at mærke når ECO-mode er slået fra. Er ECO-mode slået til, er der 45 heste og 120 newtonmeter at "gøre godt med".
Fælge
Originale 14" Lupo 3L-magnesiumfælge.
Dæk
155/65-14 Continental ECOcontact hele vejen rundt, spritnye.

Et meget smalt 14"-dæk, som bilen er født med for at opnå et absolut minimum af rullemodstand.
Undervogn
Absolut standard, dog med enkelte kuriostiter:

Bremsetromlerne er af aluminium - for første gang i en serieproduceret bil.

Fortøjet og dele af hjulophængene er ligeledes aluminium.

Sænket 10 mm i forhold til en alm. Lupo SDI

Bredere sporvidde foran i forhold til en alm. Lupo SDI
Bilstereo
Sony headunit, tilkoblet et ganske standard komponentsæt. Spiller hæderligt, og har ingen problemer med at overdøve det 3-cylindrede kraftværk der huserer omme foran.
Styling
Sideskørter (er 3L født med i modsætning til SDI).

Lukket frontgrill (i modsætning til SDI's kølergitter)

Integreret diffuser i bagkofanger
Interiør
Helt og aldeles standard. Faktisk overraskende flot - og ikke mindst overraskende rummelig, hvis man ser bort fra det latterlige bagagerum... Eller rettere sagt, 1-liters-mælkekarton-beholder. Det er virkelig, VIRKELIG småt.

Sæderammer i aluminium for at spare vægt.
Ekstra tilbehør
2 servicehæfter, komplet udfyldt fra ny, hos aut. VW-værksted.

Formentlig også derfor gearkassen tilsyneladende aldrig havde været grundjusteret indtil jeg fik bilen - nu skifter den bare som en sveske! :-)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger

Det virker måske lidt Erasmus Montanus, men jeg har den KUN for at have råd til at have E30eren.

I øvrigt er VW gået til imponerende ekstremer for at lave en bil der kører langt på literen. Bl.a. kører den med hullede tandhjul i gearkassen, for at spare vægt og enerti. Sæderammerne er lavet af aluminium. Ruderne er tyndere end i en standard Lupo. Støjdæmpningen lavet af letvægtsmaterialer. Bagklap i alu, med magnesiumramme. Døre, forskærme og motorhjelm lavet i aluminium.

Ved min kørsel kører den ca. 24 km/l, primært by- og motorvejskørsel. Det er RIGTIG pænt.

Når min bedre halvdel kører i den, runder den deprimerende nok 31 km/l... Lur mig om ikke de 33 km/l kan opnås, hvis jeg piller øko-knappen ud :-)

En sjov oplysning: I sit 2. leveår købte danskerne 60% af alle de 3L'ere VW producerede. For hele VW-produktlinien er tallet normalt 0.6%.

Og hvis diverse hoveder, der er her for at kloge sig over at jeg kalder det en 3.0 TDI (hvis I nærlæser, skriver jeg 3-Liter) - så kan jeg kun byde på lidt inspirerende læsning:

http://www.3liter.dk
http://www.lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=2444
http://www.3litervaerkstedet.dk/
http://www.eurobiler.dk/Default.asp?Action=Details&Item=69
http://www.eurobiler.dk/Default.asp?Action=Details&Item=54
http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Lupo

Vil du se flere VW Lupo 3L til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Lupo 3L
Annonce