Opel Kadett 2.0 GSI 16V Cabriolet [tidl. bil] 1989
3.168 visninger
|
Oprettet:
Opel Kadett 2.0 GSI 16V Cabriolet [tidl. bil]
Årgang:
1989
Motor:
C20XE -
Lexmaul indsugningsmanifold
Portet topstykke (af: Jan Motor Mortensen)
280 graders knaster (Risse Motorsport - 11,2 mm løft)
Gruppe A ventiler (29/33mm, fortsat natriumfyldte indsugningsventiler - men med tyndere stammer for bedre flow)
Hårdere ventilfjedre (DBilas)
Justerbare knasthjul (DBilas)
Afvejede stempler/plejlstænger
Lettet svinghjul
Forstærket trykfod til kobling
Åbent Sparco luftfilter
4-2-1 udstødningsmanifold (Risse Motorsport)
Chippet og kørt ind på rullefelt hos RH Motorsport
Lexmaul indsugningsmanifold
Portet topstykke (af: Jan Motor Mortensen)
280 graders knaster (Risse Motorsport - 11,2 mm løft)
Gruppe A ventiler (29/33mm, fortsat natriumfyldte indsugningsventiler - men med tyndere stammer for bedre flow)
Hårdere ventilfjedre (DBilas)
Justerbare knasthjul (DBilas)
Afvejede stempler/plejlstænger
Lettet svinghjul
Forstærket trykfod til kobling
Åbent Sparco luftfilter
4-2-1 udstødningsmanifold (Risse Motorsport)
Chippet og kørt ind på rullefelt hos RH Motorsport
Hestekræfter
195 HK (Standard 150hk) - 216 NM (Standard 196NM) - dokumenteret fra rullefelt!
Fælge
OZ Ultraleggera Letvægtsfælge - 15" (det gør en seriøs forskel på accelerationen at nedsætte roterende vægt - prøv det!)
Dæk
15" Yokohama sportsdæk - intet vildt - ville holde dem nede i vægt
Undervogn
Sænket 30mm - hårdhed som passer til de mange hk
Speciel stiver imellem vangerne foran (Fra Hipo) - da den ellers trækker dem fra hinanden pga. HK
Speciel stiver imellem vangerne foran (Fra Hipo) - da den ellers trækker dem fra hinanden pga. HK
Bilstereo
Clarion (gammelt!) - højttaler i siderne bag i og i "hattehylden" - de kan dog være svære at høre når taget er nede, da taget jo ligger oven på!
Subwoofer & forstærker
12" sub bag i - kan høres på trods af den jo er spærret godt inde på en cab.
Subwoofer & forstærker
12" sub bag i - kan høres på trods af den jo er spærret godt inde på en cab.
Styling
Std. GSI 16v
Bonrath Mono-visker
Bonrath Mono-visker
Interiør
Recaro stole - dørsider beklædt med samme stof
MOMO rat
MOMO rat
Ekstra tilbehør
Alarm
El-ruder
El-spejle
ABS
Board Computer
El-ruder
El-spejle
ABS
Board Computer
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Lyden fra motoren er unik - den kan køres normalt og så lyder den fredelig - smid den i anden og klap til den - så lyder den knap så fredeligt ;)
Synet Juli 2011!
2013:
Skiftet forrude (stadigt med tone i toppen)
Skiftet bremsevæske
Synet Juli 2011!
2013:
Skiftet forrude (stadigt med tone i toppen)
Skiftet bremsevæske
Vil du se flere Opel Kadett 2.0 GSI 16V Cabriolet [tidl. bil] til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?

Opel Kadett 2.0 GSI 16V Cabriolet [tidl. bil]
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 1.285
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 1.285
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
Break from the pack - smut på banen i malmø - så skal du se en sugemotor kadett som den IKKE løber fra - og sørgeligt at VW skal op i 6er OG turbo for at løbe fra en kadett
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 798
Jeg kender en golf VR6T, som kører fra din kadett så nemt som ingen ting
Men det er så heller ikke en G3.
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
og en suge motor kadett der kører på banen i sverige kan løbe SÅ meget fra din om den så får 600hk
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
En Std Kadett c20xe kan NEMT rykke en vr6'er, det har de altid kunne og det vil de altid kunne gøre.....hvorfor?
En kadett vejer normalt 975 kg alt afhængig af udstyr og vægt på diverse ting og sager, 150 hk og 196 nm - 6.5 kg per hk...
Vr6'ern vejer 1150 kg, 174 hk og 240 nm, - 6.55 hk per kg
Kadetten har et helt andet optræk og er hurtigere fra start, og sådan er det, man kan kun tabe til en vr6'er hvis man er seriøst dårligt bag rattet eller har russer dæk
Det er dog noget andet når der kommer turbo på osv, dog vinder en letter (c20let) over en vr6t stadigvæk med en forøgelse på 70 hk rundt regnet
- Sune
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
nu er en VR6 jo hellere ikke turbo normalt - og uanset er din ikke med "alm" turbo - men du kan jo kigge over på malmø banen og så skal jeg nok sætte dig op imod en kadett UDEN tryk som æder dig HELT uden problemer.
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
Så din raket med 200gk kan rykke min vr6 siger du??
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
Ja drøm du bare videre - der er ingen VR6 der løber fra en kadett med 200hk - så er det ihvertfald fordi manden ikke kan kører bilen
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
Haha, det har været noget lort den golf, kunne rykke den her med min vr6 uden problemer overhovedet!
Og det lyder bare alt for godt.
vr, 6ben, gt35, 3" ekstern wg, intet slår den lyd.
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
nej - det er nemlig MEGET federe og bedre UDEN tryk - den æder en 300hk turbo golf 3 - så hvad skal den med turbo!? - og så lyder den sygt bedre.
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
Ja det er en let bil, men det bliver desværre aldrig det samme som med tryk.
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
Freak TILBUD - nu er det ikke en diesel ELLER turbo - det er ret mange NM for en sugemotor - men det er tydeligt du ikke har været med i en kadett med mange hk - en kadett med knap 200HK er rigeligt til at køre fra biler du ville undre dig over den trækker fra
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
Det var egentlig ikke mange nm?
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
Den er desværre sat til salg nu - ikke panik - men hellere sætte den til salg FØR det er paniksalg!
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Svar: 5
fllot cap
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
Det er derfor jeg skal have tonet alle 6 ruder
Så må vi se hvordan det kommer til at gå
Har læder i begge mine de blå biler og de er til tider mega varme
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
Det må man sige ja til - nu er det så bevidst jeg ikke har læder i - ser godt ud når den holder stille og er enten for varmt eller koldt når det skal bruges
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
Jamen det kunne være fedt da en Champion er det ultimative inden for Kadett/Opel med datiden ekstra udstyr
Men det kan lade sig gøre, det er jeg sikker på
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
Fik lige en vision .. tænk hvis de havde lavet en champion cab. - mums! - man kan jo naturligvis bygge en .. hvis man havde tiden og delene
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
Jeg takker mange gange!
Kan dog ikke tage credit for skærmene
Men har fået anskaffet mig en 16v Champion nu i stedet for
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
Du har også holdt liv i de gamle - har stemt hele vejen rundt
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
Sådan, så kom du ind
Du fik lige en høj herfra
Kig evt forbi mine Kadetter
- Sune
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 536
fin bil
@Jakob B jeg kan da ikke lugte noget.....
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
smuk vogn du har der - smed højeste til dig - dejligt at se der er andre der holder de gamle i live
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 20
Fin vogn ikke ret tit set med den motor... Se evt min...
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 4
ser du billeder eller vil læse en bog om den
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
Ellers en lækker vogn!
Og god opsætning, har selv lidt af det samme på min Champion