{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Polo 6R 1,2 TSI Highline -Solgt- [Tidl. bil] 2010

8.180 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mathias A
Mand | 40 år | Oprettet: 17. apr 2007


VW Polo 6R 1,2 TSI Highline -Solgt-

Årgang:
2010
Motor:
4 cyl. rækkemotor på 1197ccm med en overliggende kædetrukket knastaksel, 2 ventiler pr. cyl. og direkte indsprøjtning.
Turbolader og ladeluftkøler. Maksimalt ladetryk 1,6 bar
Motorkode: CBZ
Gearkasse: 6 trins manuel.
Hestekræfter
105HK ved 5000 o/min.
175Nm konstant fra 1550 - 4100 o/min.
0-100: 9,7 sek.
Topfart 190 km/t.

Km/l: opgivet til 18,9, men kørte hele aftenen i går og kan ikke få den over 16,5 ved blandet kørsel. (nok også noget med de brede hjul at gøre)
Fælge
Sommer: 7x17 5x100 originale VW Motorsport i antracitgrå.

Vinter ikke nogen endnu
Dæk
Sommer: Dunlop SP Sport 215/40-17

Vinter: ikke nogen endnu
Undervogn
Original fabriksmonteret vw sportsundervogn. Efter sigende sænket 15/15 men synes det ser ud som om den er sænket mere.
Bilstereo
Org VW Rcd 310 6 højtalere, aux in og ipod Media-in i handskerummet. Spiller rigitig godt. Dynaudio i Skanderborg har fremstillet højttalere til Poloen såvel som Passat – og det er faktisk af rigtig høj kvalitet. Dejligt med lidt dansk islet.
Styling
Alle mærkater, modelbetegnelser og nummerpladerammer fjernet og så er de bagerste ruder let tonet. Ellers er den jo sænket lidt og med fælge.
Interiør
Highline sportssæder i for med Titansort Livon indtræk med Easy-entry.
Læder rat
Læder gearknop
Læder håndbremsegreb
Indfarvet indlæg i midterkonsollen i bilens farve, Peppergrey metallic
Highline ”luksus” måtter.
Ekstra tilbehør
Highline udstyr:
Sidespejle og dørhåndtag infarvet
El justerbare spejle med blinklys og varme
Chrom lister i kølergril og luftintag i kofanger
Tågelygter
Fartpilot
Højdeinstill. sportsforsæder med skuffe
Asymetrisk bagsæde
Indv. paneler om fx. luftdyser i Chrom
Læselamper for og bag
Dobbelt bagagerums bund
Lommer på forsædernes ryg
Oplyst fodrum for
Dækkontrols system
Varme i forsæder
Armlæn med kopholder til i bag

Dk-Pakke til Highline
Climatronic automatisk klimaanlæg
Aut nedblændeligt bakspejl
Regnsensor
Lygtevaskere
Opvarmelige sprinklerdyser
Tonede bagerste sideruder og bagrude

Bi xenon lygter med statisk kurvelys, LED kørelys
Parkeringssensor med optisk visning i radioens display
Ipod media-in i handskerum
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Peppergrey metallic

Den havde kørt ca 20.000 da jeg fik den så er stadig fin og ny. Nypris er ca 278.000.

Planer: Har en ven som er autosadelmager – så han skal måske have lov til at lave en læder/alcantara kabine til den.

Det er bare en lille kongevogn.. Havde købt den uden nogensinde at have prøvet en 1,2 TSI, så forløsningen var stor da jeg kunne konstatere at den faktisk er rigtig kvik og føles som om den har væsentlig mere end 105 hk (ved godt det er skørt at købe en bil uden at prøve den først.. men man kan vel sælge hvis ikke man er tilfreds).
Jeg er meget tilfreds med den måde bilen ser ud på og synes den er meget clean uden mærkater og så er det sjældent at se en bil med fælge i samme farve som bilen som rent faktisk holder ;-)

Har ikke de store erfaringer med den endnu, da jeg fik den i går.. men skal nok lige smide yderligere info ind hvis jeg oplever noget.

5.8.2011 Nu har jeg næsten kørt de første 5000 km i poloen. Jeg var i Italien med familien og har været en tur i Hamborg med en kammerat.. Den gør det bare godt, har kørt ca 17 km/l i snit med motorvejskørsel igennem tyskland, så det må siges at være godkendt.

Vil du se flere VW Polo 6R 1,2 TSI Highline -Solgt- til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Polo 6R 1,2 TSI Highline -Solgt-
  •   16. apr 2012 Heine
    Min har nu kørt ca 38K og jeg har ikke hørt hverken mislyde eller lignende fra motoren, men var faktisk ikke klar over at der var nogen af dem der havde problemer, så skal det da lige tjekkes inden garantien udløber.. Har godtnok aldrig hørt om at kæden skulle skiftes, det lyder meget mærkeligt da fidusen ved at køre uden tandrem jo så ligesom forsvinder..

    Jeg kan kun anbefale den, det er den bedste bil jeg har haft og den kører fantastisk, og økonomisk.

    Hvis du er interesseret er min faktisk sat til salg da jeg gerne vil have en MC her til sommer: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/12-tsi-105-highline/1114333

    Nu ved jeg ikke lige hvor langt du kommer væk fra, men du er velkommen til at komme og få en tur hvis du har lyst.

    /Mathias


  •   12. apr 2012 Heine O
    Det er ikke dem alle der har det problem, og dem jeg har hørt om har fået det ordnet på garanti...


  •   7. aug 2011 hej..
    Tak for din fine kommentar... Din Polo er oss ret lækker med de lygter.. Overvejer også at få dem til min... Høj herfra


  •   7. aug 2011 Hej Mathias
    Jeg har farveklatter på mine fjedre. 3 hvide og 3 blå, så vidt jeg husker...

    Noget helt andet er, at jeg nogle gang oplever en grim lugt fra mit ventilationsanlæg. F.eks. hvis jeg tænder blæseren uden at tilkoble AC. Så kommer der nogle gange en lugt, der minder om et plumret havnebassin. Tilslutter jeg AC, så forsvinder lugten. Kan det mon være kondensvæske, der ligger i fordamperen og lugter?


  •   6. aug 2011 Hey
    Tak for svaret. Så skal pengene bare findes ét eller andet sted.. smiley


  •   5. aug 2011 Mikkel og Freak
    Mikkel: Du spørger til mine fjedre.. De er sorte, jeg tror ikke jeg er helt ,med på hvad du mener med farveklatter, mine er helt sorte.

    Freak: Så vidt jeg ved er emblemerne bare "klistermærker" så der skal ikke lakeres eller noget.. Jeg har set en fjerne dem på en golf engang, og der brugte han bare en varmepistol så slap de rimelig let. Så skal lakken bare lige renses af og så poleres efter..


  •   1. aug 2011 ..
    Stemme smidt .. super lækker vogn - er sikker på din er noeget mere kvik smiley .. lækre lygter ..

    Den ser super smsart ud med 3 døre - vi valgte jo så vores med henblik evt. forøgelse af familien smiley

    Kan se du ingen emblemer har bag på - er e bare at hive af? Eller er der små huller til at styre dem ? .. smiley


  •   13. jul 2011 Mikkel L
    Det er vel ikke alle former for tuning der kræver 98 Oktan på sådan en Polo, jeg har ikke hørt om at ABT tuning skulle kræve 98 Oktan, men det burde da kunne lade sig gøre at finde alligevel, og man betaler jo også for at få de ekstra 35 HK, men det er jo 98 blyfri, det er jo ikke blyholdig benzin, blyholdig er jo næsten umuligt at finde i dag:
    http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/VW-Polo-6R0-Motortechnik_1708_1402_4/produkt/ABT-Leistungssteigerung-4904/


  •   13. jul 2011 MathiasA
    Hej Mathias, ja læder kan godt blive helvedes varmt i solen og koldt om vinteren. Men jeg synes bare, at alcantara lynhurtigt kommer til at se slidt ud. Men det er selvfølgelig en smagssag.

    For øvrigt kan jeg huske, at du har talt om tuning. Har lige siddet og kigget på B&B's Polo TSI tuning. Det medfører, at man skal bruge 98 oktan! Det er værd at tage med i overvejelserne, da 98 er svært at finde. Jeg var godt træt af det med 911eren, der skulle have 98. Så bare lige som tip til dine planer smiley

    Hmm jeg har lige læst i et tysk forum, at 1,2 TSI kører med 0,9 bar ladetryk og 1,4 TSI med 0,8. Det lyder for mig mere sandsynligt end 1,6 der er temmelig meget. Måske man skulle spørge forhandleren....

    Noget helt andet; kan du se, hvad farve dine fjedre er samt hvilke farveklatter de har? Det kunne være interessant at se, om vi har de samme :0)


  •   13. jul 2011 Hej
    Tak, er også meget tilfreds med udseendet efter hånden. Får GTI-rat i den på torsdag, da jeg synes standard læder-rattet er lidt tyndt i det.

    Super flot polo du har dig, og med den helt rigtige motor. Hvis ikke jeg skulle kører så mange kilometer på motorvej, så havde jeg helt klart valgt en TSI'er i stedet.
    Hvordan er xenon-lygterne at køre med? Jeg kunne virkeligt godt tænke mig, at få et par smidt på min polo - men de koster alligevel lidt smiley


  •   13. jul 2011 Ladetryk
    Hej igen Mikkel..

    Vedr ladtryk fandt jeg denne på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.2_R4_TSI.2FTFSI_63-77kW

    Der står under Aspiration: hot-film air mass meter, cast alloy throttle body with electronically controlled Bosch "E-Gas" 'drive by wire' throttle butterfly valve; turbocharger with maximum pressure 1.6 bars (23.2 psi), water-cooled intercooler integrated into intake manifold

    Så der havde jeg fundet det..

    Jeg er med på at det måske holder længere, men når det er varmt eller koldt er det bare så meget mere behageligt med Alcantara så man ikke sidder og klistrer til sædet. og med læder kommer man også læt til at "glide" rundt i sædet synes jeg.. men det er selvfølgelig en smagssag.


  •   12. jul 2011 Kabine + ladetryk
    Lyder spændende med planer om andet indtræk, men hvorfor alcantara? Det bliver så hurtigt slidt at se på. Få dog fuldlæder, når nu du kaster dig ud i et projekt med kabinen. Læder er mere slidstærkt og ser også super godt ud. Men glem ikke, at sideairbags'ne skal kunne trænge igennem.

    Spørgsmål: 1,6 bar maks ladetryk? Er du sikker? Jeg har ikke kunne finde oplysninger om ladetryk, men forventede at det lå omkring 0,8?


  •   12. jul 2011 Så kom den ind!
    Til lykke med den! Super fed Polo. Farve og fælge gør sig godt sammen. Og så er den ganske rap i 3 dørs. Ja du har ret, den lille motor føles stærkere end de 105HK. Fint kompromis mellem fornuft og sjov. Jeg har været oppe på 17,4 km/l med min, men kører man frisk, så går den altså ikke ret langt på literen. Omkring 14 - 14,5 km/l. Ved normal blandet kørsel ligger jeg omkring 16 km/l. Men de brede hjul snupper nok lidt ekstra benzin, det har du ret i.


  •   10. jul 2011 ..
    Ah okay, troede sgu alle TSI modellerne havde begge dele.. Men hvad trækker så turboen op i omdrejninger så hurtigt, da udstødningsgassen trækker turboen? Af hvad jeg ved er det der kompressoren skal hjælpe i det lave område? og så lade turboen tage over.. Ellers er der da ikke noget specielt "specielt" over TSI'eren i forhold til en bil med alm. turbo? =)

    Og det hele er originalt VW.. Hvis du skal have skørtesættet, så endelig montér spoileren også.. Eller bare spoileren.. Den er nemlig super sprød og giver det sidste touch, men lov mig ikke at købe det Brian wannabe skidt. Det hverken holder eller passer ordentlig til en bil.. Originalt er clean og the way to go, men desværre også lidt peberet i pris.. Dog kan du muligvis skaffe det hurtigere ved selv at hente delene på deres lager i Wolfsburg, for hold da helt op en ventetid på at få sat sådan noget lir på...


  •   10. jul 2011 ..
    Lækker polo! Super sprød faktisk.. Kan godt lide farven på din bil.. Må jeg ikke lige få turbo og kompressoren fra din bil? hehe.. Lækker motor i hvert fald.. smiley Og LED kørelys.. Heldige ski'.. smiley

    Men høj stemme sendt, kig gerne forbi min 6R smiley


  •   10. jul 2011 ..
    Der er en lækker vogn,, og god stil!


  •   9. jul 2011 ..
    Skal ikke kunne sige det for passat, men jettaen ser ihvertfald også sådan ud.


  •   9. jul 2011 fin bil
    den ser rigtig godt ud


  •   9. jul 2011 .
    Det er også en superfed bil den nye polo høj fra mig!


  •   9. jul 2011 Flot
    Det er en kanon flot vogn de har fået skruet sammen der VW... og din er rigtig lækker.. smiley


  •   9. jul 2011 Tak allesammen
    Tak for velkomsten er også super glad for bilen!!


  •   9. jul 2011 velkommen
    må da være dagens bedste oprettelse smiley
    høj med på vejen


  •   9. jul 2011 Velkommen
    Rigtig lækker Polo den der tillykke med den


  •   9. jul 2011 afvist
    måske...








    velkommen


  •   9. jul 2011 ,
    velkommen


  •   9. jul 2011 ..
    Nogle afviser bare for at afvise :). men velkommen! måske skulle du fjerne nummerpladen på resten af billederne istedet for kun nogle af dem !

    Men FED FED polo velkommen!


  •   9. jul 2011 c,'')
    hehe.. sød lille motor i de polo's


  •   9. jul 2011 Afviser
    WTF?? hvad skal jeg gøre anderledes??


Annonce