Peugeot 206 GT 24/4000 DØD :-( [Tidl. bil] 1999
7.019 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Kommentarer
Peugeot 206 GT 24/4000 DØD :-(
Årgang:
1999
Motor:
2,0 16V EW10J4 (RFR/RFN)
Lukket Carbonfilter kit fra simota
Lukket Carbonfilter kit fra simota
Hestekræfter
137hk/6000
190nm/4100
190nm/4100
Fælge
Peugeot Ouragan (GT) 6,5x16 ET28 - Vinter
Peugeot Cotya 6,5x17" ET31 - sommer
Peugeot Cotya 6,5x17" ET31 - sommer
Dæk
Pirelli snowtrac 195/45-16 - Vinter
Hankook S1EVO 195/40-17" - Sommer
Hankook S1EVO 195/40-17" - Sommer
Undervogn
Peugeot sport, sænket
tårnstiver fortil. (plast ved luftindtag tilpasset)
tårnstiver fortil. (plast ved luftindtag tilpasset)
Bilstereo
Kenwood HU (macther lyset i instrumentbordet)
Hertz kombo sæt fortil, standard bagtil (skruet godt ned)
Hertz kombo sæt fortil, standard bagtil (skruet godt ned)
Styling
vindafvisere på døre
Standard GT kit, dog med rørhale fra Biltema, udelukket for udseenets skyld.
Rørhalen skiftet ud med en Imasaf 56.18.ZB sportspotte. Kan svagt høres ved normal kørsel, men brummer dejligt ved gasgivning. kostede svimlende 1200 incl. fragt :o)
da jeg købte den sad der også angeleyes fortil og mørke diodelygter, disse er skiftet til standard for og bag, da jeg synes den skal stå så original så muligt. standard på GT er klarglaslygter med 2xH1 og helt røde baglygter.
Exterior:
extended front and rear bumpers
body-coloured front wing extensions
aluminium fuel filler cap
special 6.5 J 16 alloy wheels
SX GT 195/45 R 16 tyres
serial-numbered aluminium plate on door pillars
body-coloured side mouldings
electrically-folding door mirrors
double-parabolic smooth-lensed headlamps
lenticular fog lamps
chrome exhaust tailpipe
body-coloured door handles and number plate trim
black lacquered electric door mirrors
Standard GT kit, dog med rørhale fra Biltema, udelukket for udseenets skyld.
Rørhalen skiftet ud med en Imasaf 56.18.ZB sportspotte. Kan svagt høres ved normal kørsel, men brummer dejligt ved gasgivning. kostede svimlende 1200 incl. fragt :o)
da jeg købte den sad der også angeleyes fortil og mørke diodelygter, disse er skiftet til standard for og bag, da jeg synes den skal stå så original så muligt. standard på GT er klarglaslygter med 2xH1 og helt røde baglygter.
Exterior:
extended front and rear bumpers
body-coloured front wing extensions
aluminium fuel filler cap
special 6.5 J 16 alloy wheels
SX GT 195/45 R 16 tyres
serial-numbered aluminium plate on door pillars
body-coloured side mouldings
electrically-folding door mirrors
double-parabolic smooth-lensed headlamps
lenticular fog lamps
chrome exhaust tailpipe
body-coloured door handles and number plate trim
black lacquered electric door mirrors
Interiør
GTI180 sæder (GTI180 er den engelske udgave af RC modellen herhjemme, samme sæder dog uden RC logoerne)
Alu ringe
GTI180/RC skygge til speedo (Læder med syninger, spiller MAX)
GTI180/RC luftdyser, midterkonsol, plastdækning omkring dørhåndtag (carbon look)
originale måtter m/206 Logo
Armlæn i læder, perfect fit (thansen)
Fodhviler alu
Alu dørlister
Interior:
electric windows with sequential control on driver side
door locking by HF plip
two front airbags
4-sensor ABS
power-assisted steering
air conditioning with automatic regulator
2040 radio with steering wheel control, 6 loudspeakers and remote display
automatic wipers with rain sensor
sports instrument panel with oil level and temperature display
three-trim sports seats (woven fabric, leather, Alcantara) with height adjustment
Alcantara trim to door panel inserts and lid to storage pocket
leather-trimmed steering wheel
aluminium gear lever knob
aluminium pedals
aluminium door handles
side airbags
6-disc CD player in the boot
rear head restraints
special metallic instrument panel
Alu ringe
GTI180/RC skygge til speedo (Læder med syninger, spiller MAX)
GTI180/RC luftdyser, midterkonsol, plastdækning omkring dørhåndtag (carbon look)
originale måtter m/206 Logo
Armlæn i læder, perfect fit (thansen)
Fodhviler alu
Alu dørlister
Interior:
electric windows with sequential control on driver side
door locking by HF plip
two front airbags
4-sensor ABS
power-assisted steering
air conditioning with automatic regulator
2040 radio with steering wheel control, 6 loudspeakers and remote display
automatic wipers with rain sensor
sports instrument panel with oil level and temperature display
three-trim sports seats (woven fabric, leather, Alcantara) with height adjustment
Alcantara trim to door panel inserts and lid to storage pocket
leather-trimmed steering wheel
aluminium gear lever knob
aluminium pedals
aluminium door handles
side airbags
6-disc CD player in the boot
rear head restraints
special metallic instrument panel
Ekstra tilbehør
Benzin fyr er installeret, blir lækkert til vinter
Remote monteret, Webasto T70 kit, spiller MAX
Short shift lavet (geararmen forlænget 25mm)
Remote monteret, Webasto T70 kit, spiller MAX
Short shift lavet (geararmen forlænget 25mm)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen aquaplanede og kurede ind i en 15cm kantsten så bilen er helt knust i undervognen/vangen fortil. og Venstre fælg/ophæng er knust.
bilen er dansk fra begyndelsen og er nummer 24 ud af 4000 bygget. Kører dejligt uden den larmer for meget, en lækker GT racer.
historien bag
The 206 GT (Grand Tourisme)
To comply with international rallying regulations Peugeot will be building a total of 4,000 (minimum required 2,500) road going cars to the same overall dimensions of the 206 WRC. The 206 WRC is 4 metres in length compared to the standard passenger car’s 3.83m.
These dramatic looking metallic silver cars will be badged 206 Grand Tourisme and will be powered by Peugeot’s new 137bhp 2.0 litre 16 valve petrol engine soon to be introduced in the 206 GTi.
Driving through a 5-speed manual gearbox and dedicated 9-spoke, sixteen inch alloy wheels, the 206 GT can accelerate from 0 – 62mph in 8.9 secs. and is capable of 129 mph.
Body coloured wheel arch extensions, new bigger fibreglass reinforced bumpers and a machined aluminium fuel filler cap emphasise the car’s sporting character.
The aesthetics inside the car continue the competition theme with leather trimmed sports seats, a three spoke sports steering wheel, aluminium accelerator pedal and a unique metal finish instrument cluster.
Despite its sporty looks, the 206 GT is a comfortable car and has been equipped to satisfy even the most demanding clientele. Standard features include automatic air conditioning, rain sensing windscreen wipers, RDS radio and CD player with remote digital display, side airbags and four head restraints.
Only six hundred right hand drive cars will be built from the total of four thousand. Each car will be authenticated with an aluminium plate bearing a serial number from 1 to 4,000 located on the door pillar.
bilen er dansk fra begyndelsen og er nummer 24 ud af 4000 bygget. Kører dejligt uden den larmer for meget, en lækker GT racer.
historien bag
The 206 GT (Grand Tourisme)
To comply with international rallying regulations Peugeot will be building a total of 4,000 (minimum required 2,500) road going cars to the same overall dimensions of the 206 WRC. The 206 WRC is 4 metres in length compared to the standard passenger car’s 3.83m.
These dramatic looking metallic silver cars will be badged 206 Grand Tourisme and will be powered by Peugeot’s new 137bhp 2.0 litre 16 valve petrol engine soon to be introduced in the 206 GTi.
Driving through a 5-speed manual gearbox and dedicated 9-spoke, sixteen inch alloy wheels, the 206 GT can accelerate from 0 – 62mph in 8.9 secs. and is capable of 129 mph.
Body coloured wheel arch extensions, new bigger fibreglass reinforced bumpers and a machined aluminium fuel filler cap emphasise the car’s sporting character.
The aesthetics inside the car continue the competition theme with leather trimmed sports seats, a three spoke sports steering wheel, aluminium accelerator pedal and a unique metal finish instrument cluster.
Despite its sporty looks, the 206 GT is a comfortable car and has been equipped to satisfy even the most demanding clientele. Standard features include automatic air conditioning, rain sensing windscreen wipers, RDS radio and CD player with remote digital display, side airbags and four head restraints.
Only six hundred right hand drive cars will be built from the total of four thousand. Each car will be authenticated with an aluminium plate bearing a serial number from 1 to 4,000 located on the door pillar.
Vil du se flere Peugeot 206 GT 24/4000 DØD :-( til salg? Andre Peugeot eller bare andre brugte biler?
Peugeot 206 GT 24/4000 DØD :-(
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.590
synes de falder som fluer for tiden...
Men sådan går det jo nogle gange desværre...
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.590
Altid noget det kun var bilen det gik udover.
Men så kan man jo gå og banke sig selv oveni hovedet med det i laang tid
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
ej fik desværre smadret den, heldigvis skete der ikke andre noget, og jeg led ingen last, andet end en bunke penge og knækket selvtillid....!
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.590
jan 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 23
årrh nej dog... ikk os din!?
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 539
Hej.
Lækker bil, men hvordan har den fået den skade?
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
tak for rosen Korup, ja det klær den sgu med de hjul, og så er det rart den benytter samme bolte som de originale 16" til vinter, så man ikke skal ligge inde med 16 ekstra bolte.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 106 Svar: 423
Så lige din bil i dag den står sku flot må man sige og dejligt med sommer hjul på igen :o)
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
Peugeot
alufodhvileren (den store plade) 9646 E9
speeder 160415
Kobling og bremse 213031 (x2)
totalt 2200.
Men mener de solgte et kit billigere, det her er reservedelespriser enkeltvis. Pedalerne sad standard i min, har så sat den store plade i efterfølgende.
jan 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 23
okay
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
Ved normal kørsel er det ikke meget det siger. Men ved fuldgas siger den lidt mere, og de sidste 500 rpm lyder det som en Vtecer. Det er hel perfekt i min verden. Men et hvilket som helst åbent filter vil sige mere.
jan 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 23
tænkte på om det filter kit gør så den lyder a mere?
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
Så er vist kun i dk, for har set flere fra udlandet uden
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 99
lækker gt du har . og tak for din stem du får lide en tilbage .. og spoileren over ruden, er på gt fra ny af
maj 2008
Følger: 139 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 44 Svar: 253
Rigtig flot 206'er !
- Kig evt. forbi min V6'er
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
jo den er født med de forøgere, det er kun GTerne der har dem. Det eneste ekstra er spoileren over ruden, den er eftermonteret da bilen var ny
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 126
Den ser jo ikke værst ud.. Helt stilet og standard.. Lækkert nok..
Men det er da ikke standard med skærmforøger på en GT'er..hehe
Du får lige en høj alligevel..
Tjek evt. forbi min GTi'er..
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
For silvan Marc du har da et sæt 17" for meget kan jeg se, er du intresseret i at sælge det ene par hehe
ja der SKAL være forskel på 40hk i samme bil
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 5 Emner: 43 Svar: 203
Nice bil:) du fik lige en høj... var også ude og se så en men syntes den var lidt for sløv:) men det var nok fordi jeg kørte i RCen først;)
Men ellers alt for lækker vogn:)
Vil gerne have dine for og bagkofanger...;)
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 106 Svar: 423
Rigtig flot GT
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
har åbentbart været forbi din, tror også jeg så den på striben da jeg havde min AXer (samme hvide OZ dog bare i 15") som du havde på dengang
Ja GTerne hænger ikke på træerne også derfor jeg slog til nu muligheden var der, fik en tur i en som 18årig i tyskland der havde gået 313km (#993 ejet af en dansker) og siden dengang har jeg været solgt.
jan 2008
Følger: 21 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 159
Dem ser man sku ikke tit.. Den er lækker . Høj for den.. Kig evt forbi min 207 rc..
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
Tak Kasper og jeg skal nok sige til hvis de ryger, men jeg ville ikke holde vejret
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 2.033
og selvfølgelig velkommen
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 2.033
Fandme en dejlig bil. thumps up.
Du må lige sige til hvis du vil af med kofangerne
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
ja enig, kanont look til en 206er
mar 2007
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
Ja sådan burde en almindelig gti se ud som standard