Toyota Corolla E101 Chaser 1996
1.214 visninger
|
Oprettet:
Toyota Corolla E101 Chaser
Årgang:
1996
Motor:
4E-FE
Faceliftet & neddroslet motormodel pga. EU forureningskrav
1332 ccm
Boring 74 mm
Stempelgang bund til top 77,4 mm
Pipercross konisk luftfilter monteret direkte på indsugningen.
Faceliftet & neddroslet motormodel pga. EU forureningskrav
1332 ccm
Boring 74 mm
Stempelgang bund til top 77,4 mm
Pipercross konisk luftfilter monteret direkte på indsugningen.
Hestekræfter
Hestekræfter: 75 hk v. 5400 omd.
Moment: 115 nm. v. 4100 omd.
Moment: 115 nm. v. 4100 omd.
Fælge
15" Mega Silvera
Dæk
4x Kleber Krisalp 185/60-15
Undervogn
Uoriginal standart undervogn.
Bilstereo
Højtalere:
2x Alpine SXE-5725S, E-type 5"x7" 200 watt peak & 35 RMS watt. Disse har erstattet de originale højtalere bag bagsædet.
Højtalerne er som de eneste kørt på headunitens indbyggede forstærker.
2x Alpine SPG-69C3, G-type 6"x9" coaxial højtalere med 350 watt peak & 90 RMS watt, som er monteret i den custom lavede hattehylde i 22mm MDF plade
betrkukket med sort filt
2x Alpine SPR-60, R-type 165mm coaxial højtalere til fordørerne, 300 watt peak & 100 RMS watt
Subwoofer:
10" Alpine SWX 1043D, X-serie 1000 RMS watt & 3000 peak watt i 4 OHM
Forstærkere:
MDS APH4 til højtalerne i hattehylde og fordørerne, som yder 4x80 RMS Watt når der ikke spilles højt, når headuniten
bliver skruet tilstrækkelig op fordobler forstærkeren sin udgangseffekt til 4x160 RMS Watt
Rainbow iPaul 2400, 2 kanals forstærker, til subwooferen. Forstærkeren er brokoblet og yder 400 RMS watt ved 4 Ohm.
Kondensator:
2x AIV 1 fahrad
Headunit
Alpine - 9882RI
Kabler
1x 4 kanals AIV Blue Twisted phonokabel fra HU til MDS APH4
1x 2 kanals AIV Blue Twisted phonokabel fra HU til Rainbow iPaul 2400
Fødestrøm 50 kvadrat fra motorrum
Stelkabel 50 kvadrat
10 kvadrat inde i subkassen
4 kvadrat til Subwoofer
1,5 kvadrat til højtalerne
2x Alpine SXE-5725S, E-type 5"x7" 200 watt peak & 35 RMS watt. Disse har erstattet de originale højtalere bag bagsædet.
Højtalerne er som de eneste kørt på headunitens indbyggede forstærker.
2x Alpine SPG-69C3, G-type 6"x9" coaxial højtalere med 350 watt peak & 90 RMS watt, som er monteret i den custom lavede hattehylde i 22mm MDF plade
betrkukket med sort filt
2x Alpine SPR-60, R-type 165mm coaxial højtalere til fordørerne, 300 watt peak & 100 RMS watt
Subwoofer:
10" Alpine SWX 1043D, X-serie 1000 RMS watt & 3000 peak watt i 4 OHM
Forstærkere:
MDS APH4 til højtalerne i hattehylde og fordørerne, som yder 4x80 RMS Watt når der ikke spilles højt, når headuniten
bliver skruet tilstrækkelig op fordobler forstærkeren sin udgangseffekt til 4x160 RMS Watt
Rainbow iPaul 2400, 2 kanals forstærker, til subwooferen. Forstærkeren er brokoblet og yder 400 RMS watt ved 4 Ohm.
Kondensator:
2x AIV 1 fahrad
Headunit
Alpine - 9882RI
Kabler
1x 4 kanals AIV Blue Twisted phonokabel fra HU til MDS APH4
1x 2 kanals AIV Blue Twisted phonokabel fra HU til Rainbow iPaul 2400
Fødestrøm 50 kvadrat fra motorrum
Stelkabel 50 kvadrat
10 kvadrat inde i subkassen
4 kvadrat til Subwoofer
1,5 kvadrat til højtalerne
Styling
Aluminiums fælge
Konsol på instrumentbord med 3 52mm målerure fra Autometer, SportComp serien (metrisk)
Olietryk (bar) Vakuummeter & olietemperatur (°C) monteret med røde LED pærer
Rødt lys i bunden af bilen foran, dette monteres også under fører og passagersæde snarrest (LED flexibånd)
Rødt lys i aflægningsrum ved gearvælger (LED flexibånd)
Rødt lys i speedometer (4stk. 1xLED pærer)
Rødt lys i ventilationskonsol (diode)
Rødt lys i askebæger (diode)
Rødt lys i loft (pinolpære med 6xLED)
Custom lavet hattehylde med sort filt
Kraftigt xenon hvidt lys i bagagerum (SuperFlux pinolpære med 9xLED)
Konsol på instrumentbord med 3 52mm målerure fra Autometer, SportComp serien (metrisk)
Olietryk (bar) Vakuummeter & olietemperatur (°C) monteret med røde LED pærer
Rødt lys i bunden af bilen foran, dette monteres også under fører og passagersæde snarrest (LED flexibånd)
Rødt lys i aflægningsrum ved gearvælger (LED flexibånd)
Rødt lys i speedometer (4stk. 1xLED pærer)
Rødt lys i ventilationskonsol (diode)
Rødt lys i askebæger (diode)
Rødt lys i loft (pinolpære med 6xLED)
Custom lavet hattehylde med sort filt
Kraftigt xenon hvidt lys i bagagerum (SuperFlux pinolpære med 9xLED)
Interiør
Taget kilometer tallet (i skrivende stund 344.xxx km) i betraktning så er det originale interiør pænt og velholdt.
Dette er som sagt en faceliftet model som i basisudstyr giver:
dobbelt airbag
nyt rat hvor de to hornkontakter er "indbygget" i airbaggen
nyt speedometer uden "economy" viseren
nyt betræk på sæder
ABS bremser
Den faceliftede model har desuden fået monteret det 3. bremselys i bunden af bagruden. Denne er dog fjernet så der var
plads til den nye hattehylde.
Desuden er bilen leveret med Chaser udstyrspakke, som udover det ovennævnte basis udstyr indeholder:
Justerbart førersæde
Dørsider med store aflægningsrum
Delvis stofbetrukne dørsider
Nakkestøtter til bagsædet
Alle nakkestøtter er 100% stofbetrukne
Højtalere bagved bagsæde (På standartudstyrs modellen er dette kun 2 små aflægningsrum)
Dette er som sagt en faceliftet model som i basisudstyr giver:
dobbelt airbag
nyt rat hvor de to hornkontakter er "indbygget" i airbaggen
nyt speedometer uden "economy" viseren
nyt betræk på sæder
ABS bremser
Den faceliftede model har desuden fået monteret det 3. bremselys i bunden af bagruden. Denne er dog fjernet så der var
plads til den nye hattehylde.
Desuden er bilen leveret med Chaser udstyrspakke, som udover det ovennævnte basis udstyr indeholder:
Justerbart førersæde
Dørsider med store aflægningsrum
Delvis stofbetrukne dørsider
Nakkestøtter til bagsædet
Alle nakkestøtter er 100% stofbetrukne
Højtalere bagved bagsæde (På standartudstyrs modellen er dette kun 2 små aflægningsrum)
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Dette er min 4. Corolla, sikkert ikke den sidste. På trods af det høje kilometertal har det har hidtil været
den billigste Corolla i daglig drift, som jeg har ejet. Jeg har skiftet et forrør, stort bremseservice - klodser, skiver,
tromler, bakker samt 2 bremserør og et olie og filterskift, hvilket må siges at være almindelige sliddele.
Bilen er købt for 6000 kr. motoren lyder sund og den flytter sig utrolig friskt,olieforbruget er lavt, og motoren har endnu ikke været åbnet.
Bilen er ikke nogen særlig skønhed med de to farver, ridser, buler og ikke mindst rust i paneler og bagskærme præger den gamle tøs,
nogle vil måske også kunne nikke genkendende til rust over forruden på som en sygdom på Corolla, utrolig nok er der intet rust
over forruden på denne Corolla, det hænger måske sammen med at der aldrig har været skiftet forrude på denne bil, det er
ihvertfald min personlige teori, eftersom at der stadig står TOYOTA i hjørnet af forruden. Underligt nok er selve vognbunden
helt fri for tæringer, så det bliver alligevel spændende og se hvad den sure mand med hammeren siger når bilens synsperiode
udløber i Marts 2012.
Corolla er en bøjning af ordet Corona som betyder "krans af blomster" - Corona er som bekendt også en tidligere Toyota model.
Toyota Corolla E101 Chaser
Der er endnu ikke skrevet kommentarer