Volvo 940 1997
978 visninger
|
Oprettet:
Volvo 940
Årgang:
1997
Motor:
B230FK ( lavtryks turbo ) kørt 312XXX
2.3 liter
8 Ventiler
Stempel undersmøring fra fabrikken af
Standard Intercooler
Meget lille men fornuftig Turbo som virker
Standard 2" udstødning dog lidt rusten i det.
En af Volvos sidste B 2XX serie motore, efter at have udviklet og brugt den samme motore i så mange år, helt tilbage til amazoner og hvis ikke længere, stoppede de med den her.
2.3 liter
8 Ventiler
Stempel undersmøring fra fabrikken af
Standard Intercooler
Meget lille men fornuftig Turbo som virker
Standard 2" udstødning dog lidt rusten i det.
En af Volvos sidste B 2XX serie motore, efter at have udviklet og brugt den samme motore i så mange år, helt tilbage til amazoner og hvis ikke længere, stoppede de med den her.
Hestekræfter
Heste = 135 originalt
Moment = 230 originalt
Fået ny top samt Så den køre fandme godt igen.
Heste = 130 Nu
Moment = 210 nu
Moment = 230 originalt
Fået ny top samt Så den køre fandme godt igen.
Heste = 130 Nu
Moment = 210 nu
Fælge
Originale Alu fælge fra Volvo så vidt jeg ved.
Dæk
Michelin Energi saver foran.
China gøgl bagved.
China gøgl bagved.
Undervogn
Helt Standard, minder mest af alt som at køre en turbo ladet jolle, men er sku hyggelig og køre helt fint.
Bilstereo
De originale højtaler + headers, samt en andens rang Denon anlæg som godt kan spille højtalerne ud, men ikke mere end det...
Styling
ikke noget heldigvis, ville nu gerne have den sænket lidt en dag, men er ikke nødvendigt til sådan en hygge cruiser.
Interiør
Pænt holdt og originalt, ingen fejl eller slid på indtræk + der er sku sæde varme.
Ekstra tilbehør
Benzin 15 liter
Første hjælps kit
Reservehjul og orginalt kit dertil
tåge lygter for og bag, dog mener jeg det er standard, dont ask.
Første hjælps kit
Reservehjul og orginalt kit dertil
tåge lygter for og bag, dog mener jeg det er standard, dont ask.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
købte den billigt hos en forhandler som havde nysynet den, og som var stand up reele angående handlen, og sagde direkte at det havde været en gammel sælger bil fra Ericsson, hvilket var derfor interiøret var i sådan en god stand til trods kilometer og alder.

Volvo 940
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 4
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
okay træls
gamle tanks ? din er jo næsten ny i forhold til min...
min for dog nyt liv fra samme model som din også en 940llt
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 153
heysan, har tjekket og gjort det desværre. men det hjalp kun meget lidt og den fejl tændte stadig og "væltede" i tomgang, så skal hve toppen af den, og der er stadig halv dårlig kompression på cyllen.. men ellers tak for tippet.. man jo holde de gamle svenske tanks kørende.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
eller tjek din for modstand til dysserne kan også lave lidt vrøvl
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
velkommen til...
start med at få stillet ventilerne, troede også min egen havde brændt en ventil eller der var gået en pakning det viste sig at være ventilsædet var slidt så meget at den ene ventil ikke sluttede 100% tæt
feb 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Biler: 16 Emner: 8 Svar: 26