{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Kadett E GSI 2.0 16v Champion - Chrome Edition! 1990

22.880 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Opel Kadett E GSI 2.0 16v Champion - Chrome Edition!

Årgang:
1990
Motor:
C20XE 2,0 16V som indeholder:
Portet og planslebet top
Lexmaul indsugning med 64mm gasspjæld originalt dimension, nyt gasspjæld som er "boret" op til 68mm kommer i den nye sæson for bedre og større flow
Mattig bananmanifold (større end original)
Chippet styreboks (dog ikke nuværende!)
Skarpere knaster (kender ikke effekt eller grader)
Simotta luftfilter (midlertidigt)
Nyere og større køler fra en Astra F GSI’er for bedre og større køling
2,5” udstødning hele vejen
Dobbelt afgang ved bagpotten
Beru tændrørskabler (kommer/er beregnet til turbo/c20let for mere/bedre strømgennemgang)
KS700 topstykke
F20 gearkasse

Yderligere er der af krom og alu dele:
Lexmaul indsugning
Tårnstiver
Kølerafdækning
Oliedæksel
Tændrørsdæksel
Ventildæksel
Luftfilterrør (nyt kommer i rustfri eller højglanspoleret)
Tændspoleholder
Manifoldsafdækning i almindelig størrelse til en c20xe motor
Alle skruer ved både ventildæksel og tændrørsdæksel er blevet slebet og poleret op så de sådan som nogenlunde matcher resten ;)

And more to come later ;)

Fremtid:
Blå Sparco slanger fra Roose Motorsport (er købt)
Chrome eller højglanspoleret battericover
Stort/større K&N luftfilter da det andet var rimelig gammelt og knap så stort og havde tjent sin pligt
Benzin regulator fra en Kadett GSI c20let motor på minimum 3 bar

På en god dag går min Champion 5 km/l på motorvejen eller blandet eller hård kørsel og har aldrig kunnet få den over 10,8 km/l ved pæn kørsel…

Komplet renovering af min 16v motor da en tidligere mekaniker glemte at stramme en bolt med trykluft efter et tandremsskift hvilket resulterede i:
Ingen kompression, himlet topstykke, 16 bøjede ventiler, mistet forbindelse til gearkassen og sikkert noget mere som jeg ikke lige kan huske i skrivende stund...

Så kom der nyt topstykke (Coscast topstykke), ventiler, stempelringe, stempler osv osv, og vi fik den i gang og så røg generatorremmen op i tandremmen og ødelagde hele den nyrenoverede motor som også satte sig og bukkede endnu 16 ventiler og splittede det hele af mere eller mindre, så vi måtte i gang igen

Så nu er der nyt KS700 topstykke, 16 nye ventiler, nye stempelringe, strækbolte, lejer, stempler, pakninger/slibesæt, tandrem (den 4. tandrem på under 10.000 km!!!), generatorrem, knaster, knasthjul, oliefilter, benzinpumpe fra c20xe'er, tomgangsregulator, vandpumpe/termostat osv osv...


Mekanikeren kender intet til det og sagde som forsvar at sådan en bolt ville skrue sig løs før eller siden - tak!

Video af første opstart kan ses her:
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=44315
Hestekræfter
- Standard trim for en Kadett GSI 2.0 16v Champion (C20xe)
HK 150 NM 196

- Semi race trim (nuværende)
166,8 hk ved 6405 Rpm
og 195,1 nm ved 5543 Rpm
Tid på felt 14,9 sek
Målt ved Wolf 3D til træf med Jysk Autoudstyr Viborg og RaceTeamViborg den 12. Maj
Kørte på 95 blyfri og 10w 30 Castrol olie

Hestene/momentet blev hevet ud af min c20xe motor med Lexmaul indsugning, Mattig bananskrald og skarpe knaster samt topstykke der er planet og portet, sådan noget som chippen var ikke sat i da jeg kørte med standard boks og standard benzintryk, ingen former for oliekøling som mange c20xe motorer ellers kører med (kommer muligvis i den nye sæson) og så var der ellers to pakninger ved gasspjældet og indsugningen som var så godt som færdige som er forklaringen til det mistede moment...

Mit mål er 280+ ;)
Fælge
17" MTS Fælge med blank poleret kant

Nye fælge er købt hjem, første sæt var for brede til bagskærmen, som ellers er rullet en anelse, så blev nød til at købe endnu et sæt som kommer på til næste år.....
Dæk
205/40-17” både for og bag af mærket Viking

Nye og bedre kommer til næste år.....
Undervogn
Sænket 80/60 mm
Tårnstiver i bag.
Skivebremser i for og bag (standard 256mm bremser)
Røde bremsecalibre hele vejen rundt, får dog en ny lak i enten samme farve eller i samme farve som bilen...

Ny gevindundervogn kommer næste år med TÛV godkendelse...
Bilstereo
Hele mit bilstereosæt består af:
- Sony CD afspiller med aftagelig front samt med D-Bass indstillinger (fire forskellige funktioner der bestemmer hvor hårdt bassen skal slå), dog af ældre dato, men simpel og nem at have med at gøre og en jeg har haft siden min første Kadett - en jeg virkelig holder af!

- Et sæt 6x9 JBL! T545 højtalere i hattehylden
- 2 stk. JBL! GTO504 4 kanals 280 watt forstærker
- Baskasse bestående af 2x10” JBL! basser med en effekt på xxx watt
- I bagklappen er der to 6,5’ere JBL! højtalere med skruefunktion så lyden kan rettes hvorhen det ønskes.
Plasticcoveret til bagklappen er overbetrukket med sort filt så det ser lidt mere clean ud end det sorte plastic som normalt sidder der
- 2 stk JBL! 4” højtalere helt i fronten ved forruden i hver sin side
- Et stk blæser fra en stationær computer af mærket Xion til mine to forstærkere som ligger over reservehjulskassen/helt i bunden så den får frisk luft så der ikke opstår ”varmluft” så det får modsatte effekt da det er en ulempe ved JBL!’s forstærkere
- 22mm MDF plader til opbygning af mit anlæg samt det hele er ombetrukket i sort filt, og lågerne i siderne (så jeg kan komme til baglygterne/pærerne) er ombetrukket i hvid filt med tilhørende hængsler samt håndtag
- Hver dørside består af 5,25 og 4” JBL! Højtalere, dørsiderne er speciallavet til netop dette brug

Nåede aldrig at få det i, det skal bygges om igen til næste år da jeg ikke er helt tilfreds endnu...

STJÅLET!! :(
Styling
- Brede/rullet bagskærme
- Bonrath Centervisker
- GSI Frontskørt
- Bagskørt med underlæbe indspartlet
- Lyse blinklys på hver sin sideskærm (evt. fra en Citroën C5)
- Tonede forblink
- Mørke forlygter (de ægte af slagsen!)
- Irmscher baglygter (De ægte!)
- Dørhåndtag samt alle låse fjernet og udspartlet
- Doorpopper
- Badboy motorhjelm
- Emblemfri grill
- ALLE Opel mærker fjernet
- Chrom Tankdæksel
- Alle lister er fjernet (undtagen ved taget) og spartlet ud så den cleane stil stadig er der.
- Clean bagklap med tilhørende GSI spoile samt tagspoile og med bagrudevisker
- Blålig/hvid strip med dioder som nummerpladelys på bagskørten
- Tre bagerste ruder tonet

Fremtid:
- Tonede ruder hele vejen rundt, alle 6 ruder!
- De bagerste knaldsorte som muligt, røgfarvet i de forreste sideruder, samt forruden lettere røgfarvet
- M3 sideskørter (bliver erstattet, er købt hjem fra Fyn af...)
- Kadett GSI front med Rieger frontunderlæbe
- Astra GSI tagspoile
- Tågelygten bagtil i samme farve som baglygterne, det er blær, kan skaffes hjem fra Tyskland til ingen penge!
Interiør
Originalt Kadett GSI Champion interiør:
- Komplet læderstue bestående af:
Komplet og ægte/original Recaro Connelly Champion læderkabine med:
To forsæder med højde og ryg justering samt sort plastic covers til understellet
Dørsider med lommer og armlæn
Splitbagsæder (60/40) med 4 sorte plastic covers til bagsædebeslagene
Dørsider i bag
- Sædevarme i forsæderne (kun i Champion model)
- El ruder
- Servostyring
- Soltag
- Boardcomputer
- LCD digital speedometer (den gamle model og ægte model)
- Original GSI 16v læderrat
- Højdejustering af selen i passager og førersiden
- Højdejustering af forlygter
- Justering af belysningen af LCD displayet
- Foret handskerum

Eftermonteret interiør dele i min tid som ejer:
- Specialsyede sorte bundmåtter med GSI blå skrift samt blå kant (fra Tyskland, fire styks)
- Mørkt/sort gulvtæppe som er blevet skiftet i stedet for det grålige tæppe som sad deri da det var ødelagt desværre
- Chrome dørpins i dørsiderne
- 6 blå LED strips i kabinen, to under hvert (for)sæde og en over fødderne i begge sider under instrumentbordet
- Blåt lys i midterkonsollen

Tidligere ejer(e) som har skiftet interiør dele
- Daewoo (den brasilianske model af en Kadett) Instrumentbord samt midterkonsol og håndbremse konsol
- Alupedaler

Fremtid:
Sort/hvid læder gearstangsmanchet med GSI logoet indsyet ( fra England)
Armlæn med adapter tilpasset Kadett GSI (fra Holland)
Blå dioder i mit LCD speedometer
Ekstra tilbehør
Garmin Nüvi GPS
Shownummerplader med teksten fra Sverige: GSI 16V (ses på billederne)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Dette er en ægte 2.0 16v’er Champion med alt i udstyr som man kunne tænke sig i 1990 til en Kadett, deraf navnet Kadett GSI Champion
Kører ekstremt godt, bliver absolut ikke min sidste 2.0 16v’er!
Udelukkende sommerbil sammen med min grå 16v'er!

Det hele startede med at min første Kadett blev totalskadet (http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=140226) - solgte en masse dele fra den, og den her unge fyr fra lokalområdet spurgte om han kunne hente mit chrome tankdæksel, og den her unge fyr ved navn Mike kom kørende i den her 16v’er Champion som jeg faldt for første gang jeg så den.
Den kom så sidenhen til salg en del måneder senere og jeg kunne ikke modstå chancen for at få denne unikke vogn da jeg vidste hvordan den er lavet op og med et godt og dejligt håndværk samt finish - så fandt pengene og så var det min - så nu har jeg fået mit tankdæksel igen hehe

Fremtid:
Alarm/centrallås med fjernstart/startspærre og diverse tilbehør samt tilkaldelse af G4S/Falck


Nye dele i min tid som ejer:
To nye fordæk
Højre forhjulsleje
Tandrem
Føler til LCD speedometer på gearkasssen
Komplet renovering af motor (kan læses under motor delen)

Tidligere ejere:
Mike Zyres:
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=24436

michael G
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=61836

Michael A:
http://www.bilgalleri.dk/galleri/18315-opel_kadett_16v_solgt

Grunden til den bliver kaldt "The Curse 2" kan til dels læses under motor delen (mekanikeren der ikke strammede en bolt med trykluft så min motor eksplodere i Skalborg og han intet kendte til det, og så fordi bilen har splittede to motorer af (jeg har splittet en, tidligere ejer 1), 4 tandremme på under 10.000 km, (tidligere ejer 1, mig 2 stks og mekaniker 1), 32 ventiler, flere generatorremme, 1 blok + topstykke, så det har været en dyr omgang, men igen, har man ikke råd til en bette renovering i ny og næ skal man ikke have bil overhovedet ;)

Billeder fra diverse træf i 2011:
http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?page=2&albumid=84894#comments (sidste billede)

http://raceteamthy.dk/galleri-0038.html

Billeder/Videoer af bilen fra diverse træf 2012:
http://raceteamthy.dk/galleri-0048.html

http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/media/set/?set=a.403438276342503.102408.255080177844981&type=3

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=93070

https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.432286933457637.107406.255080177844981&type=1

http://www.dk-event.dk/?p=37

http://bilmesser.dk/afholdte.php?id=134

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=93553

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=93656

Pladerne er afmeldt på den og skal igennem en lettere renovering diverse steder der ikke er passet godt nok på den, plus alle de sjove stylings og tunings dele kommer på, hvorefter den skal synes og på plader/gaden igen, skal gerne ske inden et par måneder så den er helt træf klar med skørter, lakering, fuldendt tema i både motorrum, anlæg/ICE og interiør mæssigt så den står helt snurre lige, følg med under min profil og glæd jer, jeg gør!! :)

Der er lagt meget arbejde i den bil, brugt sindsygt mange timer og energi på selve bilen, studere om den på nettet, snakket med rigtig mange Kadett GSI/C20xe experter om fx ydelse, idéer, hentet dele rundt omkring i landet, bestilt rigtig mange dele i udlandet, alt i alt for at få den bil jeg har drømt om, og jeg skal nok få det til at lykkes! :)

- Sune, RaceTeamViborg - Striben Aalborg

Vil du se flere Opel Kadett E GSI 2.0 16v Champion - Chrome Edition! til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Kadett E GSI 2.0 16v Champion - Chrome Edition!
Annonce