Volvo 940 turbo+ [Tidl. bil] 1992
8.857 visninger
|
Oprettet:
Volvo 940 turbo+
Årgang:
1992
Motor:
B230FT+
SOHC 8V - 2316cc
Cylinder antal 4
Cylinderdiameter 96 mm.
Slaglængde 80 mm.
Gearkasse M46 m. 4 gear + overdrive
ECP bagpotte og fjernet mellempotten..
Forge FMDV004 blow off
SOHC 8V - 2316cc
Cylinder antal 4
Cylinderdiameter 96 mm.
Slaglængde 80 mm.
Gearkasse M46 m. 4 gear + overdrive
ECP bagpotte og fjernet mellempotten..
Forge FMDV004 blow off
Hestekræfter
Maximum power 192.6 PS (190 bhp) (141.7 kW)
Specific output 82 bhp/litre
Maximum torque 279.0 Nm (206 ft·lb) (28.5 kgm)
Specific torque 120.47 Nm/litre
Specific output 82 bhp/litre
Maximum torque 279.0 Nm (206 ft·lb) (28.5 kgm)
Specific torque 120.47 Nm/litre
Fælge
Vinter:
6x15" std. stålfælge
Sommer:
originale 7x16" Volvo Galaxy
6x15" std. stålfælge
Sommer:
originale 7x16" Volvo Galaxy
Dæk
Vinter:
Fulda / BF goodrich i størrelsen 185/65-15
Sommer:
Michelin Primacy i 205/50-16
Fulda / BF goodrich i størrelsen 185/65-15
Sommer:
Michelin Primacy i 205/50-16
Undervogn
Den er sænket en smule ;)
Bilstereo
Pioneer MVH-8200 HU, en gammel 5 kanals JBL forstærker og 12" sub samt 5.25" rainbow komponent sæt for og bag
Styling
hvide blink over alt og et MOMO rat samt "Prancing Moose" stickers og "I´d rather push my Volvo, than drive a Prius"
Interiør
Træ indlæg i ægte bornholmsk ånde-nød.
Forsæder i fuld læder med el-justering+memory, sædevarme og airbag.
Stof bagsæde lige nu, men har et komplet bagsæde der matcher forsæderne, i fuld læder og med barnesæde i midterarmlænet samt rullesele i midten og nakkestøtter der selv kører ned i sædet når det lægges ned.
Forsæder i fuld læder med el-justering+memory, sædevarme og airbag.
Stof bagsæde lige nu, men har et komplet bagsæde der matcher forsæderne, i fuld læder og med barnesæde i midterarmlænet samt rullesele i midten og nakkestøtter der selv kører ned i sædet når det lægges ned.
Ekstra tilbehør
Turbo+ :) Et originalt trimningssæt, som består af en ladetryksventil, et relæ og en styreboks.
Når motoren kommer op på 4.200 omdrejninger, så hæves ladetrykket med ca. 0,3 bar.
4xelruder
el-justerbare sidespejle m. varme
el-justerbare sæder m. memory og varme
split-bagsæde
klima
servo
ABS
fjernbetjent centrallås
bremselys i tagspoileren
hundegitter
lygte visker/vaskere -skruede jeg af allerede inden jeg fik plader på bilen! :b
har os et originalt Volvo R-sport rat til den, men som desværre har sluppet betrækket i toppen.
Når motoren kommer op på 4.200 omdrejninger, så hæves ladetrykket med ca. 0,3 bar.
4xelruder
el-justerbare sidespejle m. varme
el-justerbare sæder m. memory og varme
split-bagsæde
klima
servo
ABS
fjernbetjent centrallås
bremselys i tagspoileren
hundegitter
lygte visker/vaskere -skruede jeg af allerede inden jeg fik plader på bilen! :b
har os et originalt Volvo R-sport rat til den, men som desværre har sluppet betrækket i toppen.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
bare en lækker spand og suse rundt i.. Ikke nogen raket, men alligevel overraskende hurtig størrelsen taget i betragtning og en kampvægt på 1375kg.
nypris i 92 ifølge bilmodel.dk: 560.000kr.
lidt andre ubrugelige oplysninger:
Længde 481 cm
Bredde 175 cm
Højde 144 cm
Vendedia. 9,9 m (en VW Lupo har en vendediameter på 10,1 m)
Bagagerum 990 liter (svarende til, 3.000 bajere/125 rammer)
Bagagerum (nedfældet) 2125 liter (svarende til, 6.439 bajere/268 rammer)
Påhængsvægt 600 kg
Påhængsvægt med bremse 1350 kg
nypris i 92 ifølge bilmodel.dk: 560.000kr.
lidt andre ubrugelige oplysninger:
Længde 481 cm
Bredde 175 cm
Højde 144 cm
Vendedia. 9,9 m (en VW Lupo har en vendediameter på 10,1 m)
Bagagerum 990 liter (svarende til, 3.000 bajere/125 rammer)
Bagagerum (nedfældet) 2125 liter (svarende til, 6.439 bajere/268 rammer)
Påhængsvægt 600 kg
Påhængsvægt med bremse 1350 kg
Volvo 940 turbo+
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Den på billedet fungerede perfekt og det er en Forge FMDV004, jeg savede trykrøret til indsugningen over og samlede det med et silikone t-stykke hvor blow off'en passede på, som du kan se det på billedet. På standard turboen som jeg kørte med, er den originale recirkulerende dump ventil indbygget i turboen, den skal skrues af og hullet skal lukkes med en så kaldt "dump lock" ( https://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/dump_pysventil/dumplock/index.html ) du kan faktisk lige nå at se denne dump lock nederst til venstre i billedet på min..
Såskiftede jeg de gamle møre vakumslanger ud med frisk blå silikone slange samtidig
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 16
ER meget interesseret i det og har godt nok ellers hørt meget negativt om hvor svært/meget bøvl der var med en BOV på en 940 turbo.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 16
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
maj 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 56
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
kan godt savne den ind i mellem, den kørte fanme godt
feb 2014
Følger: 26 Følgere: 25
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.221
jun 2007
Følger: 72 Følgere: 63 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 157
Rigtig fin 940..:) den ser sku godt ud..:)
Kig forbi min s60.:)
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
har du fået byttet gearkasse?
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
jo vi kan godt finde ud af en god pris. min har kørt 377000 og er den med forstærket od, der er ingen mis lyd og den skifter 100% perfekt.
ved godt det er mange km men så er man ærlig og den er altså iorden!
overvejede faktisk om jeg ville have den på igen
der er kardan med vis nu der er en forskel.. og ja der er hardi skive på
du er velkommen til at ringe 40215813
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Ja her ser de faktisk endnu bedre ud Jeg kan huske, at den type fælg stod i forhandlerens vindue, da min far købte sin første Volvo. Der var jeg vild med den, men da min far købte en 460, var der intet håb om at se de fælge på hans bil, suk =)
feb 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 4 Svar: 6
Prøv: garaget.org sverigs største bilside. Fed side, masser af inspiration. Også med fælge og styling :0)
feb 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 4 Svar: 6
Tak for beskeden, det er sku en rigtig fed 940'er du har dig...
jul 2011
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 4 Svar: 20
mange tak
feb 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 4 Svar: 6
Nu er min Volvo 242, en bil der kører året rundt, så den skal nok komme til at leve op de de sportssæder. Jeg har lige købt en B230E motor med tank, benzinpumper og bremsecylinder fra en nyere 240, så kommer der flere heste under hjelmen.Alt er selvfølgelig nymalet og vedligeholdt, så det matcher resten af bilen. Jeg har 17" fælge og bilen er sænket, se evt. billederne hvor jeg har de fine 15" Remotec fælge på. Der er den sænket mere i for, men dog ikke helt i bund. Jeg gider ikke skifte fjedre inden syn. Derfor den almindelige 40 mm sænkning. Claus
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 19 Svar: 98
fin volvo høj her fra
nov 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 15 Emner: 12 Svar: 113
De kan sq et eller andet med at skrue en lækker bil sammen deroppe!
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
giver ikke det store før lidt over 3000 o/m.. der er makant forskel på trækket ved højere omdrejninger. trækker fuldstændigt uændret til 6000 o/m og nok også over vis omdrejnings begrænsningen er flyttet lidt op..
det er med standart T knast i.
med almindeligt topstykke dør den hen efter lige over 5000 o/m
min 531 top er så også portet en anelse. på min gav det mellem 15-20hk..
min motor var en B230FT af ældre dato. lh2.2 styring med chip. 3" afgas med kun en potte, 0,8-0,9 bar tryk og så min 531 top.. vil gætte på 220-240hk
og den 300nm+
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
turboen er fra en nyere model (på ingen måde bedre)..
er heller ikke sikker på det er standart på så "gammel" 940 med elventilator...
er du interesseret i en 531 top?
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
den er vist lavet om til en nyere model indvendigt det samme med motor rum
okt 2006
Følger: 126 Følgere: 126 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 297
er du sunshine en grande turbo
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 226 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
Netop, det er meget federe og bedre, og man får et dejligt resultat
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 226 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
Der må da være mindst ÉN forladt bygning på Fyn/Odense!?
Og så bare find en god kammerat eller en der tager rigitg gode billeder i dit område, dem er der heldigvis mange af i AA der gerne vil gratis
Blandt andet Jonas der tog billeder af min den grå 16v'er
- Sune
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 226 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
Jaa de har sku sin charme!
På enten den ene eller anden måde
Du har da også haft en del kampvogne, men de er også fede!
Og takker, det er ude i Aalborg på Gasværkvej ved industriområdet, vi var en del biler der fik taget billeder derude, du kan blandt andet se nogle billeder her fra en anden god kammerat som han har oploadet:
http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=86415
- Sune
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Dejlig vogn..! Sådan skal det være
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
og jeg siger tak for den fine velkomst! -var der SLET ingen afvise stememer ? synes for en gangs skyld ikke jeg så nogen
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
tak, tak! ja det er sgu noget af et lokum og køre rundt i!
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 48 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 11
.
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 226 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
Godt nok et stort skrummel, men fed vogn!!
10 velkomstpoint herfra...
Kig evt forbi mine vogne, den ene mangler "kun" 126 bedømmelser for at opnå fire cifret antal bedømmelser - smid gerne en, alle stemmer er velkomne
- Sune