Honda Civic VTi EG9 1994
4.319 visninger
|
Oprettet:
Honda Civic VTi EG9
Årgang:
1994
Motor:
B18C6
Med 90.000km på klokken
S80 gearkasse med LSD
5Zigen Bananmanifold 2,5"
2,5" catback
Hondata S300 motorstyring
Larmer som ind i helvede.
Med 90.000km på klokken
S80 gearkasse med LSD
5Zigen Bananmanifold 2,5"
2,5" catback
Hondata S300 motorstyring
Larmer som ind i helvede.
Hestekræfter
202HK
Skal på rullefelt ved næste Honda træf
Skal på rullefelt ved næste Honda træf
Fælge
Rota Subzero 16x7
Rota R-Spec 16x7
Rota R-Spec 16x7
Dæk
Toyo Proxes 205/45/16
Undervogn
Mac Johns Genvindundervogn
Bilstereo
Ikke noget særligt. bliver snart pillet ud. Lortet vejer :)
Styling
Komplet MS skørtesæt
Rød/Hvid Crystal baglyger
Sorte forlygter
Hvide sideblink
Rød/Hvid Crystal baglyger
Sorte forlygter
Hvide sideblink
Interiør
Original VTi
Recaro speed forsæder
OMP 4-punk H-seler
Mugen rear Strut bar
EK9 gearknop
Recaro speed forsæder
OMP 4-punk H-seler
Mugen rear Strut bar
EK9 gearknop
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Importeret fra Tyskland i 08
www.hondaklub.dk
www.trackdayklubben.dk
www.trackmeet.dk
www.hondaklub.dk
www.trackdayklubben.dk
www.trackmeet.dk
Honda Civic VTi EG9
okt 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Svar: 1
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
Det var ikke galt da skal nok også snart få taget mig sammen og melde mig ind der er jo meget godt at finde på siden af info og dele
Men mangler som sagt rigtig meget for at blive færdig med den men regner ikke med at skille mig af med den da jeg syntes det er den pæneste civic
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
Hvilken civic har du?
Der er en civic til salg på hondaklubben med sortcinteriør, koster vist 3500,- for en hel bil.
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
Skal til at flytte nu her så det bliver nok ikke i år jeg går igang med min
Har dog planer om at den faktisk skulle laves meget lig din sjovt jeg først er støt på din nu efter jeg selv har lavet en lang liste over de ting jeg ville smide i min engang
Syntes godt nok det er svært at finde dele i sort til interiør
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
Planen er at jeg skal op og køre i den på jyllandsringen her til sommer. Men nu må vi se om jeg bliver klar.
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
Inspirerende
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
Hvis du bare kører i bilen frem og tilbage fra arbejde, så er det ligemeget
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
Altså, der er ingen effekt at hente ved at bruge ITR gearkassen, men det giver bedre acceleration, da den er lidt lavere gearet. Og så er der spær i, hvilket betyder at det er max sjovt når man fx tar en rundkørsel i høj fart i regnvejr
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
Ja, eg9'eren føles som en rigtig gokart
Men det gør de fleste gamle Honda'er
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
det er jo ingen ting, min har gået 335k km.. men ja back to basic virker bare..!
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
kan faktisk ikke for godt huske det. Mener det var 225.000 ca.
Ja, det er sjovt nok lige at prøve noget "nyt" selvom det er back to basic i sådan en "gammel" bil
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
fedt nok, så får du i det mindste prøvet noget nyt
Hvor langt havde din EK gået ??
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
Grunden til at jeg skiftede var, at min EK4 var ved at være slidt. så jeg måtte vælge imellem at renovere den, eller finde noget andet. SR (fra hondaklubben) havde så denne EG9 til salg, og jeg havde altdid ønsket mig en EG9. Så valget var nemt
De ligner meget hinanden, men det er mere luksus i en EK4, den har bedre lydisolering, og føles bare mere luksus at køre i.
EG9eren derimod er mere basic. Mindre lydisolering og mindre sikkerhed. (ingen SRS) Og så vejer EG9eren bare lidt mindre.
Hvad køreegenskaber angår, så føles de meget ens. Men jeg må indrømme at EG9eren bare lige føles 10% bedre. Men om den så er det, vil tiden vise, når jeg kommer til padborg her den 23/4.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
hey, hvordan kan det være du har lavet skiftet mellem eg9 og ek4 ?
Og hvordan adskiller de 2 modeller sig ??
okt 2007
Følger: 105 Følgere: 89 Biler: 5 Svar: 30
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 3
Lækker slæde ! Sig til hvis den skal sælges
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 73
fin civic og super motor:)