{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Civic EG6 1993

1.292 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Bryan S
Mand | 43 år | Oprettet: 8. okt 2005


Honda Civic EG6

Årgang:
1993
Motor:
Motoren skiftet ud med en B18C6(ITR) og monteret med HAsports motor mounts
Toda B-series bananmanifold
Random tech Highflow cat 2,5"
Skunk2 Racing Megapower catback 60 mm.
Injen cold air intake.

ITR gearkasse med OEM spær.
ATS 4,9 Final Drive
ny original kobling
ACT Prolite 4kg svinghjul
ES Bushings (gearskift)

Motoren styres af
Hondata S200W/step 3 rev.
PLX-M300 Wideband Lambdasonde
Hestekræfter
Standard 1,6 VTI motor: 160HK
Standard 1,8 ITR motor: 190HK
Rullefeltsmåling til DHB ´11 af Natmekanikeren: 207HK
Fælge
Sommerfælge(dog ikke vist på billederne) er 17" Rota D2 Royal Gold.
Fælgene er 16" Work Emotion CR Kai.
SIX letvægts aluminium lug nuts i farven lilla.
Dæk
Toyo T1R sommerdæk.
Bridgestone vinterdæk.
Undervogn
Standard ITR undervogn med
OEM ITR 5 lug/brake conversion.
OEM VTI tårnstiver.
Bilstereo
Alpine headunit
DLS 5,25" kombonet sæt i front.
6,5' ved bagsæderne.
12" subwoofer.
Subwooferen trækkes af mono forstærker mens højtaler og kombonet sættet trækkes 4-kanals forstærker.
Styling
Angeleyes forlygter.
Spoon Carbon sidespejle.
LED baglygter.
Smoked side markers.
Mugen "sokker" til bremsevæske beholdere o.lign.
Mugen oil cap.
Mugen radiator cap.
Skunk2 tændrørsdæksel.
Rød "H" Type-R emblem på motorhjelmen. (Mangler den til i bag, så hvis nogen har sådan én til at ligge må man gerne sige til.)
Interiør
Defa alarm OEM startspærre.
PLX-M300 Wideband Lambdasonde.
Skunk2 dual bend short shift.
Skunk2 gearknob.
Mugen sportsrat.
Mugen horn kontakt.
OEM ITR bundmåtter m. "grip".
Type-R Gearmanchet.
Splitbagsæder.
Ekstra tilbehør
Tågelygter.
Alt i el: spejle, ruder, soltag og indstilling af de originale forlygter.
A/C, som desværre ikke helt virker som det skal.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Kører den "clean" og simple stil. (sleeper)
Ingen store og vanvittige body kits og slet ingen turboer eller kompressor. Ren sug - N/A is the best.

Kunne godt tænke mig at få hele motoren og dele af undervognen bygget om med dele fra firmaer som:

Skunk2(www.skunk2.com)
Brian Crower(www.briancrower.com)
Inline4(www.inlinefour.com).
Password:JDM (www.passwordjdm.com)

Dette gælder dele som displacement kit med anden krumtap, plejlstænger og stempler, som forøger den til ca. 2,1 liter.
Skarpere knastaksler
Knastaksel remhjul.
Ventiler, fjedre og "retainers"
Indsugningsmanifold.
Større gasspjæld.
Bananmanifold.
Og meget, meget mere. Jeg kunne blive ved.

Skal nok lige få smidt flere billeder op indenfra bil og opdaterede billeder af motorrum, når jeg har haft mulighed for at tage nogle ordentlige billeder.

Vil du se flere Honda Civic EG6 til salg? Andre Honda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Honda Civic EG6
Annonce