Porsche 928 S [Tidl. bil] 1986
7.400 visninger
|
Oprettet:
Porsche 928 S
Årgang:
1986
Motor:
Langsliggende 8-cylindret V-motor med 2 enkelte tandremstrukne, overliggende knastaksler. Vandkølet. Placeret fortil, bag forakslen.
Boring: 97,0 mm. Slaglængde: 78,9 mm. Slagvolumen: 4664 ccm. (4.7 l) Kompressionsforhold: 10,4:1. Elektronisk reguleret benzinindsprøjtning, Bosch LH-Jetronic. Bosch Super-4 tændrør.
Ingen katalysator, ingen lambda-sonde, ikke noget som helst - og den drikker kun 98 oktan eller V-Power! Bageste lydpotte fjernet og erstattet med RMB (Rear Muffler Bypass) fra 928Motorsports. Giver 10 hk og en rigtig god lyd!
Transmission: 5 manuelle gear med gearkasse og differentiale placeret bagtil for optimal vægtfordeling. (50:50)
0-100: 5.8 sek.
Topfart: 265 km/t+
Boring: 97,0 mm. Slaglængde: 78,9 mm. Slagvolumen: 4664 ccm. (4.7 l) Kompressionsforhold: 10,4:1. Elektronisk reguleret benzinindsprøjtning, Bosch LH-Jetronic. Bosch Super-4 tændrør.
Ingen katalysator, ingen lambda-sonde, ikke noget som helst - og den drikker kun 98 oktan eller V-Power! Bageste lydpotte fjernet og erstattet med RMB (Rear Muffler Bypass) fra 928Motorsports. Giver 10 hk og en rigtig god lyd!
Transmission: 5 manuelle gear med gearkasse og differentiale placeret bagtil for optimal vægtfordeling. (50:50)
0-100: 5.8 sek.
Topfart: 265 km/t+
Hestekræfter
320 hk @ 5900 o/m
416 nm @ 4500 o/m
416 nm @ 4500 o/m
Fælge
For: 7.5J17" Porsche GTS Cup1-fælge
Bag: 9J17" Porsche GTS Cup1-fælge
Bag: 9J17" Porsche GTS Cup1-fælge
Dæk
For: 225/45R17 Barum Bravuris 2.
Bag: 255/40R17 ContiSportContact 3.
Bag: 255/40R17 ContiSportContact 3.
Undervogn
Original justerbar gevind-undervogn, med Boge sportsstøddæmpere (røde) og fjedre. Justerbar camber og toe in/out
"Weissach" bagaksel, som minimerer udskridning ved speederløft i sving.
Første bil i verden med passiv baghjulsstyring.
Bremser: Ventilerede skiver med 4-stemplede Porsche (Brembo) kalibre foran og bagtil. Bremserne er de samme som i 928 S4, og 964 Turbo og kaldes også "Big Black's".
"Weissach" bagaksel, som minimerer udskridning ved speederløft i sving.
Første bil i verden med passiv baghjulsstyring.
Bremser: Ventilerede skiver med 4-stemplede Porsche (Brembo) kalibre foran og bagtil. Bremserne er de samme som i 928 S4, og 964 Turbo og kaldes også "Big Black's".
Bilstereo
Bilen er leveret med en såkaldt "Klang-Paket", (lydpakke), fra fabrikken, og de originale højttalere lyder ganske fint. 8 Blaupunkthøjttalere, fordelt på en diskant og mellemtone i hver fordør, to 7" bashøjttalere i bunden af b-stolperne, og to mellemtone i baggageområdet. Blaupunkt Bremen RCM 43 headunit med 10 CD-changer fra ca. 1994.
Styling
Planen er: Blåt neonlys, 14.000 kelvin Xenon i baklyset, diffuser i skumgummi, tonede ruder, kompressorhorn der kan spille Basshunter og selvfølgelig et hood-scoop uden nogen som helst funktion andet end at give extreme mængder kangoo-point!!
Interiør
Dellæder 8-vejs justerbare el-sæder for, små skålsæder bag. Fuld. aut. klimaanlæg. Læder-beklædt indstrumentbord, dørsider, midterkonsol og C-stolper. Tykke uldtæpper på bunden af dørsiderne og gulvet. (Fødderne synker en cm. når man sætter sig ind).
Ekstra tilbehør
Intet, udover radioen og klare blink foran. Men den er leveret med fartpilot og køleskab i handskerum "ab fabrik" - og hvad skal man med mere?
Alt det medfølgende udstyr er i hus: Donkraft i aluminium, som ikke vejer en skid, kompressor til det pladsbesparende reservehjul, værktøjssæt, advarselstrekant og bagagenet.
Alt det medfølgende udstyr er i hus: Donkraft i aluminium, som ikke vejer en skid, kompressor til det pladsbesparende reservehjul, værktøjssæt, advarselstrekant og bagagenet.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen har praktisk talt stået stille siden 2003 (>10.000 km), og blev fra '86 til '95 brugt som repræsentantvogn for et firma. Den kørte i disse år 200.000 gode motorvejskilometer af sine 299.100 km, med fuld service hos Porsche Center Jylland.
Pris i 1986: 1.131.800,- danske skatteplagede kroner :)
Vægt: 1450 kg
Har monteret nyt Porsche badge - det gamle så herrens ud!
Fremtidige planer: Stoffet på sæderne er desværre rimelig slidt, og skal skiftes. Skifter det med læder i stedet.
Udover det, en fantastisk bil som bare æder motorvejskilometer. Og gør det med en rigtig fed lyd :)
Tak til Rikke Skov, som har taget de flotte billeder! Kontakt hende på www.rikkeskov.tv
www.motortv.dk // facebook.com/BestMediaMotorTV // youtube.com/videotimetv
Pris i 1986: 1.131.800,- danske skatteplagede kroner :)
Vægt: 1450 kg
Har monteret nyt Porsche badge - det gamle så herrens ud!
Fremtidige planer: Stoffet på sæderne er desværre rimelig slidt, og skal skiftes. Skifter det med læder i stedet.
Udover det, en fantastisk bil som bare æder motorvejskilometer. Og gør det med en rigtig fed lyd :)
Tak til Rikke Skov, som har taget de flotte billeder! Kontakt hende på www.rikkeskov.tv
www.motortv.dk // facebook.com/BestMediaMotorTV // youtube.com/videotimetv
Porsche 928 S
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 83
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 6 Emner: 6 Svar: 92
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 1
Det gik sandelig tjept med at få den stemt ind, og 0 afvisninger - dejligt når nu man har gjort sig umage...
aug 2004
Følger: 101 Følgere: 109 Biler: 10 Emner: 36 Svar: 626
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 209