Ford Mustang GT Fastback "Bullitt" 1968
19.926 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Kommentarer
Ford Mustang GT Fastback "Bullitt"
Årgang:
1968
Motor:
J-code, 8-cyl Ford V8 302 cid (5,0 liter) HO Roller motor, opboret til 306 cid
Slagvolumen ca. 5.014 ccm, kompression 11,5:1
Kædetrukket knastaksel, 2 ventiler pr. cyl
Naturligt aspireret, baghjulstrukken benzinbil, ca. 6 km/L (ved pæn kørsel)
- Edelbrock-Weber 1406 Performer 600 CFM 4-Barrel karburator med elektronisk choker
- Edelbrock Performer aluminium indsugningsmanifold
- Forhøjede stempler (øget kompression fra 8:1 til 11,5:1)
- Competition Cams performance rulleknast
- Competition Cams roller rockers (vippearme)
- Ford Racing hydrauliske rulleløftere
- MSD Billet Ready-to-Run strømfordeler med elektronisk tænding og MSD Blaster 2 tændspole
- 8mm Ford Racing silicone-core tændkabler
- Holley High-Output mekanisk benzinpumpe
- Originale Shelby Tri-Y headers (keramisk coatede) og 2.25” rustfri dobbelt udstødning med Flowmaster 40 Series Delta Flow mufflers
- Remote mount olietryksmåler
- Krom luftfilter
- Poleret og rillet aluminium bundkar
- Poleret aluminium radiator overflow tank
- Ford Racing aluminium ventildæksler
- Ford Racing Super Duty Tremec T-5z 5-trins manuel gearkasse
- Ford Racing Mustang Performance Clutch (kobling)
- Ford Performance 9” Traction-lock limited-slip differentiale med 3.25 gearing
- High performance alu-kardanaksel
- Randall's Rack servostyring
- Bagagerums-monteret batteri for bedre vægtforhold
Slagvolumen ca. 5.014 ccm, kompression 11,5:1
Kædetrukket knastaksel, 2 ventiler pr. cyl
Naturligt aspireret, baghjulstrukken benzinbil, ca. 6 km/L (ved pæn kørsel)
- Edelbrock-Weber 1406 Performer 600 CFM 4-Barrel karburator med elektronisk choker
- Edelbrock Performer aluminium indsugningsmanifold
- Forhøjede stempler (øget kompression fra 8:1 til 11,5:1)
- Competition Cams performance rulleknast
- Competition Cams roller rockers (vippearme)
- Ford Racing hydrauliske rulleløftere
- MSD Billet Ready-to-Run strømfordeler med elektronisk tænding og MSD Blaster 2 tændspole
- 8mm Ford Racing silicone-core tændkabler
- Holley High-Output mekanisk benzinpumpe
- Originale Shelby Tri-Y headers (keramisk coatede) og 2.25” rustfri dobbelt udstødning med Flowmaster 40 Series Delta Flow mufflers
- Remote mount olietryksmåler
- Krom luftfilter
- Poleret og rillet aluminium bundkar
- Poleret aluminium radiator overflow tank
- Ford Racing aluminium ventildæksler
- Ford Racing Super Duty Tremec T-5z 5-trins manuel gearkasse
- Ford Racing Mustang Performance Clutch (kobling)
- Ford Performance 9” Traction-lock limited-slip differentiale med 3.25 gearing
- High performance alu-kardanaksel
- Randall's Rack servostyring
- Bagagerums-monteret batteri for bedre vægtforhold
Hestekræfter
Originalt fra fabrikken i 1968:
230 hk @ 4.800 omdr.
420 Nm @ 2.800 omdr.
230 hk @ 4.800 omdr.
420 Nm @ 2.800 omdr.
Fælge
15" x 7" American Racing Torq Thrust for
15" x 8" American Racing Torq Thrust bag
Delvist sortlakeret (Bullitt-look fælge)
15" x 8" American Racing Torq Thrust bag
Delvist sortlakeret (Bullitt-look fælge)
Dæk
215/60/15 BF Goodrich Radial T/A for
235/60/15 BF Goodrich Radial T/A bag
235/60/15 BF Goodrich Radial T/A bag
Undervogn
For: Ron Morris “Street Force” coil-over med rustfri dobbelte wish-bones, Shelby-dropped. Gevindundervogn til indstilling af højde, campervinkel, hårdhed m.m. "Export Bracket" (tårnstiver), Monte Carlo bar og anti-sway bar.
Bag: Sænkede 5-blads bladfjedre med Shelby style traction bars. Krængningsstabilisator.
- Bremseforstærker og Willwood bremser inkl. kalibre og ventilerede skiver på alle fire hjul.
- Randall's Rack servostyring med tandstang
Bag: Sænkede 5-blads bladfjedre med Shelby style traction bars. Krængningsstabilisator.
- Bremseforstærker og Willwood bremser inkl. kalibre og ventilerede skiver på alle fire hjul.
- Randall's Rack servostyring med tandstang
Bilstereo
- Custom Autosound USA-6 retro-look radio
- Bagagerumsmonteret Retrosound RS-CDC10 10-disc CD changer
- Bagagerumsmonteret Pioneer GM-6200F 600 watt forstærker
- 2 stk. 5x7'' TNT-1570P 600 watt højtalere bag bagsædet
- 2 stk. 5'' Pioneer højtalere i forpaneler
- Automatisk teleskop-antenne
- Bagagerumsmonteret Retrosound RS-CDC10 10-disc CD changer
- Bagagerumsmonteret Pioneer GM-6200F 600 watt forstærker
- 2 stk. 5x7'' TNT-1570P 600 watt højtalere bag bagsædet
- 2 stk. 5'' Pioneer højtalere i forpaneler
- Automatisk teleskop-antenne
Styling
- Farven er original 1968 "Ford Highland Green", omlakeret 2010.
Bilen er stylet til at være en nøjagtig kopi af Steve McQueen's (Frank Bullitt) 1968 Mustang GT Fastback 390 fra filmen "Bullitt". Dette indebærer:
- Ingen emblemer og tekst
- Sortmalet bagpå
- Indfarvede rocker panels (sideskørter)
- Radioantenne flyttet til højre bagskærm
- Rå udstødningsrør uden krom-tips
- Krom fodpanel i dørene med "Bullitt" indgravering
Bilen er stylet til at være en nøjagtig kopi af Steve McQueen's (Frank Bullitt) 1968 Mustang GT Fastback 390 fra filmen "Bullitt". Dette indebærer:
- Ingen emblemer og tekst
- Sortmalet bagpå
- Indfarvede rocker panels (sideskørter)
- Radioantenne flyttet til højre bagskærm
- Rå udstødningsrør uden krom-tips
- Krom fodpanel i dørene med "Bullitt" indgravering
Interiør
Også interiøret er stylet som "Bullitt".
- Originalt deluxe sort med "woodgrain" instrumentpanel og trim
- Originale deluxe sorte læder sæder
- Originale deluxe-seler (to- eller tre-punkt)
- Original Shelby woodgrain midterkonsol med Cobra-emblem og to instrumenture
- Originale 1968 Shelby instrumenter fra GT500 med omdrejningstæller, totalrenoveret
- Originalt 1967 Shelby rat, Secura FIV (fra Italien) fra GT500, med sort læderbetræk (ligesom Bullitt)
- Originalt Sport Deck Rear Seat, nedfældeligt bagsæde
- Original tonet forrude (solstribe i toppen)
- Olietryksmåler
- Ladestrømsmåler
- Originalt deluxe sort med "woodgrain" instrumentpanel og trim
- Originale deluxe sorte læder sæder
- Originale deluxe-seler (to- eller tre-punkt)
- Original Shelby woodgrain midterkonsol med Cobra-emblem og to instrumenture
- Originale 1968 Shelby instrumenter fra GT500 med omdrejningstæller, totalrenoveret
- Originalt 1967 Shelby rat, Secura FIV (fra Italien) fra GT500, med sort læderbetræk (ligesom Bullitt)
- Originalt Sport Deck Rear Seat, nedfældeligt bagsæde
- Original tonet forrude (solstribe i toppen)
- Olietryksmåler
- Ladestrømsmåler
Ekstra tilbehør
- Original "Louvered Turn-Signal Hood" (motorhjelm med luftindtag og blink-indikatorer)
- Originale "Rocker Panels" (sideskørter)
- Original "Pop-Open Gas Cap" (GT-style benzindæksel, der vipper ned i stedet for at drejes af)
- Original Marti Deluxe-rapport
- Originale "Road Tax" mærker fra Texas i forruden
- Originale "Rocker Panels" (sideskørter)
- Original "Pop-Open Gas Cap" (GT-style benzindæksel, der vipper ned i stedet for at drejes af)
- Original Marti Deluxe-rapport
- Originale "Road Tax" mærker fra Texas i forruden
Styrker ved bilen
Renoveret og opgraderet på vigtige punkter, så den kører fantastisk.
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Original GT Fastback bygget i San Jose, Californien 9. januar 1968. Bilen er bygget samme dag, på samme fabrik og samme samlebånd, som den originale "Bullitt" Mustang.
Solgt 27. april 1968 i Roseville, Californien for $3,530, mens Otis Redding's "Sittin' on the Dock of the Bay" gik i radioen og med "The Graduate", "Bullitt" og "The Odd Couple" på filmplakaterne.
Oprindeligt leveret med GT equipment group, J-code 302 motor, 4-trins manuelt gear, skivebremser m. bremseforstærker, 3.25 9'' bagspær, Sport Deck Rear Seat, AM Radio og Deluxe seler.
Bilen er 1 ud af blot 12.087 GT Fastbacks fra 1968. At den derudover er født med manuelt gear og 302 cubic inch motor gør den uhyre sjælden.
Renoveret USA 2010, importeret til Danmark 2010. Bilen har lidt historie og har bl.a. kørt i Californien, Alaska og Texas.
Bilen bliver brugt, men står rigtig flot og kører kun om sommeren i tørt vejr. Den fremstår som den kunne have set ud i 1968.
Solgt 27. april 1968 i Roseville, Californien for $3,530, mens Otis Redding's "Sittin' on the Dock of the Bay" gik i radioen og med "The Graduate", "Bullitt" og "The Odd Couple" på filmplakaterne.
Oprindeligt leveret med GT equipment group, J-code 302 motor, 4-trins manuelt gear, skivebremser m. bremseforstærker, 3.25 9'' bagspær, Sport Deck Rear Seat, AM Radio og Deluxe seler.
Bilen er 1 ud af blot 12.087 GT Fastbacks fra 1968. At den derudover er født med manuelt gear og 302 cubic inch motor gør den uhyre sjælden.
Renoveret USA 2010, importeret til Danmark 2010. Bilen har lidt historie og har bl.a. kørt i Californien, Alaska og Texas.
Bilen bliver brugt, men står rigtig flot og kører kun om sommeren i tørt vejr. Den fremstår som den kunne have set ud i 1968.
Vil du se flere Ford Mustang GT Fastback "Bullitt" til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Ford Mustang GT Fastback "Bullitt"
apr 2016
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 3
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 11 Svar: 10
Respekt:)
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
jun 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 70
Min karmerart har en fastback fra 1967 ståendene i en kontainer så jeg sender lige et link til denne så han kan komme igang med en renovering
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 6
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 38
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
Jeg tager også en vintage US-bil i stedet for en moderne any day of the week
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
Tak for stemmen. Håber din 71'er er endt hos en, der værdsætter originaliteten. Tænk at den stod original helt ned til dækkene, det er jo helt vildt. Super at du fandt en 68 charger, den er bare fed. Glæder mig til at se billederne.
Morsomt med Montreal'en, jeg har stået til mangt et Alfa-træf og savlet over netop den model, og har også selv spekuleret i om man skulle prøve en sådan en gang i fremtiden.
Ja det er rigtigt med Bullitt, mange tror filmen/bilen hed "bullet". Måske nemt at misforstå, men forkert ikke desto mindre...
apr 2009
Følger: 145 Følgere: 137 Biler: 6 Emner: 66 Svar: 802
sep 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 153
Misundelig. Nej da. Jo lidt måske.
apr 2009
Følger: 145 Følgere: 137 Biler: 6 Emner: 66 Svar: 802
Ellers er den fanme godt nok gennemført. For satan den er flot
Fortjener helt klart en x-høj. Har bare ikk flere tilbage
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 2
Rigtig lækker ´Mustang du har dig!
mar 2006
Følger: 2619 Følgere: 2190 Biler: 55 Emner: 416 Svar: 4.941
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 29
okt 2009
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 10 Svar: 30
jan 2004
Følger: 71 Følgere: 71 Biler: 18 Emner: 155 Svar: 363
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 186
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 40
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 77
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 111
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4397 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 12
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
apr 2003
Følger: 115 Følgere: 113 Biler: 8 Emner: 40 Svar: 590
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 453
maj 2011
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 129