{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Passat 3B V6 4-Motion (Solgt) 2000

2.622 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

! Dovnie !
Mand | 37 år | Oprettet: 10. apr 2007


VW Passat 3B V6 4-Motion (Solgt)

Årgang:
2000
Motor:
2,8 liters 6-cylindret V-motor med dobbelte overliggende knastaksler, 2771 ccm. 30v Maksimaleffekt 193 hk ved 6000 o/m. Maksimalt drejningsmoment 280 Nm ved 3200 o/m..

Manuel gear

Forstærket kobling: Panther Torque Performance Stage 1 Clutch Kit
Hestekræfter
standart 193 hk
280 NM
Nu + 240 hk 
Fælge
Sommer 18'' Golf 5 GTI fælge

Vinter 16" orginal Audi fælge
Dæk
sommer 225/40- 18

Vinter 205/55-16
Undervogn
Forhjulsophæng med dobbelte tværsvingarme og krængningsstabilisator. Uafhængigt baghjulsophæng med dobbelte bærearme og krængningsstabilisator.

BREMSER: ABS-bremser med skiver for og bag og elektronisk bremsekraftfordeling. 

Sænket 40 mm

Bilstereo
Pioneer AVH 3200 DVD
Styling
Projekt Zwo front spoiler
Projekt Zwo bag spoiler
Kami gril
Inpro sideblinklys
Inpro sorte blinklys for
Facliftet baglygter
Hella forlygter med de linser
W8 orginal udstødning 
Alle bag ruder er mørk tonet 
Interiør
Beige Læder
Carbon look
W8 loft belysning for og bag
Fartpilot
aircon
elruder
elspejle
varme i sæderne
armlæn for og bag
Tyveri alarm med kabine overvågning orginalt forbriksmonteret  
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
V6-motoren på 2,8 liter med 30 ventiler og 193 hestekræfter minder selvfølgelig til stadighed om, at det ikke er en helt almindelig repræsentantbil, man sidder i. Den er tyst, kultiveret, stærk og smidig. Den bringer bilen til 100 km/t fra stilstand på 7,7 sekunder og giver en topfart på 238 kilometer i timen. Hvis den giver Audi-fornemmelse, er det ikke så mærkeligt. Det er nemlig oprindelig en Audi-konstruktion, og den er installeret på langs til forskel fra VW’s tidligere VR6-motor, der lå på tværs.



Maskinen yder et drejningsmoment på 280 Newtonmeter, og for at man kan være sikker på, at kræfterne ubesværet kan overføres til vejen, sælges Passat i V6-udgave kun med firehjulstræk. At bilen bærer modelbetegnelsen “syncro” på bagsmækken, skal man ikke lade sig forvirre af. Syncro er ganske vist VW’s traditionelle betegnelse for det nu-og-da-firehjulstræk, man tidligere har benyttet til at overføre trækkraft til baghjulene, hvis forhjulene var ved at miste greb. Passat syncro har imidlertid kun navnet til fælles med tidligere syncro-modeller. Bilen har permanent firehjulstræk med et såkaldt torsen-centerdifferentiale til at sende kraften hen til det hjulpar, der har det bedste vejgreb. 



Det er samme system, vi kender fra Audi quattro, og det er den rigtige måde at lave firehjulstræk på, hvis man skal bruge det til andet end at komme fremad, når det er glat eller smattet. Det giver stabilitet og balance ved sportslig kurvekørsel i normalt føre, og det medvirker i høj grad til den fornemmelse af sikkerhed og magt over tingene, man har i det fortræffelige førersæde. 



Hvis firehjulstrækket ikke alene er nok til at sikre fremdriften på glat vej, får man hjælp af det såkaldte EDS-system, der fungerer som en slags elektronisk spærredifferentiale. 
Passat V6 syncro har vejgreb som en sportsvogn, men undervognen er faktisk afstemt til en høj grad af kørekomfort. Ved hurtig kørsel på ujævn vej kan bilen tilmed føles for blød. Hjulene gør, hvad de skal, og holder sig på asfalten, men karrosseriet kan ved forceret kørsel blive temmelig uroligt – nøjagtig som i Audi A6 – og det føles så meget tydeligere, da førersædet er mere fjedrende, end det er almindeligt i tyske biler. Ved normal, fredsommelig fremfærd er komfortniveauet imidlertid limousineagtigt behageligt. 

Ny motor i 2013 har 02/05 2013 kørt 75.000 km, bilen har i alt kørt 276.000 km

bilen er solgt den 17/05 2013

Vil du se flere VW Passat 3B V6 4-Motion (Solgt) til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Passat 3B V6 4-Motion (Solgt)
Annonce