{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Corona Mark II 2000 Van (RX22) 1976

13.828 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Svanbjerg Klanen .
Mand | 54 år | Oprettet: 9. mar 2008


Toyota Corona Mark II 2000 Van (RX22)

Årgang:
1976
Motor:
18R, 4 cylindret rækkemotor, med overliggende kædetrukket knastaksel. Boring 88,5 mm. Slaglængde 80 mm. Slagvolumen 1.968 ccm.
Hestekræfter
92 hk. DIN, v. 4.900 o/min. iflg. BilRevyen årg. 1976.
89 hk. DIN, v. 5.500 o/min. iflg. Motor nr. 19 årg. 1973.
Fælge
14" stålfælge, med originale Toyota hjulkapsler. Personvognsversionen kørte "kun" med 13" fælge.
Dæk
185/80-14 8 lags varevognsdæk, da totalvægten er over 2 tons. Foran af mærket Vredestein, bag af mærket Komoran. Men da dækkene ikke er helt nye, og begynder at udvis ældningstegn, skal der snaret noget nyt gummi på vognen.

Undervogn
For: Tværsvingarme, med skruefjedre og krængningsstabilisator.

Bag: Stiv bagaksel, med langsgående bladfjedre, panhardstag.

Undervognen er ganske fast, men den skal selvfølgelig også kunne klare, at læsse 900 kg. og en totalvægt på 2.025 kg. Tidligere ejer påstod, at vognen kørte silkeblødt, hvis bare man læssede 4 - 500 kg. i varerummet ;-)
Bilstereo
Original Toyota monoradio, der desværre lever sit eget liv, så den må vi nok kigge nærmere på - Men det skal forblive så originalt, som muligt.
Styling
Ingen - En Corona, har ikke brug for den slags glasfiberpjat! ;-)
Interiør
Kæmpe varerum, og bænksæde, med 3 sikkerhedsseler foran, endda i det vildeste sorte nippon - nappa. Hele kabinen er faktisk ganske pæn - på nær selve sædehynden, der godt kunne bruge noget TLC.
Ekstra tilbehør
Intet udover det originale værktøjssæt, der er af en ganske god kvalitet.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Så har Svanbjergklanen igen købt vogn - Denne gang har vis skiftet mærke, fra Ford, og er gået over til Toyota. Det viste sig nemlig, at der var bred enighed om, at sådan en Corona ikke er helt ueffen.

Vognen er ikke et slikket bolche, men har en passende mængde patina, som det nu passer sig, for en varevogn, der har været anvendt som - en varevogn ;-) Planen er, at holde vognen i en rigtig god teknisk og karrosserimæssig stand, uden at fratage vognen dens velfortjente visuelle patina.

Ejerforhold:
1. Brian Hartman aka Hallandsen. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=9367

2. Jan Bille Sørensen aka Don B. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=121209

3 Morten Pedersen aka Peddersen uden Findus. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=117269

4. Niels Møller Christophersen aka Formanden. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=9003

Der ALLE er ærede medlemmer af gruppen Svanbjergklanen.

Det er jo ren socialisme - det her! ;-)

I 1976 kostede en Corona Van 36.931 kr. incl. moms, hvorimod man forlangte 62.991 kr. for en alm. stationcar. Og så forstår man jo bedre, at disse personvognsvarebiler var så populære. Især når man tænker på, de også var billigere i vægtafgift, at misundelsesafgiften for privat anvendelse, ikke var "opfundet" endnu.

Vil du se flere Toyota Corona Mark II 2000 Van (RX22) til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Corona Mark II 2000 Van (RX22)
Annonce