{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Fiesta 1.4i VIP [Tidl. bil] 1988

3.303 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Ronson
Mand | 45 år | Oprettet: 18. jun 2004


Ford Fiesta 1.4i VIP

Årgang:
1988
Motor:
1.4i m. kat
4 cylindret
Hestekræfter
74
Fælge
13" stålfælge
og
15" Peugeot GTI Speedline
Dæk
Federal 165/45-15
Undervogn
- 2 vindinger på fjedrene foran
- 1½ vinding på fjedrene bag

Ikke en optimal løsning i forhold til "handling" men en klar forbedring på udseendet.
Fjedrene er ikke skåret mere end at de stadig sidder ordentligt fast i skålen.

Overvejer at finde en brugt Golf 2 gevind undervogn, og modificere den til at passe Fiesta'en
Bilstereo
Billig/gammel Panasonic CD headunit

10" Alpine subwoofer
4 kanals JBL Forstærker

Skal have nogle 6x9 højttalere til hattehylden.
Styling
Peugeot GTI fælge
Golf Mk1 frontspoiler
Golf mk2 skærmkanter
Sænkning
Tonede ruder
75mm rustfrit enderør på udstødningen
Sidelister og skilte afmonteret
Malet stormgrå med rulle og pensel
Orange/sort ternet tag (folie)
Interiør
Den originale (og temmeligt triste) VIP kabine - dog supervelholdte sæder idet den kun havde kørt 80.000km da jeg fik den.
(skal have fundet nogle andre sæder, og bygge dørsiderne om)
Ekstra tilbehør
All of the above..
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg købte bilen i maj måned for at få en billig pendler bil, som er billig i reservedele.
Bilen købte jeg for 2500kr med 80.000km på tælleren - gav den et olieservice og kørte den til syn.
Synsmanden var overrasket over rustens fravær, men bilen har tilsyneladende været undervognsbehandlet mange gange igennem tiden.
Derudover fourenede den mindre end en Vw Polo Blue Motion - ret utroligt af sådan en gammel "spand" :-)
Bilen blev iøvrigt synet uden anmærkninger.

Kunne godt overveje at finde en 1800 Zetec motor til den - det skulle angiveligt være et overkommeligt motorskift??

Samlet budget indtil videre:

Køb af bil - 2500kr
GTI fælge - 570kr
165/45-15 dæk - 800kr
Golf skærmkanter - 400kr
Golf frontspoiler - 45kr
Om"lakering" - 350kr
Rudetoning - 100kr

Totalt : 4.765kr.

Vil du se flere Ford Fiesta 1.4i VIP til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Fiesta 1.4i VIP
  •   6. sep 2012 He he :-)...

    Cool nok. Ja det var sgi en sjov lille bil. Men karosseriet var ikke i så god stand som jeg gerne ville have det. Så i stedet for at bruge alt for mange penge på karosseriarbejde, valgte jeg den måtte videre. Men har store planer om at bygge en Fiesta mk1 når mit Escort projekt engang er færdigt :-)...


  •   6. sep 2012 @Kasper

    Det er faktisk lidt sjovt - for det er lige præcis din Fiesta, der var årsag til at jeg tænkte "sådan en gammel Fiesta kan sgu alligevel blive meget cool" smiley

    Den ser rigtig rigtig fin ud.. smiley
    Næsten en skam at du har solgt den?


  •   6. sep 2012 Fint lille projekt :)... Og dine planer med Zetec ombygning er helt forståelige. Ret overkommeligt hvis jeg må sige det. Gjorde det selv for nogle år siden.

    http://www.bilgalleri.dk/galleri/39011-ford_fiesta_xr2___solgt__


  •   3. sep 2012 jamen så blev jeg da det klogere. smiley

  •   31. aug 2012 Chirstian. Du kan godt få både en 105 og en 115 hk hvor motor har sammen manifold osv. Men det er rigtig at der findes også en anden type, men en fx anden gearkasse og manifold på smiley

  •   31. aug 2012 min lillebror har nu haft to escort'er en 105HK og en 115HK og jeg ved så ikke om det er den samme slags motor da starteren sidder foran på en 105 og bagpå på en 115. indsuningsmanifolden er er også anderledes. men det kan måske også være en monterings forskel pga. gearkassen.

  •   30. aug 2012 Har du ret i. Det skulle ligge i styreboksen den sidste... Helt sikkert.

  •   29. aug 2012 Ja det er en Escort, men så vidt jeg har forstået er det småting der adskiller 105 og 115hk versionen (gasspjæld og motorstyring så vidt jeg har forstået??) Men altså jeg tror da at plus 30 hk (eller 40 hk) i 900kg bil må kunne mærkes rimeligt markant - specielt hvis jeg beholder den originale gearkasse med lavere gearing?

  •   29. aug 2012 Nå ja det kan jeg da se. Vidste ikke lige at den var svensk :D.
    Er det en Escort 105hk? smiley For så ja, så har du hvad du skal bruge.. Men er det ikke lidt kedeligt når man nu alligevel er i gang? Syns da du skal købe bilen til de 1200kr, men få da fat i en 1.8 115 hk eller 2.0 ?? smiley


  •   28. aug 2012 Og så får jeg vel at mærke hele bilen - jeg antager derfor at det vil være alt jeg skal bruge? Og i den forbindelse kan bremserne måske også tilpasses??
    Reglerne i Sverige dikterer at en effekt forøgelse på 15kw pr 100kg skulle kunne synes uden problemer (hvis formlen passer skulle jeg angiveligt kunne få den synet med +200hk - det er sgu lidt crazy :-D)


  •   28. aug 2012 Men jeg tror faktisk allerede jeg har fundet et motor alternativ smiley
    Ganske vist den gamle zetec med 105hk, men bilen skal skrottes pga rust, så jeg skal tilsyneladende slippe med 1200kr. smiley


  •   28. aug 2012 Måske 1.4'eren ikke kunne fås i dk?? Min er jo svensksolgt?? smiley

  •   28. aug 2012 Eller kan da godt se på næst sidste billede at der står 1.4 hehe, så har jeg jo nok bare lært noget nyt smiley Altid rart.. smiley

  •   28. aug 2012 Okay så er det en CVH smiley Men står der virkelig 1.4 på reg attest? For udfra hvad jeg ved og hvad der står på bilmodel.dk så findes der ingen 1.4 i dk smiley ?? Du sikker på det ikke er en 1.6 xr2 du har købt ikke? smiley

  •   28. aug 2012 hey det ser godt ud... det er lidt af et projekt du har gang i men tror det bliver godt kik evt forbi min ford smed en høj

  •   28. aug 2012 Den er da bare for sej!!! Respekt herfra!

  •   28. aug 2012 Hmm jeg kan simpelthen ikke finde et billede af motoren. Men den ligner XR3i motoren til forveksling (minus indsugningsmanifolden og det der mekaniske klaphalløj ved luftfilteret)
    Min 1.4i cat har noget monopoint indsprøjtning, og en oval metal-luftfilterkasse.
    Ventildæksel, og mere eller mindre alt andet, ser identisk ud - ved nærmere eftertanke fik jeg tidligere også en brugt temp-føler fra en XR3i som passede lige over, og iøvrigt sad placeret samme sted.


  •   28. aug 2012 Jamen hvis du ligger et billede af motor ind skal jeg hurtig fortælle om det er en cvh smiley ang. Gearkasse, skal du tag og bruge en xr3i eller endnu bedre en gearkasse fra en rs turbo escort. Svinghjul skal du bruge fra en 1.6 cvh Efi! Det skal være med Efi da det er med elektronisk indsprøjtning smiley desuden skal du bruge sump og bundkar fra en 1.6 escort zetec hvis du smider en 1.8 eller 2.0 motor i.

  •   27. aug 2012 Tak tak, rart at høre smiley Der er ingen der forstår hvorfor jeg gider at gå og rode med en gammel Fiesta istedet for nogle af de andre biler - men min første bil var en XR3i, så gamle Ford'er har altid været noget specielt for mig smiley
    Ja jeg fandt en guide til konvertering af henholdsvis 1.8 og 2.0 zetec motorer. 1,8'er konverteringen så ret overkommeligt ud.. Så vidt jeg ved er det en CVH motor?? Hvordan er det med gearkassen ved sådan en konvertering? Passer den eksisterende?? Tænker den bliver temmeligt lavt gearet i så fald smiley


  •   27. aug 2012 Syns sku det der er respekt! Syns sku den er fed!! Ang motorskift, så ja det kan sagtens laves! Dog skal du lave dine motorophæg om. Men du skal få fat på nogen fra en CVH som passer på din Fiesta. Nu skriver du din er en 1.4, så ved ikke om det er en CVH? Ellers mener jeg jo at det kun er Xr2 der er lavet med CVH motor.. smiley

    Mvh Ronni Knudsen


  •   27. aug 2012 fedt smiley prøv at se min i mit fotoalbum

  •   27. aug 2012 ja okey det er bare super, så må jeg forbi biltema smiley jeg siger rigtig mange tak for hjælpen indtil videre, og ser frem til at se fiestaen når den er færdig malet smiley

  •   27. aug 2012 Malingen er købt hos Sanistål - øvrige ting i Biltema..

    Jeg har brugt nedenstående ting (nogle af tingene havde jeg i forvejen)

    1 liter (Storm-grey) Rust-Oleum
    1 liter 100% mineralsk terpentin
    1 ruller (håndtaget)
    2 stk skumruller
    3 stk skum pensler
    1 pakke korn 400 vådslibepapir (til matslibning af lakken)
    1 pakke korn 1200 vådslibepapir (til udbedring af løbere)
    1 rulle malertape (ca 25mm bred)
    1 rulle malertape (ca 50mm bred)

    Det tror jeg umiddelbart er det hele?

    Derudover brugte jeg noget sprit af en eller anden art til at tørre af efter slibning.
    Det anbefales at bruge "tack-cloth" efter affedtning til at tage støv osv. men det har jeg ikke haft held til at finde noget af?


  •   27. aug 2012 det ville da være super hvis du kunne det, evt hvor har du købt malingen og udstyr, for skal til at male den næste månede regner jeg med smiley

  •   27. aug 2012 Malingen kostede 300kr, terpentin, pensler, vådslibepapir og diverse 200kr.
    Og så vel en 20 timers arbejde.. Det kan vist ikke gøres meget billigere. Og så er det superfedt at se bilen blive betragteligt pænere.

    Hvis du er i tvivl inden du går igang kan du lige give lyd, så skal jeg prøve at lave en udførlig guide og/eller noget video af processen (der er ingen grund til at du laver samme fejl som mig, hvis det kan undgås)


  •   27. aug 2012 til den pris kan man kun være tilfreds smiley skal nemlig have malet min golf og gider ikke smide for mange penge efter det smiley
    det var squ billige fælge smiley


  •   27. aug 2012 Ja det er formodentligt ikke lige så holdbart som 2-komp. autolak, men på så billig en bil skulle det næsten prøves smiley

    Hvis man er i tvivl om holdbarheden kan man kaste et blik på dette link. http://www.rickwrench.com/index79master.htm?http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html den ser stadig fin ud efter 3 år.

    Pug fælgene er tilpas old-school, så jeg synes faktisk at de passer udemærket til en gammel vogn som fiestaen (og så gav jeg kun 570kr for dem alle 4 ;-))
    Den mangler dog stadig et par seriøse spacere bagpå..


  •   27. aug 2012 ja okey tak for det, for det er billigt og lækkert må man sige, og de 205 pug fælge er lige i skabet når den bliver malet smiley

  •   27. aug 2012 Tak tak... smiley

    Der går nok yderligere nogle dage før jeg får malet bilen hele vejen rundt, men jeg tror bestemt også at det kommer til at løfte udseendet betragteligt smiley


  •   27. aug 2012 Velkommen! smiley
    Ser rigtig godt ud efter lakeringen! smiley


  •   27. aug 2012 Jeg bruger noget oliebaseret alkyd-maling som også er rusthæmmende (en amerikansk pendant til Hammerite tror jeg) Det hedder Rust-Oleum.
    Blander det op med mineralsk terpentin (ca 50% maling og 50% terpentin). Det bliver næsten tyndt som vand, og så rulles det på med en skumrulle, som ganske vist trækker en masse luftbobler i malingen - tanken er så at boblerne skal poppe af sig selv, men jeg havde ikke held med at alle sammen "poppede", så det første jeg malede blev noget skidt. Så prøvede jeg i stedet at rulle det med et meget tyndt lag og trak derefter en skumpensel hen over det jeg havde rullet. Så får du en rigtig fin finish, idet malingen er så tynd at den nærmest bliver selvnivellerende. Det skal dog have 3-4 lag før det dækker ordentligt, men det er en rimeligt overkommelig opgave. Skal det være rigtig fint kan man vandslibe let, efter de to første lag (korn 800), give det to lag mere, og vandslibe igen (korn 1500), og til sidst polere med noget compound af en eller anden art. Så skulle det angiveligt ligne en "rigtig" lakering til forveksling..

    For mere info - prøv at google "the 50$ paint job" smiley


  •   27. aug 2012 hvad maling bruger du, og ser faktisk godt ud med rulle smiley

Annonce