Peugeot 106 1,6 GTI 16V [Tidl. bil] 2001
5.026 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 106 1,6 GTI 16V
Årgang:
2001
Motor:
TU5J4 - 1,6 GTI 16V
KUN KØRT 129.899 km.
TUNET HOS LANDBERG:
- Chiptunet.
- Begrænseren flyttet til 7700 rpm.
- Justeret ind med V-Power 99 blyfri (Kan dog godt kører på 95 blyfri)
- Catcam 708 knaster (ind- og udsugnings)
- Carbon CUP-Indsugning.
KOMPLET ONE TWO PIPE RUSTFRI UDSTØDNINGSSYSTEM:
- Bananmanifold.
- 2" Rør fra bananmanifold og til bagpotte.
- Bagpotte med Ø103 mm afgang.
Tandrem skiftet ved 104.976 km.
KUN KØRT 129.899 km.
TUNET HOS LANDBERG:
- Chiptunet.
- Begrænseren flyttet til 7700 rpm.
- Justeret ind med V-Power 99 blyfri (Kan dog godt kører på 95 blyfri)
- Catcam 708 knaster (ind- og udsugnings)
- Carbon CUP-Indsugning.
KOMPLET ONE TWO PIPE RUSTFRI UDSTØDNINGSSYSTEM:
- Bananmanifold.
- 2" Rør fra bananmanifold og til bagpotte.
- Bagpotte med Ø103 mm afgang.
Tandrem skiftet ved 104.976 km.
Hestekræfter
HK. : 149,3 Hk. / 6161 Rpm på hjulene.
NM. : 180,1 Nm. / 4753 Rpm.
Topfart : 238 km/t.
0-100 : Ca. 6,9 sek (målt på gps)
NM. : 180,1 Nm. / 4753 Rpm.
Topfart : 238 km/t.
0-100 : Ca. 6,9 sek (målt på gps)
Fælge
DOTZ Mugello 15” x 6,5” ET15
Dæk
Sommer:
Sunny SN3800 195/45 R15
Vinter:
Goodyear (Kan ikke lige huske data)
Sunny SN3800 195/45 R15
Vinter:
Goodyear (Kan ikke lige huske data)
Undervogn
- Sænket 70 bagi og 60 foran.
- Bremser fra Peugeot 306 GTI.
- ABS Følere Foran (Fabriksnye sommer 2011)
- Brembo Bremseskiver (Fabriksnye sommer 2011)
- FERRODO bremseklodser for & bag (Fabriksnye sommer 2011)
- Bagbro renoveret.
- Bremser fra Peugeot 306 GTI.
- ABS Følere Foran (Fabriksnye sommer 2011)
- Brembo Bremseskiver (Fabriksnye sommer 2011)
- FERRODO bremseklodser for & bag (Fabriksnye sommer 2011)
- Bagbro renoveret.
Bilstereo
KOMPLET ALPINE ANLÆG:
(Monteret og installeret af Autofix Horsens, Fabriksnyt sommer 2011)
HEADUNIT : Alpine CDA-9886R HU
- iPhone og iPod tilslutning.
- USB tilslutning.
- Bluetooth Ready.
- Hands Free Calling, Voice Dial Ready.
- CD/CD-R/CD-RW
- MP3/AAC/WMA Playback.
- MultEQ: IMPRINT Sound System Ready.
- Max Power Output: 4x 50W.
- MP3 Decoding: MPEG-1/2 AUDIO Layer-3.
- WMA Decoding: Windows Media™ Audio.
FORSTÆRKER: Alpine MRD-F300
- Forstærker type: Class-A/B.
- Kanaler: 4/3/2-kanals.
- Strømforsynings teknik: MOSFET.
- RCA udgang: Guld belagte RCA tilslutninger.
- Delefiltre: Justerbare høj- og lavpas.
- Tilslutninger: Guldbelagte ind- og udgange.
- Total Max Power: 640W.
- Pr. kanal i 2 Ohm: (@ 14.4V +-1%THD+N, 20Hz – 20kHz) 75W RMS x 4.
FRONTHØJTTALER: Alpine SPG-13C2
- 5-1/4” coaxial fronthøjttaler med diskant.
- 200W.
BAGHØJTTALER: Alpine SPG-69C3
- 6x9” coaxial baghøjttaler.
- 350W.
SUBWOOFER I KABINET: Alpine 10” SWE-1043E
- Peak Power : 500W.
- RMS Power : 150W.
(Monteret og installeret af Autofix Horsens, Fabriksnyt sommer 2011)
HEADUNIT : Alpine CDA-9886R HU
- iPhone og iPod tilslutning.
- USB tilslutning.
- Bluetooth Ready.
- Hands Free Calling, Voice Dial Ready.
- CD/CD-R/CD-RW
- MP3/AAC/WMA Playback.
- MultEQ: IMPRINT Sound System Ready.
- Max Power Output: 4x 50W.
- MP3 Decoding: MPEG-1/2 AUDIO Layer-3.
- WMA Decoding: Windows Media™ Audio.
FORSTÆRKER: Alpine MRD-F300
- Forstærker type: Class-A/B.
- Kanaler: 4/3/2-kanals.
- Strømforsynings teknik: MOSFET.
- RCA udgang: Guld belagte RCA tilslutninger.
- Delefiltre: Justerbare høj- og lavpas.
- Tilslutninger: Guldbelagte ind- og udgange.
- Total Max Power: 640W.
- Pr. kanal i 2 Ohm: (@ 14.4V +-1%THD+N, 20Hz – 20kHz) 75W RMS x 4.
FRONTHØJTTALER: Alpine SPG-13C2
- 5-1/4” coaxial fronthøjttaler med diskant.
- 200W.
BAGHØJTTALER: Alpine SPG-69C3
- 6x9” coaxial baghøjttaler.
- 350W.
SUBWOOFER I KABINET: Alpine 10” SWE-1043E
- Peak Power : 500W.
- RMS Power : 150W.
Styling
- GTI Custom Forkofanger (Ombygget, listerne er indfarvet, monteret med alu-gitter)
- GTI Custom Bagkofanger (Ombygget, listerne er indfarvet, monteret med alu-gitter)
- Bad Boy Kølerhjelm (Forlænget frontklap, samt logo fjernet)
- Bagklap (Logo fjernet, samt åbning foregår fra kabinen)
- Lakering Sort Metal (Sommer 2011)
- Cup Sportsspejle
- Original Peugeot 106 GTI Hækspoiler
- Original Peugeot 106 PH2 Tankdæksel. (Fabriksnyt sommer 2011)
- Originale viskerarm BAG (Fabriksny sommer 2011)
- BOSCH Aerotwin Flat viskerblade FOR & BAG (Fabriksnye sommer 2012)
- Originale Peugeot 106 PH2 S16 Sølv Badges (Fabriksnye fra England forår 2012)
- Sportsantenne : Sort Lakeret
- Originale Peugeot 106 GTI fjernlyslygter (Fabriksnye efterår 2011)
- Peugeot 106 LED Baglygter : Krystal PH2 (Fabriksnye efterår 2011)
- Peugeot 106 Krom Forlygter : PH2 med DE linser : (Fabriksnye sommer 2011)
- 6000 Kelvin Xenon H1 : Nærlys (Fabriksnye efterår 2011)
- 6000 Kelvin Xenon H1 : Fjernlys (Fabriksnye efterår 2011)
- 6000 Kelvin Xenon H1 : Ekstra Fjernlys lygter (Fabriksnye efterår 2011)
- Peugeot 106 LED FK Sideblink : Krom : (Fabriksnye efterår 2011)
- Nummerpladelys (Blå/Hvide Dioder)
- GTI Custom Bagkofanger (Ombygget, listerne er indfarvet, monteret med alu-gitter)
- Bad Boy Kølerhjelm (Forlænget frontklap, samt logo fjernet)
- Bagklap (Logo fjernet, samt åbning foregår fra kabinen)
- Lakering Sort Metal (Sommer 2011)
- Cup Sportsspejle
- Original Peugeot 106 GTI Hækspoiler
- Original Peugeot 106 PH2 Tankdæksel. (Fabriksnyt sommer 2011)
- Originale viskerarm BAG (Fabriksny sommer 2011)
- BOSCH Aerotwin Flat viskerblade FOR & BAG (Fabriksnye sommer 2012)
- Originale Peugeot 106 PH2 S16 Sølv Badges (Fabriksnye fra England forår 2012)
- Sportsantenne : Sort Lakeret
- Originale Peugeot 106 GTI fjernlyslygter (Fabriksnye efterår 2011)
- Peugeot 106 LED Baglygter : Krystal PH2 (Fabriksnye efterår 2011)
- Peugeot 106 Krom Forlygter : PH2 med DE linser : (Fabriksnye sommer 2011)
- 6000 Kelvin Xenon H1 : Nærlys (Fabriksnye efterår 2011)
- 6000 Kelvin Xenon H1 : Fjernlys (Fabriksnye efterår 2011)
- 6000 Kelvin Xenon H1 : Ekstra Fjernlys lygter (Fabriksnye efterår 2011)
- Peugeot 106 LED FK Sideblink : Krom : (Fabriksnye efterår 2011)
- Nummerpladelys (Blå/Hvide Dioder)
Interiør
- MOMO Millenium rat (Fabriksnyt efterår 2011)
- Original Peugeot 106 GTI Sportskabine.
- Original fjernbetjent centrallås.
- Originale El-ruder.
- Hvide urskiver (220 km/t)
- Alu ringe om urskiver.
- Original Peugeot 106 GTI Sportskabine.
- Original fjernbetjent centrallås.
- Originale El-ruder.
- Hvide urskiver (220 km/t)
- Alu ringe om urskiver.
Ekstra tilbehør
Servicebog fuldt udfyldt:
Komplet 125.000 km service foretaget d. 29.06.2012
SYN : (Sidst synet : 21. Juli 2011)
Komplet 125.000 km service foretaget d. 29.06.2012
SYN : (Sidst synet : 21. Juli 2011)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
God medvind og asfalt til ALLE på landevejen!
Bilen har været mere eller mindre skilt af, og stået i garage fra sommer 2011 til sommer 2012, hvor den er blevet gennemrenoveret, som det også fremgår af data.
Ligeledes er den gennemtjekket for rust, og alt er lavet, så aboslut ingenting at komme efter.
Den kører helt fantastisk, og har en fantastisk acceleration, både i starten men også hele vejen op igennem alle gearerne.
Det er min tredje Peugeot 106, og aldrig har jeg haft en 106'er som kører så godt.
En bil som der bliver lagt mærke til, og en bil som man vil elske for livet.
Bilen er netop solgt d. 10. Marts 2013
HVIS I KAN LIDE MIN LILLE GTI'ER MÅ I MEGET GERNE GIVE EN STEMME, OG SÅ SKAL I NATURLIGVIS OGSÅ SELV FÅ RETUR!
Bilen har været mere eller mindre skilt af, og stået i garage fra sommer 2011 til sommer 2012, hvor den er blevet gennemrenoveret, som det også fremgår af data.
Ligeledes er den gennemtjekket for rust, og alt er lavet, så aboslut ingenting at komme efter.
Den kører helt fantastisk, og har en fantastisk acceleration, både i starten men også hele vejen op igennem alle gearerne.
Det er min tredje Peugeot 106, og aldrig har jeg haft en 106'er som kører så godt.
En bil som der bliver lagt mærke til, og en bil som man vil elske for livet.
Bilen er netop solgt d. 10. Marts 2013
HVIS I KAN LIDE MIN LILLE GTI'ER MÅ I MEGET GERNE GIVE EN STEMME, OG SÅ SKAL I NATURLIGVIS OGSÅ SELV FÅ RETUR!

Peugeot 106 1,6 GTI 16V
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 1
jun 2013
Følger: 1 Biler: 1
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
Kig eventuelt forbi min Celica
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.741
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 1
Mange tak for din kommentar!
- PSA Project -:
Tak for kommentaren.. Og ja, den endte med at stå ganske fin på de fælge.
Selvom drømmen var de klassiske RSL Cult fælge, men de var desværre ikke at skaffe..
Troels N.:
Tak for det..
Andreas H.:
Mange tak for kommentaren Anders.. og Tak..
Nicolai V.:
Den perfekte gocart ja, specielt når den er kommet helt ned til jorden som den skal.
Og så har den helt perfekt og hård undervogn, så den ligger FANTASTISK på vejen og i svingene.. Den 'klister' sig bare fast..
Klaus n.:
Tusind tak for alle de pæne ord, rigtig dejligt at læse..!
jun 2011
Følger: 86 Følgere: 92 Biler: 8 Emner: 38 Svar: 124
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 659
Jeg har det næsten på samme måde.. Træder bare på speederen mellem de 2-3.000 omdrejninger så kommer der også lyd..
sep 2009
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 8
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 133
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 9
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 2.031
Velkommen herfra
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 1
149 HK rykker RIGTIG godt i den.. Men fedest er det at når man bare kører bykørsel, sådan stille og roligt, kan man ikke høre noget på den, man så snart den bliver trykket over de 3000 rpm, så får man øjeblikkelig respons og LYD!!!
Pernille J:
Tusind tak for kommentaren!
A ¤ Team - StrøbecK @ B G:
Mange tak for din kommentar..!!
Men ja, ren stil, glad for andre også godt kan lide det..
apr 2007
Følger: 92 Følgere: 148 Biler: 10 Emner: 2 Svar: 43
en meget flot 106 og stil ren !
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 659