VW Polo 6R GTI [SOLGT] [Tidl. bil] 2012
15.154 visninger
|
Oprettet:
Online
VW Polo 6R GTI [SOLGT]
Årgang:
2012
Motor:
1.4TSI CAVE "Twincharger" motor monteret med FSI indsprøjtning, en Eaton Roots kompressor med magnetkobling, en KKK turbolader og frontmonteret intercooler fra fabrikken.
Hvilket alt i alt giver en ret imponerende ydelse i forhold til at motorens slagvolumen kun er 1.390cc.
Kræfterne overføres til vejen via en 7 trins dobbeltkoblings DSG gearkasse med XDS differentiale.
Hvilket alt i alt giver en ret imponerende ydelse i forhold til at motorens slagvolumen kun er 1.390cc.
Kræfterne overføres til vejen via en 7 trins dobbeltkoblings DSG gearkasse med XDS differentiale.
Hestekræfter
180hk ved 6200rpm
250Nm ved 2000-4500rpm
250Nm ved 2000-4500rpm
Fælge
Sommer: Originale VW "Detroit" 7x17
Vinter: Originale VW "Denver" 7x17
Vinter: Originale VW "Denver" 7x17
Dæk
Sommer: Dunlop SP Sport Maxx 215/40-17
Vinter: Vredestein Wintrac Xtreme 215/40-17
Vinter: Vredestein Wintrac Xtreme 215/40-17
Undervogn
"Gul" Koni Sport dæmpere (justerbar hårhed) med H&R 25/40mm fjedre. (Kun på de to sidste billeder)
Bilstereo
Standard VW RCD310 med 6 højtalere
Styling
Standard GTI styling med specielle kofangere, sideskørter, spoiler og frontgrill.
Ekstra:
Hjemmebygget programmerbar US lysmodul med mulighed for justering af lysstyrke på forreste blinklys som positionslys. Slukker desuden for positionslys i den ene side når der bruges blinklys.
Den gule folie på tågelygterne er nu pillet af til fordel for at tågelygterne er konverteret til "tåbe"lygter med hvidt led lys (4x Cree i hver lygte).
Ekstra:
Hjemmebygget programmerbar US lysmodul med mulighed for justering af lysstyrke på forreste blinklys som positionslys. Slukker desuden for positionslys i den ene side når der bruges blinklys.
Den gule folie på tågelygterne er nu pillet af til fordel for at tågelygterne er konverteret til "tåbe"lygter med hvidt led lys (4x Cree i hver lygte).
Interiør
Original GTI kabine som består af:
Sportssæder med retro "Jacky" indstræk og røde syninger
Sort taghimmel
GTI lædersportsrat med "flad bund", GTI emblem, røde syninger, skifteknapper til DSG gearkassen, og multifunktionsknapper
Sortlakeret centerkonsol, samt luftdyse indfatning
Alu/læder gearknop og gearmanchet med røde syninger
Rustfri pedaler
Sorte måtter med rød kant
Indstigningslister med GTI logo
Sportssæder med retro "Jacky" indstræk og røde syninger
Sort taghimmel
GTI lædersportsrat med "flad bund", GTI emblem, røde syninger, skifteknapper til DSG gearkassen, og multifunktionsknapper
Sortlakeret centerkonsol, samt luftdyse indfatning
Alu/læder gearknop og gearmanchet med røde syninger
Rustfri pedaler
Sorte måtter med rød kant
Indstigningslister med GTI logo
Ekstra tilbehør
Fra fabrik:
Ratbetjening
Armlæn
Baksensor
DK pakke
- climatronic klimaanlæg
- lys- og synpakke
- regnsensor
- aut. afblændeligt bakspejl
- opvarmede sprinklerdyser ved forruden
- forlygtevaskeranlæg
- tonede bagerste siderude og bagrude
Eftermonteret:
VW Bluetooth Premium Plus
Jacob Jensen elektronisk p-skive
Dioder i loftlys med diffuser samt dioder i bagagerumslys
Hvide dioder i fodrumsbelysning som tænder sammen med loftlys, og skifter til rødt lys når instrumentlyset tændes.
Originalt VW bagagenet i bagagerummet så tingene ikke vælter rundt når man kører friskt ;)
Ratbetjening
Armlæn
Baksensor
DK pakke
- climatronic klimaanlæg
- lys- og synpakke
- regnsensor
- aut. afblændeligt bakspejl
- opvarmede sprinklerdyser ved forruden
- forlygtevaskeranlæg
- tonede bagerste siderude og bagrude
Eftermonteret:
VW Bluetooth Premium Plus
Jacob Jensen elektronisk p-skive
Dioder i loftlys med diffuser samt dioder i bagagerumslys
Hvide dioder i fodrumsbelysning som tænder sammen med loftlys, og skifter til rødt lys når instrumentlyset tændes.
Originalt VW bagagenet i bagagerummet så tingene ikke vælter rundt når man kører friskt ;)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
En rigtig sjov og hurtig lille bil, som samtidig har masser af komfort.
VW Polo 6R GTI [SOLGT]
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 196
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 955
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 196
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 955
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 196
apr 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 126 Svar: 713
Selv i vintertilstand står den jo flot!
Og tak for handlen
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 5 Emner: 65 Svar: 203
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 4 Emner: 27 Svar: 59
det er kun den bagerste
men rigtig lækker polo!
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 91 Svar: 1.454
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 71
En høj er givet
Smid gerne en stemme og en kommentar på mine biler
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 4
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.875
Kan dog ikke finde en fornuftig forklaring på hvorfor VW STADIG kører med samme ekspantionsbeholder til kølervæsken som de har gjort i gud ved hvor mange år efterhånden .. Stemme smidt
feb 2010
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 64 Svar: 522
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 806
nov 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 159 Svar: 559
Der var jo mange problemer med den 7 trins dsg. Men jeg har snakket med et par stykker, og de siger At de har løst problemerne med dem. Så de burde kunne tåle det nu. Specielt hvis man ikke total boller den. Men der er self altid noget der kan gå i stykker.
Ud over det. Fedt bilvalg. Dog lidt surt den ikk har xenon. Meeen det koster.
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 145 Svar: 1.128
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 955
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 145 Svar: 1.128
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 955
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 145 Svar: 1.128
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 955
Men hvis jeg skulle have ro i sjælen vil jeg klart foretrække også at få opgraderet gearkassen, så specifikationerne (inkl sikkerhedsfaktorer for hvor meget den kan holde til) overstiger den ydelse motoren bliver tunet til.
For når vi taler om de beregninger der ligger til grund for maksimal belastningen for gearkassen, tager de udgangspunkt i sandsynligheden for gearkassehavari ved en given belastning med en vis usikkerhed (f.eks. at 90% af gearkasserne vil holde til den givne belastning). Dette betyder jo at man selv om man holder sig inden for gearkassens specifikation stadig har risiko for at gearkassen fejler.
En opgradering af diverse dele i gearkassen vil uden tvivl kunne øge gearkassens evne til at holde til en forøget belastning, men sådanne opgraderinger er næppe billige, og jeg er endnu ikke faldet over opgraderinger til den 7 trins DSG med tørkobling.
Derudover er der jo hele spørgsmålet om garanti på bilens drivlinie ved tuning, jeg har haft et komplet motorhaveri (hvilket ikke var billigt) på den Ford Fiesta ST jeg havde (pga. "lettere" tuning) til trods for at Duratec motoren af utallige Fiesta ST ejere er blevet tunet uden nogle problemer, både i større og mindre grad.
Derfor tror jeg ikke at jeg vil overveje effektforøgelse lige med det samme, i hvert fald ikke før garantien er udløbet
nov 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 159 Svar: 559
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 841
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 955
Mht. farve, så kan jeg både lide peppergrey og rød, men GTI fåes ikke i peppergrey, så det var slet ikke en mulighed
Mht udstyr, tjae, TDI'eren var på gule plader, så er udstyr jo billigt ;), xenon koster en 18-19k fra fabrik, og jeg syntes ikke det er værd at give så meget ekstra, når H7 halogenlygterne giver lige så godt et lys,
mht RCD310 vs RCD510, så koster opgradering her en 6-7k, og da jeg så godt som aldrig bruger andet end radio funktionen syntes jeg heller ikke dette var det værd.
opgradering til læder/alcantara koster også en 18-19k, og her vil jeg give dig ret i at læder/alcantara er mere lækkert end stof, men da betrækket er eneste man får for de mange penge i forhold til std. GTI interiør, syntes jeg ikke det var pengene værd, da jeg også syntes at "jacky" retrostoffet er fedt, på TDI'eren gik jeg ud over opgraderingen fra stof til læder/alcantara også fra fladbundede sæder til sportsæder, noget som GTI'eren jo har som std.
Tror min konklusion er at når man køber bil på hvide plader kan man nemt købe sig fattig i udstyr, og er glad for at jeg fik "afprøvet" en masse udstyr i min TDI'er, for ville ikke tilføje det ekstra udstyr på GTI'eren hvis jeg skulle bestille den om igen
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 841
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 955
Martin P: Tror ikke jeg vil have den chippet, da gearkassen ikke er lavet til mere end 250Nm, hvilket er hvad den har std.
En ABT chip som øger effekten til 210hk øger også momentet til 290Nm, og egentlig syntes jeg også at den er kvik nok som den er
Men du har nu ret i at den skal sænkes Men det må vente til næste sommer...
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 138 Svar: 728
nov 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 159 Svar: 559
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.956
Rigtig fed polo.