BMW 318i e36 1991
1.199 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Kommentarer
BMW 318i e36
Årgang:
1991
Motor:
Motorkode M40B18 - 184E1
Cylinder, antal R4
Ventiler, antal 8, OHC
Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1795 cm³ (84,0/ 81,0)
Kompressionsforhold (oktantal) 8,8: 1 (91 blyfri)
Motortype placering Krumtaphus i indsugningsside
Stelnummer placering Under højre viskerarm
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) (Hydraulisk)
Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) (Hydraulisk)
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel / 45°
Kompressionstryk, bar Min. 10,0 - 11,0
Olietryk v/ omdrejninger, bar 1,3 - 2,0/ tomgang
Arbejdstid for udskiftning af kobling 2 timer og 45 minutter
Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik Hver inspektion II
Arbejdstid for udskiftning af tandrem 1 time og 40 minutter
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 82/ 4125
Kølervæske, liter 6,5
Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 1,0/ 88° C
Kølervæske temp. sensor 20°/ 80°C 2,20 - 2,70 kohm/ 0,30 - 0,36 kohm
Motorstyringssystem - Type Bosch Motronic 1.7
Tændrør NGK BCPR 6 ER
Elektrodeafstand, mm 0,70 + 0,10
Tændingsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 ved krumtapremskive)
Tændingstidspunkt FØR TOP Elektronisk (DME)
Tændingsforstilling Elektronisk (DME)
Tændingsmærkets placering Føler
Tændspole: Primær/ Sekundær modstand 0,82 ohm/ 8,25 kohm
Systemtryk med/ uden vakuum, bar Fødetryk 4,0 (Mængde 1030 ccm/ 30 sek.)
Dysemodstand, ohm 15,0 - 17,5 (Dysetryk 3,00 - 0,05 bar)
Min. manifoldvakuum i tomgang, mbar 590
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,20 - 2,70 kohm/ 0,30 - 0,36 kohm
tandrem skiftet for 100km siden
Cylinder, antal R4
Ventiler, antal 8, OHC
Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1795 cm³ (84,0/ 81,0)
Kompressionsforhold (oktantal) 8,8: 1 (91 blyfri)
Motortype placering Krumtaphus i indsugningsside
Stelnummer placering Under højre viskerarm
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) (Hydraulisk)
Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) (Hydraulisk)
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel / 45°
Kompressionstryk, bar Min. 10,0 - 11,0
Olietryk v/ omdrejninger, bar 1,3 - 2,0/ tomgang
Arbejdstid for udskiftning af kobling 2 timer og 45 minutter
Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik Hver inspektion II
Arbejdstid for udskiftning af tandrem 1 time og 40 minutter
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 82/ 4125
Kølervæske, liter 6,5
Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 1,0/ 88° C
Kølervæske temp. sensor 20°/ 80°C 2,20 - 2,70 kohm/ 0,30 - 0,36 kohm
Motorstyringssystem - Type Bosch Motronic 1.7
Tændrør NGK BCPR 6 ER
Elektrodeafstand, mm 0,70 + 0,10
Tændingsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 ved krumtapremskive)
Tændingstidspunkt FØR TOP Elektronisk (DME)
Tændingsforstilling Elektronisk (DME)
Tændingsmærkets placering Føler
Tændspole: Primær/ Sekundær modstand 0,82 ohm/ 8,25 kohm
Systemtryk med/ uden vakuum, bar Fødetryk 4,0 (Mængde 1030 ccm/ 30 sek.)
Dysemodstand, ohm 15,0 - 17,5 (Dysetryk 3,00 - 0,05 bar)
Min. manifoldvakuum i tomgang, mbar 590
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,20 - 2,70 kohm/ 0,30 - 0,36 kohm
tandrem skiftet for 100km siden
Hestekræfter
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 83 (113)/ 5500
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 162/ 4250
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 162/ 4250
Fælge
Std 15 tommer bmw fælge
Dæk
195/65-15 tommer
Undervogn
Belastning Belastet
Toe-in, ° 0° 15' ± 0° 04'
Camber° ÷ 0° 40' ± 30'
Caster° 3° 44' ± 30'
KPI/SAI° 15° 28' ± 30'
Baghjul: camber° ÷ 1° 30' ± 15'
Baghjul: toe-in° 0° 24' ± 06'
Dækstørrelse 185/ 65 R 15
Dæktryk, bar, min.-max., for/ bag 2,0/ 2,2
Nederste bærekugler, mm 1,4
Styrekugler, mm 1,4
Kugleled på sporestangen, mm 1,4
Indpresningsdybde 6J x 15" = 42 mm / 6,5J x 15" = 47 mm
Bremser
Forhjul, min tykkelse (nye) 10,0/ 20,0 mm (12,0/ 22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 229,5/ 8,0 mm (229,0/ 10,0 mm)
Toe-in, ° 0° 15' ± 0° 04'
Camber° ÷ 0° 40' ± 30'
Caster° 3° 44' ± 30'
KPI/SAI° 15° 28' ± 30'
Baghjul: camber° ÷ 1° 30' ± 15'
Baghjul: toe-in° 0° 24' ± 06'
Dækstørrelse 185/ 65 R 15
Dæktryk, bar, min.-max., for/ bag 2,0/ 2,2
Nederste bærekugler, mm 1,4
Styrekugler, mm 1,4
Kugleled på sporestangen, mm 1,4
Indpresningsdybde 6J x 15" = 42 mm / 6,5J x 15" = 47 mm
Bremser
Forhjul, min tykkelse (nye) 10,0/ 20,0 mm (12,0/ 22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 229,5/ 8,0 mm (229,0/ 10,0 mm)
Bilstereo
Kenwood ur470 radio usb og aux in og pioneer højtalere bag
Styling
smoke blink lygte glas
også er BMW jo styling nok i sig selv
også er BMW jo styling nok i sig selv
Interiør
std bmw sæder i grå og sort instrumentering
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Knastakslen er dårlig på den så den tikker i ventilerne som en gammel fiske gutter der er mange fejl og mangler i kabinen samt resten af bilen men jeg vil gøre alt for den nok skal få sit shine tilbage igen som den havde som ny
BMW 318i e36
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 92
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 137