Toyota Supra MK IV !!!!!!! 1996
54.317 visninger
|
Oprettet:
Toyota Supra MK IV !!!!!!!
Årgang:
1996
Motor:
2JZ-GE N/A konverteret til SINGLE TURBO MED 450-500 HK +
Hestekræfter
Standard NA smider ca. 225 hk.
Nu med single turbo smider den ca. 450-500 +
Nu med single turbo smider den ca. 450-500 +
Fælge
VOLK RACING TE 37 MAGNESIUM FÆLGE. KOMPLET AIRBRUSHET UDVENDIG OG INDVENDIG
Centernav i ren kulfiber og børstet alu fra VOLK RACING
Centernav i ren kulfiber og børstet alu fra VOLK RACING
Dæk
8,5" 255 / 18 / 35 foran Yokohama Advance sport
10,5" 315 / 19 / 25 Bagpå Yokohama Advance sport
Undervogn
HKS Hipermax II fuld justerbar undervogn 10-80 mm
Bilstereo
Hele kabinen i denne bil er opbygget som eet stort lydstudio omkring førersæderne, primært passagersædet. Der er placeret 65 dvd-skærme rundt omkring i bilen, og lyden er ikke mindre end fænomenal.
Komplet Vibe Black Death Serie, Vibe 15" sub 7500 W,
3 sæt Vibe Space Kulfiber 6,5" komponentsæt 3-delt.
3 sæt Vibe Space kulfiber 5,25" komponentsæt 3-delt
4 stk black box 1 monster mono Vibe forstærkere til at trække subwooferen
2 stk. black box 4, stereo til alle højtalerne
1 stk. Red top optima start batteri placeret under anlægget i bagagerummet
2 stk. mega bilstereobatterier også placeret under anlægget i bagagerummet.
Komplet Vibe Black Death Serie, Vibe 15" sub 7500 W,
3 sæt Vibe Space Kulfiber 6,5" komponentsæt 3-delt.
3 sæt Vibe Space kulfiber 5,25" komponentsæt 3-delt
4 stk black box 1 monster mono Vibe forstærkere til at trække subwooferen
2 stk. black box 4, stereo til alle højtalerne
1 stk. Red top optima start batteri placeret under anlægget i bagagerummet
2 stk. mega bilstereobatterier også placeret under anlægget i bagagerummet.
Styling
ALT!!!
Komplet Tamon Design Kulfiber GT1 Widebody kit.
Kæmpe Tamon GT 1 kulfiberspoiler
Komplet Tamon Design Kulfiber GT1 Widebody kit.
Kæmpe Tamon GT 1 kulfiberspoiler
Interiør
ALT ombygget komplet efter Alien vs. Predator temaet udvendig og indvendig.
Ekstra tilbehør
ALT - se spec.liste under bemærkninger
Styrker ved bilen
ALT ER CUSTOMBYGGET. TIL PERFEKTION
Svagheder ved bilen
Bilen skal have nye væsker og tjekkes igennem. Har stået stille i 3.5 år nu, men står som en ny bil. Der skal tjekkes el. Ledninger mv og sikringer.
Alt virker. Bilen købes som den står nu.
Alt virker. Bilen købes som den står nu.
Bemærkninger
STYLINGS – OG MODIFIKATIONSOVERSIGT
OVER
“THE PREDATORIAN “
Dette ekstreme projekt fra www.demon-ice.dk ,Har fra start til slut helt præcist taget 3 år og 4 måneder og én dag at designe og bygge. sammenlagt ca 2,4 års effektiv byggetid.!!!
i alt over 6200 byggetimer, er der lagt i projektgennemførelsen fra start til slut.
Basisbilen er en toyota supra
mk iv , n/a 3,0 i 24v 2jz-ge automatic, nonturbo med 225hk. årgang 1996.
bilen har kun kørt km. 53.000 og står som ny overalt.!!! Alt på bilen har været adskilt og samlet igen, spartlet, svejset, ombygget, lakeret, airbrushet, renoveret og forbedret i motor og meget meget mere. Bilen er omkonverteret til en single turbo.
Bilen er opbygget som en såkaldt trailerqueen, jeg vælger at kalde det et kørende kunstværk – true car art. Specielt bygget kun til show i ind og udlandet, netop for at vise, hvad vore evner med glasfiber, bilstereo og multimedia er , samt mit teams evner og færdigheder med projektbiler i den extreme ende af skalaen. Nu har vi vist, hvad det kan ende ud med, når der satses stort - worldwide. Vi i lille danmark kan sgu også være med på højt internationalt plan
Som vi siger i www.demon-ice.dk
”fuck janteloven”
Vi gør det, bare fordi vi kan. Derfor!!!!!
-Only The Sky Is The Limit And The Mind Is The Sky-
Læs med på de næste sider og få en seriøs indsigt i hvor komplekst det er, at planlægge, designe og bygge et sådant projekt, megaspændende, men absolut ikke for nybegyndere, og så sandelig ikke bare lige at fuldføre.
Med venlig hilsen
Lars Demon
Udvendig styling
- Komplet gt 1 widebodykit fra www.tamondesign.com bestående af følgende dele
- widebodyGlasfiberbagskærme, som er komplet indspartlet i bilens karrosse. Både udvendig men også indvendig i skærmkasserne er det hele gjort 100 % færdigt.
- Glasfiberbagkofanger, som også er indspartlet i bilens karrosse. Nummerpladeindsats er udspartlet, og der er håndbygget en stor diffuser under bagkofangeren for bedre aerodynamik. Alt er bygget op i glasfiber fra bunden af, afsluttet med sidepipes i hver side.
Sidepipene er lavet af alu-basrefleksrør fra Vibe
Ydermere er den indvendige side af kofangeren malet med sort undervognsbeskyttelse overalt, for at forhindre optagelsen af evt. fugt.
Der er udbygget skrift i 3d version i ´glasfiber midt på bagkofangeren med teksten ”let the hunt begin”.
- Glasfibersideskørterne er ligeledes indspartlet i karrossen og malet på bagsiden med sort body-undervognsbeskyttelse
- Kulfiberforkofanger i 100% kulfiber, med håndlavet grovstruktur i midten, også malet på indersiden med sort body-undervognsbeskyttelse. Her er lavet 4 x 3 stk. røde dioder til showbrug og ligeledes 4 x 3 stk. orange dioder til blinklys. Dioderne er sætvis 3 og 3 placeret som sigtekornene på predators skulder-plasma-kanon. Igen en suveræn detalje, der ikke er set før.!!! Der er monteret helt sorte sideblinklys på kofangeren også.
Ligeledes er der monteret 2 stk. bakkameraer, til showbrug samt overhalingsbrug, da bilen er meget meget bred.
Neders ved siden af intercooleren i hverside, er placeret 2 stk. basrefleksrør, der fungerer som et lille ekstra luftindtag. Bag det ene i førersiden gemmer der sig gevindstykket til en speciallavet trækkrog, der benyttes til når bilen skal af og på autotraileren eller lign.
- 2 stk. vindsplittere i ren kulfiber monteret på forkofangeren.
- Komplet megastor underlæbe i kulfiber, også med grovstruktur, samt komplet airbrushet og fuldlakeret. Også fuldmalet på indvendig side med sort undervognsbeskyttelse.
- brede forskærme i ren kulfiber, også malet på indersiden med sort undervognsbeskyttelse.
- Luftkanaler bag fordækkkene i ren kulfiber, lige under forskærmen, også disse er malet på indersiden med sort undervognsbeskyttelse.
- Ren kulfiberskaller lagt over sideskørterne, for at fuldende det rå design fra www.tamondesign.com.
- Megastor justerbar kulfiberspoiler, JZA80 SUPRA GT-1 R/WING Type-1 CARBON, fra tamon design. Det er airbrushet ”the predatorian” ovenpå og nedenunder spoileren, således man altid kan se bilens navn forfra og bagfra, når klappen er åben,
- Hybrid motorhjelm, dvs. kulfiber med kevlarforstærkning, komplet udspartlet, således der ingen synlige samlinger er hverken udvendig eller indvendig. Speciallavet hjelmlåse samt scoops. Ydermere er der lavet 3d skrift i toppen af hjelmen med skriften ”predator” modsvarende skriften på bagkofangeren, for at fremhæve bilens eksakte og meget ekstreme tema.
Nederst på motorhjelmen er indspartlet en predator warrior alien hunter hjelm, dreadlocks og andre fede detaljer, Alt håndlavet og spartlet op og belagt med det fedeste grovstruktur . hjelmen holdes oppe af nogle fede specialindkøbte kulfiberstøddæmpere, der efterfølgende er blevet matlakeret.
- Hjemmebygget tagscoop indspartlet i taget og hele taget ligeledes belagt med grovstruktur.
- Sidebagruder udspartlet og belagt med grovstruktur og flot airbrush.
- Bagruden i bagklappen er erstattet med en tilsvarende hjemmebygget i glasfiber, komplet ud- og indspartlet udvendigt og indvendigt, belagt med grovstruktur og flot flot airbrushet med det sygeste predatormotiv. Alt elektronik, sprinklersystem mv. fjernet, tilsvejst og udspartlet. Spoilerbenene er flot indspartlet i bagklappen og tilpasset siderne. Mellem spoilerbenene er indspartlet en lille kulfiberspoiler, der slutteligt er belagt med grovstrukturen ligeledes. Bagklappen er som følge af udspartlingen mv. blevet rimelig tung, og derfor har vi specialkonstrueret nogle store støddæmpere fra svejseindustrien, der kan holde den uden problemer. Ydermere har vi afkortet længden, således det ser mere råt ud, når bagklappen står åben.
- Dærsidernes håndtag er tilsvejst og udspartlet. Der er udbygget i 3D version, predators kastestjerne, en minebombe samt halvdelen af predators teleskop-spyd, alt flotflot indspartlet. Der er lavet sliberidser samt bevidst flimmer og slør i spartelarbejdet omkring disse 3d effekter på dørene, for at få det til at se ud som om, tingende er i bevægelse.
- Forlygterne er specialbyggede med 2 stk. 3,5” dvdskærme indbyggede samt 2 sæt xenonlys. Alt indbygget og indspartlet på de originale supra forlygter, netop for at bevare kanttilpasningen samt det fede i at kunne bygge på det originale, samtidig med man benytter sit eget design.
- Baglygterne er et helt kapitel for sig selv. I hver baglygte er indbygget eet stk. 3,5” dvdskærm, eet stk. digital voltmeter samt 2 x 3 stk´s 10 mm røde dioder som køre- og bremselys. Dioderne er placeret i en trekant, nøjagtig som sigtekornets laserlys på predators skulder-plasma-kanon. Genialt – intet mindre. Det ser for vildt ud!!!
- 2 stk. bakkameraer bygget ind i midterstykket lige ved siden af hver baglygte, til funktionel brug ved bakning, da bagruderne jo er helt udspartlede.!!
- Costummade tankdæksel med én 3,5” bakkameraskærm indbygget. Alt bygget op i glasfiber og spartel.
- Der er ikke grovstruktur på den nederste halvdel af bilen, med undtagelse af lidt på bagkofangeren samt noget på forkofangeren og underlæben.
-
- Magnesium letvægtsfælge fra Volksracing.
Te 37 MAG.
Størrelse på fælgene er:
8,5 x 18” forAN
10,5 x 19” bagpå
- Fælgene er special lakeret og airbrushet med motiver både foran på egerne og også med alienkranier, dødningehoveder o.lign. på bagsiden. Endnu en fed detalje, der ikke er set før.!!! Midterste centerkapsel i kulfiber selvfølgelig.
Fordæk 245/35/18 yokohama advance sport
Bagdæk 315/25/19 yokohama advance sport
- Hver enkelt del er bevidst placeret og nøje udvalgt aht. Helheden i bilen og tilpasning til temaets placering af diverse airbrushmotiver.
det har taget mange mange timer bag skærmen, bare for at placere og udvælge de enkelte motiver på bilen. Hårdt arbejde!!!!!!!!!!!!!!!!!
Der er brugt ca. 20 ltr. lak til bilen svarende til 4-5 hellakeringer af en normal stor bil. 22 malerkabine propfulde af stumper og costumdele, farvet, lakeret,mellemslebet alle dele og herefter airbrush lakeret og mellemslebet ig, blank klarlakeret efter mellemslibning igen og slutteligt en flot gang matlak fra verdensfirmaet www.glasurit.com
Indvendig styling
- HKS turbotimer bygget ind i den costumbyggede solskærm i førerside.
- Ligeledes er der i hver solskærm indbygget 2 stk. 3,5” dvdskærme til bakkameraer mv.
- Alt originalt elektronik i instrumentbordet er flyttet, forlænget og tilpasset den store loftsmidterkonsol, der er costummade til bilen. Konsollen styrer de originale elruder, A/C, varmeapparat mv. rundt om knapperne er der placeret en rustfri ramme med laserudskårede huller til belysningen, og denne er airbrushet også, ydermere er der indbygget en apexi turbotimer, et nos manometer til psitrykket i nosflasken, 1 stk. 3,5” dvdskærm, der vender bagud mod bagagerummet, en 3,5”, der vender ud mod forruden samt eet stk. 7” skærm, der vender ned mod subwooferen.
Op mod forruden sidder der i begge sider et stk. midrange speaker af mærket vibe space (mellemtone-højtaler).
Nederst er indbygget 6 stk. 60 mm NRG ure, olietryk, olietemperatur, Vandtemperatur, udstødningstemperatur, air/fuel ratio samt
Vaacummeter
???????????????
- Der er også bygget en nedre del af loftskonsollet, der holder den store 10 LB´s NOSflaske, der bruges til purge i bilens 4 skærmkasser. Denne er bygget i metalrør, spartlet over og afsluttet med grovstruktur ligesom resten af kabinen,
- Kardantunellen er ombygget med et stk. 6.5” højtaler, et stk. ø52 mm digital voltmeter, et stk. indbygget 3,0” dvdskærm lige bag gearstangen. Gearknoppen er beklædt med grovlædersnore, og håndbremsen er dækket af predators armcomputer, håndbygget i glasfiber af Mr. Demon. Den er meget detaljeret udført og gennemtænkt.
- Instrumentbordet er komplet ombygget overalt.
I passager siden er indbygget et voltmeter samt en ekstra omdrejningstæller fra nrg.
Centerluftkanalerne er fjernet og erstattet af en 6,5” vibe space højtaler. Der er i siden af denne centerhøjtalers forhøjning indbygget en startknap til motoren, samt et air/fuel ratio ø52 ekstrainstrument til Udlæsning af bilens lambdatal. mod forruden er placeret endnu en 7” dvdskærm. Ydermere er der i passagersiden placeret 2 stk. 10,4” dvdskærme, en 7” skærm, en 3,5” skærm, en 3,0” skærm samt 2 stk 2,5” skærme.
I Sidestykket i førersiden ved rattet er der indbygget et 60 mm boost ur fra NRG.
- KøreRattet er fra italienske isotta med snap off funktion.
- Showrattet er costum bygget og består af en slags flyrat, med en predatormaske som center, med 3xrøde lysdioder i øverste hjørne. Snap off
- funktion.
- Handskerummets ydre består af 2 stk. vibe space tweeter (diskanter) samt 2 stk. 5 ¼ ” højtalere samt 2 stk. konturer formet lækkert op i glasfiber.
- Midterstykket foran gearstangen er udspartlet for de originale varmeknapper, og andre elektronikdele. Her er i stedet for indbygget et stk. 7” dvdskærm, og diverse sorte trykknapper med rødt lys, til styring af alle dvdskærmene, tænding af rødt lys under bilen og i fronten, ure i loft og instrumentbordet, benzinpumpen, tænding af de to store 12” elblæsere ude foran motoren, aktivering af NOSflaskens purge, purgeknap samt en ekstra kontakt som back-up.
- BEGGE DØRSIDER ER ET STILSTUDIE VÆRD. REN KUNSTVÆRK, BETRUKKET MED DET FLOTTESTE LÆDER.
DER ER i hver side INDBYGGET 1 X VIBE SPACE DELFILTER, 1 X 6,5” VIBE SPACE HØJTALER, 1 X TWEETER, 1 X MIDRANGE SAMT ET RUNDT VOLTMETER MED RØD DIGITAL SKRIFT.
Desuden er der indbygget 1 x 10,4” dvdskærm, 2 x 3,5” dvdskærm. 1 x 7” skærm samt 1 x 2,5” skærm også. Totalt vildt.
- Subwooferkassen er bygget op som en pyramide, med udskårne sten og trin, præcis som den mange tusinde år gamle pyramide, man finder under isen i avp-filmen. Selve subwooferen er en 18” vibe black death, 4-dobbelt svingspole på hele 26 kg.!!!!!!!! 7500 w. Den trækker strøm fra ikke mindre end 4 monoblokke fra vibe, mono 1.
- Sidebagrudepanelerne er udspartlede, og der er blevet indbygget et stk. 10,4” dvd skærm i hver side.
- De nederste sidepaneler er udbygget og opspartlet, så de passer til pyramidens sider.
Der er indbygget et stk. 6,5” vibe space højtaler i hver side, samt 2 stk. vibe space tweetere i hver side og 2 stk. midrange vibe space også i hver side. Vildt mange komponenter på meget lidt plads.
- 2 STK 3” OBX H-SELER, INDBYGGET I SPECIALRAMMER, SOM TILSVARENDE ER INDBYGGET PÅ MIDTERKONSOLLEN. DE ER FÆSTNET UDE I SIDERNE OVER DE ORIGINALE SELEHOLDERE, OG HER ER INDBYGGET EN MINI PREDATORMASKE OGSÅ I HVER SIDE.
- SÆDERME ER AF MÆRKET COBRA SIDEWINDER.
- Sæderyglænene er opbygget i glasfiber med hver 5 stk 3,5” dvdskærm indbygget.
- Den midterste sektion af det tre-delte stereoanlæg bag sæderne, består af 4 stk. 3,5” DVDSKÆRME, 2 STK. VIBE SPACE TWEETERE, 2 STK. 5,25” OG 2 STK. 6,5” VIBE SPACE HØJTALERE. SAMT 2 STK. 4- KANALS SPACE BOX STEREO 4
- DEN BAGERSTE OG SIDSTE DEL AF DET STORE STEREOANLÆG, BESTÅR AF 4 STK. 3,5” DVDSKÆRME, 4 STK. BASSLEVEL-KONTROLLERE, 2 STK. 2,5” SKÆRME, 4 STK FIRKANTEDE VOLTMETRE MED RØDT LYS, 2 STK RUNDE VOLTMETRE MED RØDT LYS, ET STK PREDATOR PLASMA LASER SHOULDER CANON, LIMITED EDITION, 2 STK 5,25” OG 2 STK 6,5” VIBE SPACE HØJTALERE SAMT 2 STK. VIBE SPACE TWEETERE. SAMT 4 STK. MONO BLOCK, SPACE BOX BASS 1,
-
- FØLGENDE DELE I KABINEN ER BEKLÆDT MED DET VILDT LÆKRE OG MEGET SPECIELLE LÆDER ESSEX 4, MED STRUKTUR SOM PREDATORS HUD:
KOMPLET HIMMEL
2 X SPORTSSÆDER COBRA
2 X SPECIALBYGGEDE DØRSIDER
KOMPLET GULVTÆPPE
- ALLE STUMPER UD OVER DETTE I KABINEN ER SLEBET NED, OPSPARTLET ELLER OMBYGGET I GLASFIBER OG SPARTEL, PÅFØRT GROVSTRUKTUR, DER ER HJEMMELAVET. ALLE DELE UDEN UNDTAGELSE, OGSÅ ALLE UDVENDIGE SKRUER, MØTRIKKER, BOLTE MV. HAR FÅET SAMME TUR. DER ER OVERHOVEDET INTET OVERLADT TIL TILFÆLDIGHEDERNE.
- INDERSIDEN AF DEN STORE UDSPARTLEDE BAGKLAP, BESTÅR AF PREDATORS VÅBENARSENAL, SOM ER SAMMENSAT AF 2 STK. KASTESTJERNE, ET STK LASERMINE, EN KÆMPE TVEÆGGET STØVLEKNIV, EN SPECIAL ØKSE MED INDBYGGET ALIEN KNIV SAMT ET FOLDBART KASTESPYD.
-
- Special hjemmebyggede støddæmpere til at holde den tunge bagklap. Stammer fra metalindustrien, hvor dæmperne bruges i store punktudsugningsanlæg til svejsere. Feeedddd detalje
Motor- og undervogn!
hele motorombygningen og konverteringen fra N/A non turbo til single turbo har været et kæmpe projekt at komme igennem.
Kæmpe tak for hjælpen og perfekt udført arbejde til min gode ven og kollega i branchen Anders fra A.J. Performance. Også en stor tak til hans far Henning og deres hjælpende crew. Flot arbejde drenge.!!
Hele motorrummet er udspartlet og cleanet, på en måde, det ikke er set før. Alle dele uden undtagelse af spændebåndene, er lakeret, airbrushet og costummade i stor stil. Alle steder titter der specialting frem, der har taget oceaner af tid at producere.
Alt i motorrummet er airbrushet, så det ligner læderet i bilen, altså predators hud.!!!
- Hks hipermaxx 2 gevindundervogn
- 3,5” costummade rustfri udstødning med sidepipe i hver side.
- Alt er efterbehandlet med body undervognsbeskyttelse. Inderskærme, bund, skærmkasser, sideskørter, for- og bagkofanger osv.osv. over 7,5 kg undervognsbeskyttelse er brugt i det hele.
- 4 stk 3,5” dvdskærme, ca 70-75 fod røde siliconeslanger i alle mulige størrelser. Begge tårne i motorrummet er komplet udsvejst, opspartlede og specialformede efter det kantede udseende, bilens tema og bodykit har sammen.
- Stor aluintercooler airbrushet
- Alukøler airbrushet
- 2 x 12” el-blæsere
- Costumindsugning airbrushet
- Motor og gearkasse lakeret og airbrushet overalt
- Costum cover til dysebroen svejst op i aluminium
- Turbo, mærket ???
- Benzinpumpe eftermonteret af mærket???
- Tændrør, mærket ???
- 2 x speciallavede firkantede dækkasser, til at skjule bremseforstærkeren samt absblokken i hhv. højre og venstre side af motorrummet.
- Centercover over tændrør costumlavet af a.j. performance
- Predatorhånd indspartlet i førersiden foran turboen, som holder et rundt voltmeter.
- Costummade rørføring i motorrummet og under til brug for indsugning samt intercooleren. Også alt her er lakeret og airbrushet.
- Stor rødeloxyderet blow off ventil, monteret på speciallavet rør.
- Eftermonteret catchtank, ligeledes airbrushet.
- Costummade aluminiums-expansionsbeholder, der er placeret lige ved siden af køleren i passagersiden.
- Og meget meget meget meget mere. Studer selv motoren og motorrummet. Det er sindsygt.
BILEN ER NU SAT TIL SALG TIL DEN RETTE... OG KOM MED ET BUD. BILEN TRÆNGER TIL AT BLIVE BRUGT OG VIST FREM AF EN NY EJER NU.
BILEN ER UDEN DANSK AFGIFT.......
DET ER LANGT UNDER EN TREDIEDEL AF HVAD DET VIL KOSTE AT OPBYGGE EN LIGNENDE BIL, SÅFREMT DENNE SKULLE KOPIERES. DER ER BRUGT 6200 TIMER PÅ KUNSTVÆRKET ALENE, SÅ ER DU SERIØST INTERESSERET, KAN BILEN BESIGTIGES HOS UNDERTEGNEDE, MEN TRO MIG INGEN TESTPILOTER ELLER KLAPHATTE KOMMER I NÆRHEDEN AF DENNE BIL.
Kom med seriøs bud. ALT ER MULIGT. SUPRA EN SKAL VIDERE TIL NY EJER HURTIGST MULIGT...
OVER
“THE PREDATORIAN “
Dette ekstreme projekt fra www.demon-ice.dk ,Har fra start til slut helt præcist taget 3 år og 4 måneder og én dag at designe og bygge. sammenlagt ca 2,4 års effektiv byggetid.!!!
i alt over 6200 byggetimer, er der lagt i projektgennemførelsen fra start til slut.
Basisbilen er en toyota supra
mk iv , n/a 3,0 i 24v 2jz-ge automatic, nonturbo med 225hk. årgang 1996.
bilen har kun kørt km. 53.000 og står som ny overalt.!!! Alt på bilen har været adskilt og samlet igen, spartlet, svejset, ombygget, lakeret, airbrushet, renoveret og forbedret i motor og meget meget mere. Bilen er omkonverteret til en single turbo.
Bilen er opbygget som en såkaldt trailerqueen, jeg vælger at kalde det et kørende kunstværk – true car art. Specielt bygget kun til show i ind og udlandet, netop for at vise, hvad vore evner med glasfiber, bilstereo og multimedia er , samt mit teams evner og færdigheder med projektbiler i den extreme ende af skalaen. Nu har vi vist, hvad det kan ende ud med, når der satses stort - worldwide. Vi i lille danmark kan sgu også være med på højt internationalt plan
Som vi siger i www.demon-ice.dk
”fuck janteloven”
Vi gør det, bare fordi vi kan. Derfor!!!!!
-Only The Sky Is The Limit And The Mind Is The Sky-
Læs med på de næste sider og få en seriøs indsigt i hvor komplekst det er, at planlægge, designe og bygge et sådant projekt, megaspændende, men absolut ikke for nybegyndere, og så sandelig ikke bare lige at fuldføre.
Med venlig hilsen
Lars Demon
Udvendig styling
- Komplet gt 1 widebodykit fra www.tamondesign.com bestående af følgende dele
- widebodyGlasfiberbagskærme, som er komplet indspartlet i bilens karrosse. Både udvendig men også indvendig i skærmkasserne er det hele gjort 100 % færdigt.
- Glasfiberbagkofanger, som også er indspartlet i bilens karrosse. Nummerpladeindsats er udspartlet, og der er håndbygget en stor diffuser under bagkofangeren for bedre aerodynamik. Alt er bygget op i glasfiber fra bunden af, afsluttet med sidepipes i hver side.
Sidepipene er lavet af alu-basrefleksrør fra Vibe
Ydermere er den indvendige side af kofangeren malet med sort undervognsbeskyttelse overalt, for at forhindre optagelsen af evt. fugt.
Der er udbygget skrift i 3d version i ´glasfiber midt på bagkofangeren med teksten ”let the hunt begin”.
- Glasfibersideskørterne er ligeledes indspartlet i karrossen og malet på bagsiden med sort body-undervognsbeskyttelse
- Kulfiberforkofanger i 100% kulfiber, med håndlavet grovstruktur i midten, også malet på indersiden med sort body-undervognsbeskyttelse. Her er lavet 4 x 3 stk. røde dioder til showbrug og ligeledes 4 x 3 stk. orange dioder til blinklys. Dioderne er sætvis 3 og 3 placeret som sigtekornene på predators skulder-plasma-kanon. Igen en suveræn detalje, der ikke er set før.!!! Der er monteret helt sorte sideblinklys på kofangeren også.
Ligeledes er der monteret 2 stk. bakkameraer, til showbrug samt overhalingsbrug, da bilen er meget meget bred.
Neders ved siden af intercooleren i hverside, er placeret 2 stk. basrefleksrør, der fungerer som et lille ekstra luftindtag. Bag det ene i førersiden gemmer der sig gevindstykket til en speciallavet trækkrog, der benyttes til når bilen skal af og på autotraileren eller lign.
- 2 stk. vindsplittere i ren kulfiber monteret på forkofangeren.
- Komplet megastor underlæbe i kulfiber, også med grovstruktur, samt komplet airbrushet og fuldlakeret. Også fuldmalet på indvendig side med sort undervognsbeskyttelse.
- brede forskærme i ren kulfiber, også malet på indersiden med sort undervognsbeskyttelse.
- Luftkanaler bag fordækkkene i ren kulfiber, lige under forskærmen, også disse er malet på indersiden med sort undervognsbeskyttelse.
- Ren kulfiberskaller lagt over sideskørterne, for at fuldende det rå design fra www.tamondesign.com.
- Megastor justerbar kulfiberspoiler, JZA80 SUPRA GT-1 R/WING Type-1 CARBON, fra tamon design. Det er airbrushet ”the predatorian” ovenpå og nedenunder spoileren, således man altid kan se bilens navn forfra og bagfra, når klappen er åben,
- Hybrid motorhjelm, dvs. kulfiber med kevlarforstærkning, komplet udspartlet, således der ingen synlige samlinger er hverken udvendig eller indvendig. Speciallavet hjelmlåse samt scoops. Ydermere er der lavet 3d skrift i toppen af hjelmen med skriften ”predator” modsvarende skriften på bagkofangeren, for at fremhæve bilens eksakte og meget ekstreme tema.
Nederst på motorhjelmen er indspartlet en predator warrior alien hunter hjelm, dreadlocks og andre fede detaljer, Alt håndlavet og spartlet op og belagt med det fedeste grovstruktur . hjelmen holdes oppe af nogle fede specialindkøbte kulfiberstøddæmpere, der efterfølgende er blevet matlakeret.
- Hjemmebygget tagscoop indspartlet i taget og hele taget ligeledes belagt med grovstruktur.
- Sidebagruder udspartlet og belagt med grovstruktur og flot airbrush.
- Bagruden i bagklappen er erstattet med en tilsvarende hjemmebygget i glasfiber, komplet ud- og indspartlet udvendigt og indvendigt, belagt med grovstruktur og flot flot airbrushet med det sygeste predatormotiv. Alt elektronik, sprinklersystem mv. fjernet, tilsvejst og udspartlet. Spoilerbenene er flot indspartlet i bagklappen og tilpasset siderne. Mellem spoilerbenene er indspartlet en lille kulfiberspoiler, der slutteligt er belagt med grovstrukturen ligeledes. Bagklappen er som følge af udspartlingen mv. blevet rimelig tung, og derfor har vi specialkonstrueret nogle store støddæmpere fra svejseindustrien, der kan holde den uden problemer. Ydermere har vi afkortet længden, således det ser mere råt ud, når bagklappen står åben.
- Dærsidernes håndtag er tilsvejst og udspartlet. Der er udbygget i 3D version, predators kastestjerne, en minebombe samt halvdelen af predators teleskop-spyd, alt flotflot indspartlet. Der er lavet sliberidser samt bevidst flimmer og slør i spartelarbejdet omkring disse 3d effekter på dørene, for at få det til at se ud som om, tingende er i bevægelse.
- Forlygterne er specialbyggede med 2 stk. 3,5” dvdskærme indbyggede samt 2 sæt xenonlys. Alt indbygget og indspartlet på de originale supra forlygter, netop for at bevare kanttilpasningen samt det fede i at kunne bygge på det originale, samtidig med man benytter sit eget design.
- Baglygterne er et helt kapitel for sig selv. I hver baglygte er indbygget eet stk. 3,5” dvdskærm, eet stk. digital voltmeter samt 2 x 3 stk´s 10 mm røde dioder som køre- og bremselys. Dioderne er placeret i en trekant, nøjagtig som sigtekornets laserlys på predators skulder-plasma-kanon. Genialt – intet mindre. Det ser for vildt ud!!!
- 2 stk. bakkameraer bygget ind i midterstykket lige ved siden af hver baglygte, til funktionel brug ved bakning, da bagruderne jo er helt udspartlede.!!
- Costummade tankdæksel med én 3,5” bakkameraskærm indbygget. Alt bygget op i glasfiber og spartel.
- Der er ikke grovstruktur på den nederste halvdel af bilen, med undtagelse af lidt på bagkofangeren samt noget på forkofangeren og underlæben.
-
- Magnesium letvægtsfælge fra Volksracing.
Te 37 MAG.
Størrelse på fælgene er:
8,5 x 18” forAN
10,5 x 19” bagpå
- Fælgene er special lakeret og airbrushet med motiver både foran på egerne og også med alienkranier, dødningehoveder o.lign. på bagsiden. Endnu en fed detalje, der ikke er set før.!!! Midterste centerkapsel i kulfiber selvfølgelig.
Fordæk 245/35/18 yokohama advance sport
Bagdæk 315/25/19 yokohama advance sport
- Hver enkelt del er bevidst placeret og nøje udvalgt aht. Helheden i bilen og tilpasning til temaets placering af diverse airbrushmotiver.
det har taget mange mange timer bag skærmen, bare for at placere og udvælge de enkelte motiver på bilen. Hårdt arbejde!!!!!!!!!!!!!!!!!
Der er brugt ca. 20 ltr. lak til bilen svarende til 4-5 hellakeringer af en normal stor bil. 22 malerkabine propfulde af stumper og costumdele, farvet, lakeret,mellemslebet alle dele og herefter airbrush lakeret og mellemslebet ig, blank klarlakeret efter mellemslibning igen og slutteligt en flot gang matlak fra verdensfirmaet www.glasurit.com
Indvendig styling
- HKS turbotimer bygget ind i den costumbyggede solskærm i førerside.
- Ligeledes er der i hver solskærm indbygget 2 stk. 3,5” dvdskærme til bakkameraer mv.
- Alt originalt elektronik i instrumentbordet er flyttet, forlænget og tilpasset den store loftsmidterkonsol, der er costummade til bilen. Konsollen styrer de originale elruder, A/C, varmeapparat mv. rundt om knapperne er der placeret en rustfri ramme med laserudskårede huller til belysningen, og denne er airbrushet også, ydermere er der indbygget en apexi turbotimer, et nos manometer til psitrykket i nosflasken, 1 stk. 3,5” dvdskærm, der vender bagud mod bagagerummet, en 3,5”, der vender ud mod forruden samt eet stk. 7” skærm, der vender ned mod subwooferen.
Op mod forruden sidder der i begge sider et stk. midrange speaker af mærket vibe space (mellemtone-højtaler).
Nederst er indbygget 6 stk. 60 mm NRG ure, olietryk, olietemperatur, Vandtemperatur, udstødningstemperatur, air/fuel ratio samt
Vaacummeter
???????????????
- Der er også bygget en nedre del af loftskonsollet, der holder den store 10 LB´s NOSflaske, der bruges til purge i bilens 4 skærmkasser. Denne er bygget i metalrør, spartlet over og afsluttet med grovstruktur ligesom resten af kabinen,
- Kardantunellen er ombygget med et stk. 6.5” højtaler, et stk. ø52 mm digital voltmeter, et stk. indbygget 3,0” dvdskærm lige bag gearstangen. Gearknoppen er beklædt med grovlædersnore, og håndbremsen er dækket af predators armcomputer, håndbygget i glasfiber af Mr. Demon. Den er meget detaljeret udført og gennemtænkt.
- Instrumentbordet er komplet ombygget overalt.
I passager siden er indbygget et voltmeter samt en ekstra omdrejningstæller fra nrg.
Centerluftkanalerne er fjernet og erstattet af en 6,5” vibe space højtaler. Der er i siden af denne centerhøjtalers forhøjning indbygget en startknap til motoren, samt et air/fuel ratio ø52 ekstrainstrument til Udlæsning af bilens lambdatal. mod forruden er placeret endnu en 7” dvdskærm. Ydermere er der i passagersiden placeret 2 stk. 10,4” dvdskærme, en 7” skærm, en 3,5” skærm, en 3,0” skærm samt 2 stk 2,5” skærme.
I Sidestykket i førersiden ved rattet er der indbygget et 60 mm boost ur fra NRG.
- KøreRattet er fra italienske isotta med snap off funktion.
- Showrattet er costum bygget og består af en slags flyrat, med en predatormaske som center, med 3xrøde lysdioder i øverste hjørne. Snap off
- funktion.
- Handskerummets ydre består af 2 stk. vibe space tweeter (diskanter) samt 2 stk. 5 ¼ ” højtalere samt 2 stk. konturer formet lækkert op i glasfiber.
- Midterstykket foran gearstangen er udspartlet for de originale varmeknapper, og andre elektronikdele. Her er i stedet for indbygget et stk. 7” dvdskærm, og diverse sorte trykknapper med rødt lys, til styring af alle dvdskærmene, tænding af rødt lys under bilen og i fronten, ure i loft og instrumentbordet, benzinpumpen, tænding af de to store 12” elblæsere ude foran motoren, aktivering af NOSflaskens purge, purgeknap samt en ekstra kontakt som back-up.
- BEGGE DØRSIDER ER ET STILSTUDIE VÆRD. REN KUNSTVÆRK, BETRUKKET MED DET FLOTTESTE LÆDER.
DER ER i hver side INDBYGGET 1 X VIBE SPACE DELFILTER, 1 X 6,5” VIBE SPACE HØJTALER, 1 X TWEETER, 1 X MIDRANGE SAMT ET RUNDT VOLTMETER MED RØD DIGITAL SKRIFT.
Desuden er der indbygget 1 x 10,4” dvdskærm, 2 x 3,5” dvdskærm. 1 x 7” skærm samt 1 x 2,5” skærm også. Totalt vildt.
- Subwooferkassen er bygget op som en pyramide, med udskårne sten og trin, præcis som den mange tusinde år gamle pyramide, man finder under isen i avp-filmen. Selve subwooferen er en 18” vibe black death, 4-dobbelt svingspole på hele 26 kg.!!!!!!!! 7500 w. Den trækker strøm fra ikke mindre end 4 monoblokke fra vibe, mono 1.
- Sidebagrudepanelerne er udspartlede, og der er blevet indbygget et stk. 10,4” dvd skærm i hver side.
- De nederste sidepaneler er udbygget og opspartlet, så de passer til pyramidens sider.
Der er indbygget et stk. 6,5” vibe space højtaler i hver side, samt 2 stk. vibe space tweetere i hver side og 2 stk. midrange vibe space også i hver side. Vildt mange komponenter på meget lidt plads.
- 2 STK 3” OBX H-SELER, INDBYGGET I SPECIALRAMMER, SOM TILSVARENDE ER INDBYGGET PÅ MIDTERKONSOLLEN. DE ER FÆSTNET UDE I SIDERNE OVER DE ORIGINALE SELEHOLDERE, OG HER ER INDBYGGET EN MINI PREDATORMASKE OGSÅ I HVER SIDE.
- SÆDERME ER AF MÆRKET COBRA SIDEWINDER.
- Sæderyglænene er opbygget i glasfiber med hver 5 stk 3,5” dvdskærm indbygget.
- Den midterste sektion af det tre-delte stereoanlæg bag sæderne, består af 4 stk. 3,5” DVDSKÆRME, 2 STK. VIBE SPACE TWEETERE, 2 STK. 5,25” OG 2 STK. 6,5” VIBE SPACE HØJTALERE. SAMT 2 STK. 4- KANALS SPACE BOX STEREO 4
- DEN BAGERSTE OG SIDSTE DEL AF DET STORE STEREOANLÆG, BESTÅR AF 4 STK. 3,5” DVDSKÆRME, 4 STK. BASSLEVEL-KONTROLLERE, 2 STK. 2,5” SKÆRME, 4 STK FIRKANTEDE VOLTMETRE MED RØDT LYS, 2 STK RUNDE VOLTMETRE MED RØDT LYS, ET STK PREDATOR PLASMA LASER SHOULDER CANON, LIMITED EDITION, 2 STK 5,25” OG 2 STK 6,5” VIBE SPACE HØJTALERE SAMT 2 STK. VIBE SPACE TWEETERE. SAMT 4 STK. MONO BLOCK, SPACE BOX BASS 1,
-
- FØLGENDE DELE I KABINEN ER BEKLÆDT MED DET VILDT LÆKRE OG MEGET SPECIELLE LÆDER ESSEX 4, MED STRUKTUR SOM PREDATORS HUD:
KOMPLET HIMMEL
2 X SPORTSSÆDER COBRA
2 X SPECIALBYGGEDE DØRSIDER
KOMPLET GULVTÆPPE
- ALLE STUMPER UD OVER DETTE I KABINEN ER SLEBET NED, OPSPARTLET ELLER OMBYGGET I GLASFIBER OG SPARTEL, PÅFØRT GROVSTRUKTUR, DER ER HJEMMELAVET. ALLE DELE UDEN UNDTAGELSE, OGSÅ ALLE UDVENDIGE SKRUER, MØTRIKKER, BOLTE MV. HAR FÅET SAMME TUR. DER ER OVERHOVEDET INTET OVERLADT TIL TILFÆLDIGHEDERNE.
- INDERSIDEN AF DEN STORE UDSPARTLEDE BAGKLAP, BESTÅR AF PREDATORS VÅBENARSENAL, SOM ER SAMMENSAT AF 2 STK. KASTESTJERNE, ET STK LASERMINE, EN KÆMPE TVEÆGGET STØVLEKNIV, EN SPECIAL ØKSE MED INDBYGGET ALIEN KNIV SAMT ET FOLDBART KASTESPYD.
-
- Special hjemmebyggede støddæmpere til at holde den tunge bagklap. Stammer fra metalindustrien, hvor dæmperne bruges i store punktudsugningsanlæg til svejsere. Feeedddd detalje
Motor- og undervogn!
hele motorombygningen og konverteringen fra N/A non turbo til single turbo har været et kæmpe projekt at komme igennem.
Kæmpe tak for hjælpen og perfekt udført arbejde til min gode ven og kollega i branchen Anders fra A.J. Performance. Også en stor tak til hans far Henning og deres hjælpende crew. Flot arbejde drenge.!!
Hele motorrummet er udspartlet og cleanet, på en måde, det ikke er set før. Alle dele uden undtagelse af spændebåndene, er lakeret, airbrushet og costummade i stor stil. Alle steder titter der specialting frem, der har taget oceaner af tid at producere.
Alt i motorrummet er airbrushet, så det ligner læderet i bilen, altså predators hud.!!!
- Hks hipermaxx 2 gevindundervogn
- 3,5” costummade rustfri udstødning med sidepipe i hver side.
- Alt er efterbehandlet med body undervognsbeskyttelse. Inderskærme, bund, skærmkasser, sideskørter, for- og bagkofanger osv.osv. over 7,5 kg undervognsbeskyttelse er brugt i det hele.
- 4 stk 3,5” dvdskærme, ca 70-75 fod røde siliconeslanger i alle mulige størrelser. Begge tårne i motorrummet er komplet udsvejst, opspartlede og specialformede efter det kantede udseende, bilens tema og bodykit har sammen.
- Stor aluintercooler airbrushet
- Alukøler airbrushet
- 2 x 12” el-blæsere
- Costumindsugning airbrushet
- Motor og gearkasse lakeret og airbrushet overalt
- Costum cover til dysebroen svejst op i aluminium
- Turbo, mærket ???
- Benzinpumpe eftermonteret af mærket???
- Tændrør, mærket ???
- 2 x speciallavede firkantede dækkasser, til at skjule bremseforstærkeren samt absblokken i hhv. højre og venstre side af motorrummet.
- Centercover over tændrør costumlavet af a.j. performance
- Predatorhånd indspartlet i førersiden foran turboen, som holder et rundt voltmeter.
- Costummade rørføring i motorrummet og under til brug for indsugning samt intercooleren. Også alt her er lakeret og airbrushet.
- Stor rødeloxyderet blow off ventil, monteret på speciallavet rør.
- Eftermonteret catchtank, ligeledes airbrushet.
- Costummade aluminiums-expansionsbeholder, der er placeret lige ved siden af køleren i passagersiden.
- Og meget meget meget meget mere. Studer selv motoren og motorrummet. Det er sindsygt.
BILEN ER NU SAT TIL SALG TIL DEN RETTE... OG KOM MED ET BUD. BILEN TRÆNGER TIL AT BLIVE BRUGT OG VIST FREM AF EN NY EJER NU.
BILEN ER UDEN DANSK AFGIFT.......
DET ER LANGT UNDER EN TREDIEDEL AF HVAD DET VIL KOSTE AT OPBYGGE EN LIGNENDE BIL, SÅFREMT DENNE SKULLE KOPIERES. DER ER BRUGT 6200 TIMER PÅ KUNSTVÆRKET ALENE, SÅ ER DU SERIØST INTERESSERET, KAN BILEN BESIGTIGES HOS UNDERTEGNEDE, MEN TRO MIG INGEN TESTPILOTER ELLER KLAPHATTE KOMMER I NÆRHEDEN AF DENNE BIL.
Kom med seriøs bud. ALT ER MULIGT. SUPRA EN SKAL VIDERE TIL NY EJER HURTIGST MULIGT...
Toyota Supra MK IV !!!!!!!
jan 2014
Følger: 7
jul 2007
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 216
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Jeg har fuld respekt for den mængde arbejde der er lagt i Supraen her, og den ser også tæskefed ud hvis man kan lide predator temaet. Desværre er den så speciel at den kun henvender sig til et super begrænset køberklientel, især også fordi den ikke er til at bruge. Den er til at stå i et hjørne og se lækker ud, hvilket også er helt ok. Men igen, det begrænser køberklientellet voldsomt.
Var det mig der var brændt inde med den ville jeg forsøge at sælge den i England eller USA.
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 2 Biler: 5 Svar: 1
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Emner: 32 Svar: 223
feb 2011
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 27
jul 2007
Følger: 99 Følgere: 97 Biler: 2 Emner: 100 Svar: 138
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 2
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 67 Svar: 625
Arbejdet i sig selv går langt ud over hvad en stemme betyder.
Super fedt arbejde!
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2006
Følger: 190 Følgere: 176 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 60
sep 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 134
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Emner: 36 Svar: 155
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2
Flot arbejde !
aug 2006
Følger: 117 Følgere: 122 Biler: 2 Emner: 159 Svar: 900
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.125
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
er ik min personlige smag, men det er satme godt gennemført og fede idéer
jul 2009
Følger: 81 Følgere: 49 Biler: 8 Emner: 10 Svar: 48
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
men mega fed bil og mange super fede detaljer i
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 141
sep 2004
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 7 Emner: 135 Svar: 1.716
Men fedt lavet Helt åndsvagt gennemført.. Ekstra høj KLART
nov 2005
Følger: 67 Følgere: 66 Emner: 16 Svar: 58
Vh Peter Solfilm
mar 2006
Følger: 84 Følgere: 83 Biler: 2 Svar: 8
Serdal: Rattet er jo noget unikt i en bil, uden det, ja stort problem, det ved Demon ICE naturligvis også, så her er den unikke smukke del lavet mere unik end noget andet, nemlig et snap off rat meden syg Predator uden på,RAUWWW!!!!
aug 2007
Følger: 35 Følgere: 260 Biler: 16 Svar: 36
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 50
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
mar 2008
Følger: 88 Følgere: 85 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 3.311
sep 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 2 Svar: 180
10 point mere herfra
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 341