Fiat 124 Spider CS1 1975
11.362 visninger
|
Oprettet:
Fiat 124 Spider CS1
Årgang:
1975
Motor:
Original Fiat 124 Spider CS1 Twin Cam motor på 1756 cc men udstyret med bananmanifold og 2" udstødning samt 2 stk. dobbelte Weber karburatorer.
Hestekræfter
Ca. 125 hk
Fælge
Cromodora CD 30 5*13" som monteret på Fiat 124 Abarth Stradale (gadeversion)
Dæk
185/70 * 13
Undervogn
Dobbelte triangler foran og stiv bagaksel, Gule Koni ved forhjul.
Bilstereo
Ingen. Lyden fra motor og udstødning er jo sød musik.
Styling
Tidstypisk lakering og udstyr så bilen minder om Fiat 124 Abarth. Glasfiber motorhjælm og skærmkanter fra Abarth, Pininfarina glasfiber Hardtop, Abarth gummi kofangerklodser, nummerpladelys fra Fiat X1/9 som på Abarth. Benzinpåfyldning flyttet fra bagskærm til plade bag hardtop som på Abarth.
Den originale Abarth blev fremstillet i 1013 eks. for homologering til rally. Største forskel på CS1 og Abarth er uafhængig bagjulsophæng, lidt anderlades forhjulsophæng, alu døre og paneler, motor med 128 hk og lidt større sporvidde, En del af disse blev direkte opgraderet til Gruppe 4 rallybiler med 7" fælge og tunet motor (175 - 210 hk).
Den originale Abarth blev fremstillet i 1013 eks. for homologering til rally. Største forskel på CS1 og Abarth er uafhængig bagjulsophæng, lidt anderlades forhjulsophæng, alu døre og paneler, motor med 128 hk og lidt større sporvidde, En del af disse blev direkte opgraderet til Gruppe 4 rallybiler med 7" fælge og tunet motor (175 - 210 hk).
Interiør
Instrumentbord lavet som på Abarth med 25 mm kant i stedet for hanskerumslåge.
Originalt Abarth rat.
Recaro sæder.
Bagsæder er taget ud og erstattet af tæppebeklædt plade som i Abarth.
Kortlampe.
Originalt Abarth rat.
Recaro sæder.
Bagsæder er taget ud og erstattet af tæppebeklædt plade som i Abarth.
Kortlampe.
Ekstra tilbehør
Bilen er udstyret med diverse instrumenter for Pålidelighedsrally.
70 A generator for at give strøm nok til ekstra lygter når disse er monteret.
70 A generator for at give strøm nok til ekstra lygter når disse er monteret.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er lavet til brug i Pålidelighedsrally. Det var derfor nærliggende at lave den som en rallybil fra først i halvfjerdserne.
To hollandske brødre havde i 2000 - 2001 importeret en 20 - 25 Fiat Spider, men denne blandt flere var aldrig kommet ud at køre. Jeg købte den i 2011 fordi der ingen rust var i bilen. Det var nok også det eneste gode der var at sige om bilen, resten er stort set udskiftet med nye eller brugbare brugte dele.
To hollandske brødre havde i 2000 - 2001 importeret en 20 - 25 Fiat Spider, men denne blandt flere var aldrig kommet ud at køre. Jeg købte den i 2011 fordi der ingen rust var i bilen. Det var nok også det eneste gode der var at sige om bilen, resten er stort set udskiftet med nye eller brugbare brugte dele.
Fiat 124 Spider CS1
feb 2009
Følger: 15 Biler: 1 Svar: 1
feb 2017
Følger: 1 Svar: 1
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1
Herunder har du navn mm.. Han er flyttet, derfor ikke Løgstør længere..
Med venlig hilsen
Erik
Kurt Krogh
Syrenvej 52
Hornum
9600 Aars
Telefon 1: 98681189
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1
Har du eventuelt til. Nr. På ham der gør en del i fiat 131 det bor i Løgstør?
Mvh. Harald Heide
Snedsted
mobil 21377090
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 56
- Tak for din stemme og kommentar. - Ja den er sgu flot sådan en punto.
Fed Fiat du også har, en gammel klassiker.
Jeg har også inviteret dig til vores Fiat gruppe.
Du har fået en ekstra høj igen
- Martin
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 52
Så fik jeg snakket med mit fædrende ophav, og ganske rigtigt som du siger mht. Hastighedsprøver, ikke at jeg tvivlede....... Det viser sig at de også kørte lidt rally løb,( hvilket jeg ikke fik fat i dengang.!) hvor der var indlagt hastighedsprøver. På koskrobanen, og bag Herning hallerne eksempelvis.
Vh. Søren
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
nej det er næsten lidt som din jeg servisere den selv det er bare lidt svære at finde brugte stumper :O)
men din er også en rigtig fed model jeg har selv haft en det var bare en coupe jeg ville nok stadig have den hvis det havde været en cabriolet
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1
Der køres ikke hastighedsprøver i o-løb eller P-løb, hverken nu eller dengang.
Kun hvis navigatøren laver fejl skal der køres op til hastiggrænserne.
Jeg kørte selv O-løb i 60erne og Manøvrerprøver i 70erne.
Hilsen
Erik T
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 52
Jeg kigger videre på. www.DHMC.dk
Når jeg får tid til at nærstudere.....
Vh. Søren
Ps.Køres der også hastigheds prøver som i orienteringsløb dengang ?
Pps. Min Far har nogle vældig underholdende historier fra dengang
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1
Pålidelighedsrally er ikke helt det samme som orienteringsløb. I Pålidelighedsrally indgår der også nogen orientering, man skal kunne køre dn rigtige rute også selv om der måske er raderet enkelte veje bort på løbskortet. Derfor den runde Heno kabel drevne triptæller som du husker fra gamle dage. Denne er til navigatøren.
Det væsentlige i Pålidelighedsrally er at holde en bestemt gennemsnitsfart over givne strækninger under løbet, kaldet sekundetaper. Farten på disse er normalt på 40 - 50 km/t hvilket kan være vanskeligt at holde på små veje med bakker og sving.
Til dette har chauføren, min kone !!, en elektronisk triptæller der er stillet til at vise km, 100 m og 10 m. Under triptælleren er der en elektronisk køretidstabel hvor man indtaster gennemsnitsfarten for den givne sekundetape. Ved sekundetapens start trykkes tabellen i gang på det opgivne minuttal. Tabellen er et stopur som viser hvor langt man skulle have kørt på et givet tidspunkt. Så er det min kones opgave at styre bilens hastighed så triptælleren viser det samme som tabellens. På en god dag rammer hun kun ca. 1 sek. fejl i gennemsnit på et løbs ialt 15 - 20 hemmelige tidskontroller. Hvis jeg eller har navigeret korrekt giver dette et topresultat.
Se mere på www.DHMC.dk
Hilsen
Erik T
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 52
Smukt arbejde Erik.
Lige et par spørgsmål..
Pålideligheds rally, er det det som tideligere hed orienteringsløb ?
Det store runde "ur" på billede 12 ligner noget triptæller værk. Som jeg husker
min far havde liggende, fra tiden med orienteringsløb i start 60´rne med sin
FIAT 850. Hvad er det for en tingest ?
Vh. Søren
sep 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 153
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.546
jun 2007
Følger: 91 Følgere: 88 Biler: 8 Emner: 51 Svar: 226
maj 2006
Følger: 144 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 364
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1