{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mercedes Benz E200 CDI BlueEfficiency 2012

10.555 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Frederik L
Mand | 45 år | Oprettet: 17. maj 2008


Mercedes Benz E200 CDI BlueEfficiency

Årgang:
2012
Motor:
Motor: Cylinder placering/Antal: R4
Slagvolumen: 2.143
Nominel ydelse (kW [hk] ved o/min): 100 [136]/2.800-4.600

Tophastighed angivet til lige over de 200 km/t
Brændstofforbrug ved blandet kørsel (km/l): 17,9-18,9 (hmm har aldrig været i nærheden???)

7G-Tronic plus automat gearkasse, som menes at skabe en bedre brændstoføkonomi. Mercedes påstår at 7G-Tronic plus gearkassen sparer en 0,6 L diesel på 100 km.

Gearvælgeren er placeret ved rattet og udstyret med paddleshift. Lidt for amerikansk til min smag, men giver trods alt bedre plads i og med bundgearet er væk, og der derved er gjort plads til små opbevaringsrum.

Begrebet BlueEFFICIENCY hos Mercedes-Benz dækker over en række fremsynede effektivitetsteknologier og innovative tiltagspakker, der skal bidrage til at optimere brændstofforbrug og emission.
Dette gør at motoren stopper når man holder for rødt lys.

136 HK lyder ikke af meget, men synes faktisk motoren er helt fantastisk, sjældent problemer, rigeligt trækkraft til dagligdagen.

Hvorfor vælge en diesel?
Der er flere grunde til at jeg valgte en diesel.
1. Mit kørselsbehov er relativt stort og det en diesel er på de strækninger jeg kører, det eneste rigtige valg.

2. De første rigtige diesel bilervar Mercedes-Benz, siden da mener jeg at Mercedes’ diesel motorer er væsentlig mere potente end benzinerne. Jeg synes ikke rigtig at nogle af Mercedes’ 4 cylinderede benzinmotorer leverer varen på samme måde som en CDI’er gør.
Hestekræfter
136 HK ved 2800-4600 omdrejning i minuttet.
Ca. 350 nm.
Fælge
Originale 16” standard fælge, som hører med til udstyrslinjen ”Classic” som i bund og grund er standard udgaven.

Kunne godt sætte større fælge på, men har egentlig ikke et behov for dette, da jeg synes disse passer godt til bilen, og er ganske neutrale, hvilket jeg sætter pris på.
Jeg synes ikke så meget om Kleemann osv. Kæmpe fælge gør den ikke hurtigere, eller noget. Jeg har af flere forskellige årsager kun valgt at tage classic udstyrslinjen, og har i den anledning disse fælge. Synes det er synd at sætte store smarte fælge på, når det trods alt kun er en E200 cdi ?
Dæk
Continental ”ContiWinterContact” 225/55 R16
Undervogn
"Direct Control" undervogn
Foraksel: Multiophængt aksel
Bagaksel: Tipunktsophængt aksel

Affjedring forrest: Skruefjedre
Affjedring bagest:Torørsgastryk med SDD/luftfjede

Bremser for: Skivebremser med indvendig ventilation
Bremser bag: Massive skivebremser
Bilstereo
Comand online navigationssystem
Harddiskbaseret integreret navigation med 7" display.
4 gb hukommelse, med mulighed for tilslutning af hukommelseskort, DVD, mp3, samt stemmestyring af systemet - Dog kun på engelsk :)
Desuden kan man afspille musik via bluetooth, utrolig smart.

GPS'en er udstyret med laneassist som også vises i speedometeret - Lækkert at køre med
Styling
Helst ikke :)
Interiør
Sort læder artico.

Læder artico er en form for kunstigt læder, føles som læder, men er ikke :)

Classic-udstyrslinje (Standard udstyrslinje)




Ekstra tilbehør
Automatgear
Metalunderskjold under motoren
El-skyde/-hævetag i glas (en finere betegnelse for soltag)
Integrerede barnesæder i bagsæde
LED kørelys (I forbindelse med ILS)
Parameterstyring
Intelligent Light System (ILS) som indeholder Bi-xenon forlygter med kurvelys
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Standardudstyr:

2-Zone klimaanlæg
Tyverialarm
Sædevarme foran
Elektrisk indstillelige forsæder
12 Volt udtag 3 steder i bilen (Foran, ved bagsæderne og i bagagerum)
Kørecomputer
4x El-ruder med automatisk åbne/luk
Tagræling i sort
PRE-SAFE®-system med reversible selestrammere til fører- og passagersæde samt låsefunktion til elruder
NECK-PRO-nakkestøtter til fører og forsædepassager, kollisionsaktive, indstillelige i højde og hældning
Automatisk lyslængderegulering (altid aktiveret fjernlys, og den blænder så selv ned når der komme modkørende)
Baglygter med LED
Bremseassistent BAS med registrering af nødbremsesituationer og bremsekraftstøtte
ATTENTION ASSIST (registrerer førerens træthed og giver en melding om hvornår den mener det er passende at holde pause)
Antiblokeringssystem (ABS)
Antispinregulering (ASR).
Fjernbetjent bagagerumsklap med automatisk åbne/luk funktion
Hastighedsbegrænser
Fartpilot
Læderrat i Nappa læder
Dæktrykskontrol

Bilen blev bestilt hos en autoriseret Mercedes-Benz forhandler, og vi fik muligheden for selv at hente den på Mercedes-Benz fabrikken i Sindelfingen lige ud fra Stuttgart, og sådan en mulighed ville man vel ikke gå glip af?
I den anledning steg vi på en SAS maskine direkte mod Stuttgart.
Ved ankomsten til kundecenteret, blev vi mødt med en utrolig venlighed (Det er desværre ikke så tit man ser det i Danmark længere) - Vi kom herefter på en fabriks rundvisning og det er sgu noget af en oplevelse at se.
Efter rundvisning i flere områder (Karosseri og samling) endte vi i en P-kælder hvor de færdige biler holdt parkeret inden de skulle testkøres.
Denne dag holdt der C-klasser parkeret (Dog kun en enkel C63’er).
Fotografering på hele rundturen forbudt =(
Herefter blev vi budt på frokost, nu når vi kom langvejs fra.
Endelig, tid til at blive præsenteret for den nye bil. Ca. en halvtimes gennemgang af funktioner mm. og god tid til at tage billeder, fordi for mit vedkommende er det i hvert fald ikke hverdag man får en helt ny bil, og slet ikke en med stjerne på.
Bilen var i den anledning på tyske prøveplader, og danske plader kom på da forhandleren fik den til "klargøring" efter de ca. 1000 km vi kørte i den hjem. Her blev der lagt måtter i, den blev vasket og officielt overdraget.

Håber i tager godt i mod den =)

Vil du se flere Mercedes Benz E200 CDI BlueEfficiency til salg? Andre Mercedes Benz eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mercedes Benz E200 CDI BlueEfficiency
Annonce