Oldsmobile Cutlass Supreme 1972
3.321 visninger
|
Oprettet:
Oldsmobile Cutlass Supreme
Årgang:
1972
Motor:
350 CUI (5.7 l), 4-portet karburator, lav kompression. Standard boring, 103 mm stempeldiameter og 86 mm vandring. Standard knast. Typisk amerikansk V8 med løftere, stødstænger, vippearme og 2 ventiler pr. cylinder.
Gearkassen er en TH350, 3 gears automat.
Gearkassen er en TH350, 3 gears automat.
Hestekræfter
180 hk, 372 Nm S.A.E. net. Det er fabrikkens målinger fra '72, lavet med enkelt udstødning. Der er headers og fuld dobbelt 2½" udstødning på den nu, så den yder nærmere 220. Har ikke målt dette, så det er ren røv-dynanometer.
Fælge
GM SSI 15x7. På billedet ses 14x7 GM SSII, som kommer fra reservedelsbilen, og uidentificerede, skæve 15 fælge bagpå.
Dæk
BFGoodrich Excentia GT 215/65r15 235/60r15
Undervogn
Fuld FE2 undervogn som den blev leveret fra Olds i 72. Består af krængningsstabilisator bagi, forstærkede bagerste bærearme, afstivningsstænger på rammen omkring bagtøjsophænget, en større krængningsstabilisator foran, og stivere fjedre.
Det er stadig en flyder efter moderne standard.
Det er stadig en flyder efter moderne standard.
Bilstereo
Pioneer. 2 6x9 i hattehylden.
Styling
Standard. Andet ville se fjollet ud.
Interiør
Standard, sort. Bænk bagved, enkeltsæder foran. Konsol og skifter mellem forsæderne, ikke ratgear.
Ekstra tilbehør
Limited slip diff, elruder, elsæde, servo, varme i bagruden, skiver foran.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Kørende projekt. Ja, jeg kører i den hele året. Nej, den er ikke registreret eller forsikret som veteran. :)
Købte den i DK slut marts 2011, fik reservedelsbil september 2011.
Motoren er renoveret og boret 1 mm over, der er indkøbt høj kompressions stempler til den, samt en knast med mere moment ved få omdrejninger. Stod klar til at blive synet januar 2012, og var på plader september 2012.
Jeg havde nul mekanikererfaring da jeg begyndte på projektet, så jeg har lært det hele mens jeg gjorde det, og lavet alle fejlene. :P
Fremtidsplaner er at færdiggøre den originale motor, skaffe en 5 trins manuel gearkasse, og montere indsprøjtning hen af vejen.
Købte den i DK slut marts 2011, fik reservedelsbil september 2011.
Motoren er renoveret og boret 1 mm over, der er indkøbt høj kompressions stempler til den, samt en knast med mere moment ved få omdrejninger. Stod klar til at blive synet januar 2012, og var på plader september 2012.
Jeg havde nul mekanikererfaring da jeg begyndte på projektet, så jeg har lært det hele mens jeg gjorde det, og lavet alle fejlene. :P
Fremtidsplaner er at færdiggøre den originale motor, skaffe en 5 trins manuel gearkasse, og montere indsprøjtning hen af vejen.
Oldsmobile Cutlass Supreme
feb 2017
jeg har adspurgt rundt omkring og forsikringsfolkene bliver nærmest bange når man fortæller dem man vil importere en gammel amerikanerbil
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 2
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 2
Købte bilen 24. marts 2011. Har arbejdet på den hver weekend og ferie, bort set fra en uges sommerferie og et halvt år i A-stan.
Ser lige om jeg ikke kan beskrive en del mere af forløbet.
Fingeren er en påmindelse om at vinkelslibere kan være farlige.
apr 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 16 Svar: 223
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 89 Biler: 11 Annoncer: 1 Emner: 5 Svar: 1.340
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 660
mar 2012
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 605
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
mar 2006
Følger: 2601 Følgere: 2170 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600