{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lotus Seven race car (Replica) 2009

13.051 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mirza A
Mand | 37 år | Oprettet: 26. jun 2011


Lotus Seven race car (Replica)

Årgang:
2009
Motor:
Yamaha R1 motor årg 2003

R4 998ccm

20v DOHC

Direkte luftindsugning, for bedre gasrespons

6 Gear
Hestekræfter
152hk ved. 10500rpm / begrænser ved ~12.000rpm

105NM ved 8500rpm.

Rigeligt til at trække 532kg bil inklusiv fører, og ballast.
Fælge
Letvægts aluminium fælge fra Braid speciellavet til formel vogne (ikke dem på billeder)

For: 13x7

Bag: 13x8

ca. 2,9kg stykket !!
Dæk
Semi slicks, soft compound:

Yokohama ad048 i størrelse 205/60-13

Pris 1200kr pr. dæk i 13"

Levetid ~500km = 10kr pr km ;-(
Undervogn
Custom made double wishbone foran.

Wilwood 4 stemplede bremser foran ventilerede

Wilwood 4-stemplede bagi.

Ingen ABS

Justerbar gevindundervogn

400 pund fjedre foran og 180 pund fjedre bagi.

Hårdhedsjusterbar med 20 indstillinger foran og 12 indstillinger bagi.
Bilstereo
WTF ?!?!
Styling
Ingen styling, men hvis det kan trøste T-hanset drengene så kommer der whiskers/flapper på fronten (de små vinger man ser på supersportsbiler) og en justerbar hækvinge bagi for at forbedre vejgrebet..

Sponsor klistermærker ??
Interiør
Carbon skålsæde.

Willians H-Seler.

OMP russkind snapoff rat.
Ekstra tilbehør
brandslukker ??
Styrker ved bilen
Vægt effekt forhold er 2,9kg/hk præcis ligesom en Ferrari F40, som er en af de letteste Ferrarier

Chris Harris, talking about the 180 bhp Caterham SuperSport R

"Porsche and Ferrari dont make a car that can give me the experience I'm having now. That's a quiet important distinction. No abs, no nothing. Sort your braking out, if you get it right, well done, if you get it wrong, you're off. This is what it's all about, there is no real substitut for this.
If you love cars, then this is absolutely pure. You know, if you could, you wouldn't buy amfetamin with something in it, you would buy absolutely pure amfetamin. And that is what this car is."
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Hvis nogen kunne tænke sig at prøve kræfter af med sådan en bil og blive racerkører, så kontakt mig via PB, det er billigere end du tror.. Og man kan blive racerkører på en weekend, det kræver blot at man får en licens, og kan gøres i egen bil.

Resultater:

4.plads i DM 2012

2.plads i DM 2013

2.plads i DM 2014

Dette er en replica af de berømte Caterham/Lotus Seven racere. Rammen hedder Stuart Taylor.

Bilen er en vaskægte racerbil, og må ikke deltage i trackdays, det kræver racerlicens at styre den og den bliver kun brugt ifbm racerløb.

Jeg kører DM i syver race cup. Det er i følge mig den fedeste klasse i Danmark som man kan køre for relativt små penge. Vi kører et par tiendedele hurtigere end Ferrari Scuderia F430 og F360.

152hk til 535kg (INKLUSIV FØRER) betyder superhurtig acceleration fra 0-100 (ca. 4 sekunder) men topfarten er tilgengæld ikke ret høj, dels pga gearingen, men dels pga den elendige aerodynamik.

Byggeprisen er ca. 150.000kr + mandetimer for sådan en bil.

Tjek vores hjemmeside, og tag endelig kontakt hvis du selv vil køre (man kan også leje nogle af bilerne)

http://www.teambudgetracing.dk/


Vil du se flere Lotus Seven race car (Replica) til salg? Andre Lotus eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Lotus Seven race car (Replica)
  •   7. mar 2018 alliggereta er godt nok lettere, efter hvad jeg kan se så vejer de det samme i 17" som ultraleggera gør i 16", men alliggereta er også den letteste masseproducerede fælg i verden... ultraleggera er stadig mega lette ifht alle mulige andre.. så vil helt klart anbefale dem...

  •   7. mar 2018 Ahh ok de er faktisk lettere en alliggereta et eller andet. Tak mirza smiley

  •   7. mar 2018 Det er altså meget lette.. alleggerita er sikkert lettere, men hvis den er 10% lettere så snakker vi kun 500-700g pr hjul

    Der står her at de vejer 5,9kg.. synes altså mine vejede omkring 6kg, men det kan være de er blevet optimeret lidt siden

    https://www.performancealloys.com/wheel-details.aspx?id=620


  •   7. mar 2018 16x7 tommer. Nej det var da ikke en dårlig ide adligevel

  •   7. mar 2018 Jeg har haft Ultraleggera på Civicen, synes det er en rigtig fed fælg.. og det er stadig en af de letteste fælge ? Hvor mange tommer snakker vi om ?

    Jeg havde 7x16" mener de vejede omkring 6,5-7,0kg


  •   7. mar 2018 Er der andre bud på lætte fælge til gadebrug ? Oz alleggerita er udsolgt og ultraleggera er for tunge. Jeg har googlet internetet tyndt smiley

  •   7. mar 2018 Rasmus, kan faktisk ikke huske hvad modellen hedder, det er mange år siden jeg købte dem, tror det er Braid Formrace..

    Niels. Ja BBS er dyre (og fede), men der betaler man også ekstra for navnet, her betaler man bare for at de skal være så lette som muligt... 10k var en special pris fordi vi købte 3-4 sæt..

    og så tror jeg de er noooget lettere end de BBS der, de vejer kun 2,8kg stk...


  •   7. mar 2018 Dem der er på billed 3 er ellers meget fede. Hvilken model er det ?

  •   7. mar 2018 Jeg tror det bliver noget OZ i stedet smiley

  •   6. mar 2018 Jeg har købt dem fra Bruno Hansen. Men de bliver lavet efter bestilling på speciel mål..

    Ved dog ikke om du kan få dem så de er godkendt til offentlig veje.. det var mine ikke.. og så er de ret dyre 13" 10.000kr

    https://www.motorsportshop.dk/shop/braid-152c1.html


  •   6. mar 2018 Den er superfed mirza, de fælge der sidder på hvor har du købt dem ? jeg er selv ude efter noget magnesium fælge til min egen bil mvh Rasmus

  •   12. aug 2016 Den laver ikke ret meget downforce hvis det er en gadebil, måske trykker den med 100kg, men den har massivt mekanisk vejgreb....

    Du kan se evt se denne her video for at få en hastighedsfornemmelse..

    https://www.youtube.com/watch?v=UpJ2ARmPK8k


  •   12. aug 2016 Cool. Jeg er ikke nogen racer køre .
    Men den 360 jeg har kørt føltes som om den sugede sig godt til vejen ( ved ikke om sådan en laver downforce) . Men den føltest som om den ihvert fald kunne ha lavet gode omgangs tider på mange baner ... Det jo bare en stor gocart smiley . momentet kommer sent . så det er ikke rigtig en bil der smider ud med røven .


  •   12. aug 2016 Falco.. på alle de skandinaviske baner faktisk... der er selvfølgelig forskel på kører, og en given bil..

    men på Jyllands ringen kører jeg 1:14 det er ligeså hurtigt eller hurtigere end de Ferrarier der er med i Special Saloon Car klassen..

    på Sturup er min rekord 1:04,4, et par sekunder langsommere ned Radical V8 som har verdensrekorden på Nurburgring...


  •   12. aug 2016 Kan se du skriver.

    Jeg kører DM i syver race cup. Det er i følge mig den fedeste klasse i Danmark som man kan køre for relativt små penge. Vi kører et par tiendedele hurtigere end Ferrari Scuderia F430 og F360.

    På hvilken bane tænker jeg så smiley .
    For en F430 og og f360 er nu heller ikke helt sløv.


  •   30. nov 2015 Yamaha fejler bestet ikke noget, det er jo japansk, men deres koblinger og gearkasser er noget lort... men det har jeg løst...

  •   30. nov 2015 Desværre.. Har overvejet at putte en Honda motor i, men det løber hurtigt op, og vil hellere bruge de penge på at få selve bilen til at køre bedre og strippe den for vægt smiley

  •   21. sep 2013 For og imod Honda-Cupra:

    Honda:

    Kæde drevet.
    Sublim gearkasse
    Mekanisk spærre Diff Championship White
    Lækre køreegenskaber.
    Fantastisk vanedannende vtec motor med sublim holdbarhed.
    Bund solid motor og drivlinie.
    8000 omdrejninger eller mere med flashpro og lidt bolt ons
    Lyden med komplet udstødning, manifold, indsugning, indsugningsmanifold og 8500 omdr.
    Bilens design, ude som inde.

    Imod:

    3 dørs hvis man går op i den skal være praktisk. Dog er der masser af plads til passagerer på bagsædet.
    Meget hård undervogn, bedst med eftermonteret gevind.
    Mangler kræfter på lige vej i forhold til Cupraen.
    Kan have knirke/knage lyde i kabinen.
    Blød lak som ridser nemt.
    Mangler nogle gange lidt moment når man ikke er i humør til mange omdr.
    NA tuning koster.
    Kan ruste i døre og ved sprækken mellem tag og frontrude.

    Cupra:

    For:

    5 dørs.
    Moment stærk motor med masser af kræfter. Forvandler sig til et bæst med bolt ons og software opgradering.
    Gode køreegenskaber men ikke på højde med Hondaen.
    Fedt design udvendigt.
    Kan nemt tunes.

    Imod:

    Tandrem.
    Lidt kedelig kabine i forhold til Hondaen.
    Hård lak gør det ikke nemt at polere den.
    Kan ruste i bagklap ved stoplys og inde hvor baglygter og klap mødes.

    Jeg har købt CuPraen fordi jeg savnede bagdørene med tanke på snarlig familieforøgelse. Er super glad for Cupraen der er ikke mange i trafikken der kan følge med. Den kører rigtig lækkert og er et rigtig godt kompromis mellem en hverdagsbil og en sjov bil med den moment stærke motor.
    På den anden side så savner jeg Hondaen hver dag. Den havde og har bare en speciel plads i mit hjerte.

    Men Cupraen beholder jeg længe endnu. Men er nok ikke færdig med honda:-)





  •   19. sep 2013 Re: Honda-Cupra

    Hey

    Det kan hurtigt blive en lang smøre men kan da skrive lidt.

    Savner Hondaen hver dag men er rigtig glad for Cupraen som er mere praktisk med fem døre. Det jo to forskellige verdener, mange omdrejninger mod masser af moment. Cupraen er en del hurtigere standard end Hondaen og med lidt bolt ons og software forvandler Cupraen til et bæst der vil fremad:-) Det er et svært valg og dom sagt savner jeg Hondaen meget men tag ikke fejl af Cupraen den kører bare godt.
    Min erfaring siger mig at de er lige slidstærke og pålidelige dog med en fordel til Hondaen.
    Hondaen er mere skarp i sving med de bedste køregenskaber og vtec er så vanedannende men det ved du jo sikkert allerede.
    Det mekaniske spærre Diff i Hondaen gør en stor forskel i sving.

    Det blev lidt et rodet svar men er også smadret efter en lang arbejdsdag.

    Rune



  •   28. aug 2013 Jesper s .
    Der er forskellige motorer de må bruge ja. Vægt effekt skal desuden lande på 3 kg prhk


  •   28. aug 2013 Jesper - det er det ikke, der er en i klassen der køre med en Hayabusa motor, men han skal dog øge vægten på bilen i henhold til de ekstra hk han har i forhold til dem der køre med R1 motore

  •   13. jun 2013 Total fed banebil smiley
    Er det dikteret hvilken motor der skal sidde på rammen?


  •   27. maj 2013 Øj den er fin! Har selv overvejet en suver seven, dog med plader til de sjove sommerdage smiley

    Giv en tur når du skal kører på sjælland!


  •   26. jan 2013 At du er for høj er ingen undskyldning. Vi bygger bare en der passer til dig smiley
    Firewall flytter vi lidt frem og bagbrønd lidt tilbage så kan man uden problemer sidde i den selvom man er 2m. Og det samme gælder røven. Der flytter vi kardan tunnellen. Vi er igang med at bygge vogn #4 til teamet. Så vi er ved at have styr på det... smiley

    Må hellerer få min vogn med ind smiley


  •   10. jan 2013 Ja gad vide smiley ! hehe

  •   9. jan 2013 dejlige biler der skal opleves smiley

    Nogle af billederne ser bekendte ud - gad vide om jeg måske har taget et enkelt eller 2 af dem smiley


  •   23. dec 2012 FEEED Racer!!! Extra høj herfra.... Har altid været min drøm, men jeg er desværre for lang til at kunne proppes ned i den ;( ....ønsker God Jul og at held må følge dig i sæson 2013.

  •   21. dec 2012 du for Høj smiley giver du tilbage til min audi a6 ??? smiley

  •   20. dec 2012 jep jeg kan smiley jeg er mekaniker på ham der kørte i den legend smiley

  •   20. dec 2012 Det gjorde jeg, kan du huske den ? smiley tog du også licens eller var du derude med nogen

  •   20. dec 2012 Hey kan det passe du to licens i den i starten af året på ring djursland?? smiley

  •   20. dec 2012 velkommen til smiley den skal da klart ind, fed lille racer, der sikkert sparker røv!! Kig forbi mine vogne

    Mvh Casper


  •   20. dec 2012 martin E, tak!

    MLundDk, tak.. mht youporn, man ved aldrig om der vader nogle ind som ikke har fået noget i et par uger c",)


  •   20. dec 2012 Fedt legetøj.

  •   20. dec 2012 Hehe, nice one! smiley
    Men jeg vil sige at med de billeder og den tekst er der sgu ikke så meget tvivl om at den helt bestemt skal stemmes ind! Flot oprettelse og fed bil! smiley


  •   20. dec 2012 For alle som synes at en racerbil ikke hører til på bilgalleri, tryk her -----> www.youporn.com

    høhøh c",)


Annonce