Lotus Seven race car (Replica) 2009
13.051 visninger
|
Oprettet:
Lotus Seven race car (Replica)
Årgang:
2009
Motor:
Yamaha R1 motor årg 2003
R4 998ccm
20v DOHC
Direkte luftindsugning, for bedre gasrespons
6 Gear
R4 998ccm
20v DOHC
Direkte luftindsugning, for bedre gasrespons
6 Gear
Hestekræfter
152hk ved. 10500rpm / begrænser ved ~12.000rpm
105NM ved 8500rpm.
Rigeligt til at trække 532kg bil inklusiv fører, og ballast.
105NM ved 8500rpm.
Rigeligt til at trække 532kg bil inklusiv fører, og ballast.
Fælge
Letvægts aluminium fælge fra Braid speciellavet til formel vogne (ikke dem på billeder)
For: 13x7
Bag: 13x8
ca. 2,9kg stykket !!
For: 13x7
Bag: 13x8
ca. 2,9kg stykket !!
Dæk
Semi slicks, soft compound:
Yokohama ad048 i størrelse 205/60-13
Pris 1200kr pr. dæk i 13"
Levetid ~500km = 10kr pr km ;-(
Yokohama ad048 i størrelse 205/60-13
Pris 1200kr pr. dæk i 13"
Levetid ~500km = 10kr pr km ;-(
Undervogn
Custom made double wishbone foran.
Wilwood 4 stemplede bremser foran ventilerede
Wilwood 4-stemplede bagi.
Ingen ABS
Justerbar gevindundervogn
400 pund fjedre foran og 180 pund fjedre bagi.
Hårdhedsjusterbar med 20 indstillinger foran og 12 indstillinger bagi.
Wilwood 4 stemplede bremser foran ventilerede
Wilwood 4-stemplede bagi.
Ingen ABS
Justerbar gevindundervogn
400 pund fjedre foran og 180 pund fjedre bagi.
Hårdhedsjusterbar med 20 indstillinger foran og 12 indstillinger bagi.
Bilstereo
WTF ?!?!
Styling
Ingen styling, men hvis det kan trøste T-hanset drengene så kommer der whiskers/flapper på fronten (de små vinger man ser på supersportsbiler) og en justerbar hækvinge bagi for at forbedre vejgrebet..
Sponsor klistermærker ??
Sponsor klistermærker ??
Interiør
Carbon skålsæde.
Willians H-Seler.
OMP russkind snapoff rat.
Willians H-Seler.
OMP russkind snapoff rat.
Ekstra tilbehør
brandslukker ??
Styrker ved bilen
Vægt effekt forhold er 2,9kg/hk præcis ligesom en Ferrari F40, som er en af de letteste Ferrarier
Chris Harris, talking about the 180 bhp Caterham SuperSport R
"Porsche and Ferrari dont make a car that can give me the experience I'm having now. That's a quiet important distinction. No abs, no nothing. Sort your braking out, if you get it right, well done, if you get it wrong, you're off. This is what it's all about, there is no real substitut for this.
If you love cars, then this is absolutely pure. You know, if you could, you wouldn't buy amfetamin with something in it, you would buy absolutely pure amfetamin. And that is what this car is."
Chris Harris, talking about the 180 bhp Caterham SuperSport R
"Porsche and Ferrari dont make a car that can give me the experience I'm having now. That's a quiet important distinction. No abs, no nothing. Sort your braking out, if you get it right, well done, if you get it wrong, you're off. This is what it's all about, there is no real substitut for this.
If you love cars, then this is absolutely pure. You know, if you could, you wouldn't buy amfetamin with something in it, you would buy absolutely pure amfetamin. And that is what this car is."
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Hvis nogen kunne tænke sig at prøve kræfter af med sådan en bil og blive racerkører, så kontakt mig via PB, det er billigere end du tror.. Og man kan blive racerkører på en weekend, det kræver blot at man får en licens, og kan gøres i egen bil.
Resultater:
4.plads i DM 2012
2.plads i DM 2013
2.plads i DM 2014
Dette er en replica af de berømte Caterham/Lotus Seven racere. Rammen hedder Stuart Taylor.
Bilen er en vaskægte racerbil, og må ikke deltage i trackdays, det kræver racerlicens at styre den og den bliver kun brugt ifbm racerløb.
Jeg kører DM i syver race cup. Det er i følge mig den fedeste klasse i Danmark som man kan køre for relativt små penge. Vi kører et par tiendedele hurtigere end Ferrari Scuderia F430 og F360.
152hk til 535kg (INKLUSIV FØRER) betyder superhurtig acceleration fra 0-100 (ca. 4 sekunder) men topfarten er tilgengæld ikke ret høj, dels pga gearingen, men dels pga den elendige aerodynamik.
Byggeprisen er ca. 150.000kr + mandetimer for sådan en bil.
Tjek vores hjemmeside, og tag endelig kontakt hvis du selv vil køre (man kan også leje nogle af bilerne)
http://www.teambudgetracing.dk/
Resultater:
4.plads i DM 2012
2.plads i DM 2013
2.plads i DM 2014
Dette er en replica af de berømte Caterham/Lotus Seven racere. Rammen hedder Stuart Taylor.
Bilen er en vaskægte racerbil, og må ikke deltage i trackdays, det kræver racerlicens at styre den og den bliver kun brugt ifbm racerløb.
Jeg kører DM i syver race cup. Det er i følge mig den fedeste klasse i Danmark som man kan køre for relativt små penge. Vi kører et par tiendedele hurtigere end Ferrari Scuderia F430 og F360.
152hk til 535kg (INKLUSIV FØRER) betyder superhurtig acceleration fra 0-100 (ca. 4 sekunder) men topfarten er tilgengæld ikke ret høj, dels pga gearingen, men dels pga den elendige aerodynamik.
Byggeprisen er ca. 150.000kr + mandetimer for sådan en bil.
Tjek vores hjemmeside, og tag endelig kontakt hvis du selv vil køre (man kan også leje nogle af bilerne)
http://www.teambudgetracing.dk/
Lotus Seven race car (Replica)
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Der står her at de vejer 5,9kg.. synes altså mine vejede omkring 6kg, men det kan være de er blevet optimeret lidt siden
https://www.performancealloys.com/wheel-details.aspx?id=620
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Jeg havde 7x16" mener de vejede omkring 6,5-7,0kg
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Niels. Ja BBS er dyre (og fede), men der betaler man også ekstra for navnet, her betaler man bare for at de skal være så lette som muligt... 10k var en special pris fordi vi købte 3-4 sæt..
og så tror jeg de er noooget lettere end de BBS der, de vejer kun 2,8kg stk...
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Ved dog ikke om du kan få dem så de er godkendt til offentlig veje.. det var mine ikke.. og så er de ret dyre 13" 10.000kr
https://www.motorsportshop.dk/shop/braid-152c1.html
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Du kan se evt se denne her video for at få en hastighedsfornemmelse..
https://www.youtube.com/watch?v=UpJ2ARmPK8k
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Men den 360 jeg har kørt føltes som om den sugede sig godt til vejen ( ved ikke om sådan en laver downforce) . Men den føltest som om den ihvert fald kunne ha lavet gode omgangs tider på mange baner ... Det jo bare en stor gocart . momentet kommer sent . så det er ikke rigtig en bil der smider ud med røven .
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
men på Jyllands ringen kører jeg 1:14 det er ligeså hurtigt eller hurtigere end de Ferrarier der er med i Special Saloon Car klassen..
på Sturup er min rekord 1:04,4, et par sekunder langsommere ned Radical V8 som har verdensrekorden på Nurburgring...
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Jeg kører DM i syver race cup. Det er i følge mig den fedeste klasse i Danmark som man kan køre for relativt små penge. Vi kører et par tiendedele hurtigere end Ferrari Scuderia F430 og F360.
På hvilken bane tænker jeg så .
For en F430 og og f360 er nu heller ikke helt sløv.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
sep 2005
Følger: 46 Følgere: 60 Biler: 12 Emner: 379 Svar: 2.864
Honda:
Kæde drevet.
Sublim gearkasse
Mekanisk spærre Diff Championship White
Lækre køreegenskaber.
Fantastisk vanedannende vtec motor med sublim holdbarhed.
Bund solid motor og drivlinie.
8000 omdrejninger eller mere med flashpro og lidt bolt ons
Lyden med komplet udstødning, manifold, indsugning, indsugningsmanifold og 8500 omdr.
Bilens design, ude som inde.
Imod:
3 dørs hvis man går op i den skal være praktisk. Dog er der masser af plads til passagerer på bagsædet.
Meget hård undervogn, bedst med eftermonteret gevind.
Mangler kræfter på lige vej i forhold til Cupraen.
Kan have knirke/knage lyde i kabinen.
Blød lak som ridser nemt.
Mangler nogle gange lidt moment når man ikke er i humør til mange omdr.
NA tuning koster.
Kan ruste i døre og ved sprækken mellem tag og frontrude.
Cupra:
For:
5 dørs.
Moment stærk motor med masser af kræfter. Forvandler sig til et bæst med bolt ons og software opgradering.
Gode køreegenskaber men ikke på højde med Hondaen.
Fedt design udvendigt.
Kan nemt tunes.
Imod:
Tandrem.
Lidt kedelig kabine i forhold til Hondaen.
Hård lak gør det ikke nemt at polere den.
Kan ruste i bagklap ved stoplys og inde hvor baglygter og klap mødes.
Jeg har købt CuPraen fordi jeg savnede bagdørene med tanke på snarlig familieforøgelse. Er super glad for Cupraen der er ikke mange i trafikken der kan følge med. Den kører rigtig lækkert og er et rigtig godt kompromis mellem en hverdagsbil og en sjov bil med den moment stærke motor.
På den anden side så savner jeg Hondaen hver dag. Den havde og har bare en speciel plads i mit hjerte.
Men Cupraen beholder jeg længe endnu. Men er nok ikke færdig med honda:-)
sep 2005
Følger: 46 Følgere: 60 Biler: 12 Emner: 379 Svar: 2.864
Hey
Det kan hurtigt blive en lang smøre men kan da skrive lidt.
Savner Hondaen hver dag men er rigtig glad for Cupraen som er mere praktisk med fem døre. Det jo to forskellige verdener, mange omdrejninger mod masser af moment. Cupraen er en del hurtigere standard end Hondaen og med lidt bolt ons og software forvandler Cupraen til et bæst der vil fremad:-) Det er et svært valg og dom sagt savner jeg Hondaen meget men tag ikke fejl af Cupraen den kører bare godt.
Min erfaring siger mig at de er lige slidstærke og pålidelige dog med en fordel til Hondaen.
Hondaen er mere skarp i sving med de bedste køregenskaber og vtec er så vanedannende men det ved du jo sikkert allerede.
Det mekaniske spærre Diff i Hondaen gør en stor forskel i sving.
Det blev lidt et rodet svar men er også smadret efter en lang arbejdsdag.
Rune
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
Der er forskellige motorer de må bruge ja. Vægt effekt skal desuden lande på 3 kg prhk
okt 2006
Følger: 86 Følgere: 82 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 2.537
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Er det dikteret hvilken motor der skal sidde på rammen?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.884
Giv en tur når du skal kører på sjælland!
sep 2002
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 3 Svar: 7
Firewall flytter vi lidt frem og bagbrønd lidt tilbage så kan man uden problemer sidde i den selvom man er 2m. Og det samme gælder røven. Der flytter vi kardan tunnellen. Vi er igang med at bygge vogn #4 til teamet. Så vi er ved at have styr på det...
Må hellerer få min vogn med ind
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
Nogle af billederne ser bekendte ud - gad vide om jeg måske har taget et enkelt eller 2 af dem
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 3
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 7 Emner: 25 Svar: 26
aug 2009
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 214
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
aug 2009
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 214
mar 2005
Følger: 116 Følgere: 112 Biler: 2 Emner: 139 Svar: 2.003
Mvh Casper
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
MLundDk, tak.. mht youporn, man ved aldrig om der vader nogle ind som ikke har fået noget i et par uger c",)
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
mar 2012
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 605
Men jeg vil sige at med de billeder og den tekst er der sgu ikke så meget tvivl om at den helt bestemt skal stemmes ind! Flot oprettelse og fed bil!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
høhøh c",)