Porsche Cayenne Turbo 2005
5.256 visninger
|
Oprettet:
Porsche Cayenne Turbo
Årgang:
2005
Motor:
4.5 Liters
Cylinder: V8 med bi-turbo
Gearkasse: 6 Trins Aut. Med tiptronic.
Tank: 100 liters = 1180 kr. (Pr. tank til en pris af 11.80 pr.liter)
Cylinder: V8 med bi-turbo
Gearkasse: 6 Trins Aut. Med tiptronic.
Tank: 100 liters = 1180 kr. (Pr. tank til en pris af 11.80 pr.liter)
Hestekræfter
100+ hk ;-) har rigeligt af kræfter til at rykke pænt fremad.
620 nm ved 2250 o/m
0-100 km/t: 5,6 sek.
620 nm ved 2250 o/m
0-100 km/t: 5,6 sek.
Fælge
Sommer: 22” alu.fælge (Kender dog ikke mærket, men de pynter) :-).
Vinter: 20” org. Porsche fælge
Vinter: 20” org. Porsche fælge
Dæk
Sommer: 295-30 R22 Pirelli Scorpion (næsten nye)
Vinter: 275-40 R20 XL
Vinter: 275-40 R20 XL
Undervogn
Org. Porsche Suspension Management undervogn med regulering. Luftundervognen gør at bilen kan sænkes cirka 7 cm.
Bilstereo
Komplet BOSE Soundsystem med Porsche CD-boks
(Spiller virkelig godt. Must have!)
(Spiller virkelig godt. Must have!)
Styling
Intet udover de 22” sommerfælge, der skal heller ikke mere på denne bil.. Alt det styling fis er man sku ved at vokse fra med tiden hehe ;)
Interiør
Sort læderkabine med Alcantara i både loftet samt stolperne.
Fuld aut. Sæder med memory.
Aluminiums lister
Læder betrukket instrumentbord
Fuld aut. Sæder med memory.
Aluminiums lister
Læder betrukket instrumentbord
Ekstra tilbehør
PCM Navigation
Aut.gear/tiptronic/6 gear
Fuldaut. Klima - 2 zone
Fjernb. c.lås
Parkeringssensor
Ratgearskifte
Fartpilot
Startspærre
Aut. nedbl. Bakspejl
Udv. Temp. Måler
Regnsensor
Sædevarmere
El-indst. Forsæder
El-spejle m/varme
El-Glas soltag
Lygtevasker
Bi-Xenon Lygter med lygtevasker
Tonede ruder
Våbenskab
El-indklappeligt anhængertræk
Keyless GO
Køl i handskerum
GPS-Tracking
Aut.gear/tiptronic/6 gear
Fuldaut. Klima - 2 zone
Fjernb. c.lås
Parkeringssensor
Ratgearskifte
Fartpilot
Startspærre
Aut. nedbl. Bakspejl
Udv. Temp. Måler
Regnsensor
Sædevarmere
El-indst. Forsæder
El-spejle m/varme
El-Glas soltag
Lygtevasker
Bi-Xenon Lygter med lygtevasker
Tonede ruder
Våbenskab
El-indklappeligt anhængertræk
Keyless GO
Køl i handskerum
GPS-Tracking
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Tjaa så ramte ”finanskrisen” mig.. ;-) har længe gået med tanken om at eje en Porsche Cayenne hvilket jeg endelig har fået gjort. Har hidtil været en rigtig Mercedes-mand så det er noget nyt for mig at komme ind i Porsche verdenen hehe. Men noget som jeg slet ikke fortryder overhovedet!
Bilen lever virkelig op til alle ens forventninger om en hurtig ”urban” 4x4.
Den grundlæggende årsag til at jeg valgte at købe denne type bil er at, for det første er det en rigtig mande bil ned til det mindste og med en ægte V8 bliver det skam heller ikke meget bedre.
Stor men på en fed måde!
Og for det andet er den grundet krisen faldet ned på et prisniveau som er til at betale sammen med øvrige driftsomkostninger hvilket gør det til en bil som bør overvejes. Lad jer ikke skramme af at der kommer dyre værkstedsregninger, den er som så mange andre biler til at have med at gøre.
Derudover er det en tysk bil så reservedelene er til at få fat i uden problemer og til en fornuftig pris. Det må regnes at ting er dyre, men det er vel ingen overraskelse. Intet er gratis i denne her verden desværre :)
Dog skal man ikke regne med at den er billig at holde kørende, men igen.. Det bør forventes med den type biler.. er jo ikke ligefrem en øko slæde der går 20+ på literen.. og koster 560 kr. I årligt vægtafgift.
Men sådan er det jo. Ikke en bil man skal tælle omkostningerne på men bør nydes i sig selv :)
Den har stortset alt tænkeligt udstyr og man får virkelig meget bil for pengene.
Luksus Porsche med masser af kræfter kort beskrevet!
Bilen lever virkelig op til alle ens forventninger om en hurtig ”urban” 4x4.
Den grundlæggende årsag til at jeg valgte at købe denne type bil er at, for det første er det en rigtig mande bil ned til det mindste og med en ægte V8 bliver det skam heller ikke meget bedre.
Stor men på en fed måde!
Og for det andet er den grundet krisen faldet ned på et prisniveau som er til at betale sammen med øvrige driftsomkostninger hvilket gør det til en bil som bør overvejes. Lad jer ikke skramme af at der kommer dyre værkstedsregninger, den er som så mange andre biler til at have med at gøre.
Derudover er det en tysk bil så reservedelene er til at få fat i uden problemer og til en fornuftig pris. Det må regnes at ting er dyre, men det er vel ingen overraskelse. Intet er gratis i denne her verden desværre :)
Dog skal man ikke regne med at den er billig at holde kørende, men igen.. Det bør forventes med den type biler.. er jo ikke ligefrem en øko slæde der går 20+ på literen.. og koster 560 kr. I årligt vægtafgift.
Men sådan er det jo. Ikke en bil man skal tælle omkostningerne på men bør nydes i sig selv :)
Den har stortset alt tænkeligt udstyr og man får virkelig meget bil for pengene.
Luksus Porsche med masser af kræfter kort beskrevet!

Porsche Cayenne Turbo
aug 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 3
jun 2014
Følger: 1
okt 2009
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 81
jul 2003
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 19 Emner: 43 Svar: 276
Tillykke med den min ven og helt klart velkommen til bilgalleriet med bilen jeg er sikker på at din sommer nok skal blive rigtig god nu hehehe..
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 7 Emner: 25 Svar: 26
jan 2004
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 9 Svar: 356
Mike B @ Fik først lige taget billederne igår sent på aftenen og havde glemt at sætte mit spejlrefleks til at oplade.. så prøvet lige at se om jeg ikke kunne fange et par gode nogle med Iphone'en
Mr. H @ hahaha hov.. der skulle lige stå 1180 kr. istedet for en hel tank, man er vel lidt halv træt efter en lang dag når man sætter sig for at oprette bilen kl. 1 hehe
aug 2012
Følger: 77 Følgere: 128 Biler: 1 Svar: 20
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 4
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 1