Citroën 2CV 1987
14.927 visninger
|
Oprettet:
Citroën 2CV
Årgang:
1987
Motor:
602 ccm. To-cylindret boxermotor i aluminium.
Hestekræfter
29 ved 5.750 omdr. 38 nm ved 3.750 omdr.
Fælge
4x15“, stål
Dæk
Michelin M+S 100 135x380
Undervogn
Vandret-liggende, langsgående skruefjedre
For:Forbundet via trækstænger til langsgående, fremadrettede svingarme.
Bag:Forbundet via trækstænger til langsgående, bagudrettede svingarme
Støddæmperne ligger ligeledes ned.
Chassisramme delvist P.O.-forstærket
For:Forbundet via trækstænger til langsgående, fremadrettede svingarme.
Bag:Forbundet via trækstænger til langsgående, bagudrettede svingarme
Støddæmperne ligger ligeledes ned.
Chassisramme delvist P.O.-forstærket
Bilstereo
Pioneer Radio/CD, to højttalere.
Styling
Dørhåndtag fra en gammel 2CV. Barkelit gearstangsknop med stålring. Galvaniseret P.O. kofanger (Original kofanger til 4-hjulstrukket 2CV (2CV 4X4) fra 60'erne.
Smalt forlygtestativ (det rigtige til runde forlygter). Forchromede forlygtehuse.
Følger: Gamle dørsider, gammelt instrumentbord, Rør-kofanger bag ( i stil med den forreste) + en million småting.
Smalt forlygtestativ (det rigtige til runde forlygter). Forchromede forlygtehuse.
Følger: Gamle dørsider, gammelt instrumentbord, Rør-kofanger bag ( i stil med den forreste) + en million småting.
Interiør
Originalt: To forsæder, ét bagsæde, ét sort rat, samt et par knapper og "stilke"
Ekstra tilbehør
Radio/CD, jydekrog, elektronisk tænding, kørelys (!)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Denne 2CV er produceret 3. maj 1987. Indregistreret første gang 1. april 1988, men kom først ud og køre i april 1989(?). 1.000 km service foretaget 1.juni 1989. Købte bilen af første ejer i oktober 2000, solgte den i april 2003 for så at købe den tilbage ét år senere. NU bliver den i familien. Har kørt lidt over 100.000 km
I 2002 kørte min kone og jeg til Sicilien og tilbage i en tre ugers sommerferie. Lidt over 7.000 km. Så var dét ligesom prøvet... Billedet af speedometeret viser 135 km/t ! (Ned ad bakke, rygvind og hjemvé). Kan faktisk komme over 140 (v/7.000 omdr/min) - men så springer vinduerne op!
Bliver nu kun brugt som sommerbil.
Billede 5+6 er fra "toppen" af Etna
2CV'en var i produktion fra 1948 til 29. februar 1988 i Paris, hvorefter produktionen fortsatte i Portugal til den 27. juli 1990. I alt 5.110.000 ex. + diverse af-arter (Dyane, Ami, AK/AU/AZU, Acadiane og Méhari)
Blev optaget med ét afviserpoint! Dét overraskede mig lidt!
Tekst opdateret 2. september 2005
I 2002 kørte min kone og jeg til Sicilien og tilbage i en tre ugers sommerferie. Lidt over 7.000 km. Så var dét ligesom prøvet... Billedet af speedometeret viser 135 km/t ! (Ned ad bakke, rygvind og hjemvé). Kan faktisk komme over 140 (v/7.000 omdr/min) - men så springer vinduerne op!
Bliver nu kun brugt som sommerbil.
Billede 5+6 er fra "toppen" af Etna
2CV'en var i produktion fra 1948 til 29. februar 1988 i Paris, hvorefter produktionen fortsatte i Portugal til den 27. juli 1990. I alt 5.110.000 ex. + diverse af-arter (Dyane, Ami, AK/AU/AZU, Acadiane og Méhari)
Blev optaget med ét afviserpoint! Dét overraskede mig lidt!
Tekst opdateret 2. september 2005
Citroën 2CV
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Svar: 9
Rattet står skam som det skal - omkr kl 7.30
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 13
Hey... Cool billlede. Det ser ud som om du tager et skarpt højresving med ekstrem høj hastighed!
Men måske rattet bare skal justeres?
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 13
...en høj fra mig
okt 2006
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 8
hvis du mangler noget til din 2cv, har jeg et par stykker at stå...
mar 2005
Følger: 3 Følgere: 17 Biler: 30 Emner: 2
høj herfra kig forbi........
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Svar: 9
Der er ikke noget salg - det er en uredigeret beskrivelse.
Men prisen var omkring 25.000...
nov 2002
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 45 Svar: 320
Hvad ligger prisen så på ca???
mar 2003
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 11 Emner: 2 Svar: 83
Den vækker sgu minder. Jeg ryddede op i garagen i dag og fandt nogle småstumper til 2cv/dyane. Generator, nogle relæer, blinkarme osv. Er det noget du vil have? Ellers ryger det nemlig ud. Tror også der er en starter og nogle seler.
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 8
Ja se det er fandme kræm der holder. DEEEJLIG bil. Er vokset op med sådan en i garagen. Den simpelthen er så charmerende. Det er bare fransk når det er bedst:)
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Svar: 9
Jeps, nålen forsvinder simpelthen.
To minutter før billedet blev taget var den faktisk helt væk...
jan 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1
En 2CV er den helt rigtige rejsebil. Jeg kan godt bektæfte TF's historis om de 135 km/t. Som (formodentligt) en af de eneste biler kan en 2CV, under der rette omstændigheder, kører hurtigere end speedometeret kan vise.
dec 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 3
135 km/t !!! Du er en modig mand ;O)
Hej Thomas!
Har været inde og tjekke din Mehari side ud og alle de fede billeder der ligger der. Har selv overvejet en Mehari, men er nået frem til, at det bliver en 2cv som for sjov biler bil nr. 3, da det jo nærmest er umuligt, at finde en Mehari og så en der er til at betale :O(
Det er svært nok, at finde en 2cv, der ikke koster mere, end fra ny, eller som kommer i "2" dele, Er det efterhånden kun 2cv esperten i Skanderborg, der har brugte "cv´er " til salg ?
maj 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 716
Tja, det var nu også ment som selvrensagelse, det med Renaulten.
Er helt enig i, at det eneste rigtige er en C5 eller Xantia. Xantia droppede jeg fordi økonomien i det var væsentlig dårligere, lidt det samme med C5 og så synes jeg den var for grim, men er totalt lækker at køre i, og med faceliftet er den bestemt kommet på ønskelisten når jeg en dag bliver uvenner med den Toyota-wannabee jeg drøner rundt i....
Jeg fik forresten Lagunaen ind på Bilgalleri, selvom den også står helt standard. Den er dog fjernet igen.
Jeg er netop tilmeldt C4-præsentationen, så det kan være Renaulten dukker op der. Vi ses!
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Svar: 9
2CV'en var i produktion til 1988 i Frankrig, og i Portugal til 1990.
Selvmordsdøre - den operation er måske liiiiige radikal nok...
Clio'en tror jeg ikke vil blive stemt ind. Det er en fuldstændig standart Clio II, sort med fem døre og 60 hk - den har ikke en chance!
Vi købte Renault af den simple grund at det var den bil - til prisen - vi følte os bedst tilpas i! Jeg er 188 cm, og sidder betydeligt bedre i Clio end Citroën C3.
Desuden ser jeg ingen grund til at købe ny Citroën med mindre man køber en C5, og det er økonomien - og lysten - ikke lige til!
maj 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 716
og velholdt. Skal den også have selvmordsdøre??
Har aldrig i mit liv set en 2CV køre mere end 120 km/t.
Skal vi også se Clioen???
Forstår ikke hvad der får en Citroen-entusiast til at købe Renault
okt 2003
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 13 Emner: 10 Svar: 709
Synes det er helt iorden at være forelsket i de gamle klassiske biler... Vidste faktisk ikke at de fortsatte med at lave 2CV'er så lang tid - hvilket år stoppede de helt med at lave den? Min far havde en 2CV varevogn som hans første firmabil og hans eneste kommentar: "Sjov lille vogn, men har man først kørt op bagi en anden bil, så brækker den midt over" - og sådan endte DEN sit liv
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Svar: 9
Den første ejer var både i England og Schweiz i den.
Vi har "kun" været i Italien i den.
Vores første 2CV var både i Frankrig, Holland og Italien flere gange.
Den anden (en varevogn, AZU) var tillige i Belgien.
Men nu er vi blevet "gamle" (over 30) og komfortable.
Næste tur bliver i vores nye Reanult Clio II.
nov 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 5.744
Fine billeder - den har været lidt rundt omkring....
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Svar: 9
apr 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 11 Emner: 60 Svar: 841
Velkommen til...