Volvo S600RS 2001
9.039 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Kommentarer
Volvo S600RS
Årgang:
2001
Motor:
Motor:
2.400 cc, 5 cyl rækkemotor, turbo, 20V, lav kompression
- SI turbo
- Flowoptimeret topstykke med højstyrke ventiler og sæder
- Performance knastaksler; øget styrke, løft og overlap
- 840 cc indsprøjtningsdyser
- Vand / ethanol højtryks indsprøjtning (reducerer kritiske temperaturer og øger sikkerhedsmargin - 30 liters alu-tank monteret i bagagerum)
- Bosch 0 580 254 044 Inline Fuel Pump
- Smedet stempler, hærdede og coatede
- Titanium plejlstænger og krydspinde
- Cylinderforinger med øget styrke og godstykkelse
- Krumtap, letvægt og specialhærdet
- Svinghjul; letvægt og præcisionsbalanceret
- Ventileret krumtaphus / sump
- 3.5'' downpipe
- 3.5'' race katalysator
- TME twin udstødningssystem med 70 mm dobbeltrør hele vejen igennem fra manifold
- Frontmonteret custom high capacity intercooler
- Frontmonteret oliekøler
Transmission;
- M66 gearkasse, 6 gear
- Quaife spærredifferentiale
- Kobling Sachs 800 Nm
2.400 cc, 5 cyl rækkemotor, turbo, 20V, lav kompression
- SI turbo
- Flowoptimeret topstykke med højstyrke ventiler og sæder
- Performance knastaksler; øget styrke, løft og overlap
- 840 cc indsprøjtningsdyser
- Vand / ethanol højtryks indsprøjtning (reducerer kritiske temperaturer og øger sikkerhedsmargin - 30 liters alu-tank monteret i bagagerum)
- Bosch 0 580 254 044 Inline Fuel Pump
- Smedet stempler, hærdede og coatede
- Titanium plejlstænger og krydspinde
- Cylinderforinger med øget styrke og godstykkelse
- Krumtap, letvægt og specialhærdet
- Svinghjul; letvægt og præcisionsbalanceret
- Ventileret krumtaphus / sump
- 3.5'' downpipe
- 3.5'' race katalysator
- TME twin udstødningssystem med 70 mm dobbeltrør hele vejen igennem fra manifold
- Frontmonteret custom high capacity intercooler
- Frontmonteret oliekøler
Transmission;
- M66 gearkasse, 6 gear
- Quaife spærredifferentiale
- Kobling Sachs 800 Nm
Hestekræfter
LowPerformance Program (TIL GADEBRUG)
-200Hk
-300Nm
HighPerformance Program (KUN TIL BANE BRUG)
- 609 HP målt på svinghjul (448 kW)
- 644 Nm målt på svinghjul
- 543 HP målt på hjul (399,2 kW)
- 573 Nm målt på hjul
- Tophastighed 311 km/h
-200Hk
-300Nm
HighPerformance Program (KUN TIL BANE BRUG)
- 609 HP målt på svinghjul (448 kW)
- 644 Nm målt på svinghjul
- 543 HP målt på hjul (399,2 kW)
- 573 Nm målt på hjul
- Tophastighed 311 km/h
Fælge
- Sommer; Pegasus R 19 x 8
- Vinter; Pegasus R 19 x 8
- Vinter; Pegasus R 19 x 8
Dæk
- Sommer; Michelin Pilot Sport Cup, 235/35/19
- Vinter; Nokian WR G2, 235/35/19
- Vinter; Nokian WR G2, 235/35/19
Undervogn
Roadholding:
- Intrax 1K2 gevindundervogn (kan let konfigureres til ultimativ race)
- Intrax camber / caster justering
- IPD krængningsstabilisatorer
- Nylon bøsninger
Bremser:
- Forreste skiver, Ø 355 mm CTF RS, varmebehandlede
- Forreste calibre, Volvo R BREMBO med MTE opgraderinger
- Forreste klodser, MTE RS compound
- Bagerste skiver, Ø 320 mm CTF R, varmebehandlede
- Bagerste calibre, Volvo R BREMBO med MTE opgraderinger
- Bagerste klodser, MTE R compound
- Stålarmerede bremseslanger
- Intrax 1K2 gevindundervogn (kan let konfigureres til ultimativ race)
- Intrax camber / caster justering
- IPD krængningsstabilisatorer
- Nylon bøsninger
Bremser:
- Forreste skiver, Ø 355 mm CTF RS, varmebehandlede
- Forreste calibre, Volvo R BREMBO med MTE opgraderinger
- Forreste klodser, MTE RS compound
- Bagerste skiver, Ø 320 mm CTF R, varmebehandlede
- Bagerste calibre, Volvo R BREMBO med MTE opgraderinger
- Bagerste klodser, MTE R compound
- Stålarmerede bremseslanger
Bilstereo
-Volvo Premium Sound System, HU-803
Styling
-Origiale S60R Forkofanger
-Origiale S60R Bagkofanger
-Origiale S60R Spoiler på bagklappe
-Origiale S60R Bi-Xenon Forlygter
-Origiale S60R Bagkofanger
-Origiale S60R Spoiler på bagklappe
-Origiale S60R Bi-Xenon Forlygter
Interiør
-Kabinen er Original s60 stofkabine
Ekstra tilbehør
-Satelitovervågning alarmsystem. Monteret Januar 2013
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
609 HP & 644 Nm; MTE og Marco Alsterfalk er udelt verdens førende kapacitet i optimering af bl.a. Volvo biler. Marco har en baggrund som maskiningeniør og Ph.D. i motorteknologi, og har i en lang række år arbejdet i laboratorierne hos Volvo og SAAB - med udvikling af nye højeffektive motorer og morgendagens biler.
I 2005 startede Marco Alsterfalk firmaet MTE i Stockholm, hvor han dels hjælper de store bilproducenter (Porsche, Saab, Ford, Volvo etc.), dels udvikler MTE kundespecifikke løsninger som sætter nye standarder for bæredygtig performance.
Dette projekt må ikke forveksles med "chiptuning" eller anden tvivlsom "garagetuning". Det holder, det er bæredygtigt og præstationerne, overrasker de fleste.
Denne ultimative Volvo S600RS er opbygget fra bunden af MTE i Stockholm, og Marco Alsterfalk har selv afsluttet og leveret projektet i april 2012. Hele opbygningen er baseret på erfaringer fra lignende MTE-projekter, og alt er dimensioneret kompromisløst til at kunne holde til de store belastninger - drivlinie, undervogn, bremser er helt nyt, og konfigureret til dette projekt.
Projektet med denne Volvo S600RS er opbygget så bilen kan føres lovligt i civil Dansk trafik. I "gadekonfiguration" med low-performance software leverer motor samme effekt som standard, med lave emissioner under grænseværdierne.
Ønsker man at anvende vognen på bane, kan high-performance software loades med en almindelig computer på under 8 minutter - og med octan 99 har man således 609 HP til rådighed. Hjulstillinger kan også tilpasses til skarp banekørsel på få minutter.
Se evt. mere om MTE og dette projekt med Volvo S600RS på nedenstående links.
http://www.mte.se/default.asp?aGr=chLang
http://www.youtube.com/watch?v=z5-Zo28Vru4&feature=player_embedded
I 2005 startede Marco Alsterfalk firmaet MTE i Stockholm, hvor han dels hjælper de store bilproducenter (Porsche, Saab, Ford, Volvo etc.), dels udvikler MTE kundespecifikke løsninger som sætter nye standarder for bæredygtig performance.
Dette projekt må ikke forveksles med "chiptuning" eller anden tvivlsom "garagetuning". Det holder, det er bæredygtigt og præstationerne, overrasker de fleste.
Denne ultimative Volvo S600RS er opbygget fra bunden af MTE i Stockholm, og Marco Alsterfalk har selv afsluttet og leveret projektet i april 2012. Hele opbygningen er baseret på erfaringer fra lignende MTE-projekter, og alt er dimensioneret kompromisløst til at kunne holde til de store belastninger - drivlinie, undervogn, bremser er helt nyt, og konfigureret til dette projekt.
Projektet med denne Volvo S600RS er opbygget så bilen kan føres lovligt i civil Dansk trafik. I "gadekonfiguration" med low-performance software leverer motor samme effekt som standard, med lave emissioner under grænseværdierne.
Ønsker man at anvende vognen på bane, kan high-performance software loades med en almindelig computer på under 8 minutter - og med octan 99 har man således 609 HP til rådighed. Hjulstillinger kan også tilpasses til skarp banekørsel på få minutter.
Se evt. mere om MTE og dette projekt med Volvo S600RS på nedenstående links.
http://www.mte.se/default.asp?aGr=chLang
http://www.youtube.com/watch?v=z5-Zo28Vru4&feature=player_embedded
Volvo S600RS
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
apr 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 6 Emner: 11 Svar: 28
nov 2009
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 18 Svar: 1
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
Nå for Søren
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
Christian ; det er fordi jeg ikke har taget nogen billeder af kabine og motoren
aug 2003
Følger: 79 Følgere: 76 Biler: 12 Emner: 71 Svar: 195
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.917
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 10 Emner: 1 Svar: 19
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 113
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
jun 2007
Følger: 72 Følgere: 63 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 157
mar 2010
Følger: 141 Følgere: 131 Biler: 7 Emner: 400 Svar: 1.085
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
masser af tekst, fine billeder .. hvad mere skal der bruges?
Hvis det er fordi der mangler billeder af kabine og motorrum .. så har jeg kun en ting at sige til jer der afmelder.
MISUNDELSENS BRØD ER SVÆR AT SLUGE!!!
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
nov 2003
Følger: 185 Følgere: 185 Biler: 13 Emner: 140 Svar: 1.904
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
apr 2008
Følger: 87 Følgere: 85 Biler: 14 Emner: 134 Svar: 730