Volvo S600RS 2001

9.039 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Volvo S600RS

Årgang:
2001
Motor:
Motor:
2.400 cc, 5 cyl rækkemotor, turbo, 20V, lav kompression
- SI turbo
- Flowoptimeret topstykke med højstyrke ventiler og sæder
- Performance knastaksler; øget styrke, løft og overlap
- 840 cc indsprøjtningsdyser
- Vand / ethanol højtryks indsprøjtning (reducerer kritiske temperaturer og øger sikkerhedsmargin - 30 liters alu-tank monteret i bagagerum)
- Bosch 0 580 254 044 Inline Fuel Pump
- Smedet stempler, hærdede og coatede
- Titanium plejlstænger og krydspinde
- Cylinderforinger med øget styrke og godstykkelse
- Krumtap, letvægt og specialhærdet
- Svinghjul; letvægt og præcisionsbalanceret
- Ventileret krumtaphus / sump
- 3.5'' downpipe
- 3.5'' race katalysator
- TME twin udstødningssystem med 70 mm dobbeltrør hele vejen igennem fra manifold
- Frontmonteret custom high capacity intercooler
- Frontmonteret oliekøler

Transmission;
- M66 gearkasse, 6 gear
- Quaife spærredifferentiale
- Kobling Sachs 800 Nm
Hestekræfter
LowPerformance Program (TIL GADEBRUG)
-200Hk
-300Nm

HighPerformance Program (KUN TIL BANE BRUG)
- 609 HP målt på svinghjul (448 kW)
- 644 Nm målt på svinghjul

- 543 HP målt på hjul (399,2 kW)
- 573 Nm målt på hjul

- Tophastighed 311 km/h

Fælge
- Sommer; Pegasus R 19 x 8
- Vinter; Pegasus R 19 x 8
Dæk
- Sommer; Michelin Pilot Sport Cup, 235/35/19
- Vinter; Nokian WR G2, 235/35/19
Undervogn
Roadholding:
- Intrax 1K2 gevindundervogn (kan let konfigureres til ultimativ race)
- Intrax camber / caster justering
- IPD krængningsstabilisatorer
- Nylon bøsninger

Bremser:
- Forreste skiver, Ø 355 mm CTF RS, varmebehandlede
- Forreste calibre, Volvo R BREMBO med MTE opgraderinger
- Forreste klodser, MTE RS compound
- Bagerste skiver, Ø 320 mm CTF R, varmebehandlede
- Bagerste calibre, Volvo R BREMBO med MTE opgraderinger
- Bagerste klodser, MTE R compound
- Stålarmerede bremseslanger
Bilstereo
-Volvo Premium Sound System, HU-803
Styling
-Origiale S60R Forkofanger
-Origiale S60R Bagkofanger
-Origiale S60R Spoiler på bagklappe
-Origiale S60R Bi-Xenon Forlygter

Interiør
-Kabinen er Original s60 stofkabine
Ekstra tilbehør
-Satelitovervågning alarmsystem. Monteret Januar 2013
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
609 HP & 644 Nm; MTE og Marco Alsterfalk er udelt verdens førende kapacitet i optimering af bl.a. Volvo biler. Marco har en baggrund som maskiningeniør og Ph.D. i motorteknologi, og har i en lang række år arbejdet i laboratorierne hos Volvo og SAAB - med udvikling af nye højeffektive motorer og morgendagens biler.

I 2005 startede Marco Alsterfalk firmaet MTE i Stockholm, hvor han dels hjælper de store bilproducenter (Porsche, Saab, Ford, Volvo etc.), dels udvikler MTE kundespecifikke løsninger som sætter nye standarder for bæredygtig performance.

Dette projekt må ikke forveksles med "chiptuning" eller anden tvivlsom "garagetuning". Det holder, det er bæredygtigt og præstationerne, overrasker de fleste.

Denne ultimative Volvo S600RS er opbygget fra bunden af MTE i Stockholm, og Marco Alsterfalk har selv afsluttet og leveret projektet i april 2012. Hele opbygningen er baseret på erfaringer fra lignende MTE-projekter, og alt er dimensioneret kompromisløst til at kunne holde til de store belastninger - drivlinie, undervogn, bremser er helt nyt, og konfigureret til dette projekt.

Projektet med denne Volvo S600RS er opbygget så bilen kan føres lovligt i civil Dansk trafik. I "gadekonfiguration" med low-performance software leverer motor samme effekt som standard, med lave emissioner under grænseværdierne.

Ønsker man at anvende vognen på bane, kan high-performance software loades med en almindelig computer på under 8 minutter - og med octan 99 har man således 609 HP til rådighed. Hjulstillinger kan også tilpasses til skarp banekørsel på få minutter.

Se evt. mere om MTE og dette projekt med Volvo S600RS på nedenstående links.

http://www.mte.se/default.asp?aGr=chLang

http://www.youtube.com/watch?v=z5-Zo28Vru4&feature=player_embedded

Vil du se flere Volvo S600RS til salg? Andre Volvo eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Volvo S600RS
Annonce