Renault Clio 1.8 16v 1991
4.410 visninger
|
Oprettet:
Renault Clio 1.8 16v
Årgang:
1991
Motor:
1.8 16v (F7P) EFI - Multipoint.
Hestekræfter
137 Hk
162 Nm
162 Nm
Fælge
RH Cup - 8x15 (+ 20mm spacere)
Clio 16v Turbine fælge - 6x15
Stålfælge m. pigdæk
Clio 16v Turbine fælge - 6x15
Stålfælge m. pigdæk
Dæk
Toyo Proxes 195/45-15 (på RH Cup fælgene)
Undervogn
Bilstein B8 fjedre og dæmpere. Superfed og hård undervogn at køre med.
Moderat sænket. (vil tro omkring 25mm)
Ville gerne have sænket den en smule mere, men ved første øjekast lader det til at være en umulig opgave at trække de rustne torsionsstænger ud.
Moderat sænket. (vil tro omkring 25mm)
Ville gerne have sænket den en smule mere, men ved første øjekast lader det til at være en umulig opgave at trække de rustne torsionsstænger ud.
Bilstereo
Sony Xplod headunit
JBL 4 kanals forstærker
10" Alpine subwoofer
JVC højttalere for og bag.
JBL 4 kanals forstærker
10" Alpine subwoofer
JVC højttalere for og bag.
Styling
Original udvendigt.
Det ville være en skam at ødelægge en klassiker med alt muligt glasfiber gak og gøjl.
Clio 1.8 16v (F7P) og Clio Williams 2.0 16v (F7R) kendetegnes udvendigt bl.a på de brede skærme for og bag, samt bulen og indsugningen i kølerhjelmen.
Det ville være en skam at ødelægge en klassiker med alt muligt glasfiber gak og gøjl.
Clio 1.8 16v (F7P) og Clio Williams 2.0 16v (F7R) kendetegnes udvendigt bl.a på de brede skærme for og bag, samt bulen og indsugningen i kølerhjelmen.
Interiør
Original indvendigt.
Sportsstolene er efter min mening ganske uovertrufne, og i min bil i supergod stand - så ingen grund til at skifte sæderne. Bilen er fra fabrikken udstyret med 3 ekstra ure ovenpå midterkonsollen, til henholdsvis oliestand, olietemperatur og olietryk.
Udover sæder og ekstra ure, tror jeg ikke kabinen adskiller sig nævneværdigt fra en hvilken som helst anden Clio af samme årgang?
Sportsstolene er efter min mening ganske uovertrufne, og i min bil i supergod stand - så ingen grund til at skifte sæderne. Bilen er fra fabrikken udstyret med 3 ekstra ure ovenpå midterkonsollen, til henholdsvis oliestand, olietemperatur og olietryk.
Udover sæder og ekstra ure, tror jeg ikke kabinen adskiller sig nævneværdigt fra en hvilken som helst anden Clio af samme årgang?
Ekstra tilbehør
Bagpotte fjernet og erstattet med et stykke rør.
Den lyder ret fedt, men er lidt for gennemtrængende ved motorvejskørsel.
Så på sigt skal jeg have monteret en dæmper igen.
Den lyder ret fedt, men er lidt for gennemtrængende ved motorvejskørsel.
Så på sigt skal jeg have monteret en dæmper igen.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er købt i april 2013.
Km-stand : 106.000
Købspris : 9.000sek.
Overraskelser siden købet.
- inderpaneler er noget mere rustne end først antaget.
- tidligere ejer havde fjernet pæren til ABS lampen (sikkert en defekt føler eller krans)
- fusker-montering (fastgørelse) af bremseklodser bag.
Derudover har den kørt upåklageligt, til trods for at den har fået nogle stryg efter jeg købte den.
Faktisk nok en af de sjoveste biler jeg til dato har haft.. :-)
Km-stand : 106.000
Købspris : 9.000sek.
Overraskelser siden købet.
- inderpaneler er noget mere rustne end først antaget.
- tidligere ejer havde fjernet pæren til ABS lampen (sikkert en defekt føler eller krans)
- fusker-montering (fastgørelse) af bremseklodser bag.
Derudover har den kørt upåklageligt, til trods for at den har fået nogle stryg efter jeg købte den.
Faktisk nok en af de sjoveste biler jeg til dato har haft.. :-)
Renault Clio 1.8 16v
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 1
jun 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 70
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2
overvejer du ikke at sælge den?
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 83
Har lige købt en selv Sjov lille bil og køre i
P.s: E-Høj fra mig
feb 2013
Følger: 23 Følgere: 27 Biler: 1
jun 2004
Følger: 32 Følgere: 32 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 263
Men overvejer at lave de sidste småting og så sælge den videre - får desværre ikke rigtig kørt i den..
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 79 Biler: 11 Emner: 115 Svar: 465
jun 2004
Følger: 32 Følgere: 32 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 263
Jeg har villet have en de sidste 15år, men har først nu fundet en der ikke var håbløst rusten og til den rigtige pris.
Fair nok at tidligere ejer af din clio har haft en afstikker med glasfiber-skørtesættet, men lidt dumt ikke at gemme de originale kofangere..
Den ser ellers fin ud.. Håber du finder nogle originale kofangere til den
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
Det er bare en dejlig kæremaskine sådan en og så ser den bare SÅ godt ud med standard kofangere (skal jeg også ahve fundet til min, MEN tidligere ejer har smidt dem væk efter han monterede skørtesæt, gaah )
Men ja, velkommen til din fine vogn! høj stemme herfra...
jun 2004
Følger: 32 Følgere: 32 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 263
Har haft en del sjove biler, men tror næsten at clio'en er den sjoveste af dem alle..
Den skal ikke modificeres nævneværdigt - allerhøjest yderligere en smule sænkning og en bagpotte.. Derudover påtænker jeg at få lavet det sidste rust i inderpanelerne, og hvis jeg beholder den længe - en omlakering i samme farve..
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 43
En pragt eksemplar som vil være synd at modificere.
jul 2004
Følger: 137 Følgere: 132 Biler: 1 Emner: 53 Svar: 1.089