BMW E28 525i 1986
8.742 visninger
|
Oprettet:
BMW E28 525i
Årgang:
1986
Motor:
M30B25
Totalt standard og orginal.
Totalt standard og orginal.
Hestekræfter
150 HK/215 NM
Fælge
Til vinter/opbevaring: originale BMW fælge, fra da bilen blev solgt til det danske marked.
Til sommer: 17x8,5 AC Schnitzer TYP 3101a Monoblock, totalt fejlfrie og nyrenoverede.
Til sommer: 17x8,5 AC Schnitzer TYP 3101a Monoblock, totalt fejlfrie og nyrenoverede.
Dæk
Dunloop SPT 9000 235-40-17
Undervogn
Mtech undervogn med 35mm sænkning, så det er en rigtig morfar gyngehest.
Bilstereo
Original Blaupunkt kasettebåndafspiller, og sådan forbliver det.
De originale højtalere er der stadig, så det er ikke det vilde lydsystem der er i den.
De originale højtalere er der stadig, så det er ikke det vilde lydsystem der er i den.
Styling
TRESER hvide blink til foran, og sorte sideblink fra min E30'er.
Det lille M Tech 1 rat (370 mm) og røde ''Respect YOUR elders'' klistermærker i sideruderne.
Så sidder der en slidt Mtech pinstripe på, som der skal en ny på af.
Ellers er bilen totalt standard.
Det lille M Tech 1 rat (370 mm) og røde ''Respect YOUR elders'' klistermærker i sideruderne.
Så sidder der en slidt Mtech pinstripe på, som der skal en ny på af.
Ellers er bilen totalt standard.
Interiør
Blå kabine, som er som ny, ser faktisk ud, som den gjorde da bilen blev solgt.
Armlæn i midten i bag.
Blå og sort interiør og blåt, fejlfrit gulvtæppe.
Armlæn i midten i bag.
Blå og sort interiør og blåt, fejlfrit gulvtæppe.
Ekstra tilbehør
Kasettebånd fra 1981 og en stråhat i bagruden.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Købte den her fine gamle dame d.14/3 2013, som et impulskøb, og har ikke fortrudt det, den her bil kører fantastisk!
Den havde kun gået 157.000 ved køb, og var nysynet.
Står virkelig flot og original, og det skal den have lov til at forblive.
Kommer til at lave nogle mindre ændringer på den, men den skal forblive så orginal som muligt.
Bilen er dansk, og har været ejet af en ældre mand, som efterfølgende har overladt den til sin søn.
Han kører ca 20.000 km i den fra 2008 og til 2012.
Der er fuld service bog på den, og der medfulgte et originalt katalog fra BMW's udstyrsprogram, hvor man bla. kunne købe autostole i samme indtræk, som ens kabine var med.
Bilen er med alle klistermærker (farvekode, en beskrivelse i forruden af, hvordan man skal køre motoren de første 2000 km, samt et typeklister mærke i dørfalsen), som den havde med sig fra fabrikken.
Produceret 28-04-1986, indregistreret første gang i DK 3/6 1986.
Originalfarve: Cosmosblau metallic (185)- som den stadig står i.
Ekstraudstyr:
S350A
Therm. insulat. glass green
S850A
Additional Export tank filling
S860A
Additional turn indicator lamp
Fremtidige planer:
Skal have Pfeba 187 front på, og sænkes en smule.
Bilen kostede 316.531 kr i 1986.
Den havde kun gået 157.000 ved køb, og var nysynet.
Står virkelig flot og original, og det skal den have lov til at forblive.
Kommer til at lave nogle mindre ændringer på den, men den skal forblive så orginal som muligt.
Bilen er dansk, og har været ejet af en ældre mand, som efterfølgende har overladt den til sin søn.
Han kører ca 20.000 km i den fra 2008 og til 2012.
Der er fuld service bog på den, og der medfulgte et originalt katalog fra BMW's udstyrsprogram, hvor man bla. kunne købe autostole i samme indtræk, som ens kabine var med.
Bilen er med alle klistermærker (farvekode, en beskrivelse i forruden af, hvordan man skal køre motoren de første 2000 km, samt et typeklister mærke i dørfalsen), som den havde med sig fra fabrikken.
Produceret 28-04-1986, indregistreret første gang i DK 3/6 1986.
Originalfarve: Cosmosblau metallic (185)- som den stadig står i.
Ekstraudstyr:
S350A
Therm. insulat. glass green
S850A
Additional Export tank filling
S860A
Additional turn indicator lamp
Fremtidige planer:
Skal have Pfeba 187 front på, og sænkes en smule.
Bilen kostede 316.531 kr i 1986.
BMW E28 525i
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
I'm really happy with this car.
jun 2010
Følger: 9 Følgere: 9
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
Den ville jeg nok også hælde mest til, hvis det var mig, især pga den lavere vægt.
Ellers kan man jo købe 320is motoren, s14b20, med 192 hk på en 4 cylinderet.
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Lige nu tror jeg vare vi kører med den som den er og får opgraderet undervognen da det er her vi kan hente mest tid pr. omgang
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.561
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
Jo desværre, de bagerste skærmkanter har det ikke for godt, men de skal skiftes til vinter.
Ellers er der nogle småting der skal kigges på, men alt i alt, så er vi godt tilfreds med den.
sep 2003
Følger: 64 Følgere: 64 Biler: 12 Emner: 47 Svar: 1.957
Der gemte sig ikke ubehageligheder under de chrom skærmkanter?
Flot vogn!