Volvo V40 D4 Aut. Summum D-Line (Solgt) [Tidl. bil] 2012
3.492 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Kommentarer
Volvo V40 D4 Aut. Summum D-Line (Solgt)
Årgang:
2012
Motor:
D4 Diesel.
Række 5, 2.0
Geartronic automatgear, 6 trins m/3 funktioner. Fuldautomatisk, sportsautomatik og manuel skift.
Række 5, 2.0
Geartronic automatgear, 6 trins m/3 funktioner. Fuldautomatisk, sportsautomatik og manuel skift.
Hestekræfter
177 HK
400 NM
400 NM
Fælge
Sommer: MIDIR 8x18" Black, Diamond cut, org. Volvo.
Vinter: 16" stålfælg.
Vinter: 16" stålfælg.
Dæk
Sommer: 225/40-18 Michelin Pilotsport3
Vinter: 195/55-16 Nokian Vinterdæk
Vinter: 195/55-16 Nokian Vinterdæk
Undervogn
Org. Volvo sportspakke undervogn.
Bilstereo
High performance m/7" skærm. 8 højtalere.
CD / Bluetooth / USB / Ipod.
CD / Bluetooth / USB / Ipod.
Styling
Org. Volvo spoilersæt m/ sideskørt, bagskørt, diffuser, tagspoiler "sharkfin" og dobbelte ovale afgangsrør.
Interiør
Vasa læder Espresso/White interior.
Ekstra tilbehør
D-Line safety package med:
Adaptiv fartpilot 0-200 km/t.
Lane keeping aid.
Driver alert system.
BLIS
Uheldsadvarsel.
Yderligere Citysafety 2 0-50 km/t indeholdende:
Pedestrian detection
Automatisk nødbremsesystem.
Fodgænger airbag.
Desuden:
Aktive Xenon lygter m/automatisk op og nedblænding.
Automatisk parkerings pilot.
LCD instrumentering m/3 temaer. Elegance, Eco og sport.
Varme i bagsæder.
Nøglefri betjening og kørsel.
El justerbar førersæde.
Justerbar servoassistance.
Klapbare sidespejle m/LED blink
LED kørelys.
2 delt bund i bagagerum.
Bak kamera.
Start / stop teknologi.
Udvidet kabinebelysning m/ valgbar farve. 8 farver + 1 styret af temperatur.
Kørecomputer m/ turstatistik.
Elvarme i forrude.
Lys i gearknop.
Førersæde, sidespejle og servokraft indstilles automatisk, alt efter hvilken nøgle der åbner førerdøren.
Og så de almindelige ting som:
Automatisk nedblændeligt bakspejl.
Centrallåse.
2 zonet fuldautomatisk klimaanlæg.
El spejle.
o.s.v.
Adaptiv fartpilot 0-200 km/t.
Lane keeping aid.
Driver alert system.
BLIS
Uheldsadvarsel.
Yderligere Citysafety 2 0-50 km/t indeholdende:
Pedestrian detection
Automatisk nødbremsesystem.
Fodgænger airbag.
Desuden:
Aktive Xenon lygter m/automatisk op og nedblænding.
Automatisk parkerings pilot.
LCD instrumentering m/3 temaer. Elegance, Eco og sport.
Varme i bagsæder.
Nøglefri betjening og kørsel.
El justerbar førersæde.
Justerbar servoassistance.
Klapbare sidespejle m/LED blink
LED kørelys.
2 delt bund i bagagerum.
Bak kamera.
Start / stop teknologi.
Udvidet kabinebelysning m/ valgbar farve. 8 farver + 1 styret af temperatur.
Kørecomputer m/ turstatistik.
Elvarme i forrude.
Lys i gearknop.
Førersæde, sidespejle og servokraft indstilles automatisk, alt efter hvilken nøgle der åbner førerdøren.
Og så de almindelige ting som:
Automatisk nedblændeligt bakspejl.
Centrallåse.
2 zonet fuldautomatisk klimaanlæg.
El spejle.
o.s.v.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er ikke købt fabriksny. Den har kørt som udstillingsvogn hos Volvo.
Jeg købte den 3.mdr gammel.
På vejen hjem fra forhandleren, skete der noget utænkeligt. Efter blot 6 km, var der en anden billist der overså sin vigepligt, og kørte ud foran mig.
Bilen blev takseret skadet for 53% af købsprisen, og skulle derfor repareres. Vi fik den tilbage lige inden påsken 2013, efter hele 11 uger på værksted.
Værkstedet har gjort et fantastisk stykke arbejde, og hvis man ikke ved det, kan det ikke ses overhovedet, at hele fronten er blevet skiftet inkl. vanger i motorrummet.
23/08-2013. Tja, bilen har været mere kvæstet end taksatoren i første omgang havde vurderet tilbage i januar måned. Har netop fået bilen tilbage igen, nu efter 5 værkstedsbesøg. Umiddelbart er bilen nu blevet repareret for omkring 70% af købsprisen, hvilket efter daværende regler skulle ha været en totalskade. Da vi fik bilen tilbage omkring påske, overholdte den taksatorens vurdering, men efterfølgende er der dukket et hav af skader op inde i kabinen, som man åbenbart ikke har set i første omgang. Der kom jo nyt instrumentbord i samt loft grundet airbags, men der var en del andre ting som enten har været rykket løst eller knækket af. Til taksatorens forsvar, skal det nævnes at langt de fleste af fejlene, ikke har været muligt at konstatere, før bilen er kommet på gaden igen, men der har dog været nogle enkelte dele, hvor man bare ikke har gennemgået bilen ordentligt. Det er lidt trælst når nu vi dengang kun var 2% fra at kunne få pengene tilbage. Det burde ha været opdaget at bøjlerne på passagersædets nakkestøtte stak ud igennem læderet på sædets bagside. Man burde nok også ha set, at tårnstiveren i motorrummet var ødelagt. Det havde været mere end rigeligt til at bringe den over 55% skadet, hvor vi kunne få pengene tilbage. Men nej, forsikringen og taksatoren var ikke til at hugge og stikke i, så derfor er vi nu havnet med en tvangsrepareret bil, som faktisk skulle ha været skrottet, og vi kunne via vores forsikring ha fået en hel fabriksny.
Men igen, efterhånden som fejlene er blevet fikset, er vores bil jo ved at være fabriksny, men rent økonomisk har det ikke været den billigste løsning, som forsikringerne jo ellers er forpligtiget til at finde grundet brugerbetaling.
29/12-2013. Forsikringssagen står stadigt åben. Det er dog ved at være et par måneder siden bilen sidst har været på værksted. Det er desværre ikke fordi bilen nu er perfekt, men mere fordi jeg snart har opgivet at få de sidste fejl fikset. Der er noget der rasler i indstrumentbordet, og når det regner, kan klimaautomatikken ikke holde alle ruder dugfrie. Der trænger ikke vand ind, så problemet må ligge i spjældstyringen. Nogle af spjældende er blevet skiftet, men det virker ikke helt efter hensigten.
Jeg købte den 3.mdr gammel.
På vejen hjem fra forhandleren, skete der noget utænkeligt. Efter blot 6 km, var der en anden billist der overså sin vigepligt, og kørte ud foran mig.
Bilen blev takseret skadet for 53% af købsprisen, og skulle derfor repareres. Vi fik den tilbage lige inden påsken 2013, efter hele 11 uger på værksted.
Værkstedet har gjort et fantastisk stykke arbejde, og hvis man ikke ved det, kan det ikke ses overhovedet, at hele fronten er blevet skiftet inkl. vanger i motorrummet.
23/08-2013. Tja, bilen har været mere kvæstet end taksatoren i første omgang havde vurderet tilbage i januar måned. Har netop fået bilen tilbage igen, nu efter 5 værkstedsbesøg. Umiddelbart er bilen nu blevet repareret for omkring 70% af købsprisen, hvilket efter daværende regler skulle ha været en totalskade. Da vi fik bilen tilbage omkring påske, overholdte den taksatorens vurdering, men efterfølgende er der dukket et hav af skader op inde i kabinen, som man åbenbart ikke har set i første omgang. Der kom jo nyt instrumentbord i samt loft grundet airbags, men der var en del andre ting som enten har været rykket løst eller knækket af. Til taksatorens forsvar, skal det nævnes at langt de fleste af fejlene, ikke har været muligt at konstatere, før bilen er kommet på gaden igen, men der har dog været nogle enkelte dele, hvor man bare ikke har gennemgået bilen ordentligt. Det er lidt trælst når nu vi dengang kun var 2% fra at kunne få pengene tilbage. Det burde ha været opdaget at bøjlerne på passagersædets nakkestøtte stak ud igennem læderet på sædets bagside. Man burde nok også ha set, at tårnstiveren i motorrummet var ødelagt. Det havde været mere end rigeligt til at bringe den over 55% skadet, hvor vi kunne få pengene tilbage. Men nej, forsikringen og taksatoren var ikke til at hugge og stikke i, så derfor er vi nu havnet med en tvangsrepareret bil, som faktisk skulle ha været skrottet, og vi kunne via vores forsikring ha fået en hel fabriksny.
Men igen, efterhånden som fejlene er blevet fikset, er vores bil jo ved at være fabriksny, men rent økonomisk har det ikke været den billigste løsning, som forsikringerne jo ellers er forpligtiget til at finde grundet brugerbetaling.
29/12-2013. Forsikringssagen står stadigt åben. Det er dog ved at være et par måneder siden bilen sidst har været på værksted. Det er desværre ikke fordi bilen nu er perfekt, men mere fordi jeg snart har opgivet at få de sidste fejl fikset. Der er noget der rasler i indstrumentbordet, og når det regner, kan klimaautomatikken ikke holde alle ruder dugfrie. Der trænger ikke vand ind, så problemet må ligge i spjældstyringen. Nogle af spjældende er blevet skiftet, men det virker ikke helt efter hensigten.
Vil du se flere Volvo V40 D4 Aut. Summum D-Line (Solgt) til salg? Andre Volvo eller bare andre brugte biler?
Volvo V40 D4 Aut. Summum D-Line (Solgt)
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 5 Svar: 81
Der har været en del følgeskader, som alle er blevet dækket af forsikringen, uden problemer. Hele skadesagen står så også stadigt åben, og er dermed endnu ikke afsluttet.
Mit indtryk af bilen er generelt højt. Nu er jeg en høj person, så volvo har altid været en del af min hverdag, da det er eneste bil hvor jeg kan sidde bag rattet en hel dag, uden at blive træt i ryg og ben. Her er den nye V40 ingen undtagelse. Sådan rent Volvo mæssigt, er V40 atter tilbage i Volvos egen ånd. Vores tidligere V50 blev jeg aldrig rigtig glad for.
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 5 Svar: 81
Jo det var mig der var i FDM. Sorry jeg først svarer nu, har ikke været online længe.
feb 2004
Følger: 37 Følgere: 46 Biler: 8 Emner: 185 Svar: 1.910
Hvad har dit indtryk ellers været af bilen?
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 1 Svar: 1
jun 2007
Følger: 72 Følgere: 63 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 157
jun 2007
Følger: 72 Følgere: 63 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 157
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 119 Svar: 900
dec 2009
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 12
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25