Volvo V40 D4 Aut. Summum D-Line (Solgt) [Tidl. bil] 2012

3.492 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Volvo V40 D4 Aut. Summum D-Line (Solgt)

Årgang:
2012
Motor:
D4 Diesel.

Række 5, 2.0

Geartronic automatgear, 6 trins m/3 funktioner. Fuldautomatisk, sportsautomatik og manuel skift.
Hestekræfter
177 HK

400 NM
Fælge
Sommer: MIDIR 8x18" Black, Diamond cut, org. Volvo.

Vinter: 16" stålfælg.
Dæk
Sommer: 225/40-18 Michelin Pilotsport3

Vinter: 195/55-16 Nokian Vinterdæk
Undervogn
Org. Volvo sportspakke undervogn.
Bilstereo
High performance m/7" skærm. 8 højtalere.

CD / Bluetooth / USB / Ipod.
Styling
Org. Volvo spoilersæt m/ sideskørt, bagskørt, diffuser, tagspoiler "sharkfin" og dobbelte ovale afgangsrør.
Interiør
Vasa læder Espresso/White interior.
Ekstra tilbehør
D-Line safety package med:

Adaptiv fartpilot 0-200 km/t.
Lane keeping aid.
Driver alert system.
BLIS
Uheldsadvarsel.

Yderligere Citysafety 2 0-50 km/t indeholdende:

Pedestrian detection
Automatisk nødbremsesystem.
Fodgænger airbag.

Desuden:

Aktive Xenon lygter m/automatisk op og nedblænding.
Automatisk parkerings pilot.
LCD instrumentering m/3 temaer. Elegance, Eco og sport.
Varme i bagsæder.
Nøglefri betjening og kørsel.
El justerbar førersæde.
Justerbar servoassistance.
Klapbare sidespejle m/LED blink
LED kørelys.
2 delt bund i bagagerum.
Bak kamera.
Start / stop teknologi.
Udvidet kabinebelysning m/ valgbar farve. 8 farver + 1 styret af temperatur.
Kørecomputer m/ turstatistik.
Elvarme i forrude.
Lys i gearknop.
Førersæde, sidespejle og servokraft indstilles automatisk, alt efter hvilken nøgle der åbner førerdøren.

Og så de almindelige ting som:

Automatisk nedblændeligt bakspejl.
Centrallåse.
2 zonet fuldautomatisk klimaanlæg.
El spejle.
o.s.v.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er ikke købt fabriksny. Den har kørt som udstillingsvogn hos Volvo.

Jeg købte den 3.mdr gammel.

På vejen hjem fra forhandleren, skete der noget utænkeligt. Efter blot 6 km, var der en anden billist der overså sin vigepligt, og kørte ud foran mig.

Bilen blev takseret skadet for 53% af købsprisen, og skulle derfor repareres. Vi fik den tilbage lige inden påsken 2013, efter hele 11 uger på værksted.

Værkstedet har gjort et fantastisk stykke arbejde, og hvis man ikke ved det, kan det ikke ses overhovedet, at hele fronten er blevet skiftet inkl. vanger i motorrummet.

23/08-2013. Tja, bilen har været mere kvæstet end taksatoren i første omgang havde vurderet tilbage i januar måned. Har netop fået bilen tilbage igen, nu efter 5 værkstedsbesøg. Umiddelbart er bilen nu blevet repareret for omkring 70% af købsprisen, hvilket efter daværende regler skulle ha været en totalskade. Da vi fik bilen tilbage omkring påske, overholdte den taksatorens vurdering, men efterfølgende er der dukket et hav af skader op inde i kabinen, som man åbenbart ikke har set i første omgang. Der kom jo nyt instrumentbord i samt loft grundet airbags, men der var en del andre ting som enten har været rykket løst eller knækket af. Til taksatorens forsvar, skal det nævnes at langt de fleste af fejlene, ikke har været muligt at konstatere, før bilen er kommet på gaden igen, men der har dog været nogle enkelte dele, hvor man bare ikke har gennemgået bilen ordentligt. Det er lidt trælst når nu vi dengang kun var 2% fra at kunne få pengene tilbage. Det burde ha været opdaget at bøjlerne på passagersædets nakkestøtte stak ud igennem læderet på sædets bagside. Man burde nok også ha set, at tårnstiveren i motorrummet var ødelagt. Det havde været mere end rigeligt til at bringe den over 55% skadet, hvor vi kunne få pengene tilbage. Men nej, forsikringen og taksatoren var ikke til at hugge og stikke i, så derfor er vi nu havnet med en tvangsrepareret bil, som faktisk skulle ha været skrottet, og vi kunne via vores forsikring ha fået en hel fabriksny.
Men igen, efterhånden som fejlene er blevet fikset, er vores bil jo ved at være fabriksny, men rent økonomisk har det ikke været den billigste løsning, som forsikringerne jo ellers er forpligtiget til at finde grundet brugerbetaling.

29/12-2013. Forsikringssagen står stadigt åben. Det er dog ved at være et par måneder siden bilen sidst har været på værksted. Det er desværre ikke fordi bilen nu er perfekt, men mere fordi jeg snart har opgivet at få de sidste fejl fikset. Der er noget der rasler i indstrumentbordet, og når det regner, kan klimaautomatikken ikke holde alle ruder dugfrie. Der trænger ikke vand ind, så problemet må ligge i spjældstyringen. Nogle af spjældende er blevet skiftet, men det virker ikke helt efter hensigten.

Vil du se flere Volvo V40 D4 Aut. Summum D-Line (Solgt) til salg? Andre Volvo eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Volvo V40 D4 Aut. Summum D-Line (Solgt)
  •   29. dec 2013 @Emil

    Der har været en del følgeskader, som alle er blevet dækket af forsikringen, uden problemer. Hele skadesagen står så også stadigt åben, og er dermed endnu ikke afsluttet.

    Mit indtryk af bilen er generelt højt. Nu er jeg en høj person, så volvo har altid været en del af min hverdag, da det er eneste bil hvor jeg kan sidde bag rattet en hel dag, uden at blive træt i ryg og ben. Her er den nye V40 ingen undtagelse. Sådan rent Volvo mæssigt, er V40 atter tilbage i Volvos egen ånd. Vores tidligere V50 blev jeg aldrig rigtig glad for.


  •   29. dec 2013 @Esben.

    Jo det var mig der var i FDM. Sorry jeg først svarer nu, har ikke været online længe.


  •   28. dec 2013 Flot bil.. Men hvor er det dog en trist historie at læse hvad i har været igennem.. og man kan jo ikke ladevær med at tænke hvad der kommer senere hen.. hvad hvis i først finder fejl nu her dækker de så også dem?
    Hvad har dit indtryk ellers været af bilen?


  •   21. sep 2013 Er det ikke dig som var med i FDMs sidste medlemsblad..?

  •   24. aug 2013 Jamen det kender jeg god det der... Jeg har også de sidste to år måtte bytte mine arbejds weekender så jeg fik det til at passe. Men i år har jeg bare taget ferie. Men hvorfor gik du af med den gule?? Jeg må og skal have sådan en en dag...

  •   24. aug 2013 Hehe jamen tak for stemme smiley Hehe har da også lige smidt en til dig har dov desværre ikke flere eks.høj så det blev lige til en høj. Jamen så kommer du vel også med til Kolding Volvo Klubs store træf her den 7. Sep??

  •   18. maj 2013 Savle Savle..

  •   8. maj 2013 Rigtig fin og fed volvo smiley

  •   8. maj 2013 MEGA lækker bil velkommen til.

Annonce