Opel Ascona B 1979
5.909 visninger
|
Oprettet:
Opel Ascona B
Årgang:
1979
Motor:
2,0S Modificeret med
JE smedede dome stempler (Coated)
H Beam Plejlstænger
Let stålsvinghjul
2 pladet sintermetal kobling
Portet 2,2 Topstykke med 40,8mm udstødning og 47,8mm indsugningsventiler
broncestyr med teflonparaplyer
Dobbelt ventilfjedre
Alt afvejet i fjedertryk og afballanceret
Elektrisk vandpumpe
Stor Alukøler
2x48mm Dellorto karburator
324 graders knast med 13mm løft
Gruppe A banan
4 Trins gearkasse (med Ligeskåret tænder) bygget om med motorsportsindmad fra Risse motorsport i tyskland, Bagtøj med 5.00 gearing og ZF 75% spær
JE smedede dome stempler (Coated)
H Beam Plejlstænger
Let stålsvinghjul
2 pladet sintermetal kobling
Portet 2,2 Topstykke med 40,8mm udstødning og 47,8mm indsugningsventiler
broncestyr med teflonparaplyer
Dobbelt ventilfjedre
Alt afvejet i fjedertryk og afballanceret
Elektrisk vandpumpe
Stor Alukøler
2x48mm Dellorto karburator
324 graders knast med 13mm løft
Gruppe A banan
4 Trins gearkasse (med Ligeskåret tænder) bygget om med motorsportsindmad fra Risse motorsport i tyskland, Bagtøj med 5.00 gearing og ZF 75% spær
Hestekræfter
Ikke målt, men mellem 210 og 220 HK
Fælge
15" MIM (BMW) fælge ET13
Dæk
15" Yokohama slicks
Undervogn
Gul koni undervogn, Jamex Fjedre
Powerflex poly bøsninger overalt
Honda prelude skiver i for med 4-stemplet volvo kaliber
Vectra skiver i bag med vectra kaliber
Ferrodo race klodser
Bremsercylinder skiftet ud med 2 stemplet pedalboks
Hydraulisk hånbremse er monteret i stedet for den originale
Powerflex poly bøsninger overalt
Honda prelude skiver i for med 4-stemplet volvo kaliber
Vectra skiver i bag med vectra kaliber
Ferrodo race klodser
Bremsercylinder skiftet ud med 2 stemplet pedalboks
Hydraulisk hånbremse er monteret i stedet for den originale
Bilstereo
Nej
Styling
Lidt reklamer og stafferinger og I200 frontkofanger/bagkofanger
Interiør
OMP sikkerhedsbur
OMP Sæder
OMP Seler
OMP beskyttelse til bur
Sabelt Rat
Ildslukkere
Speciallavet instrumentbræt beklædt med filt
Seleknive
Stilo intercom anlæg
OMP Sæder
OMP Seler
OMP beskyttelse til bur
Sabelt Rat
Ildslukkere
Speciallavet instrumentbræt beklædt med filt
Seleknive
Stilo intercom anlæg
Ekstra tilbehør
masser af dæk
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Da vores gamle rallybil indebrændte i vores værksted i november har vi brugt fra november 2012 til juni 2013 til at lave en ny bil.. Hårdt arbejde men det er er blevet ret godt synes vi selv
Vi mangler stortset bare at lave en justerbar panhardstang til bag og justerbare bagstræbearme
Vi mangler stortset bare at lave en justerbar panhardstang til bag og justerbare bagstræbearme
Opel Ascona B
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 4
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 4
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 914 Svar: 1.355
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 4
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 2
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 4
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 20
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 4
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 4
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 4
Ventilerne er manley race ventiler fra en V8, tror faktisk det var 47,8 indsugning var istedet. knasten er en 224 graders knast med 13mm løft fra enem i sverige
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 20
Ser sgu godt ud - køling af gearkassen har jeg ikke set før (alublok/mere olie). Du skal lige have rette diameter på indsugning og udstødning (byttes rundt). Normalt bruger man Ø46/41 (standart Ø45/40 på 2,2) hvilken bil har du de ventiler fra Ø47,6/40,6, og hvilken knast er der i?
Egentlig heller ikke normalt, at bruge 2,2 top på en 2,0er. Kanaler for store i standart trim. Kunne være spændende at få den rullet
Mvh
Benny
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 4
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
Velkommen til.