{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance 2013

6.390 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Gnyfx M
Mand | 39 år | Oprettet: 19. feb 2007


Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance

Årgang:
2013
Motor:
1600cc TDI CR *GreenTech
4 cylinder
5-trins manuel transmission
Forbrug ca 26 km/l ved blandet kørelse (egne data) 23km/l ved blandet 28km/l ved motorvej med 110km/t
Hestekræfter
105hk
77kw
250Nm

Fælge
19" Dotz Mugello
Dæk
225 / 40 - 19
Conti sport
Undervogn
Standart med lækker komfort
Bilstereo
Amundsen+
CD Changer
Navigation
8 Standart Højtaler (spiller ubeskriveligt godt)
Styling
Der er intet styling endnu målet inden for de næste 6 måneder er

Sænkning 20-30mm
Sort Folie På taget
Tonet ruder
Interiør
Elegance kabine med Læder på bagsiden af forsæderne
Ekstra tilbehør
Udstyrslisten er meget lang.

Tågelygter
Maxidots farve display
Fældbar spejle med varme, nedblændende og lys.
Multifunktions rat
Håndfri
Navigation
Baksensor
Vejassistance
auto nedblændende fjernlys
Regnsensor
nedblændende bakspejl
2-zoner climatronic med fugt regulator
Lygte vasker

Og jeg kunne blive ved.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Har lige fået bilen og det er en fantastisk lækker bil.

Står man og skal vælge ny bil og tankerne falder hen på Golf 7, så slå bremsen i og kig en gang på Octavia, den er 60.000kr billiger og den er noget større. Finishet i kabinen er ikke lige skarp som i VW men det er den eneste ting jeg kan sætte en finger på.

Vil du se flere Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance til salg? Andre Skoda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance
  •   1. mar 2015 Sådan en som den kan nu tunes uden problemer, direkte via obd.

  •   1. mar 2015 Lækker skoda den ser godt ud smiley

  •   29. jan 2014 Det er lidt lige som Toyota Diesel motorer, de har i en del år ikke kunne tunes.

  •   29. jan 2014 Der er kommet meget mere sikkerhed for at sikre bilerne, det betyder også at styresystem, radio, navi, mv. er kodet til bilen, og ikke umiddelbart kan skiftes, det skal så vidt jeg har forstået kodes til bilen fra fabrikken.
    Måske kommer der en løsning på det - måske ikke...


  •   29. jan 2014 Jep sådan er det. Men meldingen lyder også på at de er utrolig svært krypterede de nye, det bliver sværere og sværere hver gang. Fx. kan 1.2 tdi 3 cyl ikke tunes endnu.

  •   29. jan 2014 Morten A >> de kan ikke tune den ... endnu... For det sagde de også da 1.6 TDI CR kom til Polo 6R... smiley

  •   29. jan 2014 Hejsa.

    Kan se at du tænker at tune din 1.6 TDI. Lad mig slå en ting fast, den 1.6 motor du har i, har ingen ting til fælles med den gamle som sad i den forrige Octavia og den nuværende polo. Den kan derfor ikke tunes har jeg fået af vide af Landberg. Hvis de ikke kan tune den, så kan ingen.. mht. at alle bruge en leverandør(software) til at låse dem op.


  •   15. okt 2013 Ingen tvivl om at en sænkning skal til, men jeg skal ikke have den med 40x40 det bliver for meget, det er stadig en familie bil og jeg bor i et områd med vejbumb hver 50m og nogen af dem er ret trælse, så det er max 20mm den skal ned med


  •   11. okt 2013 Hej

    Super lækker bil, men det kunne være rigtig flot at få den sænket. Det kan sagtens lade sig gøre, se vedhæftede billede for at se hvad 40x40 gør smiley
    http://www.skoda-esbjerg.dk/Brugte-biler/Vis/Default.aspx?id=372-1050900056


  •   23. jul 2013 Nu havde Fabia'en vel også 130 HK fra start smiley

    1.6 TDI får oftest et sted mellem 135 og 150 HK alt efter hvem der tuner, og det holder sig på ingen måde indenfor de 20%, alt andet lige, så vil jeg mene at Skoda burde kunne se det via computeren, da der bliver ændret i motorstyringen.

    Jeg ville nok være lidt urolig for garantien, for der mange ting vil være udsat for større påvirkning ved flere kræfter, men jeg ved ikke hvor stor betydning det har.


  •   23. jul 2013 Jeg har snakket med RH, og han gør det uden at man kan se det. Han gjorde det på min Fabia, og efter den var blevet chippet så forurenede ikke lige så meget og træk kurven var meget mere jævn. Det eneste der bliver problemet er Garantien. Ved ikke om skoda kan se det på nogen måder ud over at smide den på felt.

    Og ang. loven, så holdte min fabia sig inden for de 20% smiley


  •   21. jul 2013 Tja, jeg er ikke så vild med chiptuning, både PGA. Garantien og den danske lovgivning... Men helt klart en mulighed, alt efter prisen, for en 2.0 TDI koster "kun" 30.000 kr mere fra fabrikken... Med afgifter...

  •   20. jul 2013 Jeg overvejere at få chippet min på et tidspunkt, lige for at få lidt mere træk i den, men jeg køre så også meget på motorvejen


  •   20. jul 2013 1.4 TSI har samme moment som 1.6 TDI, forskellen ligger i hvornår det er til rådighed.

    Ang. Årlig kørsel, så kan man ikke skære den helt så firkantet, da 1.6 TDI er meget billig at holde kørende (det er min Polo i hvert tilfælde), og hvis bare man har flest lange ture, så er den hurtigt tjent ind igen.

    1.8 TSI er meget fristende, det er prisen på indkøb, værditab og forsikring dog ikke, samme problem har 2.0 TDI, de er ikke så nemme at sælge igen, så jeg er meget i tvivl, selvom jeg godt gad have lidt ekstra under motorhjelmen. Har dog kun prøvet 1.6 TDI i både 5d og combi, indtil videre smiley


  •   20. jul 2013 Hvis du ikke køre over 25000km om året kan det ikke betale sig med diesel.
    køre du mellem 25 og 35000 vil jeg vælge 2.0 og alt over det 1.6.

    Og vælger du benzin, så syntes jeg virkelig du skal prøve 1.8 TSI. en trækker rigtig godt. Og da jeg prøvekørte den, der kunne jeg få måleren til vise 19km/l ved pæn kørelse. Men 1.4tsi køre også rigtig fornuftigt. Den mangler også bare lidt Nm til byen


  •   16. jul 2013 Jeg er også noget i tvivl, da motoren er vældig kvik i min Polo, men Octavia er tungere.
    Jeg overvejer også om jeg skulle tage en benzin model, men jeg har alligevel en del lange stræk jeg kører, og der er diesel rarest...
    Der er bare noget af et spring fra 1.6 TDI til 2.0 TDI, både i pris og effekt.


  •   16. jul 2013 Hehe ja okay har ikke lige sat mig så meget ind i Ambition modellen smiley

    Men 1.6 trækkker ganske fornuftigt til byen, men jeg syntes den mangler lidt til motorvejen. Har overvejet om ikke jeg skulle have den chippet fordi den mangler lidt Nm til byen og mangler lidt HK til overhalinger.. Men det er bare en tilvending regner jeg med.. Men ellers så er 2.0 ret kvik, den flytter så ganske fornuftigt. eneste grund til jeg valgte 1.6 var pga økonomien. Jeg spare hvor jeg kan smiley


  •   12. jul 2013 Så vidt jeg kan se er der ikke vejbaneassistent i Elegance, men derimod som nævnt fjernlysassistent og træthedsovervågning.
    Det er til gengæld med i Elegance plus pakken...


  •   12. jul 2013 Grunden til at jeg vil købe Combi er at jeg godt kan lide formen på en stationcar. De gamle har en 5-dørs nu, og der er masser af plads i, men jeg ønsker at få en bil hvor jeg har lidt mere i højden i bag, og så kan jeg som sagt godt lide formen.

    Der skulle også meget gerne være Climatronic i en Elegance, hvor der er almindelig A/C i Ambition.
    Derudover er forskellene midterarmlænet, flere højtalere, lys i fodrum, hill holder, alufælge (som kan bruges til vinterhjul :-)), kromlister, læderret, andet stofindtræk og sølv tagrælling på Combi. Fjernlysassistent, træthedsovervågning, afkøling i handskerum, regnsensor, maxidot med farve, indvendigt nedblændeligt bakspejl, og nogle småting.
    Mange af disse forskelle har jeg i dag, og ville meget nødigt undvære, bare ting som nedblændeligt bakspejl og regnsensor, det nyder jeg hver eneste gang der kommer en bagfra med langt lys, eller det regner ... smiley

    Det jeg er mest i tvivl om er om 1.6 TDI 105 HK er nok til mig, da jeg allerede har den motor i min Polo, og der er den selvfølgelig kvik, men Octavia er så også det større...


  •   12. jul 2013 Brian D.

    Jeg kom af med 300.000 lige ud for den..

    Må jeg spørge hvad grunden til det skal være en Combi?
    For jeg kan sige at bagagerummet er kæmpe i den, Vi har ingen problemer med at have en stor Odder barnevogn i den og der er stadig plads til en masse ting i den. Så overvej lige det en ekstra gang da det kan give lidt bedre økonomi i kørsel og når du skal købe den.. smiley

    Dog vil jeg sige at købe en elegance var lidt dumt, jeg har fået bak sensor og farve Maxidot i som er det eneste der er forskel på ambition og elegance modellen, selvom på deres side der skriver de der er vej ass på den og det er der ikke smiley

    Af ekstra udstyr kan jeg klart anbefale at købe som minimum Boleo eller Amundsen+ da du har så mange indstillings muligheder til bilen igennem det. Og så slipper du for overskydende knapper


  •   11. jul 2013 Super fin bil, er lidt nysgerrig efter hvad sådan en kunne løbe op i, da jeg overvejer om næste bil skal være netop en Octavia, men det bliver dog nok en Combi smiley

  •   10. jul 2013 Morten RC, Det har du ret i smiley

    Jeg vil også gerne have den ned til jorden, men jeg kan satme ikke finde nogen fjedre til den endnu smiley


  •   4. jul 2013 Flot bil smiley Den er ude fra "os" kan jeg se smiley Smid nogle H&R fjedre på den så står den lige i skabet!

  •   4. jul 2013 Rigtig flot bil, velkommen med den smiley

  •   4. jul 2013 Ja det kan sagtens tænktes vi gjorde det smiley

  •   4. jul 2013 Flot Skoda.

    Krydsede vi hinanden ved havnen i Randers i går ved en 22.20 tiden?


  •   4. jul 2013 Christian : Det jeg mener med finish er at eks døren der hvor knappen til ruden sidder, det er ikke lavet så pænt som resten af døren, det er ru og ret kedeligt.. Når man kigger på en VW så sørger de for at dør og indstrumentbordet går ud i et eks smiley Det er såen nogle små små ting der gør forskellen smiley

  •   4. jul 2013 Den er sku fed, og finishet fejler sku ingenting!!

    Medmindre du mener knirkelyde, billig plast mv. Det kan jeg ikke udtale mig om smiley


  •   4. jul 2013 Velkommen til smiley ser sku godt ud

  •   4. jul 2013 Satme en lækker skoda!
    Velkommen!


Annonce