{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW E36 328i Touring [Tidl. bil] 1997

1.831 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

_Dr Mug  _
Mand | 45 år | Oprettet: 30. jun 2003


BMW E36 328i Touring

Årgang:
1997
Motor:
M52B28
2,8 24V med vanos
6 cyl række motor

252 gr. knaster
M50 indsugning
Hestekræfter
193 HK std.
280 NM std.

Ca 225 HK
ukendt NM
Ej målt efter tuning.



Fælge
17" M3 kopi
Dæk
235/40-17
Undervogn
Ukendt men sænket
M3 3.0 spær 3,15 gearing gav lidt mere optræk
Bilstereo
Pioneer radio
JBL - Aktiv sub
Styling
Mørke for og side blink med krom pære
Lys sort lygtefolie på baglygterne
320 Logo på bagklappen (det sjoooooov)
Interiør
Schmiedmann måtter
Armlæn
Ekstra tilbehør
Stor Boardcomputer.
2 Zone klimaanlæg.
centrallås.
alarm/startspærrer.
el soltag skyde/vippe.
aftageligt træk
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Har den dejligste lyd og et dejligt moment :)

Vil du se flere BMW E36 328i Touring til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW E36 328i Touring
  •   26. jul 2014 Hvis jeg husker rigtig har jeg givet dette for stumperne:

    Indsugning 1500 kr - var ombygget så den passede på M52 - købt via bmwe30
    Knaster 1500 brugt - købt på dba
    M3 3.0 spær 2800 kr - man bruger flangen fra ens eget bagtøj til det - dba
    bananmanifold 1800 kr - købt ebay England
    M3 bremser 500 kr - skulle renoveres

    M3 skørter i abs plast findes for meget få penge på ebay - bagkofanger er dog svær at finde.. jeg gav 500 for en front og 500 for sideskørter - har dog aldrig monteret det og nu skal jeg af med min 328 smiley

    så syntes nu ikke det har kostet det store og det eneste der rigtig tog tid var knasterne..

    er gerne behjælpelig med info om hvordan osv. med de enkelte dele når de skal monteres - ingen grund til du for de samme udfordringer jeg havde...

    M3 bremser der passer både 3,0 og 3,2 på ... 3,0 har alm skiver og er bare 312mm hvor 3,2 er lavet af et andet materiale og koster knap 2000 kr. stk. når de skal skiftes - de bremser dog også MARKANT bedre.


  •   26. jul 2014 Jeg havde heller ikke tænkt mig at den skulle op over 300hk, 250-270 ville være super, og så skulle der jo gerne medfølge et dejligt moment også. Og gad vide om ikke prisen næsten ender med det samme som en gang Indsugning, knaster, chip og M3 banan løber op i? Jeg ved det ikke, og har heller ikke undersøgt noget til bunds endnu, men har da mine overvejelser med det hele.

    M3 bremser lyder som noget jeg kunne være meget interesseret i! De 28'ere jeg har være ude og prøve har ikke imponeret med breme effekten. Det kunne meget vel være jeg spørger dig om det senere smiley
    Jeg kan i øvrigt godt huske det dig lidt inde fra bmwe30.dk, men det er mange år siden jeg var aktiv derinde...


  •   26. jul 2014 hvis du vil have tryk på vil jeg anbefale dig at købe en 325i da M52 motoren ikke er god til mere end 300 hk desværre... blokken har meget svært ved at holde..

    en 328 kan lave 240 hk+ med 325 indsugning, knaster, chip, M3 banan og udstødning.

    Hvis du kan finde knasterne fra en 3.0 US M3 motor (modellen uden spjældhuse og kun 240 hk) så for du nogle sygt fede knaster... de er meget svære at opstøve men har et løft på 10,8 std og har stadig en rigtig god motorgang.. jeg opgav at finde nogle brugt pga prisen.

    spørg endelig løs hvis der er noget har sat mig rimelig meget ind i tuning os. på 328 ..

    Du kan også rimelig nemt få M3 bremser på smiley - det er dog desværre ikke lovligt men umuligt at se smiley


  •   26. jul 2014 Super info, mange tak for det. Håber på at finde en fornuftig 28'er Coupe som sommerbil, og der overvejer jeg meget at skifte knaster og indsugning. Omvendt kunne en lille kompressor også være sjov at prøve, har ikke rigtig gjort i trykladning tidligere så det kunne være spændende at prøve af.

  •   26. jul 2014 Jeg havde ikke fået den kørt ind da jeg havde monteret 325 indsugning så der var den lidt rullende men syntes ikke det blev værre efter jeg smed knaster i... og kunne ikke rigtig mærke noget tab i bunden men den blev noget friskere over 4000 omd.

    Kan varmt anbefale at gøre det.

    og lige en bonus info. du skal have fat i en E8 (dem der ligner en modsat/indvendig torx) og en E10 1/4" top ellers kan du ikke få slæden af til kæden. resten af værktøjet er i et alm skrallesæt smiley


  •   26. jul 2014 Hvordan er tomgangen med 252 graders knaster?

  •   28. jul 2013 Velkommen.

    Lækker vogn.


  •   28. jul 2013 Du har for lidt beskrivelse.


  •   28. jul 2013 Velkommen

  •   28. jul 2013 Velkommen til.. Super fin Bmw! smiley

    -Rune


Annonce