Peugeot 406 [Tidl. bil] 1997
1.395 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 406
Årgang:
1997
Motor:
2,0 16v – RFV – motorkode XU10J4R
gearkassekode BE3/5-4HP20/AL4
gearkassekode BE3/5-4HP20/AL4
Hestekræfter
97 kw = 132 hk
Fælge
Vinter: Stål i 6 * 15” ET18 med Peugeot hjulkapsler
Sommer: Alu - 7*17" AZ Karisma 5-egers fælge ET15
Sommer: Alu - 7*17" AZ Karisma 5-egers fælge ET15
Dæk
Vinter: 195/65-R15 Goodyear / Michelin
Sommer: Har tyvstjålet de 17" fra VAN'en - 225/45 R17 Conti SC3 på baghjul og Barum Bravuris på forhjul.
Sommer: Har tyvstjålet de 17" fra VAN'en - 225/45 R17 Conti SC3 på baghjul og Barum Bravuris på forhjul.
Undervogn
283 * 26 mm bremseskiver i Front
290 * 10 mm bremseskiver i Bag
McPherson ophæng på 1. aksel og Svingarme på 2. aksel
Fjedre er skruefjedre i begge ender.
290 * 10 mm bremseskiver i Bag
McPherson ophæng på 1. aksel og Svingarme på 2. aksel
Fjedre er skruefjedre i begge ender.
Bilstereo
Blaupunkt HU – Orlando MP3-afspiller med AUXkabel
Pioneer 170w 6,5” i dørene.
Org. baghøjtalere i bagstolperne - 4" mærke ukendt.
Ingen Bass, da det er en familiebil.
Pioneer 170w 6,5” i dørene.
Org. baghøjtalere i bagstolperne - 4" mærke ukendt.
Ingen Bass, da det er en familiebil.
Styling
Ekstra bagsæder - familiale modellen.
ST model med træindlæg ved rat og handskerum
ST model med træindlæg ved rat og handskerum
Interiør
Velour-kabine - næsten som ny - ingen huller i sæderne så det er jo kanont når man får "ny" gammel bil, at det også er velholdt. Dog er der en lille grim plet på bagagerumsdækkenet som jeg lige skal have renset op når vejret bliver til det igen :)
Ekstra tilbehør
Desværre vejer denne lige en tak mere end min VAN, så den kan ikke vejes op til at slæbe 1500 på krogen - til gengæld har den en EV/TV på hhv 1425 / 2050 kg, så jeg må læsse 100 kg mere ind i bilen end jeg må i min VAN.
Samtidig er Slæbetov osv blevet overdraget fra VAN'en til vores nye stationcar, da det er konen der primært kommer til at skulle bruge den og gider ikke stå at hun har brug for hjælp og ikke kan få hjælp af andre, fordi at tingene er i min bil. Desuden er VAN'en så driftsikker at jeg hellere vil sikre mig i denne nye bil hvis det uforudsete skulle ske.
Samtidig er Slæbetov osv blevet overdraget fra VAN'en til vores nye stationcar, da det er konen der primært kommer til at skulle bruge den og gider ikke stå at hun har brug for hjælp og ikke kan få hjælp af andre, fordi at tingene er i min bil. Desuden er VAN'en så driftsikker at jeg hellere vil sikre mig i denne nye bil hvis det uforudsete skulle ske.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
VAN'en ville koste 10.000 i afgift at bygge om til stationcar.
Dertil kommer bagsæder, syn, nye plader, samt prøveplader og TIDEN til det hele, så vi endte med at købe denne "skønhed" igen :)
Mangler lige en seriøs omgang i næste uge - VAN'en har lige fået en, og bliver sat til salg, og så får vores nye bil en tur i næste uge - en ren og pæn bil er nu engang mere rar at køre i.
Dertil kommer bagsæder, syn, nye plader, samt prøveplader og TIDEN til det hele, så vi endte med at købe denne "skønhed" igen :)
Mangler lige en seriøs omgang i næste uge - VAN'en har lige fået en, og bliver sat til salg, og så får vores nye bil en tur i næste uge - en ren og pæn bil er nu engang mere rar at køre i.
Peugeot 406
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Ved godt at meget info er hugget fra min VAN, men bilerne er født i samme år og der er næsten ingen forskel i stelnummeret, så det ER faktisk de samme biler, bortset fra antal sæder og så lige kødbenene i forenden.
Ellers er de identiske