Volvo S40 T4 [Tidl. bil] 1998
6.651 visninger
|
Oprettet:
Volvo S40 T4
Årgang:
1998
Motor:
Motor: 1,9 T4
Volume: 1855
0-100 km/t på 7,3 sek.
Top hastighed: 235 km/t
4 cylindre
16 ventiler
Går ca. 10,5 km på literen (testet af Volvo).
Bilen har kørt lige rundet de 300.000 km i juli 2015.
Volume: 1855
0-100 km/t på 7,3 sek.
Top hastighed: 235 km/t
4 cylindre
16 ventiler
Går ca. 10,5 km på literen (testet af Volvo).
Bilen har kørt lige rundet de 300.000 km i juli 2015.
Hestekræfter
Den har dejlige 200 hk, som giver bilen et godt optræk, især når den runder 2000 omdrejninger.
NM: 300
Bilen er forhjulstrukket.
NM: 300
Bilen er forhjulstrukket.
Fælge
Tidligere: Sølvgrå Orobica Line alufælge 17'', nu sorte fælge med cromkant.
Der er dog almindelige kedelige stålfælge 16'' på vinterdækkene, heldigvis med Volvos egne hjulkapsler, som pynter en del mere.
Der er dog almindelige kedelige stålfælge 16'' på vinterdækkene, heldigvis med Volvos egne hjulkapsler, som pynter en del mere.
Dæk
Semperit Speed life lavprofil dæk om sommeren. Jeg skal have investeret i fire nye dæk til næste sommer, da mønsteret snart er godt slidt.
Michelin dæk til om vinteren.
Michelin dæk til om vinteren.
Undervogn
Original Volvo undervogn, og original sænkning.
Pava rust behandlet i undervognen flere gange og derfor ingen rust af betydning. Har samtidig fået en omgang med rustbeskyttelse fra biltema, som en ekstra beskyttelse. Derfor er bilen helt sort i undervognen nu.
Karosseriet er fra en Mitsubishi og er en sedan model. Selve bilen er lavet i Holland og dermed ikke helt så kvalitets sikret som en svensk Volvo.
Pava rust behandlet i undervognen flere gange og derfor ingen rust af betydning. Har samtidig fået en omgang med rustbeskyttelse fra biltema, som en ekstra beskyttelse. Derfor er bilen helt sort i undervognen nu.
Karosseriet er fra en Mitsubishi og er en sedan model. Selve bilen er lavet i Holland og dermed ikke helt så kvalitets sikret som en svensk Volvo.
Bilstereo
Bilen havde en Clarion sølvgrå CD afspiller, som fulgte med da jeg købte bilen. Har nu en sort bilradio fra biltema med MP3 istedet for.
Højtalerene er de originale fra Volvo. Helt udmærket.
Højtalerene er de originale fra Volvo. Helt udmærket.
Styling
Bilen har skørter hele vejen rundt.
Selv indkøbt "Støt vore soldater" Den gule sløjfe magnetmærke.
Hækspoiler bagpå. Den er født med den.
Fremtidig: De gule elgmærker, på hver side af bilen.
Selv indkøbt "Støt vore soldater" Den gule sløjfe magnetmærke.
Hækspoiler bagpå. Den er født med den.
Fremtidig: De gule elgmærker, på hver side af bilen.
Interiør
Læderrat i sort/grå.
Originale skræddersyede Volvo bundmåtter.
Træinteriør foran og bagved i Dark Wood.
Fuld sort læderkabine (meget velholdt)
Originale skræddersyede Volvo bundmåtter.
Træinteriør foran og bagved i Dark Wood.
Fuld sort læderkabine (meget velholdt)
Ekstra tilbehør
Airbags.
2 x elruder foran. Manuel bagi.
Varme i sidespejle.
Park One elektronisk p-skive i sort.
Integreret barnesæde i bagsædet.
To stk. kopholder.
Handskerum med hylde.
Original Volvo advarselstrekant, plus en almindelig. Har altid to stk. liggende i bilen.
Varme i forsæderne.
Varme i bagrude.
Cigarettænder (bruges dog kun til mobiloplader)
Træk.
ABS
DSA, altså antispins funktion.
Justerbar rat
Fjernbetjent centrallåsesystem (virker dog pt. ikke).
2 x elruder foran. Manuel bagi.
Varme i sidespejle.
Park One elektronisk p-skive i sort.
Integreret barnesæde i bagsædet.
To stk. kopholder.
Handskerum med hylde.
Original Volvo advarselstrekant, plus en almindelig. Har altid to stk. liggende i bilen.
Varme i forsæderne.
Varme i bagrude.
Cigarettænder (bruges dog kun til mobiloplader)
Træk.
ABS
DSA, altså antispins funktion.
Justerbar rat
Fjernbetjent centrallåsesystem (virker dog pt. ikke).
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Denne bilmodel afløste modellerne Volvo 440 og 460 i slutningen af 1995. Modellen som stationcar kaldes Volvo V40. S står for "Sedan" og V for "Versatility.
Jeg købte bilen i 2012, faktisk et halvt år inden jeg egentlig fik mit kørekort. Så der stod hun bare på gårdspladsen og blev vasket, støvsuget og i det hele taget velligeholdt. Da jeg så fik mit kørekort i oktober, skulle batteriet skiftes, men ellers har hun været kørt lige siden.
Blev oprindelig købt med dellæder sæder, men jeg var så heldig at min far fandt en fuld læderkabine hos en autoophugger fra en Volvo V40. Hvor heldig kan man være ;)
Volvoen er en ikke-ryger bil. Det har det altid været og sådan bliver det ved med at være.
Manuel gearkasse med 5 gear. Heldigvis Volvos egen og ikke Renault!
Hun har desværre ingen aircondition, men dog en blæser.
Der er lavet rust i skærmkanterne, da denne model har det med at ruste. Lige pt. ser det fint ud.
Nyprisen lå i 1998 på 353.496 kr. Hehe, jeg købte den dog for 22.000 kr.
Hun vejer alt 1250 kg, må trække 1400 kg, har en bagagerums volumen på 470 liter, er 448 cm lang, 172 cm bred og 141 cm høj. Alt i alt en mellemstor bil. Perfekt til mig.
Desuden har jeg altid en førstehjælps taske liggende i bilen.
For godt en måned siden, var jeg på Volvo i Næstved og bestille en ny nøgle til hende, da den anden var total smadret. Det endte ud i 1800 kr! Fucking dyrt, fordi det åbenbart skulle bestilles hjem fra Tyskland af + arbejdstiden med kodning. Damn!
D. 8/9 2013: Så fik bilen en omgang med WD40. Tak til kæresten ;)
D. 31/12 2013: Bilen er nu gjort vinterklar. Der er kommet vinterdæk på alle fire hjul, en sidste vask med undervogn og voks inden frost og der er rustbeskyttet, smurt med silikone og WD40.
Januar 2014: Bilen er nu nysynet, lækkert!
April 2014: Nye dæk og fælge!
Jeg købte bilen i 2012, faktisk et halvt år inden jeg egentlig fik mit kørekort. Så der stod hun bare på gårdspladsen og blev vasket, støvsuget og i det hele taget velligeholdt. Da jeg så fik mit kørekort i oktober, skulle batteriet skiftes, men ellers har hun været kørt lige siden.
Blev oprindelig købt med dellæder sæder, men jeg var så heldig at min far fandt en fuld læderkabine hos en autoophugger fra en Volvo V40. Hvor heldig kan man være ;)
Volvoen er en ikke-ryger bil. Det har det altid været og sådan bliver det ved med at være.
Manuel gearkasse med 5 gear. Heldigvis Volvos egen og ikke Renault!
Hun har desværre ingen aircondition, men dog en blæser.
Der er lavet rust i skærmkanterne, da denne model har det med at ruste. Lige pt. ser det fint ud.
Nyprisen lå i 1998 på 353.496 kr. Hehe, jeg købte den dog for 22.000 kr.
Hun vejer alt 1250 kg, må trække 1400 kg, har en bagagerums volumen på 470 liter, er 448 cm lang, 172 cm bred og 141 cm høj. Alt i alt en mellemstor bil. Perfekt til mig.
Desuden har jeg altid en førstehjælps taske liggende i bilen.
For godt en måned siden, var jeg på Volvo i Næstved og bestille en ny nøgle til hende, da den anden var total smadret. Det endte ud i 1800 kr! Fucking dyrt, fordi det åbenbart skulle bestilles hjem fra Tyskland af + arbejdstiden med kodning. Damn!
D. 8/9 2013: Så fik bilen en omgang med WD40. Tak til kæresten ;)
D. 31/12 2013: Bilen er nu gjort vinterklar. Der er kommet vinterdæk på alle fire hjul, en sidste vask med undervogn og voks inden frost og der er rustbeskyttet, smurt med silikone og WD40.
Januar 2014: Bilen er nu nysynet, lækkert!
April 2014: Nye dæk og fælge!
Volvo S40 T4
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 7
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 18
nov 2010
Følger: 10 Følgere: 9
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 46
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 34 Svar: 58
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 2
Tak for stemmen. Høj retur herfra. Har selv haft en S40 2,0 desværre uden turbo. Nåede 300k km inden rusten tog den, men var meget glad for den.
Du havde fået en extra høj, hvis træet i kabinen, var skiftet til poleret alu.
Bjarne N
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 29
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 17 Emner: 42 Svar: 211
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 7
jun 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 232
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 7
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
Kan forestille mig, at sådan en T4 Turbo må gå godt i motoren
Og så er der nok ikke mange, der har sådan en som deres første bil
apr 2004
Følger: 153 Følgere: 213 Biler: 4 Emner: 519 Svar: 4.842
jul 2010
Følger: 1 Biler: 1
Tak for din stemme.
Du får lige en Høj tilbage fra mig.
Jørgen.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 7
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.221
nov 2008
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 490
Har sendt en "Høj" til dig og din vogn...!!!
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 7
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.221
nov 2008
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 490
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.221
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 7
nov 2008
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 490
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 7
nov 2008
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 490
Super oprettelse med gode pics og info..!!
Det er der godt nok MANGE som kunne lære noget af for tiden....hehehe