Opel Zafira A OPC Part 2 `solgt 2004
10.896 visninger
|
Oprettet:
Opel Zafira A OPC Part 2 `solgt
Årgang:
2004
Motor:
: z20let chippet med EDS til ca 255HK, 3 tommer downpipe fra EDS, dumpventil fra EDS, 2.5 tommer Friedrich Motorsport duplex udstødning fra Kat, Sachs sportkobling, Større frontmonteret Intercooler med 2.5 tommer hjemmelavet rustfrie trykrør, luftfilter fra Zafira B 1.9cdti med KN filter indsats samt Corsa D OPC indsugnings slange i silicone og diverse andre slanger i motorrum i silicone, der er lavet en kasse til og skjule batteriet og diverse strømting/skrammel
Hestekræfter
forhåbentlig 260+++ og 450nm+++
Fælge
8x18 carlsson evo 1/6 fra Mercedes lakeret mat sølv og hullerne er boret dybere så slingre boltene kunne nå for bilen er 5x110 og fælgene er 5x112. 7mmm spacer foran og 25mm spacer bag
Dæk
. 205/35/18 ultra accelerera sport. gør det faktisk rigtig godt
Undervogn
German Airride System / G.A.S med gule koni dæmpere.
Bilstereo
Alpine CDE-175R IPHONE/ANDROIT RADIO, Alpine SPG-17CS 16CM i alle 4 døre, Alpine SPG-69C3 16CMX24CM, Alpine BAS SWG 1244 30CM. forstærker 6 kanals audiobahn som forhåbentlig bliver skiftet ud med Alpine!
Styling
Alle 4 skærmkanter er skåret størrere inden under de originale plastik skørmforøger for og kunne lave den extreme sænkning og svejst sammen igen. bagdøre er ændret for hjulene kunne være der. Begge bagdøre og bagklap er der svejst OPC logoer i 5 og 3mm stål som er skåret ud i cnc maskine, der efter spartlet ind i delene for og give 3D effekten. Antenne og bagvisker er svejt til. Forkofanger er forlænget med en Zender fronlæbe fra Kadett E GSI ca 5cm samt skørterne er forlanget 3cm og bagkofanger er også forlænget 3cm i siderne. Forlygterne har jeg selv skildt fra hinanden og lakeret matsorte indeni da de ikke kan købes mørke! baglygter er købt på ebay i røggrå farve. Vinduer er tonet i den lyseste fra 3M
Interiør
: Recaro Stole, dørsider og bord gear og håndbremse manchet er betrukket i rød læder. bagklaps beklædning samt måtter i bagagerum og fødderne er i samme farve dog kunstlæder. Alle plastikdele er indfarvet i i bilens farve og luft dyser er fjernet i midten af indstrumentbordet til fordel for 3 ure, trykur olieur airrideur. Rattet stammer fra en Opel Speedster hvor det lige har fået lidt rød læder. Højtaler udbygning i alle 4 døre samt bagklap lavet i træ og glasfiber. Chrome dørlåse. Beklædning bag i er lavet om i træ rammer og glasfiber for og få plads til 12 bas og forstærker og lakeret rød som læderet. A B C stolper er lakeret matsort
Ekstra tilbehør
Historie: Bilen blev købt/ byttet i 2009 for tidligere Opel Astra H 1.7cdti statiencar fra 2005. skulle noget nyt og sjovere til og noget der kunne trække min Ascona A på trailer til de lange ture til shows. Jeg har indtil videre haft 5 slags alufælge på den lige fra 20tommer til 17 tommer. I 2011 byggede jeg Airride på den da den blev ved med og æde trækakslerne fordi den var så lav med tilligere gewindundervogn så trækakslerne stod så skrå at de sled skæve. men lav skal mine biler være!!! så airride var løsningen! dyr og bøvlet løsning da skærme skulle laves total om så de brede 9x18 et35 kunne være der. 2mm fra skærmkant til fælgkant!! Udstødning og diverse andre løsninge er kommet stille hen af vejen når penge og tid var til det da jeg jo også har min Ascona A som i nok har set og haft i bladet! Har villet lakere bilen lige siden jeg købte den men kunne ikke tage mig sammen da der er ufattelig mange dele i sådan en Zafira opc!! Lige fra hvid til rød, candy blå. blå og sølv har jeg haft i tankerne men fik så den ide at den skulle være lavere og mørkere og se på eventuel med nogle små detaljer. Så splittede den så fra hinanden og begyndte arbejdet og så slog det mig at den ville være fed med 3D OPC logoer så måtte de anskaffes i en fart og lige pludselig var kabinen lidt kedelig så der måtte lige ringes til en ven der også!! men da bilen endelig var klar til lak og havde fundet en Ferrari koksgrå som den blev lakeret i blev jeg i tvivl om det nu også var rå nok da det var jo set før!? Så da bilen stod færdig lakeret besluttede jeg mig for at slibe den igen og give den Mat klarlak. Første gang det skulle prøves og tro mig det blev til en del omlakering da den er meget svær og sprøjte med. måtte fra 1.2 dyse til 1.8 dyse i sprøjtepistolen! Men da bilen blev færdig og kom til verden igen 2012 med nyt look skal jeg love for Facebook og mobil gik amok. der var venneansøgning hver dag samt beskeder fra hele verdenen efter et stor Opel træf vi havde været til i Tyskland hvor jeg blev tagget på billederne!! Har haft meget opmærksomhed med min Ascona A men at Min Zafira skulle blive så populær også havde jeg ikke regnet med! Men fedt er det. Nu kriller det i fingrene efter et nyt projekt hvis jeg kan få solgt bilen! ikke nemt i disse tider, men ellers beholder jeg den bare og nyder den videre.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Respekt: min bror Bo som er karrosserismed og Mads becker og claus Rosenberg/svoger for diverse mekanisk. Jesper larsen for smedearbejde. Ap Kabinedesign for indtræk. Og Ebay ; )

Opel Zafira A OPC Part 2 `solgt
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 4
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Svar: 4
maj 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 37
Jeg er dog ikke heeeelt vildt med OPC mærkerne på siden og farvevalg af kabinen, men men det er fedt alligevel at se på
feb 2006
Følger: 100 Følgere: 168 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 119
dec 2006
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 2 Emner: 144 Svar: 375
feb 2004
Følger: 99 Følgere: 99 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 994
Men i forhold til det er en opel, så er den da meget pæn