{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford sierra GT 1992

24.719 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

møffe .
Mand | 45 år | Oprettet: 20. mar 2005


Ford sierra GT

Årgang:
1992
Motor:
en næsten std dohc med piper knaster (bd 285) janspeed bananmanifold. 3" rustfri uds og et k&n 57i kit.
Hestekræfter
ikke så mange mere. den har gået 274000km men der er ved at blive lavet en ny motor.bedste Qmile er 16:85 og jeg køret 17:00 rent til dhb 04. da den blev tunet i 01 havde den 140hk og 183nm. det hele starter ved 2500 omdr og slutter ved 7000 omdr.

den gamle motor kørte 300000km før den gav op pga slid.

nu er der en ny i med alle de ting som jeg ville prøve at bygge den med.(næsten da)
Fælge
RH PHONIX 8x17 ET35

vinter fælge. ukendt mærke men 7,5x15 ET25
Dæk
hancook 215/40-17

fulda 185/65-15
Undervogn
KAW -40mm med gule hårhedsjusterbare koni dæmpere.

260mm bremserne er blevet erstattet med 278mm skiver som på en cosworth 4X4 hele bagbroen er fra en 4X4 cosworth komplet med bremser og diff.

alle bøsninger er skiftet ud med DEFLEX bøsninger.
Bilstereo
en sony headunit
Styling
cosworth for kofanger og RS sideskørter
Interiør
sæder og div.
Ekstra tilbehør
ikke så meget.
shift light og airrationmeter
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
købte bilen 17/6-99 og bliver aldrig solgt. motoren har efterhånden gået 50000km uden problemer.

den "nye" motor har 3 vinkledevintiler og ellers er toppen std. bunden er der pillet en del ved. hver plejlstang er vejet 25G ned og alle stempler+plejlstænger har samme vægt. (det tager lang tid at veje ned og matche vægten på dem) svinghjulet er drejet ca 2kg ned. hvorefter alt er afballanceret ved westspeed. jeg har mine gode gamle piperknaster i den igen, regner med at teste dem lidt endnu for at se om jeg kan nå en god max effekt med dem. håber på 150-160 når jeg er færdig med mine spjældhuse. ud over det har jeg så mine førnævnte spjældhuse som der ligger billeder af. jeg har dobbelte tændingsmoduler fra en transit motor. og den har jeg så også et aluventildæksel fra (passer perfekt men ikke bare noget man montere på en dohc motor når man har std rotor) det hele skal så gå op i en højere enhed med megasquirt som jeg har lavet ledningsnet til. det hele skal så monters på motoren i det nye år og rulles ind. som sagt håber jeg på 150-160hk med det jeg har nu af dele. har dog overvejet nogle vildere knaster. men det kommer først når jeg ser hvilken effekt jeg får af nuværende dele.

jeg mangler dog nogle større dysser da std dysserne giver op til MAX 140-145hk (hvilket jo nok er grunden til at jeg aldrig kom højere op i effekt) så jeg skal bruge nogle 230-250ml dysser (regner med at købe nogle nye 250ml fra USA)

udstødningen er en simons 2,5" men jeg skal have min gamle rustfrie på igen (blev ødelagt da jeg skulle af en færge til sverige) jeg køre stadig med std kattene. de kommer nok til at blive udskiftet med en sportskat i stedet. og så hr jeg naturligvis min janspeed bananmanifold.

nu har jeg jo gasspjælde jeg skal have monteret. det ligger jo op til lidt flere hk. men det kræver en del kold luft. så jeg har købt en cosworth 4x4 køler. den har std intercooleren til at ligge over køleren. den er så blevet modificeret så den kan bruges på en dohc sierra (ikke det helt store) dertil har jeg lavet et "scoop" der ligger over køleren så jeg kan få masser af kold luft til spjældne.

jeg mangler stadig de sidste tilpasninger og få de sidste tekniske modificeringer lavet og udtænkt.

Vil du se flere Ford sierra GT til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford sierra GT
Annonce