Volvo 850 T5-R (855) 1995
8.139 visninger
|
Oprettet:
Volvo 850 T5-R (855)
Årgang:
1995
Motor:
Standard oplysninger ,inden stage 3 ecu chip.
2.3 Turbo. 5 cylindre
Slagvolume cm³ : 2319
Max. drejningsmoment Nm / omdr : 329 / 2000
Motorkode : B5234T
Brugt motor 226.000 km. indkøbt fra Nord Sverige.
0-100 km/t sek : 6,9
Topfart km/t : 247 (pga af lås)
Byggeår : 1994 - 1996
2.3 Turbo. 5 cylindre
Slagvolume cm³ : 2319
Max. drejningsmoment Nm / omdr : 329 / 2000
Motorkode : B5234T
Brugt motor 226.000 km. indkøbt fra Nord Sverige.
0-100 km/t sek : 6,9
Topfart km/t : 247 (pga af lås)
Byggeår : 1994 - 1996
Hestekræfter
Før :
Max. effekt
kW (hk) / omdr : 177 (241)2 / 5300
Nu :
330 HK
0-100 km/h : 5 sec.
Topfart 330 km/h (på rullefelt dog)
Turboen er en totalrenoveret t16 fra en V70 -R fra 1996 hos Daughbjerg Turbo, Brøndby
Optiflow Sportluftfilter fra BSR.
BSR 3 tommers sportsudstødning, med special forør, med flexrør fra Daugbjerg Turbo(Brøndby)
Intercooler udbygget 3 cm hele vejen rundt, (special lavet )
Max. effekt
kW (hk) / omdr : 177 (241)2 / 5300
Nu :
330 HK
0-100 km/h : 5 sec.
Topfart 330 km/h (på rullefelt dog)
Turboen er en totalrenoveret t16 fra en V70 -R fra 1996 hos Daughbjerg Turbo, Brøndby
Optiflow Sportluftfilter fra BSR.
BSR 3 tommers sportsudstødning, med special forør, med flexrør fra Daugbjerg Turbo(Brøndby)
Intercooler udbygget 3 cm hele vejen rundt, (special lavet )
Fælge
Nu : 17-45-215 Alufælge
Nye fælge til sommeren bliver Pegasus 18 tommer fra :
http://www.ipdusa.com/products/9866/120979-ipd-pegasus-replica-wheel-18-inch-machined-face
Her en video der fortælller mere om de smukke fælge : http://www.youtube.com/v/SXNIbOn3tiQ
P Zero er som nævnt et højpræsterende sommerdæk, som er tilpasset topmodellerne inden for sportsvogne og de særligt motorstærke biler. P Zero anses for at være den stærkeste inden for ”P Zero-familien”, som har en håndfuld dæk, der minder meget om hinanden.
Da dækket blev introduceret på markedet, var det originalmonteret på Aston Martin DB9, Audi R8, Ferrari 599 GTB Fiorno, Maserati Quattroporte Sport GT, Mercedes-Benz AMG og Lamborghini Murcielago.
P Zero dækmønster
Pirelli P Zero består af en gummiblanding, der er sammensat således, at dækket får et maksimalt vejgreb og en god stabilitet på vejene. Gummiblandingen består af specialudviklet kisel og kul, hvilket gør, at dækket præsterer særligt godt, selv på de første kilometer, hvor dækket stadig er koldt. Specialudviklede nanokompositter er sammensat under dækkets slidbane, og disse beskytter dækrammen. Dækkets struktur på indersiden har dobbelt stålbånd, som forstærkes med materialet polyamid blandet med nylon, hvilket stabiliserer slidbaneområdet kraftigt og resulterer i, at dækket præsterer bedre ved særligt høje hastigheder, samt at manøvreringen bliver noget lettere.
Kategori Y : 300Km/t plus
Nye fælge til sommeren bliver Pegasus 18 tommer fra :
http://www.ipdusa.com/products/9866/120979-ipd-pegasus-replica-wheel-18-inch-machined-face
Her en video der fortælller mere om de smukke fælge : http://www.youtube.com/v/SXNIbOn3tiQ
P Zero er som nævnt et højpræsterende sommerdæk, som er tilpasset topmodellerne inden for sportsvogne og de særligt motorstærke biler. P Zero anses for at være den stærkeste inden for ”P Zero-familien”, som har en håndfuld dæk, der minder meget om hinanden.
Da dækket blev introduceret på markedet, var det originalmonteret på Aston Martin DB9, Audi R8, Ferrari 599 GTB Fiorno, Maserati Quattroporte Sport GT, Mercedes-Benz AMG og Lamborghini Murcielago.
P Zero dækmønster
Pirelli P Zero består af en gummiblanding, der er sammensat således, at dækket får et maksimalt vejgreb og en god stabilitet på vejene. Gummiblandingen består af specialudviklet kisel og kul, hvilket gør, at dækket præsterer særligt godt, selv på de første kilometer, hvor dækket stadig er koldt. Specialudviklede nanokompositter er sammensat under dækkets slidbane, og disse beskytter dækrammen. Dækkets struktur på indersiden har dobbelt stålbånd, som forstærkes med materialet polyamid blandet med nylon, hvilket stabiliserer slidbaneområdet kraftigt og resulterer i, at dækket præsterer bedre ved særligt høje hastigheder, samt at manøvreringen bliver noget lettere.
Kategori Y : 300Km/t plus
Dæk
Dæk nu : Continental Sport, ikke særligt gode må jeg indrømme.
Undervogn
Standard undervogn til T5-R
Bilstereo
Pioneer SPH-DA110 APPRADIO
PIONEER TS-E1702IS Højtalere for.280W
Styling
Frontskørt er på.
Der kommer blanke angel eyes lygter monteret inden for de næste par uger.
Der kommer blanke angel eyes lygter monteret inden for de næste par uger.
Interiør
Sort Alacantara del-læder el-stole
Kommer blå LED lys i cockpit.
Kommer blå LED lys i cockpit.
Ekstra tilbehør
Bilen er fuld udrustet fra starten med alt i el.
Bilen har bak kamera som går i gennem Pioneer anlægget.
Bilen har bak kamera som går i gennem Pioneer anlægget.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
En bil for sig selv.....
Bil historie :
Fra sommeren 1993 kunne femcylindermotorerne fås i turboladede versioner, som skulle give et mere sportsligt image. Disse modeller med navnene T5 og T5-R var med deres 166 kW (226 hk) hhv. 176 kW (239 hk) (med overboost, kun på T5-R) topmodellerne i 850-serien. Dertil kom i sommeren 1995 R-modellen som efterfølger for T5-R, med en effekt på nu 184 kW (250 hk).
I slutningen af 1996 blev 850, som på det tidspunkt var blevet solgt i mere end 715.000 eksemplarer, omdøbt til Volvo S70 (sedan) hhv. V70 (stationcar) samtidig med et omfangsrigt facelift med mere end 1.800 modifikationer og et lidt rundere design (på frontpartiet og instrumentbrættet).
NYE Billeder, og gamle slettede, håber på at det gjorde forskellen :-)
Bil historie :
Fra sommeren 1993 kunne femcylindermotorerne fås i turboladede versioner, som skulle give et mere sportsligt image. Disse modeller med navnene T5 og T5-R var med deres 166 kW (226 hk) hhv. 176 kW (239 hk) (med overboost, kun på T5-R) topmodellerne i 850-serien. Dertil kom i sommeren 1995 R-modellen som efterfølger for T5-R, med en effekt på nu 184 kW (250 hk).
I slutningen af 1996 blev 850, som på det tidspunkt var blevet solgt i mere end 715.000 eksemplarer, omdøbt til Volvo S70 (sedan) hhv. V70 (stationcar) samtidig med et omfangsrigt facelift med mere end 1.800 modifikationer og et lidt rundere design (på frontpartiet og instrumentbrættet).
NYE Billeder, og gamle slettede, håber på at det gjorde forskellen :-)
Volvo 850 T5-R (855)
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 266
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.221
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 27
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 2
feb 2009
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 4 Emner: 57 Svar: 381
jul 2007
Følger: 69 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 317
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
sep 2008
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 110