Mazda 929 [Tidl. bil] 1974
4.774 visninger
|
Oprettet:
Mazda 929
Årgang:
1974
Motor:
1.8 L (1,769 cc) VB I4, 2-barrel
Hestekræfter
94 hp (69 kW)/101 lb·ft (137 N·m)
Fælge
Standart 13" stålfæge kromkant
Dæk
Kedelige 185/70-13 Michelin
Undervogn
Standart meget bevægelig, måske lidt for meget...... :)
Kunne godt trænge til at blive sænket foran en smugle....
Kunne godt trænge til at blive sænket foran en smugle....
Bilstereo
Uoriginal radio :(
Og nogle meget ringe højtalere....
Og nogle meget ringe højtalere....
Styling
Intet og det kommer der heller ikke, sådan en klassikere skal man ikke ødelægge.....
Interiør
Ja den kunne godt trænge til lidt nyt, instrumentbord revnet flere steder, og førersæde ej så pænt :(
Resten er en "lækker brun velour" :)
Resten er en "lækker brun velour" :)
Ekstra tilbehør
Masser af info, blot kørt 144xxx km jeg er 4. ejer og bilen har de originale sorte plader på :)
De første 67000 km er der anført logbog på kørte km vs. tankbesøg.....
De første 67000 km er der anført logbog på kørte km vs. tankbesøg.....
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
The first Mazda 929 was introduced in 1973, as an export name for the piston-engined second generation Mazda Luce, (itself introduced in autumn 1972). When equipped with a rotary engine, the car was called the Mazda RX-4. The first generation Luce had been called the "Mazda 1500" or "Mazda 1800" in export markets, but as engines of different displacement were beginning to be used across lines, such a naming philosophy would have soon become confusing. The 929/Luce was a large (for Japan) coupé, sedan, and station wagon powered by a 1.8 L (1,769 cc) inline-4 Mazda VB engine. Output was 94 hp (69 kW) and 101 lb·ft (137 N·m).
The Luce/929 was updated in 1975 with an optional 2.0 L (1970 cc) engine which produced 103 hp (76 kW) and 123 lb·ft (167 N·m) from a 2-barrel carburetor.
The Luce/929 was updated in 1975 with an optional 2.0 L (1970 cc) engine which produced 103 hp (76 kW) and 123 lb·ft (167 N·m) from a 2-barrel carburetor.

Mazda 929
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 56
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 1.116
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Super fin og original 929. Kan huske min 616 havde samme rat.
Gamle japanere er jo noget af det vi godt kan lide