BMW E21 320-6 1981

5.473 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

BMW E21 320-6

Årgang:
1981
Motor:
Født med M20B20 karburatormotor, men den blev desværre mæt af dage 1-2 måneder efter bilen kom på plader. Den havde heller ikke kørt i 3 år..

Nu 2494ccm 12 ventilers række 6 - komp.forh. 9,7:1 Bosch Motronic sprøjt - motorkode M20B25

2,5" udstødning fra forrør, 2 lydpotter og afgang i siden lige før baghjulet.
Hestekræfter
Målet til 170,5hk på felt til KOED træf.
Fælge
8x15 ET0 Trans Am turbo fælge (meget meget sjældne i DK),
8 & 9 x 16 ET14 Remotec (ligner BBS) til regnvejrsdæk.
Dæk
205/50-15 Kumho semislicks på 8x15´erne
Regnslicks til 16"´erne.



Undervogn
Originalt
McPherson hjulophæng front
Uafhængig baghjulsophæng bag med struts.

Bygget totalt om med E28 bagbro der er kortet op, flere gearinger til bagtøjet (4,47, 4,21,4,11 osv)
Ombygget til 5 huls undervogn med stumper fra E28 og E12.
Bremser foran fra E12 med 4 stemplet ATE kalipre, 280mm ventilerede skiver, bag kalipere fra E34 og faste skiver Ø284mm

Undervognen er sat sammen af forskellige stumper.

For:
Hjemmelavet gevindundervogn (se billeder) med 2 trins justerbare dæmpere (bound og rebound) samt motorsportsfjedre i forskellige hårdheder, har 3 sæt at veksle imellem fra 350punds til 550 punds.

Bag:
Hjemmelavet gevindundervogn med E39 TA Technix hus, 2 trins justerbare dæmpere (bound & rebound) samt motorsportsfjedre i forskellige hårdheder fra 200pund til 450pund.


Bilstereo
Intet
Styling
JDM / Drifting skærmforøgere fra Ebay 3" brede (godt 8cm)
Frontspoiler af ukendt mærke.

Der kommer et komplet Gruppe 2 kit på den til næste år med 10cm brede skærme samt stor frontspoiler.
Interiør
Sabelt carbon sæde XXL

Instrumentbord bygget om med 1 stk 3" omdrejningstæller i center, hjemmelavet shiftlight. Hjemmelavet instrumentpanel centermonteret med olietryk, temp, vandtemp og volt. Alt el er lavet om til at fungere på helikopterkontakter benz pumpe, lys, visker, osv.

I stedet for tankmåler har jeg en gul diode der blinker når tanken er ved at være tom.

Ratstammen er sænket og forlænget.

Kabinen er 100% strippet undtagen instrumentbord og dørhåndtag. Alt er fjernet.

3kg pulverslukker.

Bur kommer til næste år.
Ekstra tilbehør
En GULF motorsport jakke.
Styrker ved bilen
Den er gammel og fed, den har helt fantastiske køreegenskaber og det er med den bil og forgængeren (2002) at BMW valgte at lave deres biler med fokus på dem der godt kan lide at køre bil.

FAHRVERGNÜGUNG
Svagheder ved bilen
Noget let i røven, men skal holde på og koncentrere sig når man kører den.

Originale bremser og gummibøsninger er noget skrammel.
Bemærkninger
Bilen er ikke længere på plader og er afmeldt. Den bliver 100% dedikeret track-day bil i første omgang.
Den vil være klar til trackdays i 2017 og jeg håber at den i 2018 kan ende som rigtig racerbil, i youngtimer klassen.

Vil du se flere BMW E21 320-6 til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW E21 320-6
Annonce